راهنمای عیب‌یابی پکیج آریستون

4

کمپانی آریستون در سال 1960 تاسیس شد و هدف آن تولید آبگرمکن بود که بعد از گذشت چند سال با بهره‌گیری از تکنولوژی شروع به تولید پکیج کرد. پکیج‌های آریستون مانند پکیج‌های دیگر هرگاه با مشکل روبرو شوند، با نشان دادن ارور اطلاع می‌دهند که سیستم با مشکل مواجه است و برای رفع ارور پکیج آریستون باید از یک متخصص استفاده کنید. ارور پکیج آریستون، مشکلات پکیج را نشان می‌دهد. اگر شما دست به آچار باشید و ارورها را بشناسید می‌توانید، تعداد محدودی از این ارورها را عیب‌یابی و آنها را برطرف کنید. در این مطلب می‌خواهیم ارور پکیج آریستون، نحوه عیب‌یابی پکیج آریستون، علت خاموش شدن پکیج آریستون، رفع خطای پکیج آریستون و تعمیر پکیج آریستون را بررسی کنیم.

معرفی پکیج آریستون و مدل‌های آن

آریستون یکی از معروف‌ترین برندها در زمینه تولید پکیج در دنیا است. این برند سال‌ها در زمینه تولید پکیج مشغول بوده و محصولات خود را به بسیاری از کشورها صادر می‌کند. شرکت آریستون به منظور جلب رضایت خریداران پکیج آریستون، اقدام به تولید پکیج در انواع مختلف با توانایی‌های گوناگون کرده است تا خریداران نسبت به نیاز خود بتوانند پکیج مورد نظر را انتخاب کنند.

انواع پکیج آریستون به شرح زیر است:

  • آلتا اکس (ALTEAS x)
  • جنیوس اکس (GENUS x)
  • کلس اکس (CLAS x)
  • کرس اکس (CARES x)
  • اچ‌اس اکس (HS x)
  • کلس بی اوو (CLAS B EVO)
  • جنیوس پریمیوم اوو (GENUS PREMIUM EVO)
  • کلس پریمیوم اوو (CLAS PREMIUM EVO)
  • کرس پریمیوم (CARES PREMIUM)
  • اچ‌اس پریمیوم (HS PREMIUM)
  • جنیوس پریمیوم اوو اف‌اس (GENUS PREMIUM EVO FS)
  • جنیوس پریمیوم اوو اچ‌پی (GENUS PREMIUM EVO HP)

ارورهایی که در پکیج نمایان می‌شود، هر کدام نشان‌دهنده این است که کدام قطعه دچار خرابی یا نقص شده است.

مشکلات احتمالی پکیج آریستون و راه حل آن‌ها

اگر این مدل پکیج را دارید، این راهنمای عیب‌یابی پیکیج آریستون رایج‌ترین ارورها و راه حل آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهد تا در زمانی که با مشکل روبرو شدید، بتوانید بعضی از آن‌ها را برطرف کنید. اگر نتوانستید مشکل را پیدا کنید، می‌توانید با متخصص‌های مجرب ما از طریق سایت و اپلیکیشن استادکار در ارتباط باشید تا در کوتاه‌ترین زمان مشکل را برطرف کنند.

مشکلات رایج در پکیج آریستون

مشکلات پکیج آریستون کد خطا در پکیج آریستون

  • فشار آب کم است 108
  • مشعل خاموش شده 1P5 یا 2P5
  • پیلوت روشن نیست 501
  • فن خراب شده A41
  • خطای برد PCB 301، 302، 303، 304، 305، 306 و 307
  • سوییچ فشار هوا خراب شده E34
  • پکیج دچار مشکل گردش آب شده 103، 104، 105، 106، 107 و 108

فشار کم آب (کد خطا 108)

فشار کم آب می‌تواند باعث شود سیستم گرمایش به شکل درست کار نکند. برای بررسی فشار پکیج کافی است نگاهی به فشارسنج بیندازید و اگر فشارسنج عددی زیر 1 را نشان بدهد، پکیج با مشکل روبرو است.

نحوه رفع فشار کم آب در پکیج آریستون

پکیج آریستون مانند همه پکیج‌ها با گذشت زمان به تدریج دچار کاهش فشار آب می‌شود. شما به راحتی می‌توانید این مشکل را با زیاد کردن فشار آب به وسیله پیچ تنظیم، کنترل کنید؛ اما اگر همچنان با افت فشار آب مواجه بودید، باید از متخصص برای پیدا کردن مشکل کمک بگیرید. چون ممکن است با مشکل نشتی لوله‌ها مواجه باشید که در این شرایط یک متخصص باید در اسرع وقت مشکل را رفع کند.

اگر فشارسنج پکیج عددی زیر 1 را نشان می‌دهد، پکیج با مشکل فشار کم آب روبرو شده است.

خاموش شدن مشعل (کد خطای 1P5 یا 2P5)

دلایل زیادی وجود دارد که باعث خاموش شدن مشعل می‌شود. علت خاموش شدن پکیج آریستون می‌تواند خرابی مشعل، خرابی دیافراگم‌ها، قفل شدن مشعل، ایجاد مشکل در سیستم جرقه و قطع شدن جریان گاز یا فشار کم گاز باشد. امکان دارد روشن نشدن پکیج به دلیل رخ دادن یک یا چند مورد از مشکلاتی باشد که به آن‌ها اشاره کردیم.

نحوه رفع روشن نشدن مشعل در پکیج آریستون

باید بررسی کنید که فشار گاز پکیج زیاد یا خیلی کم نباشد و تنظیمات ترموستات درست باشد. در غیر این صورت برای رفع این مشکل نیاز به یک متخصص دارید، به هیچ وجه خودتان دست به کار نشوید.

شعله مشعل باید همیشه به رنگ آبی باشد. تغییر رنگ شعله به نارنجی یا زرد نشان‌دهنده وجود مشکل در سیستم سوخت‌رسانی مشعل است.

روشن نشدن پیلوت (کد خطای 501)

پیلوت باید همیشه روشن باشد تا در صورت نیاز به حرارت برای گرم کردن آب، مشعل را روشن کند. پکیج آریستون بدون پیلوت نمی‌تواند آب را گرم کند. هنگام روشن شدن، شعله پیلوت باید به رنگ آبی باشد. در صورت مشاهده رنگ زرد یا نارنجی، ممکن است نشت مونوکسید کربن وجود داشته باشد. مونوکسید کربن یک گاز کشنده، بدون بو و بدون رنگ است که می‌تواند منجر به آسیب جدی به سلامت بدن و حتی مرگ شود.

دلایل مختلفی مانند ترموکوپل خراب، دریچه گاز مسدود شده و گرفتگی دودکش وجود دارد که می‌تواند از روشن شدن پیلوت در پکیج آریستون جلوگیری کند. این موارد تنها چند دلیل ساده است که موجب خاموش شدن پیلوت می‌شود. شاید روشن نشدن پیلوت دلایل دیگری نیز داشته باشد که به هر شکل برای رفع این مشکل باید از متخصص کمک گرفت.

نحوه تعمیر پیلوت پکیج آریستون

هرگز نباید خودتان سعی کنید پیلوت را تعمیر کنید. برای حل این مشکل، تعمیر پیلوت را به متخصص بسپارید.

شعله پیلوت باید همیشه روشن و به رنگ آبی باشد؛ در غیر این صورت ممکن است پیلوت و اجزای مرتبط با آن دچار مشکل شده باشند.

خراب شدن فن (کد خطا A41)

فن، قسمت مهمی از پکیج آریستون است، زیرا در ارسال گازهای مضر به بیرون از ساختمان نقش اساسی دارد. در صورت بروز مشکل در فن، پکیج قفل می‌شود و کد خطای A41 را نمایش می‌دهد.

نحوه تعمیر فن معیوب

بر اساس راهنمای عیب‌یابی پکیج آریستون، در صورت مواجه شدن با خطای فن و قفل شدن پکیج به هیچ وجه سعی نکنید خودتان به رفع مشکل بپردازید و برای رفع این مشکل باید از یک متخصص کمک بگیرید. متخصص ولتاژ برق مصرفی فن را بررسی می‌کند و احتمال دارد نیاز به تعویض فن باشد. در صورت بروز چنین مشکلی ممکن است در سایر قسمت‌های پکیج ایرادی به وجود آمده باشد که رفع این خرابی باید توسط متخصص انجام بشود.

در فرآیند گرم شدن آب در پکیج، گازهای مضری تولید می‌شوند که خارج کردنشان به عهده فن پکیج است.

خراب شدن مدار PCB (کد خطا 301 تا 307)

مدار PCB یا برد الکترونیکی PCB در تمام پکیج‌ها وجود دارد. وظیفه این مدار برقرار کردن هماهنگی بین تمام اجزای پکیج و کنترل تمام فرایندها است. این مدار به نوعی نقش مغز پکیج را به عهده دارد و لحظه به لحظه با تک تک اجزای پکیج در ارتباط است و سیگنال ارسال و دریافت می‌کند. به وسیله تبادل این سیگنال‌ها مدار PCB می‌تواند فعالیت پکیج را کنترل کند. در صورت بروز مشکل در مدار PCB، پکیج کار نمی‌کند. اگر این مدار در پکیج آریستون دچار مشکل بشود، کدهای خطایی را نشان می‌دهد.

چگونه مشکل برد PCB را برطرف کنیم؟

برای عیب‌یابی پکیج آریستون، مشکلات مربوط به برد PCB فقط باید توسط یک متخصص بررسی شود. رفع خطاهای برد PCB در پکیج آریستون یک فرایند تخصصی است که بدون داشتن علم و تخصص کافی نه تنها برد تعمیر نمی‌شود، بلکه امکان دارد به دیگر اجزا نیز صدمه بخورد و در نهایت متحمل هزینه زیادتری بشوید.

برد PCB وظیفه فرمان دادن و کنترل کار کردن پکیج را به عهده دارد.

خراب شدن سوئیچ فشار هوا (کد خطا 34E)

سوئیچ فشار هوا از اجزای اصلی و اساسی پکیج‌ است. وظیفه سوئیچ فشار هوا خارج کردن گازهای مضر تولید شده بر اثر فعالیت پکیج از طریق دودکش است. اگر سوئیچ فشار هوا خراب شود، به این معنی است که فعالیت پکیج ایمن نیست. بنابراین برای پیشگیری از بروز خطر پکیج قفل می‌شود.

نحوه تعویض سوئیچ فشار هوا

نقص در سوئیچ فشار هوا چیزی است که فقط یک متخصص پکیج می‌تواند آن را بررسی کند. چون این مشکل می‌تواند چیزی فراتر از نقص در سوئیچ فشار هوا باشد و بین اتصال سوئیچ فشار هوا و برد PCB مشترک باشد.

سوئیچ فشار هوا و فن در پکیج لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

گردش آب ضعیف (هر کد خطا از 103 تا 108)

اگر آب به مقدار کافی در پکیج آریستون جریان نداشته باشد، رادیاتورها نمی‌توانند به‌درستی گرم شوند و برای تأمین آب گرم ساختمان نیز با مشکل روبرو می‌شوید.

تعمیر و سرویس رادیاتور شوفاژ

تعمیر و سرویس رادیاتور شوفاژ

  • سرویس رادیاتور شوفاژ
  • سرویس رادیاتور پکیج
  • هواگیری رادیاتور
  • اضافه کردن پره به رادیاتور
دریافت این خدمت از استادکار
چگونه فشار کم آب را در پکیج آریستون را بهبود بدهیم

این می‌تواند به دلیل مشکل پمپ گردش آب یا رسوب گرفتن لوله‌ها باشد. در صورت جرم گرفتن و زنگ‌زدگی پکیج فقط یک متخصص قادر به تعمیر یا تعویض پمپ و از بین بردن گرفتگی لوله‌ها است. در نتیجه برای حل این مشکل باید کار را به متخصص سپرد.

اگر با فشار کم آب در پکیج روبرو شدید، ابتدا فشار آب ساختمان را کنترل کنید؛ در صورت مناسب بودن فشار آب ساختمان، این مشکل را با یک متخصص در میان بگذارید.

برای حل چه مشکلاتی باید از متخصص کمک گرفت؟

درست است که در حین عیب‌یابی پکیج آریستون، مشکلاتی مانند افزایش فشار کم آب را خود شما می‌توانید حل کنید، ولی اکثر مشکلات باید توسط یک متخصص حرفه‌ای برطرف شوند. با استفاده از جدول زیر علت احتمالی خرابی پکیج آریستون را بشناسید و بدانید که آیا لازم است کار را به متخصص بسپارید یا خود شما می‌توانید آن را برطرف کنید.

مشکل علت احتمالی آیا به متخصص احتیاج دارید؟

آب گرم موجود نیست و پکیج خاموش است دیافراگم‌ها، قفل‌های هوا، شیر پمپ و ترموستات خراب شده یا فشار آب کم است بله
پکیج نشتی دارد و از آن آب چکه می‌کند
شایع‌ترین علت آن شکسته شدن یک قطعه پکیج است اما بستگی دارد نشتی از کجا باشد بله
پکیج هنگام روشن شدن صدای انفجار، سوت یا غرغر می‌دهد دلیل اصلی آن وجود هوا در پکیج است. در غیر این صورت می‌تواند به دلیل فشار کم آب باشد
بله
پیلوت خاموش می‌شود ترموکوپل خراب است بله
پکیج دچار افت فشار آب شده است پکیج نشتی دارد، شیر تخلیه خراب است یا رادیاتورها نشتی دارند
بله
ترموستات درست کار نمی‌کند ترموستات خراب یا از تنظیمات خارج شده است بله
پکیج پر سر و صدا است لوله ها و مبدل حرارتی جرم گرفته‌اند
بله
رادیاتورها داغ نمی‌شوند رادیاتورها هوا گرفته یا آب گرم درست توزیع نمی‌شود شما باید رادیاتورهایی را که به هواگیری نیاز ندارند هواگیری کنید، مگر اینکه خودتان بخواهید این کار را به متخصص بسپارید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

معرفی خدمات استادکار برای تعمیر پکیج آریستون

راه حل مشکلات به وجود آمده در عیب‌یابی پکیج آریستون در دست متخصص‌های ما است و شما می‌توانید با خیال راحت از طریق سایت و اپلیکیشن استادکار درخواست خود را ثبت کنید تا در کمترین زمان و بالاترین کیفیت متخصص‌ها با شما ارتباط برقرار کنند تا مشکل پکیج برطرف بشود. برخی از این خدمات شامل:

تعمیر پکیج دیواری و زمینی
نصب و راه‌اندازی پکیج
عیب‌یابی، رفع خطا و تعمیر برد پکیج
اسیدشویی، جرم‌گیری و رسوب‌زدایی پکیج
لوله‌کشی و تعویض قطعات پکیج
تنظیم باد منبع پکیج
سرویس کامل پکیج

سخن آخر

پکیج آریستون یکی از بهترین و معروف‌ترین پکیج‌های موجود در بازار است. این پکیج به دلیل کیفیت و کارایی خوبی که دارد بسیار معروف شده ولی نسبت به سایر برندها کمی قیمت بیشتری دارد، یک ضرب المثل هست که می‌گوید: «هر چقدر پول بدی، همان‌قدر آش می‌خوری!».

پکیج آریستون دارای صفحه نمایشی است که تمام ارور‌ها روی آن نشان داده می‌شود و به کمک آن به راحتی می‌توان از مشکل یا روند کارایی پکیج اطلاع پیدا کرد. اگر در زمان استفاده از پکیج آریستون با مشکل روبرو شدید می‌توانید با استفاده از کد خطای نشان داده شده بر روی صفحه نمایش تصمیم بگیرید که خودتان مشکل را برطرف کنید یا مشکل را به دست متخصص بسپارید که

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
4 نظرات
  1. حسن علی می گوید

    چرا پکیج یک دفعه شروع میکنه به صدا دادن صداشم خیلی بلند

    1. مهدی صاحبی می گوید

      سلام
      اگر پکیج صدای غیر عادی دارد باید از تعمیرکار پکیج بخواهید آن را برای شما تعمیر یا سرویس کند.

  2. شمس الدین می گوید

    چه برندی از پکیج ها برای منطقه کوهستانی سرد مناسب هست

    1. مهدی صاحبی می گوید

      سلام
      برای خرید پکیج باید از یک متخصص کمک بگیرید تا با توجه به نیاز شما پکیج مناسب را به شما معرفی کند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + نه =