مزایای کفسابی و تأثیر آن در خانه و ساختمان

0

بسیاری از کارشناسان بر استفاده از کفسابی تأکید دارند، چرا که بر این نظر هستند که کفسابی مزایای خاص خود را دارد. اما این که مزایای کفسابی چیست و در واقع با انجام آن چه موارد مثبتی نصیب خانه و ساختمان می‌شود، موضوعی است که در این نوشتار به آن خواهیم پرداخت. در ادامه خواهیم گفت که مزایای کفسابی چه مواردی هستند.

کفسابی چیست؟

بهتر است پیش از آن که به معرفی مزایای کفسابی بپردازیم، برای آنانی که با کفسابی آشنایی ندارند توضیح دهیم که اصلاً کفسابی چیست و چرا مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

کفسابی، همان‌طور که از نام‌اش مشخص است، به معنای سابیدن کف است. هر نوع کف از هر نوع جنس، چه سنگ و چه موزاییک و …، می‌توانند مورد کفسابی قرار گیرد. عمده‌ترین علتی که موجب نیاز به کفسابی می‌شود بالا و پایین بودن سنگ‌ها و یا موزاییک‌های کف است. با استفاده از کفسابی _که گاه به آن سنگ‌سابی نیز گفته می‌شود_ می‌توان این سنگ‌ها یا موزاییک‌ها را از این حالت بالا و پایین بودن خارج ساخت و سطحی صاف را بدون زحمتی بسیار زیاد به وجود آورد.

گفتنی است که کفسابی فقط برای صاف کردن کف به کار نمی‌رود بلکه از آن برای موارد مختلفی استفاده می‌شود. همین امر موجب می‌شود که استفاده از کفسابی فقط مخصوص ساختمان‌های نوساز نباشد، بلکه ساختمان‌های غیر نوساز نیز بتوانند از کفسابی بهره مند شوند.

برای کسب آگاهی بیش‌تر در مورد کف‌سابی روی لینک مقابل کلیک کنید: خدمات کف‌سابی چیست؟

اما کفسابی چه مزایایی می‌تواند به همراه داشته باشد؟

"<yoastmark

مزایای کفسابی

۱- کفسابی و هم‌سطح شدن سنگ‌ها

از جمله مهم‌ترین مزایای کفسابی یکی این است که موجب از بین رفتن اختلاف سطح میان سنگ و یا هر متریال دیگری که برای کف مورد استفاده قرار گرفته می‌شود. این امر در افزایش عمر متریال کف نیز تأثیری انکار نشدنی دارد.

۲- صرفه‌جویی در هزینه‌ها

مورد بالا، یعنی هم‌سطح شدن سنگ‌ها، موجب می‌شود که هر گونه لقی و غیر تراز بودن در سنگ‌ها و یا هر متریال دیگر از بین برود. این از بین رفتن لقی و غیر تراز بودن سنگ‌ها یا موزاییک‌ها اولین فایده‌ای که داشته باشد این است که از بروز هر گونه مشکل در ارتباط با کف جلوگیری به عمل می‌آورد که همین امر موجب می‌شود صاحب‌خانه از صرف هزینه برای تعمیرهای احتمالی آینده معاف شود و در نتیجه در هزینه‌های‌اش صرفه جویی کند.

۳- افزایش زیبایی کف ساختمان

اما کفسابی فقط برای آن نیست که لقی و عدم تراز بودن سنگ‌ها از بین برود، بلکه یکی از مزایای کفسابی افزایش زیبایی کف است. توضیح آن که در صورتی که موادی به کف چسبیده باشند و با هر ابزاری از بین نروند، از جمله چسب و سیمان، با استفاده از کفسابی می‌توان این مواد را از بین برد. کفسابی هر گونه ماده‌ی اضافه را از روی کف برمی‌دارد و علاوه بر تمیز شدن کف موجب نو شدن آن نیز می‌شود.

"<yoastmark

همین نو شدن کف همراه است با براق شدن کف و بنابراین می‌توان براق شدن کف را نیز در زمره‌ی مزایای کفسابی به حساب آورد. با توجه به این موارد می‌توان گفت که کسانی که پیش از فروش ساختمان خود قصد نو کردن آن را دارند باید حتماً کفسابی را نیز در نظر داشته باشند. گاه برای نو کردن کف ساختمان نیازی به تعویض سنگ، سرامیک یا موزاییک نیست بلکه می‌توان با استفاده از کفسابی و صرف هزینه‌ای بسیار کمتر نسبت به تعویض سنگ و موزاییک و سرامیک، کهنگی کف را از بین برد و تازگی را به آن بخشید.

سخن آخر

کفسابی در حال حاضر برای بسیاری از ساختمان‌ها، چه ساختمان‌های نوساز و چه ساختمان‌های دیگر، مورد استفاده قرار می‌گیرد. کفسابی، همانطور که در بالا نیز گفته شد، فقط برای نظم و ترتیب بخشیدن به موزاییک‌ها، سنگ‌ها یا سرامیک‌های کف نیست بلکه از آن می‌توان برای افزایش زیبایی و درخشندگی کف استفاده کرد. کفسابی می‌تواند موجب نو شدن خانه شده و بنابراین می‌تواند برای افزایش قیمت خانه به هنگام فروش نیز مفید باشد. در ضمن به سبب آن که کفسابی هر نوع لقی و مشکل در متریال مورد استفاده در کف را از بین می‌برد موجب می‌شود که عمر متریال به کار رفته در کف بیش‌تر شود و مدت زمان بیش‌تری بدون مشکل مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است که عملیات کفسابی باید توسط کفساب متخصص انجام شود. این کفساب است که می‌داند که از کدام نقطه از کف شروع کند و در کدام نقطه کار خود را به پایان ببرد. همچنین کفساب متخصص به سبب تخصص و تجربه‌ی بالای خود می‌تواند کار کفسابی را در سریع‌ترین زمان انجام دهد و خیال شما را از بابت خوب انجام شدن کار راحت کند.

برای انجام کفسابی با استفاده از دستگاه برای هر نوع سنگ، می‌توانید سفارش‌تان را در استادکار ثبت کنید. با ثبت سفارش شما، متخصص کفسابی با به‌روزترین دستگاه‌ها جهت انجام سرویس در زمان دلخواه شما راهی محل‌تان خواهد شد و کار را آغاز خواهد کرد.

به خاطر داشته باشید که قیمت‌ها در استادکار کاملاً شفاف هستند و پیش از اعزام متخصص در مورد قیمت‌ها با شما توافق خواهد شد. همچنین تیم پشتیبانی استادکار در تمامی مراحل کار در کنار شماست تا در صورت بروز هر گونه مشکل در سریع‌ترین زمان اقدام به رفع آن نماید.

برای ثبت سفارش در استادکار می‌توانید یا از طریق اپلیکیشن استادکار یا آن که از طریق لینک زیر اقدام کنید:

خدمات کفسابی و سنگ‌سابی

کفسابی و سنگ‌سابی

  • خدمات سنگ سابی و کفسابی انواع سنگ های ساختمانی
  • کفسابی سرامیک، موزاییک، بتن با دستگاه سمباده
  • سنگ سابی گرانیت، مرمریت، دهبید، تراورتن و انواع سنگ
  • اسیدشویی و شستشوی کف با اسید و مواد شوینده و بتونه کاری کف و رزین کف
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 15 =