آسمان مجازی چیست؟ سبک جدیدی در دکوراسیون سقف

0

آسمان مجازی به عنوان یکی از راهکارهای بسیار زیبا و رویایی برای تغییر دکوراسیون منزل و یا محل کار به عنوان امروزه بسیار دیده می‌شود. قطعا سقف‌ها نیز مانند دیوار و کف نیاز به تزیین و زیبایی دارند تا بتوان فضا را منسجم و پرجلوه نشان داد. در این مقاله می‌خواهیم درباره آسمان مجازی و انواع مدل‌های آن صحبت کنیم پس این فرصت را از دست ندهید و با ما همراه شوید.

سقف آسمان مجازی چیست؟

یکی از انواع سقف کاذب که این روزها مدل و طرح‌های بسیار متنوعی از آن را می‌توان در بسیاری از فضاها از خانه گرفته تا محل کار و مکان‌های عمومی مثل بیمارستان، آسمان مجازی است. به طور کلی سقف آسمان مجازی نوعی سقف کشسان است که بر روی آن علاوه بر طرح‌های زیبا، نورپردازی نیز شکل گرفته است تا به عنوان یک سقف زیبا و کاربردی در محل‌های مختلف از آن استفاده شود. جنس این سقف کاذب از نوع پی وی سی است که ضخامتی حدود یک میلی متر دارد اما استحکام آن بسیار زیاد است و می‌توان به خاطر انعطاف پذیری که دارد فرم‌های مختلفی به آن بخشید. حال شاید برای شما جای سوال باشد که چرا به آسمان مجازی سقف کشسان می‌گویند؟  در پاسخ به این سوال باید بگوییم ساختار این سقف کاذب به گونه‌ای است که در بافت آن کشسانی و خاصیت ارتجاعی خوبی دیده می‌شود که اصطلاحا می‌گویند این سقف به خوبی کش می‌آید و می‌توان فرم‌های مختلفی به آن بخشید و چون مقاومت بسیار بالایی دارد و در برابر فشار و ضربه آسیب پذیر نیست می‌توان به عنوان یک نوع سقف کاذب بسیار زیبا و عالی استفاده کرد.

سقف آسمان مجازی چیست

مزایای آسمان مجازی چیست؟

  • یکی از بهترین مزیت‌های سقف آسمان مجازی، کشسان بودن و قابلیت فرم پذیری این نوع سقف کاذب است که می‌توان آن را به فرم‌های مختلفی درآورد.
  • آسمان مجازی قابل شستشو است و شما می‌توانید با یک ماده شوینده مناسب این سقف را کاملا تمیز کنید.
  • نصب آسان جز یکی دیگر از مزیت‌های بسیار عالی این سقف است. نصب آسان موجب شده تا بسیاری از افراد سقف آسمان مجازی را جایگزین دیگر انواع سقف کاذب کنند.
  • آسمان مجازی سبک مدرنی دارد و البته برخی طرح‌های سنتی و کلاسیک آن قابل ست شدن با دکوراسیون کلاسیک نیز است در نتیجه شما می‌توانید در هر فضا با هر نوع سبکی آن را اجرا کرد.
  • و اما یکی دیگر از بهترین ویژگی‌های بسیار عالی و منحصر به فرد آسمان مجازی قابلیت جابه‌جایی آن است. شما به راحتی می‌توانید سقف آسمان مجازی را جابه‌جا کنید و به هر فضای دیگری انتقال دهید.
  • مقاومت سقف آسمان بسیار بالا است. علاوه بر این ضد آب نیز است و می‌توان از آن در فضاهایی مانند استخر، حمام و سرویس بهداشتی نیز استفاده کرد.

مزایای آسمان مجازی چیست؟

نورپردازی در سقف آسمان مجازی:

نورپردازی سقف آسمان مجازی را می‌توان به صورت مخفی با استفاده از لامپ‌های FPL، T4، LED انجام داد. در این صورت دیگر شما نیازی به نصب لامپ‌های روکار و یا لوستر نخواهید داشت و با نورپردازی مخفی نور کافی خواهید داشت اما در برخی موارد نیز افراد ترجیح می‌دهند از نورپردازی روکار نیز استفاده کنند.

نورپردازی در سقف آسمان مجازی

نحوه نصب و اجرا سقف آسمان مجازی:

آسمان مجازی به صورت تایل‌هایی با اندازه مختلف عرضه می‌شود. موقع نصب این تایل‌ها باید دقت کرد تا مثل یک پازل بتوان تصاویر مرتبط با یکدیگر را کنار هم قرار داد تا تصویر نهایی بر روی سقف به صورت یکدست دیده شود. برای نصب این سقف کشسان از سازه‌ای به نام Elevator که بالابر نیز نام دارد استفاده می‌شود تا سطح سقف آسمان مجازی به صورت یک نواخت و یک دست روی پوشش اصلی سقف قرار گیرد. برای اجرای بهتر این نوع سقف که بر روی پوشش سقف کاذب اجرا می‌شود بهتر است از افراد با تجربه و حرفه‌ای در این امر کمک گرفت. یکی از مجموعه‌هایی که دارای تیم تخصصی  در زمینه نصب و اجرا انواع سقف کاذب از جمله آسمان مجازی هستند، مجموعه استادکار است که خدمات بی نظیری در این راستا برای شما عزیزان در نظر گرفته‌اند.

نحوه نصب و اجرا سقف آسمان مجازی

تاثیر سقف آسمان مجازی بر روی روح و روان:

لازم است یکی از مزیت‌های سقف آسمان مجازی را به صورت جداگانه برای شما ذکر کنیم. شاید جالب باشد که بدانید بسیاری از معماران بر روی بُعد روحی و روانی این حجم دکوراتیو بررسی‌هایی انجام داده‌اند و دریافته‌اند که تصاویر موجود بر روی سقف آسمان مجازی تاثیر مثبت بسیار خوبی بر روی افراد می‌گذارد و آن‌ها را به نوعی آرامش درونی دعوت می‌کنند. از این رو معماران استفاده از سقف آسمان مجازی را در محیط‌هایی که استرس و تنش زیادی حاکم است توصیه می‌کنند.

تاثیر سقف آسمان مجازی بر روی روح و روان

انواع مدل سقف آسمان مجازی:

سقف آسمان مجازی طرح کلاسیک:

اگر به دنبال ایجاد فضایی کلاسیک در منزل خود هستید، حتما دکوراسیون سقف خانه را نیز در دستور کار خود قرار دهید. اگر خانه شما سقف کاذب با گچ‌بری‌های زیبا دارد می‌توانید در وسط سقف یک سقف کاذب آسمان مجازی با طرح کلاسیک انتخاب کنید تا جلوه خانه خود را دو چندان کنید. برای نورپردازی هم می‌توانید از لوسترهای شیک کلاسیک استفاده کنید و یا نور مخفی به کار ببرید.

سقف آسمان مجازی کلاسیک
سقف آسمان مجازی با طرح‌های کلاسیک ابر و باد، طرح فرشته و یا هر طرح کلاسیک دیگر می‌تواند گزینه مناسبی برای خانه شما باشد

سقف آسمان مجازی طرح طبیعت:

طرح طبیعت یکی دیگر از انواع طرح‌های پر طرفدار آسمان مجازی است که استفاده از آن در محیط کار و یا خانه‌های مدرن می‌تواند ایده بسیار شیک و زیبایی باشد. اگر جز دسته افرادی هستید که دوستدار طبیعت هستید و دوست دارید بخشی از طبیعت در خانه شما جاری باشد، انتخاب سقف آسمان مجازی با طرح طبیعت می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

سقف آسمان مجازی طبیعت
نورپردازی سقف آسمان مجازی به صورت مخفی می‌تواند جلوه سقف را بیشتر کند و نگاه‌ها را به سقف خیره کند.

سقف آسمان مجازی طرح سه بعدی:

یکی از انواع این سقف کاذب که می‌توان از آن برای فضاهایی مانند اتاق خواب، بخصوص اتاق خواب کودکان، استفاده کرد، مدل سه بعدی این سقف است که در طرح‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد.

سقف آسمان مجازی سه بعدی
از انواع طرح سه بعدی سقف آسمان مجازی می‌توان برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده کرد

سقف آسمان مجازی سه بعدی
از انواع طرح‌های سه بعدی اشکال مختلف نیز برای دکوراسیون فضای منزل و یا مکان‌های عمومی می‌توان استفاده کرد

سقف آسمان مجازی طرح سنتی:

اگر جز دسته دوستداران طرح‌های سنتی و بسیار شکیل هستید و دوست دارید از طرح‌های اسلیمی در خانه خود استفاده کنید، می‌توانید طرحی از این نقش و نگار را بر روی سقف خانه خود نیز ایجاد کنید و نهایت لذت را از این مدل سقف ببرید.

سقف آسمان مجازی طرح سنتی
سقف آسمان مجازی در انواع طرح اسلیمی و سنتی نیز برای دوستداران این نوع طرح‌ها نیز ارائه شده است

سقف آسمان مجازی طرح آسمان:

و اما یکی دیگر از محبوب‌ترین انواع طرح‌های این نوع سقف که آرامش خاصی به محیط می‌بخشد و زیبایی خاصی در فضا ایجاد می‌کند، طرح آسمان است. از این طرح سقف کاذب می‌تواند برای هر محیط و فضای داخلی یا عمومی استفاده کرد.

سقف آسمان مجازی طرح آسمان
طرح آرامشبخش و بسیار زیبای آسمان نوعی از سقف مجازی زیبا است که می‌تواند فضای خانه شما را زیبا و دگرگون سازد

کاربردهای متنوع سقف آسمان مجازی

سقف آسمان مجازی در مجتمع تجاری:

سقف آسمان مجازی یکی از انواع سقف‌های کاذب بسیار انعطاف پذیر است که می‌توان از آن چه در مقیاس کوچک مانند سقف خانه و چه در مقیاس‌های بسیار بزرگ مانند فروشگاه‌ها و محیط‌های عمومی دیگر نیز استفاده کرد. یکی از کاربردهای این نوع سقف در فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری است که می‌تواند جلوه ویژه‌ای به مجتمع‌های تجازی سرپوشیده دهد و افراد بسیاری را جذب این نوع محیط‌ها کند.

سقف آسمان مجازی در مجتمع تجاری
یکی از کاربردهای سقف آسمان مجازی در فضاهای عمومی مانند مجتمع‌های تجاری برای جذب بیشتر مخاطب است.

سقف آسمان مجازی در بیمارستان:

بیمارستان یکی از مکان‌های عمومی است که دکوراسیون داخلی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بایستی نهایت دقت را در طراحی آن داشت تا بتوان آرامشی سرتاسری در این محیط ایجاد کند. از این رو بسیاری از معماران استفاده از انواع سقف آسمان مجازی با طرح‌های آرامبخش آسمان و طبیعت را برای بیمارستان‌ها پیشنهاد می‌دهند تا بتوانند آرامش بیمار را افزایش دهند و روحیه او را تقویت کنند.

سقف آسمان مجازی در بیمارستان
استفاده از طرح‌های آرامبخش سقف آسمان مجازی در مکان‌های عمومی همچون بیمارستان کاربرد بسیار زیادی دارد

سقف آسمان مجازی در استخر:

استخر مکانی است که انسان نیاز دارد در این مکان علاوه بر ورزش کردن، نهایت لذت و آرامش را نیز تجربه کند. از این رو به شما پیشنهاد می‌دهیم تا از انواع سقف آسمان مجازی برای استخر نیز استفاده کنید تا علاوه بر زیباسازی این محیط آرامش و حس خوب را به افراد نیز هدیه دهید.

سقف آسمان مجازی در استخر
از انواع سقف آسمان مجازی برای ممحیط‌های مرطوب چون استخر نیز می‌توان استفاده کرد زیرا کاملا ضد آب و مقاوم است

سخن آخر:

سقف آسمان مجازی یکی از حجم‌های دکوراتیو است که استفاده از آن به عنوان یک سقف کاذب متفاوت و خاص می‌تواند زیبایی خاصی به محیط ببخشد و جلوه دیگری در فضا ایجاد کند. اگر شما نیز می‌خواهید یک تغییر دکوراسیون زیبا و پر جلوه برای خانه یا محل خود ایجاد کنید می‌توانید با انتخاب یک مدل از انواع سقف آسمان مجازی محیطی بسیار خاص و منحصر به فرد ایجاد کنید.

منبع: ledsmagazine

اجرا و نصب سقف کاذب

اجرا و نصب سقف کاذب

  • اجرای انواع سقف کاذب اداری، تجاری، فروشگاه و خانه
  • اجرای کناف کاری، رابیتس کاری و گچبری
  • ساخت سقف کاذب کناف
  • طراحی و اجرای باکس نور، نور مخفی و نورپردازی سقف کاذب
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + هفت =