راهکارهای مفید برای از بین بردن بوی بد سطل زباله

0

مطمئنا از یک سطل زباله انتظار نداریم که بوی خوش بدهد! اما سطل‌های زباله منزل شما مخصوصا آنهایی که حاوی زباله‌های تر هستند، می توانند مستعد برخواستن بوی بد و مشمئزکننده و محلی برای جذب حشرات موذی و مگس‌ها باشند که دوستدار بوی متعفن هستند. اگر دوست دارید که بوی بد سطل زباله‌تان را از بین ببرید، مطلب زیر از دست ندهید.

راهکارهای مفید برای از بین بردن بوی بد سطل زباله
روش های مفید برای از بین بردن بوی بد سطل آشغال

نکاتی در مورد رهایی از بوی بد سطل زباله:

  • این سطل ها فارغ از اندازه شان باید زود به زود خالی شوند. آب زباله با گذشت زمان تبدیل به کپک شده و بوی نامطبوعی ایجاد می‌کند.
  • بهتر است از کیسه‌های زباله محکم و با کیفیت استفاده کنید تا احتمال سوراخ شدن و پس دادن نم زباله به سطل زباله را به حداقل برسانید.
  • کیسه‌های زباله معطر که این روزها به وفور در بازار یافت می‌شوند می توانند انتخاب بهینه‌ای برای خلاصی از سر بوی بد سطل زباله باشند.
  • با گذشت زمان، زباله‌های تلنبار شده در سطل زباله بو می‌گیرند. حتی با وجود خالی کردن سطل ممکن است این بو به بافت سطل نفوذ کرده باشد و همچنان بو بدهد. بنابراین شست و شوی مداوم سطل زباله یکی از مواردی است که باید در برنامه هفتگی شما قرار گیرد.

راه های از بین بردن بوی بد سطل زباله

اما برای خلاصی از این بوی بد راهکارهایی وجود دارد که در زیر به طور مختصر به آنها اشاره می‌کنیم:

استفاده از جوش شیرین

این ماده همه فن حریف می‌تواند در از بین بردن بوی سطل معجزه کند! کافی است مقداری از آن را کف سطل خود بریزید یا حتی آن را مستقیم روی زباله‌ها بریزید تا بوی آن را بگیرد. این محصول اولین راه حلی است که می تواند برای رفع بوی بد سطل زباله به ذهن هر فردی بیاید. برای استفاده از این روش باید صبح به صبح یک چهارم فنجان پودر جوش شیرین را به سطل‌تان اضافه کنید. شب هنگام که موقع بردن زباله‌ها به خارج از منزل است دیگر شاهد بوی بد نخواهید بود. جوش شیرین آب زباله را جذب و خشک کرده و مانع بوی بد می‌شود. در این مقاله نیز می‌توانید کاربردهای شگفت‌انگیز جوش شیرین در نظافت خانه را بخوانید.

راهکارهای مفید برای از بین بردن بوی بد سطل زباله
جوش شیرین آب زباله را جذب و خشک کرده و مانع بوی بد آن می شود.

استفاده از شوینده و وایتکس

گاهی برای از بین بردن بو چاره‌ای به جز شست و شو ندارید. پس آستین‌ها را بالا بزنید و یک شوینده مناسب مانند وایتکس انتخاب کنید. دلیل این کار این است که در صورت نفوذ بو به بافت سطل آشغال، وایتکس می‌تواند انتخاب مناسبی برای پاکسازی میکروب ها و ضدعفونی کننده سطل شما باشد. از این محلول در فضای باز یا به همراه ماسک استفاده کنید. یک فنجان سفید کننده وایتکس را به ۱ گالن آب گرم اضافه کنید و سطل‌تان را با آن شست و شو دهید تا شاهد از بین بردن بوی بد سطل زباله در کسری در ثانیه باشید.

راهکارهای مفید برای از بین بردن بوی بد سطل زباله
وایتکس می تواند انتخاب مناسبی برای پاکسازی میکروب ها و ضدعفونی کننده سطل زباله شما باشد.

خاک گربه، جاذب مناسبی برای رطوبت

جالب است بدانید که خاک گربه نیز می‌تواند یکی از محصولاتی باشد که برای رفع بوی سطل مورد استفاده قرار گیرد. با پاشیدن این خاک کف سطل آشغال می‌توانید رطوبت و بوی های مضر را از خانه‌تان دور کنید. بستر خاک گربه مایعات را به خود جذب می‌کند و نمی‌گذارد سطل تان بو بدهد. لازم است پس از یک هفته این خاک را تعویض و تخلیه کنید و از خاک خشک جدید استفاده کنید.

راهکارهای مفید برای از بین بردن بوی بد سطل زباله
بستر خاک گربه مایعات را به خود جذب می‌کند و نمی‌گذارد سطل تان بو بدهد

ورقه‌های خشک کن

برای خشک کردن رطوبت سطل راه حل دیگری نیز وجود دارد که استفاده از ورقه‌های خشک کننده است. ورقه‌های خشک کن یک وسیله ضدبوی دیگر هستند که با پهن کردن آنها کف سطل یا جداره‌ها یا زیردرب زباله و هر جای دیگری که می‌خواهید، از بابت بو گرفتن سطل خیال خودتان را راحت می‌کنید. این ورقه‌ها به دفعات می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و نیاز به تعویض زودهنگام آنها نیست. اگر زباله‌های شما از نوعی مانند پوشک بچه است که زود به زود بو می‌گیرد، از ورق خشک‌کن جدید استفاده کنید تا بوی بد را به سرعت جذب کند.

راهکارهای مفید برای از بین بردن بوی بد سطل زباله
این ورقه ها به دفعات می توانند مورد استفاده قرار گیرند و نیاز به تعویض زودهنگام آنها نیست

استفاده از خوراکی‌هایی مانند مرکبات و قهوه

جالب است بدانید که مرکباتی مانند لیمو و پرتقال با عطر خوشی که دارند می توانند در کاهش بوی سطل زباله موثر باشند. بهتر است برشی از این مرکبات را کف سطل زباله گذاشته تا بوی بد را دفع کنند. همچنین پس از خوردن قهوه می‌توانید از باقی مانده و تفاله آن برای از بین بردن بوی بد سطل زباله استفاده کنید. روغن چای و مرکباتی مانند گریپ فروت می‌توانند به باکتری ها مبارزه کنند. روغن‌های صنعتی  و خوشبوکننده‌ها نیز از دیگر مواردی هستند که برای این هدف به کار گرفته می شوند.

راهکارهای مفید برای از بین بردن بوی بد سطل زباله
مرکباتی مانند لیمو و پرتقال با عطر خوشی که دارند می توانند در کاهش بوی سطل زباله موثر باشند.

سخن آخر

اکنون که با راه های رفع بوی بد سطل زباله آشنا شدید، به ما بگویید شما برای رفع بوی بد سطل زباله‌تان از چه روش‌هایی استفاده می کنید؟ ترفندها و نکات خود را با ما در میان بگذارید تا مخاطبان ما نیز از تجارب شما استفاده کنند.

منبع: www.thespruce.com

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =