۴ قانون طلایی برای تمیز کردن کاغذ دیواری

2

تمیز کردن کاغذ دیواری آنگونه که به نظر می‌رسد کار چندان سختی نیست. کاغذ دیواری می‌تواند چرک و آلودگی را به خود جذب کرده و پس از مدتی کثیف به نظر برسد. می‌توانید با درست کردن محلول شستشوی کاغذ دیواری اقدام به تمیز کردن کاغذ دیواری کنید. با توجه به اینکه بیشتر کاغذ دیواری‌ها قابلیت تمیز شدن دارند، برای اینکه کاغذ دیواری شما مثل روز اول تمیز شود، و براساس میزان چرک کاغذ دیواری می‌توانید با اسپری مخصوص کاغذ دیواری یا دیگر مواد مناسب کاغذ دیواری را گردگیری و تمیز کنید. با استادکار همراه باشید.

۴ قانون طلایی برای تمیز کردن کاغذ دیواری

روش‌های زیادی برای تمیز کردن کاغذ دیواری وجود دارد اما در ادامه با ۴ قانون طلایی برای تمیز کردن کاغذ دیواری آشنا خواهید شد که می‌توانند بسته به نوع و جنس لایه‌های کاغذ در مورد تمیز کردن مورد استفاده قرار گیرند و علاوه بر افزایش طول عمر کاغذ دیواری، هزینه تعمیر یا تعویض شما را نیز کاهش دهند. در ادامه این ۴ قانون را با هم بررسی خواهیم کرد.

تمیز کردن کاغذ دیواری علاوه بر افزایش طول عمر کاغذ دیواری، هزینه تعمیر یا تعویض شما را نیز کاهش می‌دهد.
تمیز کردن کاغذ دیواری علاوه بر افزایش طول عمر کاغذ دیواری، هزینه تعمیر یا تعویض شما را نیز کاهش می‌دهد.

جاروبرقی بکشید

ابتدا بهتر است که کاغذ دیواری خود را جاروبرقی بکشید. بهترین کاری که می‌توانید در همه اتاق‌های کاغذ دیواری‌دار انجام دهید، ساده‌ترین کار است: آن را جاروبرقی بکشید. از بالای دیوار شروع کنید و به سمت پایین جارو برقی بکشید. می‌توانید تابلوها را بردارید و زیر آن قسمت را هم جاروبرقی بکشید. حواستان به تار عنکبوت‌های کنج دیوار باشد و آنها را با لوله جارو برقی بگیرید.

 بسته به اینکه چقدر خانه شما کثیف می‌شود می‌توانید هر چند ماه یکبار این گردگیری را انجام دهید. اگر بخواهید که دیوارها را فرچه بکشید بافت‌های کاغذ دیواری از بین می رود و بعد گذشت چند ماه گرد و غبار را به خود جذب می کند. همچنین می‌توانید یک پارچه میکروفایبر روی دسته جارو برقی ببندید یا از تی‌های دسته بلند با پارچه میکروفایبر استفاده کنید و روی دیوارهای صاف و بدون بافت بکشید و کاغذ دیواری خود را به این روش گردگیری کنید و از خراشیده شدن کاغذ دیواری نیز جلوگیری کنید. اگر گرد و خاک روی زمین نشست، حتما آن را جارو کنید.

هر چند وقت یک بار کاغذ دیواری‌های خود را جارو برقی بکشید تا گرد و خاک آن برطرف شود.
هر چند وقت یک بار کاغذ دیواری‌های خود را جارو برقی بکشید تا گرد و خاک آن برطرف شود.

تهیه خمیر از محلول شستشوی کاغذ دیواری

پوشش‌های کاغذ دیواری ظریف را می‌توان با محلول شستشوی کاغذ دیواری تمیز کرد. یکی دیگر از راه‌ها درست کردن خمیر کاغذ دیواری از محلول است. اگر نیاز به پاک کردن لکه‌ای از روی کاغذ دیواری دارید محصولی خاص به نام خمیر کاغذ دیواری در مغازه‌های فروش رنگ و ابزار آلات وجود دارد که در ترکیب با آب می‌تواند تهیه محلولی را انجام دهد که مانند خمیر روی لکه‌های کاغذ دیواری بگذارید.

برای کثیفی‌های بالای کاغذ دیواری که دست به آن نمی‌رسد خمیر را به شکل توپ درآورده و به سمت بالا روی دیوار بغلتانید تا آلودگی‌ها را جذب کند. سپس شما می توانید با یک پارچه تمیز کاغذدیواری را پاک کنید ولی باید حواستان باشد که زمانی که پارچه کثیف شد، آن را تعویض کنید. چرا که پارچه کثیف دیوارتان را کثیف‌تر خواهد کرد.

اگر نیاز به پاک کردن لکه‌ از روی کاغذ دیواری دارید محصولی خاص به نام خمیر کاغذ دیواری در مغازه‌های فروش رنگ و ابزار آلات وجود دارد.
اگر نیاز به پاک کردن لکه‌ از روی کاغذ دیواری دارید محصولی خاص به نام خمیر کاغذ دیواری در مغازه‌های فروش رنگ و ابزار آلات وجود دارد.

شستشوی کاغذ دیواری

پیش از شستشوی کاغذ دیواری به بافت و جنس آن و وجود قابلیت شسته شدن آن دقت کنید. پوشش‌های طبیعی مانند پوشش گیاهی، نی، کنف، چرم، پارچه‌ای و کاغذ دیواری‌های بدون روکش ضدآب با آب آسیب می‌بینند و نمی‌توان آن ها را شست. برای اینکه دریابید آیا جنس آنها قابل شست و شو است یا خیر، مقداری آب و مایع ظرفشویی را مخلوط کنید و آن را روی قسمتی کوچک از دیوار امتحان کنید. اگر تغییر رنگ داد و تیره شد و یا آب را جذب کرد، قابل شستشو نیست و بهتر است از روش گفته‌ شده در بالا که همان خمیر کاغذ دیواری است استفاده کنید.

اما اگر تغییر رنگ نداد می‌توانید به شیوه‌ زیر اقدام به شستن کاغذ دیواری کنید.

  • دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با آب گرم مخلوط کرده و داخل یک سطل بریزید.
  •  پارچه‌ای نرم را به آن آغشته کرده و آبش را گرفته و روی بخش کوچکی از دیوار بکشید و منتظر بمانید تا تغییر را مشاهده کنید. دقت کنید پارچه‌ای که به دیوار می‌کشید کاملا نرم باشد و هرگز از اسکاچ و سیم و … حتی برای لکه‌های قوی روی کاغذ دیواری استفاده نکنید.
  • آب نباید از کاغذ دیواری نفوذ کرده و به قسمت پشت کاغذ دیواری که چسب خورده است برسد. زیرا باعث کندن کاغذ دیواری خواهد شد. در صورت آسیب دیدن بافت کار را ادامه ندهید، اما اگر مشکلی وجود نداشت شروع به تمیزکاری کنید.
  • از دیگر شوینده‌ها مانند صابون، پودر لباسشویی نیز می‌توانید استفاده کنید.
پیش از شستشوی کاغذ دیواری به بافت و جنس آن و قابل شوینده بودن آن دقت کنید.
پیش از شستشوی کاغذ دیواری به بافت و جنس آن و قابل شوینده بودن آن دقت کنید.

محلول گفته شده در بالا را می‌توانید به صورت اسپری مخصوص کاغذ دیواری درآورده و آرام روی لکه‌ها و آلودگی‌های موجود روی کاغذ دیواری زده و با پارچه‌ای نرم سریعا آن را خشک کنید تا از رطوبت و آسیب به کاغذ دیواری جلوگیری کنید.

کاغذ دیواری آشپزخانه را زود به زود تمیز کنید

امروزه بیشتر آشپزخانه‌ها از کاشی پوشیده شده‌اند، اما اگر آشپزخانه شما پوشش کاغذ دیواری دارد، نیاز است تمیز کردن کاغذ دیواری آشپزخانه را هر از گاهی در صدر لیست امور خانه‌داری‌ خود بگذارید. در محیط‌هایی که در معرض چربی و بخار هستند، گردگیری تنها کافی نیست. بهتر است یک شستشوی سبک هر چند ماه یک بار انجام شود و خوشبختانه کاغذهای استفاده شده در این قسمت ها قابل شستشو و از نوع وینیل ضدآب هستند. با یک اسفنج طبیعی که در آب و اندکی مایع ظرفشویی مرطوب شده است، می‌توانید خیلی سریع آنها را تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که اسفنج زیاد خیس نباشد، زیرا آب به درزها و زیر کاغذ نفوذ می کند و چسب را شل می‌کند.

همچنین حواستان باشد که از بالا به پایین تمیز کنید تا آبی که از اسفنج خارج می شود روی قسمت‌های تمیز پایینی نریزد. همچنین اگر جنس کاغذها به گونه‌ای باشد که روی آن عبارت قابل ساییدن ذکر شده باشد، بهتر است از پاک‌کننده‌های قوی خانگی و یا اسفنج‌های خشن استفاده نکنید. بعد از اینکه با اسفنج مرطوب روی کاغذ دیواری کشیدید سریعا آن را با حوله خشک کنید. اکنون کاغذ دیواری را بررسی کنید و اگر احتیاج به تمیزکاری مجدد داشت ابتدا اجازه دهید تا کاملا خشک شود و دوباره آن را با محلول شستشوی کاغذ دیواری ساختگی خود تمیز کنید.

تمیز کردن کاغذ دیواری آشپزخانه را که در معرض چربی و بخار است، باید با یک شستشوی سبک انجام دهید.
تمیز کردن کاغذ دیواری آشپزخانه را که در معرض چربی و بخار است، باید با یک شستشوی سبک انجام دهید.

جمع بندی

تمیز کردن کاغذ دیواری با توجه به جنس و میزان قابل شستشو بودن آن کار دشواری نیست و می‌توانید با تهیه یک محلول شستشوی کاغذ دیواری به شیوه خانگی به سادگی کاغذ دیواری خود را تمیز کنید.

خدمات قابل ارائه در سرویس نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

  • اجرا و نصب کاغذ دیواری های خارجی و ایرانی
  • اجرای کاغذ دیواری پذیرایی، اتاق خواب و سه بعدی
  • اجرای کاغذ دیواری روی سقف
  • زیرسازی دیوار و سقف برای اجرای کاغذ دیواری
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: rd

2 نظرات
  1. مجید می گوید

    سلام دوستان.
    برای تمیز کردن کاغذدیواری بهتره بایک پارچه نخی تمیز که اغشته به کف میباشد بصورت ضربه ای قسمتی از دیوار را حسابی خیس کرد و سپس با یک پارچه نخی مرطوب و بدون کف باز هم بصورت ضربه ای کفها را از روی کاغذدیواری تمیز کرد.
    روش ضربه ای بخاطر نفوذ نکردن دوده و گردو خاک در روزنه های کاغذدیواری میباشد

    1. هدی رضایی می گوید

      تشکر از شما بابت به اشتراک گذاری تجربه مفیدتان.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − پنج =