پیشنهاد بهترین رنگ‌ها برای هال و پذیرایی کوچک

0

در طراحی داخلی، بازی با رنگ‌ها واقعاً شگفت‌انگیز است! سبک‌ و سلیقه شما، الگوهای جامعه و همه آنچه که دنیای دکوراسیون داخلی به شما معرفی می‌کند، می‌تواند روی انتخاب بهترین رنگ برای پذیرایی کوچک شما تأثیر بگذارد. به طور حتم بهترین رنگ برای هال کوچک شما و پذیرایی نقلی همسایه‌تان بسیار متفاوت است و نمی‌توان برای همه افراد یک رنگ را انتخاب کرد. اما اگر دوست دارید خانه شما زیباتر و بزرگ‌تر از آن چیزی که هست به نظر برسد، لازم است با بایدها و نبایدهای انتخاب رنگ برای خانه‌های کوچک آشنا شوید. در این مقاله از استادکار قصد داریم به شما کمک کنیم رنگ مناسب اتاق نشیمن کوچک‌تان را هوشمندانه‌تر انتخاب کنید، با ما همراه باشید.

بایدها و نبایدهای انتخاب رنگ برای هال و پذیرایی کوچک

اتاق پذیرایی در هر خانه‌ای به عنوان مرکز و قلب آن خانه در نظر گرفته می‌شود و زیبا به نظر رسیدن این بخش از فضای خانه، بیشتر از هر مکان دیگری برای ما اهمیت دارد. رنگ‌ها توانایی زیادی در شکل بخشیدن به خانه ما دارند و انتخاب یک رنگ درست می‌تواند فضای پذیرایی شما را سرشار از انرژی خوب و آرامش کند.

بایدها و نبایدهای انتخاب بهترین رنگ برای پذیرایی کوچک خانه
پذیرایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است و انتخاب بهترین رنگ برای پذیرایی کوچک شما می‌تواند حس و حال بهتری به شما و اعضای خانواده‌تان ببخشد.

جالب است بدانید توجه کردن به رنگ‌ها و طرح‌ها در فضاهای کوچک نیاز به دقت بیشتری نسبت به مکان‌های بزرگ دارد. از آنجایی که جزئیات در فضاهای کوچک بیشتر به چشم می‌آیند، انتخاب‌های درست و غلط می‌تواند ظاهر یک خانه را به طور کامل دگرگون کند و خانه شما را کوچک‌ و نامرتب و یا بزرگ و زیبا نشان دهد. در ادامه می‌توانید با بایدها و نبایدهای انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون پذیرایی کوچک‌تان آشنا شوید:

  • استفاده از طرح‌های شلوغ و تیره برای فرش و مبلمان پذیرایی کوچک، می‌تواند فضای شما را کوچک‌تر نشان دهد.
  • بهتر است روی دیوار پذیرایی از تابلوهای بزرگ با طرح‌های شلوغ استفاده نکنید، زیرا این کار موجب تاریک و کوچک‌تر شدن خانه می‌شود.
  • هر چقدر رنگ مبلمان و فرش شما با هم هماهنگ‌تر باشد، حس بهتری از فضای پذیرایی و نشیمن دریافت می‌کنید و فضای شما هم بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.
  • نورپردازی را جدی بگیرید و اگر خانه شما نور کافی ندارد، می‌توانید از چراغ‌های هالوژن سقفی و لوستر پر نور استفاده کنید.
  • استفاده از رنگ‌های تند و ناهماهنگ در کنار هم، فضای پذیرایی کوچک را شلوغ نشان می‌دهد.
  • بهتر است برای دیوارها از رنگ روشن استفاده کنید. توجه داشته باشید که یک ‌رنگ بودن دیوارها و یا استفاده از دو رنگ تیره و روشن در کنار هم می‌تواند انتخاب خوبی برای پذیرایی کوچک شما باشد.
  • برای سقف می‌توانید از رنگی که کمی تیره‌تر از دیوارها است، استفاده کنید؛ این کار موجب بلندتر به نظر رسیدن سقف می‌شود.
  • به طور کلی استفاده از رنگ‌های خنثی مثل خاکستری، خاکی، سفید و کرم به عنوان رنگ اصلی در یک پذیرایی‌ کوچک مناسب‌تر است و برای رنگ بخشیدن به آن می‌توانید از لوازم کوچک‌ رنگی استفاده کنید.
  • برای اینکه پذیرایی شما تاریک به نظر نرسد، سعی کنید از پرده‌ ساده با رنگ روشن استفاده کنید و برای بزرگ‌تر و بلندتر به نظر رسیدن پنجره، سعی کنید پرده‌ها را از بالاترین بخش دیوار نصب کنید.
  • اگر دوست دارید در رنگ‌آمیزی دیوارها از رنگ تیره استفاده کنید، بهتر است دیوار کانونی را تیره رنگ کنید و سایر دیوارها روشن باشند. این کار موجب عمق بخشیدن به دیوار و جلوگیری از تاریک و کوچک به نظر رسیدن خانه می‌شود.

چند پیشنهاد رنگ برای هال، پذیرایی و نشیمن کوچک

برای اینکه یک پذیرایی کوچک و زیبا داشته باشید، لازم نیست فقط به رنگ سفید فکر کنید و از تهیه هر وسیله جدیدی برای خانه بترسید. اگر رنگ‌ها را با دقت انتخاب و قوانین را درست رعایت کنید، مطمئن باشید سالن پذیرایی و نشیمن کوچک شما درست همان چیزی خواهد شد که در رویایتان به آن فکر می‌کنید. در ادامه می‌توانید با چند ایده جذاب برای انتخاب رنگ مناسب اتاق نشیمن کوچک آشنا شوید:

آبی به رنگ دریا

استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون، آرامشی عجیب به خانه می‌بخشد؛ درست مثل زمانی که کنار ساحل ایستاده‌اید و به آبی بی‌انتهای دریا نگاه می‌کنید. بسیاری از طراحان داخلی معتقد هستند آبی بهترین رنگ برای پذیرایی کوچک است که در کنار زیبایی، حسی سرشار از آرامش را به بیننده القا می‌کند.

برای ایجاد تعادل در یک پذیرایی و هال کوچک با دیوارهای آبی، بهتر است سقف‌ را سفید رنگ کنید. برای دکوراسیون و مبلمان خانه می‌توانید از رنگ سفید در کنار آبی استفاده کنید و با اضافه کردن کمی زرد به این فضا انرژی بیشتری به آن ببخشید.

انتخاب ترکیب رنگ مناسب پذیرایی کوچک
بهترین رنگ برای پذیرایی کوچک باید در کنار هماهنگی با لوازم خانه، حس خوبی به بیننده القا کند.

قرمز آب‌نباتی

شاید با خودتان فکر می‌کنید از آنجایی که سالن پذیرایی شما چندان بزرگ نیست، باید رنگ‌های تند را فراموش کنید و فقط از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کنید. اما بهتر است بدانید که استفاده از رنگ‌ها اگر به شیوه‌ای درست انجام شود، انرژی و زیبایی بیشتری به فضای شما می‌بخشد.

برای استفاده از رنگ قرمز آب‌نباتی می‌توانید دیوار کانونی پذیرایی و نشیمن را به رنگ قرمز رنگ کنید و برای سایر دیوارها از رنگ سفید استفاده کنید. سپس با قرار دادن چند مبل و خاکستری روشن و فرش و دکوراسیون روشن، از داشتن یک فضای پر از انرژی لذت ببرید.

پیشنهاد بهترین رنگ برای هال کوچک منزل
همیشه بهترین رنگ برای هال کوچک شما سفید نیست؛ شما می‌توانید از هر رنگی که دوست دارید به شیوه‌ای درست در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.

سایه‌هایی از خاکستری

بهترین رنگ برای پذیرایی کوچک خانه‌هایی به سبک مینیمال، رنگ خاکستری است. برای استفاده از رنگ خاکستری بهتر است از طیف‌های مختلف این رنگ برای دیوارها و لوازم خانه و مبلمان استفاده کنید. سعی کنید در دکوراسیون پذیرایی خاکستری رنگ، از نورهای گرم هم استفاده کنید و با ترکیب کردن خاکستری و سفید در کنار هم، یک هماهنگی مدرن و جذاب به وجود بیاورید.

ترکیب رنگ مناسب اتاق نشیمن کوچک و مینیمال
اگر به سبک مینیمال علاقه‌ دارید، بهترین رنگ برای هال کوچک شما، خاکستری است.

هاله‌هایی از رنگ‌های مختلف

برای اینکه کمی رنگ و حس و حال خوب به هال و نشیمن کوچک‌تان ببخشید، می‌توانید از رنگ‌های مختلف کمک بگیرید. زمانی که مقداری رنگ به دکوراسیون طوسی و سفید خانه‌تان اضافه می‌کنید، می‌بینید که معجزه رنگ‌ها چطور روی حس و حال خوب‌تان تأثیر می‌گذارد.

برای این کار می‌توانید چند کوسن یا یک فرش رنگی در پذیرایی قرار دهید و یا برای چهارچوب درب و پنجره از رنگ‌ها استفاده کنید. اضافه کردن رنگی که دوست دارید به فضای یکنواخت خانه انرژی می‌بخشد و از طرفی این قابلیت را دارد که هر زمان که دوست دارید آن را تغییر دهید و به سراغ رنگ دیگری بروید.

چیدمان و ترکیب رنگ مناسب هال و نشیمن کوچک خانه
اگر دوست دارید کمی به دکوراسیون بی‌روح پذیراییتان رنگ ببخشید، بهترین کار اضافه کردن چند کوسن یا یک فرش رنگی است.

زرد مایل به سبز

ایده استفاده از رنگ زرد مایل به سبز برای یک پذیرایی کوچک شگفت‌انگیز است. قرار گرفتن در فضایی با رنگ زرد مایل به سبز حس زندگی و انرژی را در شما ایجاد می‌کند. برای این کار می‌توانید دیوار سمت پنجره پذیرایی را به رنگ زرد مایل به سبز رنگ کنید و سپس با قرار دادن چند مبلمان و لوازم دکوری رنگ چوب، از هماهنگی ایجاد شده بین رنگ‌ها لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب مبلمان و وسایل چوبی برای خانه کوچک

بهترین رنگ برای دکوراسیون نشیمن کوچک
اگر فکر می‌کنید سبز رنگ مناسب اتاق نشیمن کوچک شما نیست، سخت در اشتباهید. رنگ سبز کم‌رنگ حس طراوت و انرژی را در شما ایجاد می‌کند و فضای پذیرایی شما را بسیار خاص و منحصربه‌فرد می‌سازد.

رنگ‌های جذاب پاستلی

استفاده از رنگ‌های پاستلی در چند سال اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. از آنجایی که رنگ‌های پاستلی ملایم و کم‌رنگ هستند، هم انرژی زیادی به فضا می‌بخشند و هم موجب روشن‌تر به نظر رسیدن پذیرایی یا هال کوچک شما می‌شوند. استفاده از رنگ‌های پاستلی هم در کنار سفید و هم رنگ‌های پاستلی دیگر، می‌تواند ایده جذابی برای دکوراسیون خانه‌های کوچک و امروزی باشد.

بهترین رنگ برای دکوراسیون پذیرایی کوچک و مدرن
اگر دوست دارید فضای پذیرایی شما مدرن و پرانرژی به نظر برسد، بهترین رنگ برای دکوراسیون پذیرایی کوچک شما رنگ پاستلی است.

سفید مثل برف

با اینکه استفاده از همه رنگ‌ها در دکوراسیون پذیرایی کوچک شما مجاز است، باز هم هیچ رنگی مثل سفید نمی‌تواند فضای شما را روشن و بزرگ نشان دهد. رنگ سفید همیشه بهترین راهکار برای بزرگ‌تر نشان دادن خانه است و به همین دلیل در کنار پیشنهادهایی که از سوی طراحان داخلی می‌شود، رنگ سفید همیشه محبوبیت خودش را دارد.

انتخاب بهترین رنگ برای نشیمن و پذیرایی کوچک و کم‌نور
رنگ سفید همیشه بهترین رنگ برای پذیرایی کوچک و فضاهای کم‌نور است.

کلام آخر

در کنار همه این بایدها و نبایدهایی که در این مقاله ذکر شد، سلیقه شما و حس خوبی که در کنار رنگ‌ها تجربه می‌کنید، نقش مهمی در انتخاب بهترین رنگ برای پذیرایی کوچک‌تان دارد. برای انتخاب رنگ مناسب پذیرایی کوچکتان بهتر است کمی با خود فکر کنید و ایده‌آل‌هایتان را بررسی کنید. فکر کنید به چه سبک و رنگ‌هایی علاقه دارید و سپس با در نظر گرفتن قوانین طراحی داخلی و اصول استفاده از ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل، بهترین رنگ را انتخاب کنید.

اگر دوست دارید تغییری اساسی در خانه‌ ایجاد کنید و رنگ دیوارهای پذیراییتان را عوض کنید، می‌توانید از استادکار کمک بگیرید. استادکار با معرفی بهترین نقاشان در سطح تهران به شما کمک می‌کند در کمترین زمان به نتیجه دلخواهتان دست پیدا کنید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: homify.co.uk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =