سقف کاذب آلومینیومی چیست و چه کاربردی دارد؟

0

در مقاله قبل به بررسی دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی پرداختیم در این مقاله می خواهیم سقف کاذب آلومینیومی را بررسی کنیم. آیا برای پوشاندن تاسیسات به کار رفته در سقف، به دنبال یک راه حل ساده و در عین حال زیبا هستید؟ سقف کاذب آلومینیومی بهترین راه حل برای چنین مواردی خواهد بود. سقف کاذب آلومینیومی یکی از انواع سقف‌های کاذب به شمار می‌رود که عمده کاربرد آن در فضاهای اداری و ساختمان‌های تجاری یا صنعتی است. کمتر مواقعی و به صورت کاملا نادر از این سقف‌ها در منازل استفاده می‌شود و در این صورت نیز معمولا کاربرد کاملا بیرونی از محوطه اصلی واحد مسکونی دارد. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

سقف کاذب آلومینیومی چیست؟

این نوع سقف‌ها به صورت یکپارچه از آلومینیوم ساخته شده و قابل انطباق برای هر سایز فضایی هستند. البته معمولا این سقف‌ها در قالب‌های ۶۰ در ۶۰ سانتی‌متر یا ۳۰ در ۳۰ سانتی‌متر تولید شده و برای تطابق با سایز سقف، باید این قالب‌ها در کنار یکدیگر قرار داده شوند. سقف‌های آلومینیومی در دو گروه بزرگ Lay-in و Clip-in جای می‌گیرند که به ترتیب با واژه معادل سپر نمایان و سپر پنهان می‌توان آن‌ها را تعریف کرد.

سقف کاذب آلومینیومی چیست؟
سقف کاذب آلومینیومی با داشتن ساختار یکپارچه و مقاومت بالا در برابر هر گونه صدمات ضربه ای و حرارتی، یک محصول عالی برای دکوراسیون ساختمان ها و پوشش دهی تاسیسات موجود در سقف است.

سقف‌های کاذب آلومینیومی سپر نمایان

در صورتی که نیازی جهت دسترسی به تاسیسات پشت سقف کاذب داشته باشیم، فرم قرارگیری ورق‌های آلومینیومی به شکل T بوده و دسترسی به تاسیسات بدون نیاز به جا به جایی آن‌ها، صورت می‌گیرد. با نصب سقف‌های آلومینیومی سپر نمایان، دسترسی شما به تاسیسات پشت آن، کاملا میسر بوده و می‌توانید در هر زمان لازم به تاسیسات مورد نظر دسترسی داشته و تغییرات یا تعمیرات لازم را انجام دهید.

سقف‌های کاذب آلومینیومی سپر پنهان

اما زمانی که نیازی به دسترسی گاه و بیگاه به تاسیسات موجود در سقف نباشد، دیگر فاصله بین ورق‌های سقف کاذب ایجاد نشده و آن‌ها به شکل کاملا پیوسته کنار هم قرار می‌گیرند. بدیهی است که در این حالت زیبایی، ظرافت و تمیزی بیشتری ایجاد می‌گردد.

سقف‌های کاذب آلومینیومی سپر نمایان - سقف‌های کاذب آلومینیومی سپر پنهان
سقف کاذب سپر پنهان بدون فاصله بین ورقه ها نصب شده و دسترسی به تاسیسات را کمی مشکل تر می سازد. به همین دلیل برای باز بودن دسترسی به تاسیسات باید از سقف کاذب آلومینیومی سپر نمایان استفاده کرد.

کاربردهای سقف کاذب آلومینیومی

کاربرد اصلی سقف‌های کاذب آلومینیومی برای پوشش دادن تاسیسات به کار رفته در سقف و تمیزکاری نهایی پس از نصب کامل این تاسیسات است.

سقف کاذب آلومینیومی در مکان‌های زیر که عمدتا عمومی و دارای کاربری‌های خاص هستند، به کار گرفته و نصب می‌شود:

  • استخرهای سرپوشیده: استخرهای سرپوشیده‌ای که مایل به دریافت نور خورشید در محوطه نیستند، از سقف‌های کاذب آلومینیومی بهره می‌برند.

بیشتر بدانید مزایا و معایب سقف کاذب پلکسی

کاربردهای سقف کاذب آلومینیومی
از جمله کاربردهای سقف کاذب آلومینیومی در استخرهای سرپوشیده ای است که مایل به دریافت نور خورشید نیستیم.
  • واحدها و ساختمان‌های اداری: این ساختمان‌ها بزرگترین گروه کاربرد سقف‌های آلومینیومی هستند و معمولا این سقف‌ها را در چنین ساختمان‌هایی بسیار کاربردی می‌بینیم.
  • سالن فرودگاه‌ها: در سالن فرودگاه‌ها غالبا سقف‌های کاذب آلومینیومی را می‌بینیم که هم عایق نوری بوده و هم ظاهری شکیل و یکپارچه به سقف فرودگاه می‌دهند.
  • کارخانه‎ها و واحدهای صنعتی: سقف‌های کاذب کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی، عموما از نوع آلومینیومی بوده و کمتر نوع دیگری از سقف کاذب را در این واحدها شاهد هستیم. مقاومت بالای این نوع سقف کاذب و فرم گیری آن، از دلایل اصلی استفاده در کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی است. اگر برای شما هم جالب است دلایل یخ زدگی کولر گازی را بدانید مقاله استادکار در این باره را بخوانید .
مزایای سقف کاذب آلومینیومی کدامند؟
واحدهای صنعتی از مهم ترین مکان هایی هستند که برای پوشش تاسیسات سقفی خود از سقف کاذب سپر نمایان استفاده می کنند. طول عمر بالا و نصب ساده و مقاومت در برابر حرارت از جمله فاکتورهایی است که این سقف ها را برای کارخانه ها مناسب می گرداند.
  • سالن‌های ورزشی: در سالن‌های ورزشی نیز معمولا از سقف‌های کاذب آلومینیومی استفاده می‌شود. به کار گرفتن این نوع ابزار دکوراسیون داخلی، علاوه بر نصب آسان، قیمت متعادل تر نیز به همراه خواهد داشت. به علاوه نصب سیستم‌های تهویه در این سقف‌ها که لازمه برپایی سالن‌های ورزشی است، به راحتی میسر است.
  • بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها: البته در این مکان‌ها سقف‌های کاذب شیشه‌ای نیز کاربرد دارند، اما بعضا شاهد استفاده از سقف کاذب آلومینیومی نیز هستیم که نگهداری راحت و حفظ بهداشت عالی دارد.

به جز این‌ها در سینماها، سالن‌های تئاتر، سرویس‌های بهداشتی عمومی، پارکینگ منازل، رستوران‌ها، سالن‌های مترو و … نیز شاهد نصب سقف‌های آلومینیومی کاذب هستیم.

اجرا و نصب سقف کاذب

اجرا و نصب سقف کاذب

  • اجرای انواع سقف کاذب اداری، تجاری، فروشگاه و خانه
  • اجرای کناف کاری، رابیتس کاری و گچبری
  • ساخت سقف کاذب کناف
  • طراحی و اجرای باکس نور، نور مخفی و نورپردازی سقف کاذب
دریافت این خدمت از استادکار

مزایای سقف کاذب آلومینیومی کدامند؟

  • طول عمر بالا: با توجه به جنس محکم و قوی این سقف‌های کاذب، طول عمر بالایی از آن‌ها شاهد هستیم. به واقع تا زمانی که میل به تعویض ترکیب بندی محیط نداشته و به منظور تغییر ساختار یا تنوع بخشی، به تعویض سقف کاذب دست نزنید، این محصول بی عیب در جای خود باقی خواهد ماند. پیشنهاد میکنم پاور بانک و نحوه نگهداری از آن را بخوانید .
  • تنوع در طرح و رنگ: تنوع در طرح و رنگ در میان سقف‌های کاذب از جنس آلومینیوم بالا بوده و شما می‌توانید با توجه به نوع کاربری و محیط داخلی، طرح متناسب را انتخاب نمایید.
سقف‌های کاذب آلومینیومی در برابر صدا عایق بوده و قابلیت حفاظت آکوستیک را دارا هستند
تنوع در طرح و رنگ، شستشوی ساده، مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر ضربه، ضدصدا بودن و … از مزایای سقف کاذب آلومینیومی هستند.
  • شستشو و نظافت ساده: اگر این سقف در محیط‌هایی که نیاز به بهداشت کامل دارند، از جمله آشپزخانه رستوران‌ها و آزمایشگاه‌ها نصب گردد، نظافت آن بسیار ساده بوده و به کمک انواع روش‌های شستشو و نظافت سقف، می‌توان نسبت به ضدعفونی آن‌ها اقدام کرد.
  • مقاومت به ضربه و حرارت: با توجه به جنس به کار رفته در ساخت سقف‌های کاذب آلومینیومی، مقاومت کامل در مقابل ضربه و حرارت را در این محصولات داریم.
  • عایق در برابر صدا: برخی از انواع سقف‌های کاذب آلومینیومی در برابر صدا عایق بوده و قابلیت حفاظت آکوستیک را دارا هستند. این نوع سقف‌ها برای سینماها، سالن‌های آمفی تئاتر و مکان‌هایی مشابه آن‌ها، مناسب هستند.

معایب سقف کاذب آلومینیومی کدامند؟

از جمله معایب سقف‌های کاذب آلومینیومی باید به مواردی چون سطح زیبایی کمتر در قیاس با سقف‌های شیشه ای و نیز نبود امکان دریافت نور خورشید، اشاره کرد. البته به طور نمونه این سقف‌ها را در استخرهایی به کار می‌برند که تمایلی به دریافت نور خورشید وجود ندارد. آشنایی با تست سرعت اینترنت را می توانید مطالعه کنید .

معایب سقف کاذب آلومینیومی کدامند؟
در صورتی که در محیطی مایل به دریافت نور خورشید باشید، بسته بودن فاکتور عبور نور در سقف های کاذب آلومینیومی به یک عیب تبدیل خواهد شد.

سخن پایانی

با توجه به گسترده بودن تنوع در محصولات سقف کاذب، باید سقف مورد نظر خود را با توجه به کلیه شرایط محیط و نیازها، انتخاب نمایید. هر یک از انواع سقف‌های کاذب با طرح و نقش‌های مختلف، می‌توانند برای فضایی بسیار کاربردی بوده و یا در فضایی دیگر، نامناسب و آزاردهنده باشند. از این روی پیش از انتخاب یادداشت کاملی از فاکتورهایی که نیاز دارید، تهیه کرده و سپس به محصول مورد نظر خود برسید.

منبع: e92.ir ، sakhtemoon

اجرا و نصب سقف کاذب

اجرا و نصب سقف کاذب

  • اجرای انواع سقف کاذب اداری، تجاری، فروشگاه و خانه
  • اجرای کناف کاری، رابیتس کاری و گچبری
  • ساخت سقف کاذب کناف
  • طراحی و اجرای باکس نور، نور مخفی و نورپردازی سقف کاذب
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 6 =