راهنمای کامل رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان به زبان ساده

1

اگر از حال و هوای خانه و یا ساختمان خود خسته شده‌اید، می‌توانید از نقاشی ساختمان کمک بگیرید و یک تنوع اساسی در فضای داخلی خود ایجاد کنید. روت سامرز (Ruthie Sommers) متخصص مشهور دکوراسیون داخلی می‌گوید”رنگ” کم هزینه‌ترین عنصر در دکوراسیون خانه است، تا می‌توانید از آن استفاده کنید. رنگ، زندگی بخش است.”

قطعاً منظور این دکوراتیو مشهور استفاده از رنگ تنها در رنگ آمیزی ساختمان نیست! بلکه استفاده درست و متنوع از رنگ‌ها در جای درست و اصولی آن است. اما یکی از روش‌های استفاده از رنگ در فضای داخلی، نقاشی خانه هر چند وقت یک بار است.

تمیزی و رنگ مناسب دیوارها در دکوراسیون داخلی به قدری مهم هستند که اگر شما لوکس‌ترین وسائل را هم داشته باشید، اما دیوارها کثیف و نامرتب باشند، چیدمان و دکوراسیون داخلی منزلتان آن جلوه لازم را نخواهد داشت.

آن چیزی که در این میان مسئله‌ساز بوده و معمولا افراد را در این امر دچار تردید می‌کند، نرخ متغیر و شناور رنگ آمیزی خانه و پیدا کردن یک نقاش ساختمان زبده و ماهر است، در این شرایط افراد از انجام نقاشی و رنگ آمیزی منصرف شده و یا تصمیم می‌گیرند که خود به عنوان نقاش وارد میدان شوند! اینجاست که برای آموزش نقاشی ساختمان به سراغ کتاب‌ها و سایت‌ها رفته، تا اطلاعاتشان را در این زمینه افزایش دهند.
هدف ما در استادکار از ارائه این مقاله، راهنمایی و آموزش نقاشی ساختمان به زبان ساده است تا هر خواننده‌ای بتواند در صورت نیاز برای نقاشی بخش‌هایی از خانه‌اش اقدام کند و یا بر استخدام یک نقاش ساختمان، مسلط شود. با توجه به این امر سعی داریم تا جزئیاتی را با شما در میان بگذاریم که در حین نقاشی ساختمان به کار شما می‌آید و در عین حال به شما یادآوری کنیم که در کدام قسمت‌ها باید ظرافت بیشتری در رنگ آمیزی ساختمان به خرج دهید.

اما چنانچه ترجیح می‌دهید کارشناسان رنگ کاری ساختمان به کمک شما بیایند، می‌توانید از خدمات استادکار در این زمینه با خیال راحت استفاده کنید. در قسمت سایت نقاشی ساختمان استادکار، نقاشان و متخصصین نقاشی ساختمانی بسیار ماهری توسط استادکار به شما معرفی می‌شوند. نقاشان معرفی شده توسط استادکار، ضمن تسلط کافی بر کار رنگ و نقاشی ساختمان، نظافت را در زمان انجام کار به خوبی رعایت کرده، بسیار خوش قول هستند و نقاشی آپارتمان و یا کل ساختمان را با بهترین کیفیت، معقول‌ترین قیمت و با کمترین زمان انجام می‌دهند.

چطور بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان و خانه را انتخاب کنیم؟

در میان انبوه رنگ‌های مختلف موجود در بازار، پیدا کردن بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان قطعاً کار راحتی نیست. استادکار در این مقاله ابتدا به معرفی انواع رنگ‌های ساختمانی می‌پردازد و سپس در مورد ترکیب رنگ‌ها در نقاشی ساختمان با شما صحبت خواهد کرد.

اگر خانه‌های مادربزرگ‌ها در گذشته را یادتان باشد، معمولا با رنگ‌های ساده پلاستیکی رنگ‌آمیزی می‌شدند، آن رنگ‌ها غیرقابل شستشو بودند و در بازار چیزی به عنوان رنگ‌ قابل شستشو وجود نداشت.

اما امروزه شرایط تغییر کرده و رنگ‌ها به صورت کلی به دو دسته رنگ‌های قابل شستشو و غیرقابل شستشو تقسیم می‌شوند. رنگ‌های قابل شستشو، رنگ‌های اکرلیک و یا روغنی بوده و رنگ‌های غیرقابل شستشو همان رنگ‌های پلاستیکی هستند.

در ادامه توضیح مختصری در مورد هرکدام از رنگ‌ها و طریقه استفاده از آن‌ها نقاشی ساختمان خواهیم داد:

  • رنگ پلاستیک

کار با رنگ پلاستیک ساده و راحت بوده و بسیار سریع خشک می‌شود، از این رنگ باید برای سقف خانه استفاده کرد.

اصول نقاشی سقف با رنگ پلاستیک | نکات رنگ آمیزی سقف خانه
با توجه به اینکه سقف خانه کمتر دچار لکه و کثیفی می‌شود و نیاز به رنگ قابل شستششو ندارد، مناسب‌ترین رنگ برای نقاشی سقف، رنگ پلاستیک است.
  • رنگ روغنی

رنگ روغنی یکی از رنگ‌هایی است که طرفداران زیادی دارد. رنگ‌های روغنی به سه دسته براق، نیمه مات و مات تقسیم می‌گردند. رنگ‌های روغنی براق پوشش و ماندگاری بسیار خوبی داشته و معمولا برای فضاهایی همچون دیوارهای منزل، وسائل آهنی مانند نرده و یا قاب پنجره استفاده می‌شوند. رنگ‌های روغنی بوی بسیار تندی داشته و دیرتر خشک می‌شوند. اما تمیز کردن آن‌ها بسیار راحت است.

نحوه نقاشی ساختمان با رنگ روغنی
بهتر است در نقاشی منزل از رنگ براق برای رنگ آمیزی فضاهای بزرگ استفاده نکنید.

رنگ ‌روغنی نیمه مات، انعکاس نور بسیار کمی دارد. در مقایسه میان رنگ روغنی نیمه مات و مات، رنگ روغنی مات به هیچ عنوان انعکاس نور نداشته و می‌توان از آن‌، برای پوشش دهی عیوب و البته گچ‌کاری دیوار استفاده کرد.

نقاشی ساختمان با رنگ های پوست تخم مرغی | رنگ آمیزی دیوار با رنگ براق
رنگ‌های‌ براق پوست تخم مرغی یکی از رنگ‌های پرطرفدار در نقاشی ساختمان هستند. این نوع رنگ‌‌ها، ماندگاری بیشتری دارند.

امروزه ترکیب رنگ‌ها در نقاشی ساختمان نقش بسیار مهمی داشته و نقاشان دیگر از یک رنگ به تنهایی استفاده نمی‌کنند. به طور مثال اگر از رنگ روغنی برای نقاشی منزل استفاده می‌کنید، بهترین ترکیب رنگ در نقاشی ساختمان عبارت است از رنگ روغنی مات و نیمه مات برای اتاق خواب، رنگ روغنی براق برای سطوح فلزی، چهارچوب خانه و رنگ پلاستیک برای سقف

  • رنگ آکریلیک

مهم‌ترین ویژگی رنگ اکریلیک این است که پایه اصلی آن بر آب بوده و بوی زیادی ندارد. این رنگ بسیار انعطاف‌پذیر بوده و می‌توان آن را بر روی هر سطحی استفاده نمود. طریقه نقاشی ساختمان با رنگ اکرلیک راحت‌تر بوده و می‌توانید برای نقاشی منزل مخصوصا دیوارهای اتاق خواب و نشیمن از آن استفاده کنید. رنگ اکرلیک هم به سه دسته براق، نیمه مات و مات تقسیم می‌گردد.

نقاشی آپارتمان با رنگ اکریلیک
اگر در نقاشی ساختمان از رنک اکریلیک استفاه کردید، این رنگ سریع خشک شده و می توان مجدداً بر روی آن رنگ آمیزی نمود.
  • رنگ‌های رسی و گچی

این رنگ‌ها جدیدا در بازار موجود شدند و بسیار پرطرفدار هستند.  رنگ‌های رسی و گچی، ماده شیمیایی زیادی نداشته و در نتیجه بوی کمی دارند. رنگ‌های رسی و گچی هیچ پایه روغنی یا آکرلیک نداشته و سازگار با محیط زیست هستند. قیمت نقاشی ساختمان با این رنگ‌ها گران‌تر از رنگ‌های اکرلیک و پلاستیکی است.

آموزش نقاشی ساختمان با رنگ های رسی و گچی
رنگ‌های رسی و گچی به صورت مات بوده و رنگ آن‌ها اغلب تم خاکی دارد و برای فضاهای کوچک همچون اتاق خواب مناسب هستند.

در کنار رنگ‌های ساده که همواره طرفداران خود را در بازار دارند، رنگ های طرح‌دار نیز هستند که امروزه در نقاشی ساختمان به صورت طرح‌های جدید استفاده می‌گردند. رنگ‌های طرح‌دار عبارتند از:

  • پوشش سلولزی بلکا

بلکا، یک پوشش سلولزی بسیار مقرون به صرفه است که به اشتباه به آن عنوان رنگ می‌دهند. این رنگ از مواد اولیه کاملا طبیعی ساخته شده، بنابراین می‌توان از آن در فضاهای بهداشتی همچون بیمارستان‌ها هم استفاده کرد. طرح بلکا بسیار ساده بوده و تنها در فضاهای بسته قابل استفاده است، در فضاهای باز با تابش نور خورشید و تغییرات آب و هوا این رنگ دچار آسیب خواهد شد.

پوشش سلولزی بلکا جایگزین مناسب رنگ و کاغذ دیواری
بلکا جایگزین مناسب رنگ و کاغذ دیواری است که می‌توان در نقاشی منزل در ابعاد کوچک و یا بزرگ از آن استفاده نمود.
  • رنگ پتینه

اگر به دنبال یک اثر هنری در بخشی از منزل هستید، می‌توانید از رنگ‌های پتینه استفاده کنید. پتینه کاری یک هنر اصیل ایتالیایی است که هنرمندان ایرانی با ذوق و هنرشان در آن سبک هنری خاص خود را آفریده‌اند. هنر پتینه‌کاری با توجه به سبک دکوراسیون منزل شما به دو مدل کلاسیک و مدرن اجرا می‌شود.

همکاران ما در استادکار پتینه‌کاری را در سه مدل ساده، طلاکاری و ابر و باد به بهترین شیوه انجام می‌دهند. چنانچه مهارت لازم در این زمینه ندارید، می‌توانید از نقاشان استادکار مشاوره‌ حرفه‌ای بگیرید.

ترفندهای نقاشی ساختمان با پتینه کاری
اگر دیوار یا سقف منزل شما دارای ناصافی، موج‌ و ترک‌ بوده، پتینه‌کاری با پوشش دهی بالا یک ایده متفاوت برای نقاشی منزل شماست.
  • رنگ مولتی کالر

رنگ ساختمانی مولتی کالر بسیار متنوع، قابل شستشو و آنتی استاتیک است. این رنگ بسیار سریع خشک می‌شود و هیچ حلال یا ترکیبات نفتی ندارد بنابراین بوی نامطبوعی نداشته و می‌توانید بلافاصله پس از رنگ آمیزی از محیط استفاده کنید.

خدمات نقاشی منزل با رنگ مولتی کالر
اجرای رنگ ساختمانی مولتی کالر بسیار سریع و راحت است و می‌توان بر روی سطوح مختلف همچون سیمان، سنگ، پلاستیک، فلز و حتی کاشی استفاده نمود.

همان طور که ملاحظه می‌کنید، می‌توانید از ترکیب رنگ‌های مختلف ساده و طرح‎دار در نقاشی ساختمان یا منزل خود استفاده کرده و تغییر اساسی در دکوراسیون منزل خود دهید. استفاده از راهنمایی مشاوران خبره در نقاشی منزل در این مسیر بسیار راهگشاست.

تیم حرفه‌ای استادکار، با ارائه مشاوره رایگان می‌تواند به شما در استفاده از انواع و ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان بسیار کمک کند، بدین‌گونه می‌توانید بهترین رنگ‌ها را در مقدار و اندازه مناسب انتخاب کنید.

برای اطلاعات کامل‌تر درباره رنگ‌های ساختمانی، حتما راهنمای انواع رنگ ساختمانی و انتخاب بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان را بخوانید.

چند نکته تکمیلی برای انتخاب رنگ مناسب نقاشی خانه

  • اگر قصد فروش خانه را در آینده دارید، ترجیحا از یک رنگ عامه پسند مثل سفید یا دیگر رنگ‌های روشن برای نقاشی منزل استفاده کنید.
  • برای رنگ‌آمیزی اتاق‌ها می‌توانید از رنگ‌های روشن همچون یاسی، آبی، شیری و…استفاده کنید.
  • رنگ‌های خنثی همچون سفید، بژ یا رنگ‌هایی که رگه‌هایی از قهوه‌ای در آن‌ها مشاهده می‌شود، در دکوراسیون بسیار شیک و چشم‌نواز بوده و با اکثر فضاها همخوانی دارند.
  • بهتر است انتخاب رنگ و رنگ آمیزی ساختمان را با توجه به وسایل بزرگ خانه مثل پرده و مبلمان انجام دهید. اگر سقف خانه‌تان کوتاه است از یک رنگ خنثی استفاده کنید و پرده‌های خانه را چند درجه تیره‌تر از رنگ دیوار انتخاب کنید. در صورتی که از پرده‌های روشن‌تر استفاده می‌کنید، سقف خانه کوتاه‌تر به نظر می‌رسد.
  • در رنگ آمیزی ساختمان خلاقیت به خرج دهید، مثلا رنگ برخی دیوارها را تیره‌تر یا روشن‌تر از بقیه بزنید.
انتخاب رنگ روغنی براق و نیمه براق برای نقاشی درب و پنجره
بهترین رنگی که برای نقاشی درب و پنجره می‌توان استفاده نمود، رنگ‌های روغنی براق و نیمه براق هستند. این رنگ‌ها قابل شستشو بوده و در برابر پوسیدگی مقاوم هستند.

چه مقدار رنگ برای نقاشی خانه تهیه کنیم؟

پس از اینکه مشخص کردید از چه ترکیب رنگی در نقاشی ساختمان خود استفاده خواهید کرد، پرسش بعدی، تعیین میزان رنگ مصرفی است.

برای اینکه میزان رنگ مورد استفاده در نقاشی ساختمان را بدانید باید ابتدا  با حجم و وزن رنگ‌ها آشنا شوید. رنگ‌های ساختمانی در حجم و وزن‌های مختلف در بازار هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • ربعی: هر ربعی معادل 250 گرم
  • نیمی: هر نیمی معادل نیم کیلو یا 500 گرم
  • کوارت: هر کوارت معادل 1 کیلوگرم
  • گالن: هر گالن معادل 3.7 کیلوگرم
  • دبه: هر دبه معادل 12 کیلوگرم
  • حلب: هر حلب معادل 21 کیلوگرم

برای اینکه بدانید چه مقدار رنگ برای نقاشی خانه نیاز دارید، بهتر است مساحت دیوارها را جداگانه محاسبه کرده و سپس با یکدیگر جمع کنید. کافی است عرض هر دیوار را در ارتفاع آن ضرب کرده تا مساحت یک دیوار را حساب کنید. پس از محاسبه مساحت هر دیوار، با جمع کردن مساحت‌ها، مساحت کل اتاق به دست می‌آید. برای درک و تعیین میزان دقیق نحوه محاسبه مقدار رنگ می‌توانید به مقاله ” نحوه محاسبه دقیق متراژ رنگ آمیزی ساختمان” مراجعه کنید.

نحوه محاسبه دقیق متراژ رنگ آمیزی ساختمان
در محاسبه متر مربع دیوارها، شوفاژها، لوله‌ها، چهارچوب‌های در و پنجره و نرده‌های پنجره را هم در نظر بگیرید

چطور بهترین سبک برای نقاشی و رنگ آمیزی خانه را انتخاب کنیم؟

امروزه افراد با همراهی سبک نقاشی ساختمان مدرن شیوه‌های متنوعی را برای دکوراسیون منزل خود استفاده می‌کنند. انواع ترفندهای نقاشی ساختمان که شما به وفور در منازل می‌بینید با کمک ابزار و غلطک‌های رنگ آمیزی انجام می‌گردد، در ادامه ما چند طرح جدید نقاشی ساختمان و طریقه نقاشی آن را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • ایجاد بافت با رنگ مولتی کالر

یکی از شیوه‌های جالب و مدرن استفاده از رنگ مولتی کالر به عنوان طرح های جدید رنگ آمیزی است. در این شیوه نقاشی رنگ مولتی کالر به عنوان رنگ پس زمینه با رنگ‌های مختلف ترکیب می‌شود و بر روی دیوار بافت ایجاد می‌کند.

ایجاد بافت با رنگ مولتی کالر
در نقاشی منزل عاقلانه‌ترین شیوه برای انتخاب رنگ، توجه به رنگ مبلمان و دکوراسیون منزل است. بهتر است رنگ دکوراسیون را در نظر گرفته و بر اساس آن به ترکیب رنگ‌ها در نقاشی ساختمان پرداخت.
  • رنگ آمیزی متالیک دیوار

یکی از انواع نقاشی ساختمان مدرن که امروزه طرفداران زیادی هم دارد، استفاده از رنگ‌های متالیک برای فضاهای لوکس و مدرن است. یکی از ترفندهای نقاشی ساختمان به شیوه متالیک، استفاده از سبک پتینه و پتینه کاری است. بهتر است بخش محدودی از دیوار را با کمک این تکنیک رنگ آمیزی کرد تا دکوراسیون جلوه لازم را داشته باشد.

نقاشی و رنگ آمیزی دیوار با رنگ متالیک
رنگ‌های متالیک برای فضاهای مدرن و لوکس بسیار مناسب هستند. این رنگ‌ها بر روی دیوار ظاهری فلزی ایجاد می‌کنند.
  • رنگ آمیزی سایه و روشن

اگر به دنبال نقاشی ساختمان مدرن هستید می‌توانید از تکنیک سایه و روشن استفاده کرده و شیوه دکوراسیون منزلتان را کاملا مدرن کنید. در این شیوه ترکیب رنگ‌ها در نقاشی ساختمان، ابتدا رنگ روشن را به دیوار زده و سپس رنگ تیره‌تر را در مکان مورد نظرتان رنگ آمیزی کنید. در شیوه سایه روشن هر چه به سمت بالا می‌روید، رنگ تیرگی‌اش کمتر شده و به سمت روشنی می‌رود.

نکات نقاشی ساختمان به شیوه سایه و روشن
بهتر است در نقاشی ساختمان به شیوه سایه و روشن، حدفاصل دو رنگ تیره و روشن را محو کرد تا خطوط کاملا مشخص نباشند.
  • طرح جدید رنگ آمیزی ساختمان با اکلیل

یکی از طرح های جدید رنگ آمیزی ساختمان، استفاده از اکلیل‌های مخصوص برای نقاشی منزل است. رنگ آمیزی دیوارهای منزل با اکلیل یک روش ابتکاری و متفاوت بوده که می‌توان مخصوصا برای اتاق پذیرایی از آن استفاده نمود و ظاهر آن را بسیار کلاسیک و شیک کرد.

یکی از ترفندهای نقاشی ساختمان به شیوه اکلیلی این است که هرگز مقدار زیادی اکلیل و رنگ را با یکدیگر مخلوط نکنید، زیرا اکلیل ته نشین می‌شود.

البته می‌توان از شیوه دیگر نیز استفاده کرد، پس از رنگ آمیزی ساختمان در حالیکه دیوار هنوز خشک نشده، سریعاً اکلیل را با تفنگ اکلیلی به دیوار اسپری کنید.

طریقه نقاشی ساختمان با اکلیل
در طریقه نقاشی ساختمان به شیوه اکلیلی، مقدار کمی رنگ را در داخل سینی ریخته و اکلیل به آن اضافه ‌کنید. پس از اضافه کردن اکلیل ترکیب را خوب هم زده و با غلطک سریع به دیوار بکشید.
  • طرح جدید رنگ آمیزی ساختمان با ایجاد بافت روی دیوار

ایجاد بافت روی دیوار نیز یکی دیگر از ترفندهای نقاشی ساختمان است. موادی که در این طرح جدید نقاشی ساختمان استفاده می‌گردد عبارتند از: ترکیب پودر مل، روغن الیف، آب و رنگ روغنی ساختمان.

پس از ترکیب این مواد را با یکدیگر، خمیری نسبتاً شل به دست می‌آید که از این خمیر می‌توان برای نقاشی منزل به صورت بافت‌دار استفاده کرد.

روش بافت‌دار کردن یکی از ترفندهای نقاشی ساختمان است.
مزیت اصلی روش ایجاد بافت در حین نقاشی ساختمان، پنهان نمودن مشکلات دیوار است. اگر دیوار شما دچار ترک، کنده‌کاری و خوردگی است، این طریقه نقاشی ساختمان می‌تواند این مشکلات را پنهان کند.
  • استفاده از اسفنج در نقاشی ساختمان

یکی از شیوه‌های پرطرفدار نقاشی ساختمان مدرن استفاده از اسفنج به جای غلطک و قلم مو است. این شیوه نیاز به مهارت در رنگ زدن ندارد. بنابراین می‌توان در این شیوه نقاشی منزل از اعضای خانواده کمک گرفت.

استفاده از اسفنج در نقاشی ساختمان
در نقاشی منزل با کمک اسفنج رنگ را به صورت ضربه‌ای به دیوار می‌زنند. سپس با کمک اسفنج دیگر سطح آن را صاف می‌کنند.
  • رنگ‌آمیزی دیوار با کمک پارچه

طریقه نقاشی ساختمان با پارچه بسیار مشابه روش کار با اسفنج است. از این شیوه نقاشی ساختمان برای دکوراسیون کلاسیک استفاده می‌گردد. برای استفاده از این ترفند نقاشی باید ابتدا دیوار را رنگ زد. سپس با کمک پارچه رنگ‌برداری کرد و بافتی زیبا ایجاد نمود.

آموزش رنگ آمیزی دیوار با پارچه
رنگ آمیزی دیوار با پارچه یکی از طرح های جدید رنگ آمیزی ساختمان است که بهتر است برای منازلی استفاده گردد که شیوه دکوراسیون آن‌ها کلاسیک هستند.
  • تکنیک Color Wash

یکی از شیوه‌های نقاشی ساختمان مدرن استفاده از تکنیک Color Wash است. در این شیوه همزمان با رنگ‌آمیزی ساختمان با کمک برس‌های رنگ مخصوص می‌توان به صورت نامنظم بر روی دیوار بافت ایجاد کرد.

در این طریقه نقاشی ساختمان با کشیدن همزمان برس بر روی دیوار شما می‌توانید بافت ایجاد کنید. کم و زیاد بودن بافت هم به وابسته به سلیقه خود شماست.

طرح‌های جدید نقاشی ساختمان با تکنیک Color Wash
تکنیک Color Wash یکی از طرح‌های جدید نقاشی ساختمان است که می‌توان در دکوراسیون مینیمال به خوبی از آن استفاده نمود.
  • استفاده از الگوها در نقاشی ساختمان

با توجه به وفور ابزارها و تکنیک‌های بسیار متنوع در نقاشی منزل می‌توان از طرح‌های جدید نقاشی ساختمان استفاده کرد.

طرح های جدید در رنگ آمیزی ساختمان به شما کمک می‌کنند تا تنها با رنگ و ابزار، طرح‌های زیباتر از کاغذ دیواری بر روی دیوار منزل انجام دهید. با ما همراه باشید تا با برخی از شیوه نقاشی ساختمان طرح کاغذ دیواری آشنا شوید.

  • رنگ آمیزی دیوار با شابلون

یکی از شیوه‌های نقاشی ساختمان مدرن که بسیار جالب و راحت است، استفاده از شابلون برای نقاشی منزل است. در این شیوه کافی است طرح یا نقش مورد نظرتان را به صورت شابلون روی دیوار چسبانده و سپس رنگی که مورد علاقه‌تان را با غلطک یا قلم مو روی آن بکشید. پس از اینکه رنگ خشک شد، شابلون را بردارید. از این شیوه می‌توان در اتاق پذیرایی، نشیمن، خواب و حتی اتاق کودک استفاده نمود.

آموزش رنگ آمیزی دیوار با شابلون
یکی از ترفندهای نقاشی ساختمان استفاده از شابلون به عنوان طرح جدید نقاشی ساختمان است.

شابلون نقاشی ساختمان در اندازه‌های مختلف و آماده در بازار موجود است. به منظور آشنایی بیشتر با نحوه اجرای شابلون نقاشی ساختمان به مقاله ” آموزش نقاشی با شابلون روی دیوار منزل” رجوع کنید.

  • رنگ آمیزی دیوار با طرح لوزی

استفاده از الگوی لوزی در بیننده حس حرکت ایجاد کرده و کسالت و رخوت را از او دور می‌کند. می‌توان از این طرح برای آشپزخانه، اتاق خواب و یا اتاق کار استفاده نمود.

آموزش رنگ آمیزی منزل با طرح لوزی و خطوط شکسته
رنگ آمیزی به شیوه لوزی و یا خطوط شکسته یکی از طرح های جدید رنگ آمیزی ساختمان است که در ترکیب رنگ آن می‌توانید از سفید و یا رنگ‌های مکمل یا متضاد لوزی‌ها استفاده کنید.
  • رنگ آمیزی دیوار به شیوه راه راه

یکی دیگر از طرح های جدید رنگ آمیزی ساختمان، استفاده از تکنیک رنگ آمیزی راه راه است. این شیوه نقاشی منزل هرگز از مد نمی‌افتد و می‌توان در این شیوه از رنگ‌های متعدد و روش‌های مختلف استفاده نمود. استفاده از این شیوه نوین به سان کاغذ دیواری است با این تفاوت که شما با نقاشی ساختمان طرح کاغذ این کار را انجام داده‌اید.

رنگ آمیزی دیوار به شیوه راه راه
نقاشی ساختمان طرح کاغذ دیواری را می‌توان برای رنگ آمیزی دیوار اتاق نشیمن و.. استفاده نمود. خطوط افقی دیوارها را طولانی‌تر و خطوط عمودی دیوارها را بلندتر نشان می‌دهد.
  • رنگ آمیزی دیوار به شیوه خال خالی

استفاده از طرح خال خالی، شادی و انرژی را به محیط شما القا می‌کند. این طرح یکی از طرح‌ های جدید رنگ آمیزی ساختمان مخصوصا برای اتاق کودک است.

رنگ آمیزی دیوار اتاق کودک به شیوه خال خالی
یکی از ترفندهای نقاشی ساختمان که می‌توانید در این شیوه استفاده کنید، طراحی دایره‌ها به صورت پراکنده و نامنظم و در اندازه‌های کوچک و بزرگ است.
  • رنگ‌آمیزی دیوار به وسیله چاپ مهر

رنگ آمیزی با استفاده از مهر را نیز می‌توان به عنوان نقاشی ساختمان طرح کاغذ دیواری دانست. مهرهای پلاستیکی با طرح و اندازه‌های دلخواه در بازار موجود هستند و می‌توان برای اتاق خواب، پذیرایی و.. از آن‌ها استفاده نمود.

رنگ‌آمیزی دیوار به وسیله چاپ مهر
رنگ آمیزی با استفاده از مهرها در اندازه و طرح‌های گوناگون یکی دیگر از شیوه‌های نقاشی ساختمان طرح کاغذ دیواری است.
  • رنگ آمیزی دیوار با غلطک‌های طرح‌دار

غلطک‌های طرح‌دار یکی از شیوه‌های بسیار راحت در نقاشی ساختمان طرح کاغذ دیواری است که تغییری اساسی در دکوراسیون منزل ایجاد می‌کند. این غلطک‌ها طرح‌های بسیار متنوع و زیبایی داشته و طریقه نقاشی ساختمان با این غلطک‌ها بسیار ساده و راحت می‌باشد.

رنگ آمیزی دیوار با غلطک های طرح دار | نقاشی ساختمان با غلتک طرحدار
اگر دوست دارید که نقاشی ساختمان طرح کاغذ دیواری در منزل داشته باشید، راحت‌ترین شیوه استفاده از غلطک‌های طرح‌دار است.

بهترین ابزار برای نقاشی خانه و ساختمان کدام است؟

پس از اینکه در مورد انواع رنگ‌ها، مقدار رنگ برای رنگ آمیزی ساختمان و انواع سبک‌های نقاشی ساختمان صحبت کردیم، نوبت استفاده از ابزار مناسب برای رنگ‌آمیزی است. در این قسمت انواع ابزار را معرفی می‌کنیم. اطالاعات تکمیلی و جامع‌تر را می توانید از مقاله ” مواد و ابزارآلات لازم برای رنگ آمیزی نمای ساختمان” کسب کنید.

مهمترین ابزار نقاشی ساختمان عبارتند از:

  • لباس کار
  • چسب نوار کاغذی
  • پلاستیک ضخیم
  • سطل رنگ
  • غلطک
  • قلم‌ موی رنگ
  • نردبان
  • کاردک
  • پیستوله‌های نقاشی
  • سنباده
  • تفنگ درزگیر
  • صفحه یا سینی مناسب غلطک
  • اسپری رنگ

حال که با انواع ابزار نقاشی ساختمان آشنا شدید، بهتر است که بدانید در رنگ‌ آمیزی ساختمان در هر قسمت از چه ابزاری استفاده می‌کنند. با استادکار همراه باشید.

بهترین ابزار برای نقاشی سقف کدام است؟

رنگ آمیزی سقف منزل یکی از سخت‌ترین بخش‌های نقاشی ساختمان است که از افراد متخصص و حرفه‌ای تا مبتدی از انجام آن معمولا طفره می‌روند. اگر قصد دارید که رنگ آمیزی ساختمان را انجام دهید، بهتر است از سقف خانه کار را شروع کنید. برای رنگ آمیزی سقف منزل بهترین ابزار غلطک نقاشی دسته بلند است.

نقاشی ساختمان با غلطک و قلم مو | رنگ آمیزی سقف با غلتک و قلم‌مو
در مقایسه نقاشی ساختمان با غلطک و قلم مو باید بگوییم، کار با قلم مو سخت‌تر بوده و امکان چکه کردن رنگ در آن بیشتر است.

بهترین ابزار برای نقاشی دیوار کدام است؟

ابزارهای گوناگونی برای نقاشی داخل خانه وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها غلطک و قلم موها هستند. از آنجا که دیوارها در منزل بیشترین سطح نقاشی داخلی ساختمان را دارند، باید از ابزاری استفاده نمود که مناسب‌تر بوده و کار با آن آسان‌تر و سریع‌تر باشد. با توجه به شرایط بهترین ابزار برای نقاشی دیوار غلطک‌ها هستند.

البته برای انجام ریزه‌کاری‌ها در نقاشی داخل خانه نیاز به قلم موی ظریف دارید. بنابراین نمی‌توان نقش مهم آن‌ها را در نقاشی ساختمان نادیده گرفت.

بهترین ابزار برای نقاشی داخل خانه | نکات رنگ آمیزی با غلتک
قبل از نقاشی ساختمان با غلطک، بهتر است ابتدا سطح آن را مرطوب کرده تا رنگ بیشتری به خود بگیرد و در عین حال، از هدر رفتن رنگ نیز جلوگیری کرده‌اید.

بهترین ابزار برای نقاشی درب کدام است؟

برای رنگ آمیزی درب و پنجره نمی‌توان از قلم موی پهن یا غلطک استفاده نمود. بهترین ابزار برای نقاشی درب، قلم موهای باریک هستند.

بهترین ابزار برای نقاشی کابینت کدام است؟

بهترین ابزار نقاشی داخل ساختمان و کابینت‌ها غلطک‌های فومی و سپس قلم مو است. بهتر است در ابتدا با غلطک کابینت‌ها را رنگ آمیزی کرده سپس قسمت‌های ظریفی که باقی ماند را با قلم مو نقاشی کنید.

بهترین ابزار برای نقاشی کابینت کدامند؟
اگر مهارت کافی در نقاشی داخلی ساختمان و کابینت‌ها را ندارید، بهتر است ابتدا با یک غلطک در اندازه متوسط کابینت‌ها را رنگ آمیزی کرده و قسمت‌هایی که نیاز به کار ظریف دارد را با قلم مو انجام دهید.

بهترین ابزار برای نقاشی نمای ساختمان و بیرون از خانه کدام است؟

بهترین ابزار برای نقاشی نمای ساختمان قلم مو و غلطک است. قلم موها در نمای ساختمان در دو اندازه کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. از قلم موی کوچک‌تر برای رنگ آمیزی درزها و نقاط باریک‌تر و قلم موی بزرگ‌تر برای سطوح پهن استفاده می‌گردد

علاوه بر قلم مو، غلطک به همراه سینی مخصوص آن نیز باید همراه‌تان باشد. غلطک 23 سانتی متری بهترین غلطک برای نقاشی نمای بیرون ساختمان است. بهتر است یک غلطک 18 سانتی متری نیز همراه داشته باشید تا برای نواحی کوچک‌تر از آن استفاده کنید.

نقاشی ساختمان با غلطک در نمای بیرونی ساختمان نیز بسیار راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌گیرد. می‌توان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه رنگ آمیزی نمای بیرونی و ابزار لازم به مقاله” ابزار رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان” رجوع کنید.

بهترین ابزار برای نقاشی نمای ساختمان و بیرون از خانه کدامند؟
نقاشی ساختمان با غلطک حتی در نمای بیرونی نیز بسیار راحت‌تر و کارآمدتر است. بهتر است یک صفحه یا سینی مناسب غلطک داشته باشید تا رنگ آضافه را درون سینی مخصوص خارج کنید.

کارایی غلطک بهتر است یا قلمو؟

اگر این پرسش ذهن شما را هم درگیر کرده باید بگوییم، غلطک بهترین وسیله برای رنگ آمیزی ساختمان چه برای افراد مبتدی و چه افراد کارآمد و متخصص است، نقاشی ساختمان با غلطک در زمان بسیار کوتاه و به راحتی انجام می‌گردد. افرادی که از غلطک در نقاشی داخل ساختمان استفاده می‌کنند، سرعت عمل بسیار بهتری دارند.

مراحل آماده سازی برای نقاشی خانه را انجام دهید

تا اینجا در مورد انواع رنگ‌ها، سبک‌های رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان، نحوه محاسبه مقدار رنگ مورد نیاز، ابزار نقاشی ساختمان و… صحبت کردیم. اینک زمان آن رسیده که آستین‌ها را بالا زده و  نقاشی داخل خانه را شروع کنیم با ما همراه باشید تا در مورد مراحل آماده سازی خانه برای نقاشی بیشتر آشنا شوید.

  1. اتاق را جمع کنید

قطعا شما نیز دوست ندارید حین نقاشی ساختمان، دائم نگران کثیف شدن مبلمان و وسایل اتاق و.. باشید. بنابراین بهتر است قبل از شروع نقاشی، همه وسایل‌ اتاق را جمع‌آوری کنید. وسایلی که ابعاد بزرگی دارند و نمی‌توان آن‌ها را جا به جا کرد را با روزنامه و ملافه کاملا بپوشانید.

  1. دیوارها را آماده کنید

قبل از هر چیزی باید فضای کافی برای کار کردن مهیا کنید و هیچ چیز اضافی روی دیوارها نباشد. معنای این جمله این است که کلیه پریزهای روی دیوار، جای چراغ، تابلوها و .. را  جدا کرده و از فضای نقاشی دور کنید.

اگر وسیله‌ای یا اجزای خانه همچون قاب پنجره، چهارچوب درب و… بر روی در دیوار است که امکان جدا کردن آن وجود ندارد، بهتر است روی آن را با یک چسب کاغذی بپوشانید تا رنگ بر رویش نریزد. البته اگر قصد رنگ زدن آن‌ها را نداشته باشید، باید رویشان را بپوشانید.

مراحل آماده سازی برای نقاشی خانه کدامند؟
بهتر است قطعات ریزی که از دیوار جدا می‌کنید را در یک جای مطمئن گذاشته تا بتوانید پس از نقاشی منزل آن‌ها را به حالت اولشان نصب کنید.
  1. کف اتاق را بپوشانید

پوشش کف اکثر خانه‌ها سرامیک یا پارکت و یا موکت است که به کف اتاق چسبیده و نمی‌توان آن‌ها را جدا کرد. در این صورت باید حتما اقداماتی برای پوشاندن کف اتاق انجام دهید. پلاستیک‌های ضخیم چند لایه، روزنامه یا ملافه‌های بزرگ بهترین‌ها هستند.

  1. اگر دیوار شما از قبل رنگ ندارد

اگر دیوار شما گچی است و اصلا قبلاً رنگ نشده، نمی‌توان مستقیم روی دیوار گچی رنگ زد. بلکه باید ابتدا آن را روغن کاری کرد. برای روغن کاری باید از روغن الیاف استفاده کنید.

روغن کاری دیوار گچی میزان رنگ مصرفی را کم کرده و هزینه نقاشی خانه را بسیار کاهش می‌دهد.
یکی از ترفندهای نقاشی ساختمان که بر روی دیوارهای گچی استفاده می‌شود، روغن کاری است. روغن کاری میزان رنگ مصرفی را کم کرده و در نتیجه هزینه نقاشی منزل را بسیار کاهش می‌دهد.
  1. کاغذ دیواری را جدا کنید

اگر دیوارهای منزلتان با کاغذ دیواری پوشیده شده و می‌خواهید رنگ را جایگزین آن کنید. ابتدا از پایین و گوشه کاغذ دیواری را بلند کنید. اگر به راحتی جدا شد، همین رویه را ادامه دهید. بهتر است قسمت‌هایی از کاغذ دیواری که با دست جدا نشده را با یک اسپری کنستانتره مایع خیس کنید. بگذارید چند لحظه بماند و سپس دوباره با دست آن را جدا کنید. برخی قسمت‌های دیوار را هم با کاردک نازک بلند کنید.

مراحل جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار | چگونگی کندن کاغذ دیوای از دیوار
جدا کردن کاغذ دیواری‌های قابل شست و شو کار آسانی نیست. برای جداسازی باید آن‌ها را بخار داد. بهتر است از یک بخارشو استفاده کنید. اگر بخارشو در دسترس شما نیست از آب جوش هم می توانید کمک بگیرید.
  1. دیوار را تمیز کنید

اگر دیوار منزل شما قبلاً رنگ شده و یا کاغذ دیواری داشته، قدم اول تمیز کردن دیوارهاست. برای تمیز کردن نیاز به یک اسفنج یا یک تکه پارچه و یک تشت آب گرم و مقدار خیلی کمی مایع ظرفشویی دارید. نیازی به خیسی کامل دیوارها نیست، کافی است اسفنج یا پارچه را کمی نمناک کرده و به آرامی بر روی دیوار کشیده و آن را تمیز کنید.

  1. اگر دیوار شما قبلا رنگ شده است

اگر دیوار قبلا رنگ شده، نیازی به روغن کاری ندارد. اما باید به خوبی سنباده زده شود و همه درزها و سوراخ‌ها را بتونه کاری کنید. این کار را پس از روغن کاری دیوارهای گچی هم باید انجام دهید. برای این کار می‌توانید ابتدا یک دور آستر روی دیوار بزنید و بگذارید خشک شود. سپس با سنباده دیوار را صاف و یک دست کنید. سوراخ‌های دیوار را هم با گچ بپوشانید.

  1. رنگ مناسب را انتخاب و نقاشی ساختمان را شروع کنید

یکی از اشتباهات بسیار رایج در نقاشی ساختمان این است که افراد به فروشگاه می‌روند، با مشورت فروشنده یک نمونه رنگ انتخاب کرده، در حجم بالا آن را خریداری می‌کنند و به نقاشی داخل ساختمان به صورت کامل می‌پردازند. پس از اینکه رنگ آمیزی منزل کامل تمام شد، متوجه می‌شوند نتیجه نهایی با چیزی که آن‌ها تصور می‌کردند، بسیار متفاوت است.

برای جلوگیری از این مشکل حتما قبل از خرید نهایی، از فروشنده بخواهید یک نمونه کوچک از رنگ را به شما بدهد تا آن را روی دیوار و در نور طبیعی، مصنوعی، شب و روز امتحان کنید و سپس تصمیم نهایی را بگیرید.

انتخاب رنگ مناسب و شروع کار نقاشی ساختمان
پیش از آنکه مقدار زیادی از رنگ را خریداری کنید، بهتر است یک نمونه از رنگ را گرفته و بر روی دیوار امتحان کنید تا مطمئن شوید این رنگ همان رنگ دلخواه شماست یا خیر؟

مراحل اصلی نقاشی خانه را شروع کنید

تا به حال هرچه صحبت کردیم در مورد مراحل آماده سازی نقاشی منزل و انتخاب رنگ مناسب بود. اینک نوبت آن رسیده که در مورد طریقه نقاشی ساختمان صحبت کنیم.

  • پس از شستشو و تمیز کردن دیوار اینک نوبت سنباده زنی است، با کمک سنباده و کاردک سطح دیوار را صاف کنید.
  • اگر قسمت‌هایی از دیوار دچار ترک و پوسته و… شده و نیاز به بتونه کاری دارد، با کمک یک لایه گچ روی ترک‌ها را پوشانده و سپس سطح آن را با سنباده زنی صاف کنید. همین جا لازم است به نکته‌ای اشاره کنیم، اصولا دو نوع بتونه در نقاشی منزل استفاده می‌شود. جنس بتونه براساس نوع رنگ، متفاوت خواهد بود. در صورتیکه از رنگ پلاستیک برای نقاشی منزل استفاده می‌کنید، بتونه شما از پودر مل و آب خواهد بود. بتونه روغنی، نوع دیگری از بتونه است که برای تهیه آن باید روغن الیف را با مل ترکیب کرده سپس رنگ روغن را به آن اضافه کنید.
  • چنانچه دیوار شما گچی بوده و اصلا رنگ به آن زده نشده، باید روغن زیرکار را حتماً به سطح دیوار بزنید تا از ترک خوردن گچ جلوگیری کند. علاوه براین روغن زیرکار، دیوار را برای بتونه و آستر آماده می‌کند.
اجرای روغن زیر کار روی دیوار گچی | مراحل اصلی نقاشی خانه
یکی از ترفندهای نقاشی ساختمان استفاده روغن زیرکار برای دیوارهای گچی است که مانع ترک خوردن گچ دیوار شده و بتونه و آستر را بهتر بر روی دیوار قرار می‌دهد. علاوه بر این روغن زیرکار باعث انسجام لایه‌های رنگ روی دیوار می‌گردد.
  • پس از بتونه کاری و سنباده زنی مجدد باید سطح دیوار را با کمک یک دستمال مرطوب از گرد و غبار دیوار کاملا پاک کرده و خود را برای مهم‌ترین بخش نقاشی ساختمان یعنی آستر زدن آماده کنید.
آسترکاری دیوار پیش از نقاشی قدرت چسبندگی رنگ به دیوار را افزایش می‌دهد.
مهم‌ترین بخش کار قبل از نقاشی منزل آسترکاری است. «آسترکاری قدرت چسبندگی رنگ به دیوار را افزایش می‌دهد.» همچنین باعث شده رنگ نهایی شفاف‌تر باشد و به رنگی که انتخاب کردید، نزدیک‌تر باشد.
  • رنگ آستر را قبل از رنگ اصلی بر روی دیوار می‌زنند. رنگ آستر می‌تواند سفید، خاکستری یا رنگ دیگری که به پوشش نهایی نزدیک است، باشد. معمولاً نقاشان حرفه‌ای از رنگ آستر خاکستری استفاده می‌کنند. آستر انواع مختلف دارد که یکی از آن‌ها آستر اکرلیک است. آستر اکرلیک رزین زیادی داشته و برای رنگ آمیزی ساختمان بسیار مناسب است. این آستر به سرعت خشک شده و به راحتی می‌توان پس از یک الی دو بار استفاده از آن رنگ اصلی را به دیوار زد.
معرفی انواع آستر مورد استفاده در نقاشی ساختمان و مزایای آستر زدن دیوار
آستر رنگی بهتر از آستر سفید بر دیوار پوشش دهی دارد.
  • پس از آستر اولیه نوبت لکه‌گیری، سنباده‌زنی مجدد و در نهایت پاک کردن گرد و غبار با دستمال مرطوب از سطح دیوار و رنگ زدن آستر دوم است. اگر قصد دارید رنگ دیوار را تغییر دهید. در همین مرحله باید این کار را انجام دهید.
  • پس از اتمام نقاشی آستر دوم، نوبت به رنگ پایانی نقاشی ساختمان و اتمام رنگ آمیزی دیوارهاست.
  • بهتر است پس از اتمام هر دیوار از غلطک استفاده کرده و رد قلم مو را از روی دیوار از بین ببرید.
نحوه آستر کاری، لکه گیری و سنباده زنی دیوار برای نقاشی داخل ساختمان
نقاشان حرفه‌ای در نقاشی داخل خانه هر دیوار را به صورت کامل رنگ می‌زنند سپس سراغ دیوار بعدی می‌روند.

دانستن طریقه نقاشی ساختمان مزیت‌های مختلفی دارد. یکی از ویژگی‌های آن این است که شما از تمامی ترفندهای نقاشی ساختمان و صفر تا صد آماده سازی دیوار برای نقاشی آگاه می‌شوید و می‌توانید بدون هزینه اضافی خودتان به نقاشی داخل ساختمان بپردازید.

حسن دیگر آشنایی نسبی‌تان با طریقه نقاشی ساختمان این است که می‌توانید با نقاش هم فکری کرده و حتی ایده‌های ناب به او بدهید و نقش‌تان را در نقاشی منزل پر رنگ‌تر کنید.

البته باید به شما بگوییم نقاشی ساختمان شاید در وهله اول کار آسان و راحتی به نظر برسد. اما انجام آن اصلا ساده نیست و ممکن است شما در حین اجرا اشتباهات مختلفی انجام دهید که هرکدام از آن‌ها به همراه نداشتن مهارت لازم نقاشی داخل ساختمان ممکن است، دردسرهای جدیدی را برای شما به وجود آورد. مقاله ” ۱۲ اشتباه رایج نقاشی ساختمان که قبل از اجرا باید بدانید” می‌تواند در این زمینه به کمک شما بیاید.

سبک و سیاق نقاشی ساختمان طرح جدید نیاز به مهارت و تخصص دارد که همکاران ما در استادکار افراد قابل و مورد اعتمادی در این زمینه هستند. آن‌ها ترفندها و ایده‌های مختلفی در طریقه نقاشی ساختمان دارند. بنابراین ریسک نکرده و از متخصصان استادکار کمک بگیرید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

کارهایی که پس از اتمام کار نقاشی خانه باید انجام داد

  • پس از اتمام کار نقاشی منزل، تمیز کردن ابزار نقاشی ساختمان یکی از کارهای بسیار مهم و ضروری است که باید همان لحظه انجام داد. معمولا افراد پس از نقاشی داخل ساختمان خسته هستند و تمیز کردن ابزار را به فرصتی دیگر موکول می‌کنند. اما این کار اصلا ایده خوبی نیست و باید هرچه سریع‌تر نسبت به شستشو و تمیز کردن آن‌ها اقدام نمود.
  • نکته دیگر زمان خشک شدن رنگ‌هاست. براساس کیفیت رنگ و فصول مختلف مدت زمان آن متغیر خواهد بود. معمولا بین 24 تا 36 ساعت زمان برای خشک شدن نهایی رنگ زمان لازم است.
کارهایی که پس از اتمام کار نقاشی خانه باید انجام داد
بهتر است درب و پنجره‌ها کاملا باز باشند تا خشک شدن رنگ زودتر انجام گردد. البته خشک شدن رنگ در فصول مختلف سال متفاوت خواهد بود.
  • پس از اتمام نقاشی داخل ساختمان، منزل نیاز به تمیزکاری و نظافت اساسی دارد. گرد و غباری که از مراحل نقاشی داخلی ساختمان تمام فضا را گرفته، نیاز به یک نظافت و شستشوی اساسی دارد. این شستشو و نظافت شامل پنجره‌ها، کف خانه و… می‌شود. در این شرایط استفاده از نیروهای خدماتی ماهر و زبده همچون همکاران ما در استادکار می‌تواند به  شما بسیار کمک کند. کار رنگ آمیزی خانه حتی اگر خود آن را انجام نداده باشید، کار بسیار دشواری است که پس از اتمامش بسیار خسته خواهید بود. حال اگر خود به عنوان نقاش خانه را رنگ آمیزی کرده باشید، هرچقدر هم در طریقه نقاشی ساختمان تمامی نکات نظافت را رعایت کنید، شرایط بسیار سخت‌تر خواهد بود. بنابراین در صورت تمایل می‌توانید پس از اتمام نقاشی ساختمان تان، از خدمات نظافت منزل استادکار استفاده کنید:
خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار
  • به یاد داشته باشید، قبل از خشک شدن کامل خانه از ورود کودکان و افراد سالمند به داخل منزل جلوگیری کنید.
خدمات نظافت منزل استادکار پس از نقاشی ساختمان
اگر دوست دارید پس از نقاشی ساختمان، یک خانه تمیز و ایده‌آل داشته باشید از خدمات استادکار در امر نظافت و شستشوی منزل کمک گرفته و خستگی این کار طاقت‌فرسا را از تن به در کنید.

سوالات متداولی که ذهن ما را در نقاشی ساختمان درگیر خود می کند

هزینه نقاشی ساختمان در استادکار چگونه محاسبه می‌گردد؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آید که در استاد کار نقاشی ساختمان متری چند محاسبه می‌گردد؟

استادکار به منظور آگاهی شما، جدولی برای محاسبه قیمت نقاشی ساختمان طراحی کرده که در ادامه آن را مشاهده خواهید کرد. علاوه براین، قیمت نقاشی ساختمان به عوامل متعددی همچون متراژ ساختمان، نوع رنگ مصرفی، ابزاری که بر روی دیوار و سقف استفاده شده و…. بستگی دارد.

اما اگر بخواهید به صورت حدودی هزینه نقاشی ساختمان را محاسبه کنید، کافی است که متراژ منزل را ضرب در سه کرده تا کل متراژ ساختمان را به دست آید، سپس متراژ به دست آمده را بر قیمت رنگ زدن ضرب کنید تا قیمت نقاشی ساختمان به صورت حدودی به دست بیاید.

شرح خدمات

قیمت واحد (تومان)

نقاشی جزئی – نقاشی محل کمتر از 20 متر مربع 300000
نقاشی هر درب یا چارچوب 100000
پتینه کاری ساده – هر متر مربع 15000
پتینه کاری طلا – هر متر مربع 150000
پتینه کاری ابر و باد – هر متر مربع 40000
نقاشی ساختمان رنگ روغنی متری 19000
نقاشی ساختمان رنگ اکریلیک متری 17000
نقاشی ساختمان رنگ پلاستیک متری 15000
نقاشی ابزار- هر متر طول 10000

کدام قسمت نقاشی خانه را خودم می توانم انجام دهم؟

اگر دوست دارید خود نقاشی منزل را به عهده بگیرید، بهتر است از اتاق خواب شروع کنید. اتاق خواب در دید همه قرار ندارد و یک فضای خصوصی است. در صورتیکه اشتباهات مختلف در آن انجام دادید، فرصتش را دارید که برطرف کنید و در عین حال مهارتتان را هم بالا ببرید.

آیا بهتر است نقاشی خانه را به شرکت های نقاشی ساختمان بسپارم؟

نقاشی ساختمان یک کار سخت، زمان بر و طاقت فرساست که معمولا بهتر است توسط نقاش ساختمان انجام گردد. پیدا کردن بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان هم نیاز به آگاهی و مهارت لازم دارد. اگر شما قصد دارید از رنگ‌های روغنی برای رنگ آمیزی منزل استفاده کنید. شرکت‌ های خدمات نقاشی ساختمان همچون استادکار از بهترین مارک رنگ روغن برای نقاشی ساختمان استفاده می‌کنند. بنابراین در مورد کیفیت رنگ و مهارت و نظافت نقاش خیالتان کاملا راحت خواهد بود. برای اطمینان بیشتر می‌توانید نظرات کاربران و امتیازهایی که به هریک از نقاشان داده شده را بررسی کرده و بهترین را انتخاب کنید.

شرکت های خدماتی همچون استادکار به شما مشاوره‌های رایگان در زمینه ترکیب رنگ در نقاشی ساختمان خواهند داد. آن‌ها معمولا از جدیدترین شیوه‌های نقاشی ساختمان مدرن آگاهی داشته و می‌توانند به شما ایده‌های بهتر در زمینه ترکیب رنگ برای نقاشی ساختمان بدهند و دکوراسیون چیدمان منزلتان را حسابی تغییر دهند. از دیگر مزایای استفاده از شرکت‌هایی همچون استادکار، همراهی تیم پشتیبان از لحظه ثبت سفارش تا انتهای کار است. برای ثبت سفارش نقاشی ساختمان در استادکار می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

سخن آخر

در این مقاله سعی بر این داشتیم تا شما را با صفر تا صد اصول نقاشی ساختمان، ابزار و بهترین سبک‌ها و حتی طرح‌های جدید رنگ آمیزی، ترفندهای نقاشی ساختمان و طریقه انجام آن‌ها آشنا سازیم و برای هرکدام از آن‌ها نمونه کارهای نقاشی ساختمان به شما ارائه دهیم. علاوه براین نحوه محاسبه قیمت نقاشی ساختمان و برآورد آن را نیز به شما آموزش دادیم. امید است که مورد استفاده شما قرار گیرد.

منابع: BetterHomes | theSpruce

1 نظر
  1. چرخه رنگ و کاربرد آن در نقاشی ساختمان – فروشگاه رنگ اقدم

    […] رنگ‌های دلخواه برای نقاشی ساختمان نیز از اصول اولیه‌ی ترکیب رنگ پیروی می‌کند اما […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 7 =