راهنمای انتخاب کاغذ دیواری حمام

0

استفاده از کاغذدیواری در دستشویی و حمام هنوز برای ایرانیان بیگانه است اما کاغذدیواری‌هایی تولیدشده که در حقیقت برای استفاده در این مکان‌ها مناسب است. بدون شک پاشیدن آب به دیوارها و بالا بودن درجه رطوبت در حمام و دستشویی باعث خراب شدن کاغذدیواری‌های معمولی می‌شود. بااین‌وجود با انتخاب کاغذدیواری‌های ضدآبی که دوام بالایی در برابر شستشو دارند به‌آسانی می‌توانید بر این مشکل فائق آیید. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

چه کاغذدیواری‌هایی برای حمام و دستشویی مناسب است؟

کاغذدیواری‌هایی که از جنس وینیل هستند تمام ویژگی‌هایی که استفاده از آن را در محیط حمام و دستشویی برطرف می‌کنند در خود دارند. این نوع کاغذدیواری‌ها ضد آب و ضد رطوبت هستند، در بافت آن‌ها درز برای عبور هوا و آب وجود ندارد و به‌آسانی قابل شستشو هستند. ویژگی ضد آب بودن این نوع کاغذدیواری به دلیل وجود یک لایه پلاستیکی در آن است. با کاغذدیواری ضد آب می‌توان دیوارهای حمام و دستشویی را به شیوه‌های مختلف تزیین کرد. اگر هنوز در استفاده از کاغذدیواری در حمام و دستشویی دودل هستید در ادامه چند شیوه جالب برای کاغذدیواری کردن این قسمت از خانه را توضیح می‌دهیم.

بیشتر بدانید مزایا و معایب پکیج دیواری بوتان

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری حمام
کاغذدیواری وینیل از یک لایه اکریلیک بر روی کاغذ تزیینی ساخته‌شده است و دوام فوق‌العاده بالایی دارد.

پیشنهادهایی برای روش استفاده از کاغذدیواری در حمام

  • اگر حمام و دستشویی خانه شما جدا از هم است می‌توانید تنها دستشویی را کاغذدیواری کرده و برای حمام کاشی‌هایی همرنگ و هماهنگ با کاغذدیواری استفاده کنید. با این روش می‌توانید ریسک آسیب دیدن کاغذدیواری در اثر رطوبت را کاهش دهید.
  • در خانه‌هایی که حمام و دستشویی در یک مکان هستند نیز می‌توانید ترکیب کاشی و کاغذدیواری را به کار ببرید. می‌توانید دیوار پشت روشویی و اطراف دستشویی را کاغذدیواری کنید و برای دیوارهای اطراف حمام از کاشی‌هایی با رنگ مکمل استفاده نمایید. روش دیگر این است که دیوارهای هر دو قسمت را تا نیمه کاشی کنید و نیمه بالایی را کاغذدیواری نمایید.
  • برای آن‌که طراحی داخلی حمام و دستشویی ویژه‌تر باشد می‌توانید از نوارهای حاشیه کاغذدیواری که در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها به فروش می‌رسند در امتداد سقف، درست وسط دیوار، دور آینه روشویی و… استفاده کنید.
  • می‌توانید کمی متفاوت‌تر عمل کنید و فقط یک دیوار از حمام و دستشویی را کاغذدیواری کنید تا تأثیر قوی‌تری بر بیننده داشته باشد.
پیشنهادهایی برای روش استفاده از کاغذدیواری در حمام
در هنگام نصب کاغذدیواری حمام و دستشویی خلاقانه عمل کنید تا در ضمن دوام بیش‌تر آن، این قسمت از خانه جلوه خاصی داشته باشد.

کاغذدیواری در چه طرح‌هایی برای حمام مناسب است؟

برای تصمیم‌گیری درباره طرح و رنگ کاغذدیواری حمام و دستشویی انتخاب‌های فراوانی پیش روی شماست و طبق سلیقه خود و رنگ‌بندی مناسب خانه می‌توانید هماهنگ‌ترین کاغذدیواری را برای حمام انتخاب کنید در ادامه چند نمونه از طرح‌های کاغذدیواری حمام را معرفی می‌کنیم.

کاغذدیواری با طرح گل‌درشت

تنوع طرح‌ها و رنگ‌های کاغذدیواری حمام بسیار زیاد است و به شما اجازه می‌دهد رنگ‌های شاد و طرح‌های خاصی را انتخاب کنید که در کاشی‌های حمام پیدا نمی‌شود. در این طرح یک کاغذدیواری با طرح گل لاله در زمینهٔ سفید را می‌بینیم که با رنگ‌های شاد جلوه متفاوتی به روشویی داده است.

کاغذدیواری در چه طرح‌هایی برای حمام مناسب است؟
کاغذدیواری با طرح گل‌درشت

کاغذدیواری گل‌دار کلاسیک

طرح گل‌وبوته قدیمی به رنگ آرامش‌بخش سبز و با اشاره‌های کوچکی به رنگ قرمز که مکمل سبز است این حمام را به محیطی بسیار خانگی و راحت تبدیل کرده است. طرح‌های گل‌وبوته کلاسیک زیبایی و حس و حال خانه‌های قدیمی را به حمام شما می‌بخشند.

کاغذدیواری گل‌دار کلاسیک
کاغذدیواری گل‌دار کلاسیک

کاغذدیواری با طرح ماهی

در این حمام کوچک یک اتاقک شیشه‌ای مخصوص دوش گرفتن قرار داده‌شده که باعث شده طرح کاغذدیواری به‌خوبی دیده شود. این کاغذدیواری با طرح ماهی‌های خاکستری‌رنگ درزمینهٔ صورتی ملایم با دکور حمام بسیار هماهنگ است و جهت شنا کردن ماهی‌ها چشم بیننده را هدایت می‌کند.

کاغذدیواری با طرح ماهی
کاغذدیواری با طرح ماهی

کاغذدیواری با طرح ابر

این کاغذدیواری که در تصویر دیده می‌شود برای افرادی مناسب است که به فضاهای دراماتیک علاقه‌مند هستند. تناژ خاکستری ابرها به‌خوبی با طرح شطرنجی کف و وان حمام سیاه‌وسفید هماهنگ است و اجازه می‌دهد رنگ دکورهای داخل حمام بهتر به چشم بیاید.

کاغذدیواری با طرح ابر
کاغذدیواری با طرح ابر

کاغذدیواری با طرح برگهای درشت

این دستشویی کوچک با کمک این کاغذدیواری بزرگ‌تر دیده می‌شود. ازآنجاکه حمام و دستشویی بخش کوچکی از خانه را تشکیل می‌دهند می‌توانید در انتخاب کاغذدیواری خلاقیت و جرئت بیش‌تری به خرج بدهید و طرح‌هایی انتخاب کنید که حس و حال منحصربه‌فردی به این فضاها ببخشند.

کاغذدیواری با طرح برگهای درشت
کاغذدیواری با طرح برگهای درشت

کاغذدیواری کردن نصف دیوار

در این تصویر می‌بینیم که تنها نیمه بالایی دیوارهای حمام با کاغذدیواری پوشانده شده است. همان‌طور که اشاره شد این روشی مناسب برای کاغذدیواری کردن حمام است و دوام بالاتر کاغذدیواری را تضمین می‌کند.

کاغذدیواری کردن نصف دیوار
کاغذدیواری کردن نصف دیوار

چگونه کاغذدیواری را در حمام و دستشویی نصب کنیم؟

پس از خریدن کاغذدیواری ضد آب حتماً دستور نصب آن و نوع چسبی که برای آن استفاده می‌شود را بررسی کنید. به دلیل رطوبت حمام و دستشویی چسب‌های معمولی کاغذدیواری دوام چندانی نخواهند داشت و لازم است از چسب قوی‌تری مخصوص این کار استفاده نمایید. همچنین باید دیوارها را برای نصب کاغذدیواری آماده کنید.

چگونه کاغذدیواری را در حمام و دستشویی نصب کنیم؟
چگونه کاغذدیواری را در حمام و دستشویی نصب کنیم؟

کپشن: چسب مخصوص کاغذدیواری ضد آب قوی‌تر است و برای کندن آن از دیوار باید از حلال‌های مخصوص  استفاده کرد.

نصب کاغذدیواری بر روی کاشی

آسان‌ترین روش نصب کاغذدیواری در حمام، چسباندن آن روی کاشی یا سرامیک دیوار است. اما قبل از این کار لازم است شیارهای بین سرامیک‌ها پرشده و سطح دیوار کاملاً صاف شود. انجام این کار با بتونه امکان‌پذیر است. به این صورت که به‌وسیله کاردک بتونه را بین شیارهای کاشی‌ها و نقاطی شکستگی و پریدگی آن قرار می‌دهند تا سطح دیوار یکپارچه و صاف شود. پس از خشک شدن بتونه با کاغذ سنباده سطح بتونه را کاملاً صاف کنید. اکنون دیوارها آماده نصب کاغذدیواری هستند.

کندن کاشی‌ها و زیرسازی

روش دیگر نصب کاغذدیواری در حمام این است که هنگام بازسازی، کاشی‌های قدیمی و ملات را از دیوار به‌طور کامل جدا کرده و دیوار از نوع گچ کاری و رنگ‌آمیزی شود. سپس بر روی سطح جدید کاغذدیواری نصب شود. بااین‌حال این روش بسیار وقت‌گیر و پردردسر است. درصورتی‌که کاشی‌های حمام و دستشویی به حدی قدیمی و آسیب‌دیده است که در شرف ریختن از دیوار قرار دارد، چاره‌ای نیست و بهتر است کاشی‌ها را جدا کرده و سطح دیوار را ترمیم کنید.

سخن پایانی

آراستن دستشویی و حمام یکی از بهترین تغییراتی است که می‌توانید در فضای خانه ایجاد کنید، چراکه حمام کردن در یک محیط زیبا و صمیمی خیلی لذت‌بخش‌تر از یک محیط بی‌روح و استریل است. با کاغذدیواری کردن این قسمت از خانه می‌توانید زیبایی و نشاط را به خانه خود هدیه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 6 =