بررسی دلایل و رفع بوی بد آبسردکن یخچال

1

بوی بد آب در یخچال،بوی مخزن آب یخچال، رفع طعم بد آبسردکن یخچال و بو گرفتن آبسردکن دلایل مختلفی دارد و جزئی از رایج‌ترین ایرادهای یخچال و فریزر است و اما برای رفع بوی بد آبسردکن یخچال باید چه کار کنیم؟ به شما می گوییم.

بو گرفتن آبسردکن می تواند یکی از موارد آزاردهنده باشد، به خصوص هنگامی که در گرمای تابستان به خانه یا محیط کار رسیده و انتظار یک لیوان آب خنک و گوارا را داریم اما با بوی بد آب مواجه می شویم! اما این مشکل به چه علت به وجود می آید و برای رفع بوی بد آبسردکن یخچال باید چه کار کنیم؟ با ما در استادکار همراه باشید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

رفع بوی بد یخچال
بو گرفتن آبسرد کن دلایل مختلف مانند آلودگی و عدم تعویض فیلتر می تواند داشته باشد

دلایل بو گرفتن آب سردکن

بوی بد آبسردکن یخچال و دستگاه های آبسردکن می تواند علت های مختلف داشته باشد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آب به مدت زیاد داخل آن مانده باشد

اگر به هر علت از آب داخل آبسردکن استفاده نکرده باشید و آب داخل آن مانده باشد می تواند موجب ایجاد بوی آب شود. پس سعی کنید که در قدم اول آب داخل مخزن را عوض کرده و اب تازه بریزید.

  • یخچال یا آبسردکن نو است

گاهی اوقات نیز یخچالی که تازه می خرید مخزن آب سردکن آن به علت نویی بو می دهد که پس از چند بار استفاده و اب ریختن برطرف می شود. این بو شبیه به بوی پلاستیک است و با چند بار تعویض آب مشکل برطرف می شود.

  • استفاده از فیلترهای بی کیفیت

یکی از علت های بوی بد آبسردکن استفاده از فیلترهای بی کیفیت است. در دستگاه های تصفیه آب، کلر موجود در آب بعد از عبور از فیلتر مرحله ۲ حذف میشود و آب خالص وجود دارد. این فیلتر آلودگی ها را می گیرد و به مرور زمان ضعیف می شود. پس بهتر است هرزگاهی اقدام به تعویض فیلتر تصفیه آب کنید.

بیشتر بدانید آموزش تعمیر آب سردکن یخچال

  • عدم تعویض فیلتر

همانطور که در بالا اشاره شد، یکی از علت بو دادن آب تصفیه فیلترها هستند. فیلترها پس از گذشت زمان نیاز به تعویض دارند. گاهی دیده شده که حتی پیش از رسیدن به تاریخ انقضا این فیلترها کیفیت خود را از دست داده اند. اگر آنها را تعویض نکنید علاوه بر اختلال در روند تهیه آب تصفیه شده، اجزای دستگاه و همچنین فیلترها آسیب میبینند که هزینه های بیشتری را به شما تحمیل می کند و همچنین شما از آب با کیفیت پایین و گاهی آلوده استفاده خواهید کرد.

بوی مخزن آب یخچال علت بو گرفتن آب در یخچال
یکی از علت های بوی بد آبسردکن استفاده از فیلترهای بی کیفیت است.

روش از بین بردن و رفع بوی بد آبسردکن

برای از بین بردن بوی بد آبسردکن اولین کار این است که آن را بشویید. اما چگونه می توان این کار را انجام داد؟

شستن با سرکه

سرکه یکی از مواد قوی بو بر است که می تواند در رفع بوی بد آب سرد کن موثر باشد. برای این کار یک سطل بزرگ آب را آماده کنید و میزانی سرکه سفید به آن اضافه کنید. می توانید از لیمو یا آب آن نیز برای این کار استفاده کنید. به این صورت که یک قسمت سرکه یا لیمو را با سه قسمت آب ترکیب کنید. سرکه می تواند مانند یک پاک کننده قوی عمل کند و محفظه آبسردکن را از آلودگی ها شستشو دهد. نگران باقی ماندن بوی سرکه در محفظه نباشید. سرکه به خوبی تمام باکتری های ریزی که موجب آلودگی و بو گرفتن مخزن شده اند را نابود می کند.

بو گرفتن آبسردکن رفع طعم بد آبسردکن یخچال
سرکه می تواند مانند یک پاک کننده قوی عمل کند و محفظه آبسردکن را از آلودگی ها شستشو دهد

استفاده از جوش شیرین یا محلول سفیدکننده

می توانید از جوش شیرین نیز به عنوان ماده ای بو زدا استفاده کنید و آبسردکن را به روش زیر بشویید.

نحوه تمیزکردن آبسردکن برای رفع بوی بد

  • ابتدا لازم است که یخچال یا آبسرد کن را از برق درآورید، چرا که با آب سر و کار دارید و خطر برخورد آب به برق می تواند مشکل آفرین باشد.
  • ابتدا با کمک یک اسفنج و مقداری شوینده ظروف داخل مخزن را حسابی کف مالی کرده و سپس بشویید تا اگر جایی کپک یا قارچ زده جدا شود.
  • سپس محلولی از آب و جوش شیرین (یا آب و سفیدکننده بدون بو) داخل مخزن بریزید و بگذارید ۵ دقیقه داخل آن بماند و بو ها را بگیرد. سپس شیر را باز کرده تا این محلول خارج شود و آن را دور بریزید.
  • چند بار مخزن را با آب پر و خالی کنید تا مطمئن شوید که جوش شیرین یا در صورت استفاده از سفیدکننده این مواد به طور کامل از مخزن خارج شده باشند.
  • قسمت های شیر و سینی کف محل چکه کردن آب را بشویید و دستگاه را دستمال بزنید و خشک کنید.
  • پس از چند دقیقه مخزن را از آب پر کرده و دستگاه را روشن کنید.
  • مطمئن شوید که دستگاه به درستی کار می کند.
  • اکنون آب خارج شده را تست و مزه مزه کنید. در صورتی که باز هم بو می داد مراحل بالا را تکرار کنید.
علت بوی بد آبسردکن بو گرفتن مخزن آب یخچال
ابتدا با کمک یک اسفنج و مقداری شوینده ظروف داخل مخزن را حسابی کف مالی کرده و سپس بشویید

برای پیشگیری از بو گرفتن مخزن آب یخچال چه کنیم؟

برای پیشگیری از بوی مخزن آب یخچال بهتر است که از گذاشتن غذاهای بدون درپوش خصوصا غذاهای سیر و پیاز و ادویه دار خودداری کنید. این کار ممکن است موجب بو گرفتن آب مخزن آبسردکن یخچال شود. پس از ظرف های دردار استفاده کنید.

راه حل پیشگیرانه دیگر این است که هرزگاهی محفظه آبسردکن را بیرون آورده و با آب و شوینده بشویید تا قارچ و کپک در آن ایجاد نشود. جرمی که ته این محفظه می گیرد می تواند در طعم آب تاثیر بگذارد.

بیشتر بدانید علت جمع شدن آب در جا میوه ای چیست؟

راه حل بعدی تعویض به موقع فیلتر آبسردکن و استفاده از فیلترهای نانو است. زمان تعویض فیلترها به چهار عامل مقدار مصرف، گذشت زمان یا تاریخ انقضا فیلتر، کیفیت آب ورودی (میزان سختی آن) و کیفیت فیلتر بستگی دارد و بهتر است با درنظر داشتن این چند عامل نسبت به تعویض به موقع فیلتر آبسردکن توجه کنید.

رفع بوی بد آب سرد کن
زمان تعویض فیلترها به چهار عامل مقدار مصرف، گذشت زمان یا تاریخ انقضا فیلتر، کیفیت آب ورودی (میزان سختی آن) و کیفیت فیلتر بستگی دارد

جمع بندی

اگر آبسردکن یخچال یا دستگاه آبسردکن محل کار و خانه شما نیز بو گرفته است، می توانید ابتدا منشا آلودگی را پیدا کرده، سپس مخزن را شسته و در نهایت از روش های پیشگیری مجدد بو گرفتن آبسردکن که در بالا شرح داده شد استفاده کنید.

تعمیر یخچال فریزر

تعمیر یخچال فریزر

  • تعمیر یخچال فریزر
  • تعمیر یخچال ساید‌بای‌ساید
  • تعمیر یخچال فروشگاهی
  • تعمیر یخچال صندوقی
دریافت این خدمت از استادکار
1 نظر
  1. زهره يوسف می گوید

    نحوه تعویض فیلتر بخچال ساید اسنوا رو ممنون میشم بفرمایید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 4 =