ترفندهای مفید برای نظافت خانه بعد از مهمانی

0

اگر به سختی می‌توانید فرش را بدون جعبه‌های خالی و زباله ببینید و اگر آشپزخانه پر از ظروف کثیف است ممکن است کمی گیج شوید. اما نگران نباشید. برای تمیز کردن خانه بعد از مهمانی لازم نیست سخت کار کنید. ترفند نظافت خانه تقسیم کردن آن به بخش‌های قابل کنترل است. این نحوه‌ی تمیز کردن سریع و آسان نظافت خانه بعد از مهمانی است. اول از همه یک چک لیست تهیه کنید که مطمئن شوید چیزی را از دست ندهید. مهمانی عالی است. اما برای اینکه یک مهمانی دیگر بگیرید باید بدانید چطور بعد از یک مهمانی خانه را تمیز کنید.

نظافت خانه قبل از مهمانی

راهکارهای جلوگیری از یک تمیزکاری طولانی بعد از مهمانی، قبل از تمام شدن مهمانی شروع می‌شود.

محل جداگانه‌ی غذا و نوشیدنی در نظر بگیرید

مطمئن شوید که به آسانی در دسترس هستید. و محلی را برای خوردن و نوشیدن در نظر بگیرید. دستمالی نزدیک این محل بگذارید تا اگر چیزی روی میز یا زمین ریخته، سریع آن را تمیز کنید.

نظافت خانه در حین مهمانی
مهمان‌ها ممکن است در حین خوشگذرانی حواسشان به زباله نریختن نباشد. محل خوردن و نوشیدن را جدا کنید.

درحین مهمانی حواستان به ظرف‌ها باشد

مقداری ظرف یکبار مصرف کنار غذا یا نوشیدنی قرار دهید. اگر می‌توانید به مهمان‌هایتان بگویید اگر می‌خواهند دوباره غذا بردارند از ظرف قبلی‌شان استفاده کنند.

سطل زباله‌ای در دسترس بگذارید

اگر می‌توانید یک یا چند سطل زباله در مکان‌های روشن خانه بگذارید. این روش باعث می‌شود کمترین زباله کف خانه ریخته شود.

نظافت خانه در حین مهمانی
سعی کنید سطل زباله در دسترس همه‌ی مهمان‌ها باشد.

دستشویی را تمیز کنید

دستشویی را کاملا تمیز کنید. و مطمئن شوید که صابون و دستمال توالت به اندازه کافی در آن هست. حتی می‌توانید کاغذی روی در بچسبانید که مشخص باشد دستشویی‌ است.

نظافت خانه بعد از مهمانی

حالا که مهمانی تمام شده است قبل از تمیز کردن پیشخوان آشپزخانه را مرتب کنید. بیشتر بقایای مهمانی، ظرف‌های کثیف و وسایل مربوط به آشپزخانه خواهد بود. قبل از شروع کار مطمئن شوید که به اندازه کافی برایشان در آشپزخانه جا دارید.

بیایید شروع کنیم…

سه قدم

روش سه قدم تمیز کردن یکی از بهترین راه‌ها برای نظافت خانه بعد از مهمانی است. در این روش شما به ذهنتان نظم می‌دهید و نظافت خانه در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود.

قدم اول

در قدم اول یک کیسه زباله و یک سینی بیاورید. همه‌ی زباله‌ها و ظرف‌ها را جمع کنید و به آشپزخانه ببرید. همان‌طور که در خانه راه می‌روید زباله‌ها را در کیسه و ظرف‌ها را در سینی بگذارید. در این حین هرچیزی که متعلق به اتاق دیگری‌ست را به جای خودش برگردانید. اگر کیسه‌های زباله پر شدند آن را به آشپزخانه ببرید. اگر در خانه برایشان جا ندارید سریعا آن‌ها را خارج کنید.

نظافت خانه بعد از مهمانی
جمع کردن ظرف‌ و زباله اولین قدم نظافت خانه بعد از مهمانی است.

قدم دوم

برای قدم دوم به دستمال و حوله‌هایی برای تمیز کردن نیاز دارید. یک پاک‌کننده چندمنظوره می‌تواند بسیار به شما کمک کند. این مرحله‌ی صاف و مرتب و تمیز شدن همه چیز است.

به نقطه‌ی شروع برگردید و تمام جاهایی که لکه‌ی چای، قهوه یا هر نوشیدنی دیگری دارند را تمیز کنید. جای فنجان‌ها و بشقاب و هر لکه‌ی دیگری را که می‌بینید دستمال بکشید. در این حین اگر چیزی مثل بالش، فرش یا کوسن مبل جابجا شده آن را صاف کنید. به خانه نظم کلی را برگردانید.  وقتی اینجور چیزها صاف چیده می‌شوند خانه مرتب‌تر به نظر می‌آید.

نظافت خانه بعد از مهمانی
قدم دوم در نظافت خانه پاک کردن لکه‌هاست.

قدم سوم

قدم آخر راحت‌ترین قدم است. فقط جارو بکشید. فرش را کاملا تمیز کنید. اگر کف پوش سرامیک دارید آن‌را تی بکشید. حتما روی مبل و صندلی‌ها هم چیزهای ریزی دیده می‌شود. آن‌ها را هم جارو کنید.

نظافت خانه بعد از مهمانی
در قدم آخر فقط کافی‌ست همه جا را خوب جارو بکشید.

تکرار کردن سه قدم برای هر اتاق

شما این راه‌حل را دارید. به یاد داشته باشید از این سیستم سه قدم می‌توانید برای همه‌ی اتاق‌ها استفاده کنید. بنابراین اگر مهمان‌هایتان آنقدر زیاد هستند که مجبورید از اتاق‌های بیشتری استفاده کنید می‌توانید به راحتی با این روش آن‌ها را تمیز کنید. فقط قدم‌ها را برای هر اتاق تکرار کنید.

نکته نهایی

قطعا بعد از مهمانی بسیار خسته هستید. اما بهترین راه برای نظافت خانه بعد از مهمانی، بلافاصله شروع کردن آن است. بوی غذا و زباله‌های مانده وحشتناک است. پس اگر حتی همه‌ی تمیزکاری را بعد از مهمانی انجام نمی‌دهید غذاها و نوشیدنی‌های باقی‌مانده را دور بریزید. یا اگر هنوز قابل استفاده هستند، آن‌ها را در یخچال بگذارید و بخوابید.

منبع: cleanmyspace

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 8 =