۱۱ راهکار برای طراحی داخلی اتاق خواب

1

اتاق خواب جاییست که در آن به استراحت و ریلکس کردن می‌پردازید. جایی که برای برخی از افراد حکم پناهگاه را در خانه ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که طراحی داخلی اتاق خواب از اهمیت بالایی برخوردار است. همه دوست دارند این اتاق را برای خودشان زیباتر و شیک‌تر کنند. هرچند ممکن است کمتر پیش بیاید کسی غیر از شما وارد این اتاق شود. اما دلیل نمی‌شود طراحی داخلی اتاق خواب یا تغییر دکوراسیون آن را بخاطر خودمان انجام ندهیم. استادکار در این مطلب به شما ایده‌هایی برای طراحی داخلی اتاق خواب ارائه می‌کند.

  1. بالش‌ها را روی هم بچینید

یکی از اولین کارهایی که می‌توانید برای طراحی داخلی اتاق خواب خود انجام دهید، بخصوص اگر خیلی فضا برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب ندارید، به کار گرفتن بالش است. از چند بالش در سایزهای مختلف روی تختتان استفاده کنید و از اینکه هر یک از آن‌ها طرح و رنگی متفاوت داشته باشند نهراسید. شما می‌توانید طرح‌های درشت را با طرح‌های کوچک یا طرح گل را در کنار طرح‌های هندسی به کار بگیرید. هرچند ما پیشنهاد نمی‌کنیم خیلی با بالش‌ها اتاق خوابتان را شلوغ کنید. اما تغییر رنگ روبالشی و استفاده از روبالشی‌های طرح‌دار و رنگارنگ می‌تواند تحولی در روحیه خودتان ایجاد کند.

راهکارهای طراحی داخلی اتاق خواب
از بالش هایی با طرح های رنگی و متنوع استفاده کنید
  1. از کارهای هنری خودتان برای طراحی داخلی اتاق خواب کمک بگیرید

اگر به هنر علاقه مند باشید حتما یک طرح هنری دارید که خودتان از تماشای آن لذت می‌برید. اما فراموش نکنید آثار هنری به تابلو ختم نمی‌شوند، شما ممکن است یک روتختی دوخته باشید، گل دوزی کوچکی روی یک روبالشی انجام داده باشید.حتی یک گلدان ساده را رنگ آمیزی کرده باشید. حتما نباید پیکاسو باشید تا بتوانید یک اثر هنری از خودتان در اتاق خوابتان داشته باشید. از هر طرح و اثر کوچکی که می‌توانید استفاده کنید.

راهکارهای طراحی داخلی اتاق خواب
روتختی که پیش تر دوخته اید را روی تخت بیندازید
  1. روتختی طرح‌دار انتخاب کنید

پیش‌تر به روبالشی رنگارنگ و طرح‌دار اشاره کردیم. بد نیست در کنار آن روتختی را انتخاب کنید که طرحی زیبا و چشمگیر داشته باشد. در بسیاری از مواقع می‌توانید روتختی و روبالشی را به صورت ست تهیه کنید. در این صورت دیگر نگران متفاوت بودن طرح‌های آن‌ها نخواهید بود. هرچند اگر دوست داشتید کمی تنوع ایجاد کنید می‌توانید روتختی را از طرحی ساده اما همرنگ طرح‌هایی که برای روبالشی انتخاب کرده‌اید در نظر بگیرید.

راهکارهای طراحی داخلی اتاق خواب
روتختی طرح دار انتخاب کنید
  1. از طرح‌های متنوع برای اشیاء کوچک استفاده کنید

طرح‌های متنوع و رنگارنگ همیشه به روبالشی یا روتختی ختم نمی‌شوند. برای اینکه طراحی داخلی اتاق خواب شما زیباتر شود می‌توانید از همین ایده برای اشیاء کوچک‌تر نظیر آباژور، گلدان یا حتی یک رومیزی کوچک استفاده کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بهتر است این طرح‌ها را در رنگی انتخاب کنید که با کلیت دکوراسیون اتاق خواب شما هماهنگ باشد. هرچند همیشه می‌توانید یک شیء با رنگی کاملا متفاوت در اتاق خواب داشته باشید که به زیبایی بدرخشد. اما بیش از اندازه همه چیز را در رنگ‌های متنوع انتخاب نکنید.

راهکارهای طراحی داخلی اتاق خواب
طرح و رنگ یک آباژور می تواند در طراحی دکور اتاق خواب نقش بسزایی داشته باشد.
  1. به روی دیوارها کار کنید

در طراحی داخلی اتاق خواب، دیوار اتاق خواب می‌تواند بسیار کاربردی باشد. شما می‌توانید چند تابلو به دیوار بیاویزید. اما برخی از افراد ممکن است از اینکه روی دیوار تابلوهای زیادی داشته باشند استقبال نکنند. در این صورت می‌توانید مشکل خالی بودن دیوار را با یک کاغذ دیواری زیبا و جذاب حل کنید. همچنین انتخاب یک رنگ زیبا و چشم گیر برای یکی از دیوارها نیز می‌تواند به اندازه به کار گرفتن تابلوهای هنری و کاغذ دیواری‌های جذاب و تماشایی، موثر باشد. هرچند باید در نظر داشته باشید که قرار نیست هر سه کار را یکجا انجام دهید. بنابراین یا کاغذ دیواری کنید یا رنگ چشمگیر و زیبا یا از تابلوهای بزرگ و خارق العاده استفاده کنید. در هر صورت، هنگام طراحی داخلی اتاق خواب، دیوارها را رها و فراموش نکنید.

راهکارهای طراحی داخلی اتاق خواب
رنگ یا کاغذدیواری برای یکی از دیوارها می تواند تغییر بسیار شگفت انگیزی در اتاق خواب شما ایجاد کند.
  1. در اتاق خواب یک نقطه کانونی ایجاد کنید

پیش از اینکه بخواهیم بگوییم چطور یک نقطه کانونی در اتاق خواب انتخاب کنید، باید توضیح کوتاهی درباره اینکه نقطه کانونی چیست بدهیم. نقطه کانونی در هر اتاقی به نقطه‌ای گفته می‌شود که نظرات را در آن فضا به خودش جذب می‌کند. نقطه کانونی جاییست که وقتی فردی وارد اتاق می‌شود ناخودآگاه چشمش به آن سمت می‌رود. نقطه کانونی همچنین می‌تواند طوری طراحی شود که یک حس خاص در افراد هنگام وارد شدن به اتاقی ایجاد کند. اغلب اوقات نقطه کانونی اتاق را یکی از دیوارهایی که هنگام ورود به اتاق می‌بینیم در نظر می‌گیرند و سعی می‌کنند جذاب‌ترین دکور را در این نقطه ایجاد کنند.

در طراحی داخلی اتاق خواب نیز نقطه کانونی بسیار کاربرد دارد. چرا که شما با پیدا کردن نقطه کانونی باید جذابیتی در آن ایجاد کنید. مثلا یک وسیله جذاب و رنگارنگ در آن نقطه قرار دهید. تخت خواب را با یک روتختی رنگارنگ و زیبا به دیوار آن بچسبانید. یک گلدان بزرگ یا یک مبل زیبا نیز می‌توانند نقطه کانونی خوبی برای اتاق خواب شما باشند.

راهکارهای طراحی داخلی اتاق خواب
نقطه کانونی اتاق خواب با طرحی زیبا و چشمگیر از موج دریا
  1. به اندازه‌ها دقت کنید

یکی از موارد مهم در طراحی داخلی اتاق خواب این است که اندازه‌های وسایل با هم همخوانی داشته باشند. البته قرار نیست همه چیز به یک اندازه باشد، فقط باید هارمونی وجود داشته باشد. برای مثال اگر تختخواب شما کوتاه است یک میز بلند کنار تختخواب کارایی نخواهد داشت و کاملا ناهماهنگی آن به چشم می‌آید. یا یک گلدان بزرگ به روی یک میز کوچک نمی‌تواند تعادل کافی در اتاق خواب ایجاد کند. شما نیازی نیست هر چیزی را با متر اندازه بگیرید بعد خریداری کنید. اما نیاز است در نظر داشته باشید هر وسیله داخل اتاق خواب شما چه سایزی دارد تا بتوانید وسایل مرتبط دیگر را طوری تهیه کنید که نه خیلی بزرگ باشند نه خیلی کوچک. بزرگ و کوچک بودن سایز وسایل اتاق خواب باید متعادل باشد تا حس بهتری در اتاق خواب داشته باشید.

راهکارهای طراحی داخلی اتاق خواب
بین اندازه وسایل اتاق خواب باید تعادل وجود داشته باشد.
  1. رنگ‌ها را در طراحی داخلی اتاق خواب خود فراموش نکنید

رنگ‌ها بسیار قدرتمند هستند. شما نمی‌توانید رنگ‌ها را دور بریزید و یک اتاق خواب بدون هیچ رنگی طراحی کنید. با کمک گرفتن از معانی رنگ‌ها در فنگ شویی می‌توانید بهترین رنگ را برای دکوراسیون اتاق خواب خود انتخاب کنید. این رنگ می‌تواند به روی دیوار زده شود یا برای پرده اتاق خواب انتخاب شود. یا به طور کلی تم اتاقتان و وسایل آن با رنگی که انتخاب می‌کنید هماهنگ باشد. اگر خیلی تمایل ندارید اتاقی رنگارنگ داشته باشید، حتما یک یا دو  وسیله با رنگی جذاب و تماشایی در دکور اتاق خواب خود به کار بگیرید. می توانید از رنگ سال 2020 در طراحی داخلی اتاق خواب خود کمک بگیرید.

راهکارهای طراحی داخلی اتاق خواب
رنگ های شاد و جذاب، اتاق خواب شما را به محیطی صمیمی و شاد تبدیل می کنند.
  1. به کف اتاق خواب نیز توجه کنید

اینکه از چه مدل فرشی برای اتاق خواب استفاده می‌کنید نیز نقش بسزایی در طراحی داخلی اتاق خواب دارد. مهم نیست اتاق خواب شما چه نوع کفپوشی دارد، در هر صورت پهن کردن یک فرش زیبا و هماهنگ با رنگ و سبک اتاق خواب می‌تواند تحول شگفت انگیزی در اتاق شما ایجاد کند. معمولا سایز ایده آل فرش برای اغلب اتاق خواب‌ها ۱٫۵ یا ۱٫۸ متری است. با توجه به سایز اتاق خواب فرشی را انتخاب کنید که از کناره‌های اتاق به دیوار نچسبد. طرح و رنگ فرش نیز بهتر است با رنگ اصلی که در اتاق خواب به کار گرفته‌اید هماهنگ باشد.

راهکارهای طراحی داخلی اتاق خواب
فرشی که انتخاب می کنید در طراحی داخلی اتاق خواب شما نقش مهمی ایفا می کند.
  1. خاطرات خوبتان را در یک قاب زیبا قرار دهید

عکس‌های خانوادگی، تصاویری از دوستان و خاطرات خوبی که دارید را در یک قاب عکس بگذارید. این روزها می‌توانید این تصاویر را در سایزهای بزرگتر روی شاسی چاپ کنید و به دیوار بیاویزید و همیشه از تماشای روزهای خوشی که سپری کرده‌اید لذت ببرید.

راهکارهای طراحی داخلی اتاق خواب
قاب عکس های خانوادگی و تصاویری که احساس خوبی به آنها دارید را جلوی چشمتان قرار دهید.
  1. هوای اتاق خوابتان را با گل و گیاه تصفیه کنید

اتاق خواب شما جاییست که باید آرام و شاداب باشد. شما در این اتاق به استراحت می‌پردازید، مطالعه می‌کنید و به نوشتن یا نقاشی کشیدن می‌پردازید. بنابراین مهم است هوایی که در این اتاق استنشاق می‌کنید هوایی تازه و شاداب باشد. همچنین یکی از اصول فنگ شویی خانه نیز استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون خانه است. بنابراین بهتر است شما نیز در طراحی داخلی اتاق خواب خود جایی برای گل و گیاه باز کنید تا کیفیت خواب و بیدار شما نیز بالاتر برود.

راهکارهای طراحی داخلی اتاق خواب
استفاده از گل و گیاه را در طراحی داخلی اتاق خواب فراموش نکنید.
  • جمع بندی

روش‌های متنوعی برای طراحی داخلی اتاق خواب وجود دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که قرار نیست از تمامی این روش‌ها در کنار هم استفاده کنید. شما باید ببینید کدام نکته بیشتر با شرایط اتاق خواب شما هماهنگ است و می‌توانید برای زیباتر شدن اتاق خوابتان انجام دهید. همچنین باید به سایز و اندازه اتاق خواب نیز دقت داشته باشید چرا که دکوراسیون اتاق خواب کوچک با سایر اتاق‌ها متفاوت خواهد بود و شما باید برای اینکه فضای بیشتری در یک اتاق خواب داشته باشید از روش‌ها و حقه‌های دیگری برای دکوراسیون اتاق خواب خود کمک بگیرید.

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار
1 نظر
  1. - دیلی مارکت

    […] این بخش راهکارهایی را برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب پیشنهاد می‌دهیم، اما این بدان معنا نیست که اولویت‌ها […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − شانزده =