راهنمای خرید کباب‌پز و نکات مهم در زمان خرید

0

از جمله غذاهای محبوب ما ایرانی‌ها کباب است که طبخ آن به یکسری تجهیزات نیاز دارد. با توجه به رشد زندگی شهری و همچنین آپارتمان‌نشینی افراد به خاطر کمبود فضا برای پخت این غذای لذیذ دچار مشکل شده‌اند. با پیشرفت علم و تکنولوژی تجهیزاتی مانند کباب‌پز در انواع مختلف روی کار آمده‌ و طبخ کباب را برایمان ساده کرده‌اند. ولی قبل از خرید کباب‌پز لازم است اطلاعاتی درباره آن داشته باشید. ط

در این مطلب به معرفی انواع کباب‌پز و هر آنچه لازم است قبل از خرید کباب‌پز درباره آن بدانید، پرداخته شده است. با استادکار همراه باشید.

کباب‌پز چه نیازی را برطرف می‌کند؟

کباب‌پز وسیله‌ای برای طبخ انواع گوشت سفید و قرمز است که به شما کمک می‌کند در کمترین زمان ممکن کباب مورد علاقه‌تان را طبخ کنید و از خوردن آن در کنار عزیزانتان نهایت لذت را ببرید.

استفاده از کباب‌پز در چه فضاهایی ممکن است؟

در واقع مزیت کباب‌پز این است که در هر فضایی از جمله حیاط، تراس، باغ، پارکینگ و… قابل استفاده است. شما می‌توانید به راحتی در هر مکانی که می‌خواهید،‌از کباب‌پز استفاده کنید. به عنوان مثال در فضاهایی مثل جنگل یا پارک که به برق و گاز دسترسی ندارید باید از کباب‌پز زغالی استفاده کنید. بهتر است طبخ کباب را در فضایی خارج از منزل انجام دهید که دود آن در منزل نپیچد. 

همین‌طور بخوانید: طراحی و ساخت باربیکیو با جنس‌های مختلف برای تراس یا حیاط

انواع کباب‌پز

کباب‌پزها انواع مختلفی دارند، در ادامه هر آنچه که لازم است در ارتباط با آن بدانید را توضیح داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع کباب‌پز با ما همراه باشید.

کباب‌پز گازی

کباب‌پز گازی با گاز روشن می‌شود که منبع این گاز می‌تواند گاز شهری یا مایع (کپسول) باشد. برای استفاده از کباب‌پز گازی نیاز به مهارت خاصی ندارید. این کباب‌پز گزینه مناسبی برای استفاده در آپارتمان است، زیرا در حین طبخ کباب، دود کمتری ایجاد می‌کند.

نکات مهم خرید کباب‌پز گازی
کار کردن با کباب‌پز گازی بسیار ساده و راحت است.

کباب‌پز برقی

کباب‌پز برقی نسبت به سایر کباب‌پزها در زمان طبخ کباب دود کمتری در فضا پخش می‌کند. با توجه به اینکه کباب‌پز برقی با استفاده از برق روشن می‌شود، برای استفاده داخل منزل گزینه مناسبی است.

بیشتر بخوانید: مقایسه شومینه گازی و شومینه برقی

مدل کباب‌پز برقی داخل آپارتمان
با توجه به دسترسی آسان به برق، کباب‌پز برقی در بین افراد بسیار محبوب است.

کباب‌پز زغالی

اگر دوست دارید کباب طعم طبیعی و بوی آتش به خود بگیرد، بهتر است کباب‌پز زغالی را انتخاب کنید. کباب‌پز زغالی برای فضاهای باز مانند حیاط، باغ و… مناسب است زیرا دود زیادی ایجاد می‌کند.

خرید انواع منقل و کباب‌پز ذغالی
کار کردن با کباب‌پز زغالی نیاز به مهارت دارد.

کباب‌پز سنگی

کباب‌پز سنگی از جنس سنگ بوده از این‌رو برای نصب در فضاهای بازی مانند باغ، ویلا، حیاط بسیار مناسب است. کباب‌پز سنگی زیبایی منحصر به‌فردی دارد و نمای جذابی به محیط اطرافش می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در نورپردازی حیاط، ویلا و باغچه

مدل باربیکیو سنگی مناسب فضای باز
کباب‌پز سنگی تنوع بالایی در طرح، اندازه و مدل دارد.

کباب‌پز توکار

کباب‌پز توکار برای استفاده در تراس، حیاط و… طراحی شده و جلوه‌ای خاص و زیبا دارد.

بیشتر بخوانید: لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار؟ ویژگی‌ها و کاربردهای هر یک چیست؟

مدل گریل و کباب‌پز توکار
با استفاده از کباب‌پز توکار روغن کمتری در طبخ غذا استفاده می‌کنید.

باربیکیو

باربیکیو برای طبخ ملایم انواع کباب‌ها مناسب است. انواع باربیکیو معمولا به صورت پایه بلند و ایستاده هستند و طعمی متفاوت به غذا می‌دهند. باربیکیو از جمله لوازم خانگی به حساب می‌آید که با استفاده از آن می‌توان انواع غذاها را ضمن حفظ ارزش غذاییشان طبخ و آماده کرد.

ساخت انواع باربیکیو ذغالی، گازی، باغی، مسافرتی و...
باربیکیو در انواع مختلف و با مصالح متفاوت قابل ساخت است.

ویژگی‌های متفاوت کباب‌پزها

  • منبع تامین حرارت کباب‌پزها با یکدیگر فرق می‌کند به عنوان مثال در کباب‌پز زغالی از زغال برای پختن کباب استفاده می‌کنیم.
  • سایز و ابعاد کباب‌پز از دیگر ویژگی‌های متفاوت آنهاست که می‌تواند کوچک یا بزرگ باشند و با توجه به فضایی که در اختیار دارید خریداری شوند.
  • جنس مواد به کار رفته در کباب‌پزها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال در برخی از کباب‌پزها از فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود و در برخی دیگر آلومینیوم به کار رفته است.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

نکات خرید کباب‌پز

لازم است قبل از خرید کباب‌پز نکاتی را در نظر بگیرید. در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

قیمت کباب‌پز

میزان بودجه‌ای که برای خرید کباب‌پز در نظر گرفته‌اید، بسیار مهم است. زیرا به شما کمک می‌کند موقع خرید سراغ تعدادی از مدل‌ها نروید، زمان‌تان را هدر ندهید و از فروشنده بخواهید که با توجه به بودجه‌تان شما را راهنمایی کند. قیمت انواع کباب‌پز با توجه به ابعاد و کارایی‌ آنها از صد هزار تومان تا بیست میلیون تومان در بازار متغیر است.

اندازه کباب‌پز

کباب‌پزها در سایز و ابعاد مختلفی وجود دارند. به عنوان مثال کباب‌پزهایی با طول 50cm، 55cm و… موجود است که با توجه به تعداد افراد خانواده و میزان فضایی که برای استفاده کردن از کباب‌پز در اختیار دارید، می‌توانید سایز کوچک یا بزرگ آن را خریداری کنید.

سایز پایه کباب‌پز

پایه کباب‌پز در دو نوع کوتاه و بلند ساخته می‌شود. کباب‌‌پز با پایه کوتاه یا به عبارت دیگر کباب‌پز رومیزی همانطور که از اسمش پیداست، باید روی یک پیشخوان، میز یا روی زمین قرار گیرد. کباب‌پز با پایه بلند ایستاده برای افرادی که کمر درد دارند، انتخاب خوبی است.  

کیفیت و جنس کباب‌پز

قطعا زمان خرید، فروشنده در ارتباط با کیفیت انواع کباب‌پز‌ها برای شما توضیحاتی خواهد داد. اگر کیفیت و جنس کباب‌پز برایتان در اولویت قرار دارد، این موضوع را به فروشنده گوشزد کنید تا طبق نیازتان شما را راهنمایی کند. کباب‌پزهایی که از جنس فولاد و استیل ضدزنگ هستند به نسبت کباب‌پز آلومینیومی دوام بیشتری دارند.

داشتن ضمانت‌نامه 

ضمانت‌نامه به شما این اطمینان را می‌دهد که در صورت خراب شدن کباب‌پز بتوانید آن را مرجوع یا تعمیر کنید. معمولا برندهای مطرح در تولید کباب‌پز ضمانت‌نامه‌ای چند ماهه برای فروش محصولات‌شان در نظر می‌گیرند و با این کار کیفیت کباب‌پز را تضمین می‌کنند.

معرفی برند‌های معروف برای خرید کباب‌پز

برندهای ایرانی و خارجی زیادی برای کباب‌پز در بازار وجود دارد که از نظر کیفیت و کارایی با یکدیگر متفاوتند. از جمله معروف‌ترین برندهای کباب‌پز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوبل
  • پارس خزر
  • ضیافت
  • دادلیسان
  • نبتون سپیده

مدل‌های مشهور و پرطرفدار

کباب‌پز مدل‌های مختلفی دارد اما برخی از آنها بین مخاطبان محبوبیت بیشتری دارند. در ادامه به معرفی این مدل‌های مشهور و پرطرفدار خواهیم پرداخت.

کباب‌پز مدل رومیزی 

کباب‌پز رومیزی ابزاری مناسب و جمع‌و‌جور برای طبخ کباب در فضاهای کوچک مانند بالکن، آشپزخانه و… است. کباب‌پز رومیزی طبخ کباب را کاملا به صورت یکنواخت انجام می‌دهد. قیمت این مدل کباب‌پز با توجه به سایز و کیفیتش 120 الی 400 هزار تومان است. به عنوان مثال کباب‌پز روگازی صبا مدل رعنا 122 هزار تومان است.

مدل گریل و باربیکیو رومیزی برای آشپزخانه کوچک
کباب‌پز رومیزی بهترین مدل برای آشپزخانه‌های کوچک است.

کباب‌پز مدل ایستاده 

کباب‌پز ایستاده به خاطر طراحی جذابی که دارد بسیار پر‌طرفدار است. کباب‌پز ایستاده با ظرفیت ۸ الی ۱۰ سیخ کباب، طبخ انواع کباب را بدون دود انجام می‌دهد. قیمت حدودی این مدل کباب‌پز در بازار با توجه به برند و کیفیتش 400 هزار الی 1 میلیون تومان است. کباب‌پز ایستاده مدل MD-8001 قیمتی حدود 800 هزار تومان دارد.

خرید کباب‌پزهای ایستاده مناسب باغ و فضای باز
کباب‌پز ایستاده برای استفاده در انواع فضاها مانند رستوران، منزل و… مناسب است.

کباب‌پز مدل تابشی

کباب‌پز تابشی بسیار پیشرفته و مناسب رستوران‌های بزرگ و آشپزخانه‌های صنعتی است. قیمت این مدل کباب‌پز در بازار 5 الی 15 میلیون است. کباب‌پز تابشی سرعت پخت بالایی دارد و کاملا بدون دود است. کباب‌پز تابشی مدل SA90 قیمتی حدود 5900 هزار تومان دارد.

قیمت باربیکیو و کباب‌پز تابشی
کباب‌پز تابشی مصرف گاز بسیار کمی دارد و استفاده از آن کاملا مقرون‌به‌صرفه است.

کباب‌پز مدل تاشو

کباب‌پز تاشو یا سفری همان‌طور که از اسمش پیداست، برای مسافرت و پیک‌نیک عالی است. این مدل کباب‌پز به دلیل طراحی خاصش بسیار کاربردی بوده و فضای کمی را اشغال می‌کند. قیمت کباب‌پز تاشو بسته به ابعاد و جنس آن 100 الی 300 هزار تومان است. کباب‌پز تاشو مدل Braner در بازار به مبلغ 175 هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

انواع دستگاه گریل و کباب‌پزهای تاشو سفری و خانگی
کباب‌پز تاشو برای پختن انواع کباب‌ها مناسب است.

معرفی بورس و محل خرید کباب‌پز

بازار شوش تهران مکان مناسبی برای خرید انواع لوازم خانگی از جمله کباب‌پز است، زیرا تنوع بالایی دارد و هر مدل کباب‌پزی را می‌توانید پیدا کنید. اپلیکیشن‌هایی مانند دیجی‌کالا نیز به شما در خرید انواع کباب‌پز کمک می‌کنند تا به صورت غیرحضوری کباب‌پز مورد نظرتان را با دقت انتخاب و خریداری کنید.

جمع‌بندی

از جمله غذاهای محبوب و پرطرفدار ما ایرانی‌ها کباب است و کباب‌پز کارمان را برای تهیه آن بسیار ساده و راحت کرده است. با توجه به تعداد افراد خانواده، قیمت و… باید بهترین نوع کباب‌پز را انتخاب کنید. در این مطلب تلاش کردیم اطلاعات مفیدی درباره کباب‌پز در اختیارتان قرار دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =