راهنمای کامل انتخاب زیباترین مدل های پارچه مبلی

1

پارچه مبلی یا پارچه رومبلی یکی از عوامل اساسی و مهم دکوراسیون داخلی خانه است ، هنگامی که نوبت به قیمت و مدل انواع کاناپه راحتی برای خانه می‌رسد، عوامل مختلفی در انتخاب تاثیرگذار خواهند بود که مهم‌ترین آن‌ها جنس و مدل پارچه مبلی است.

جدا از طرح رومبلی که با توجه به سبک دکوراسیون اتاق انتخاب می‌شود، جنس پارچه رومبلی باید با توجه به عوامل مختلفی از جمله کارکرد، داشتن حیوان خانگی و موارد دیگر انتخاب شود. با توجه به این نکات، ما در ادامه انواع مختلف مدل‌های پارچه مبلی را برای شما معرفی خواهیم کرد. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

بافت پارچه مبلی

برای اینکه بخواهیم انواع پارچه مبلی را معرفی کنیم پیش از هر چیزی باید درباره بافت آن اطلاعاتی کسب کنیم. هر پارچه‌ای دارای بافت متفاوتی است که از بافت شل گرفته تا بافت سفت و محکم دسته بندی شده و موجب می‌شود استحکام یک پارچه کم یا زیاد شود. هرچه یک پارچه بافت سفت‌تری داشته باشد مستحکم‌تر شده، شستن آن ساده‌تر می‌شود و ظاهر خود را نیز دیرتر از دست می‌دهد. با توجه به این نکات نگاهی به انواع مدل‌های پارچه مبلی می‌اندازیم.

پارچه رومبلی زیباترین مدل های پارچه مبلی
هر چه پارچه بافت به هم نزدیک‌تری داشته باشد استحکام پارچه بالاتر می‌رود.
  • پارچه مبلی کتان

پارچه کتان معمولا بافت شل‌تری دارد و خیلی راحت‌تر و ظریف‌تر روی مبل قرار می‌گیرد. بخصوص اگر می‌خواهید کاور رومبلی انتخاب کنید این جنس از پارچه می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. اما در سوی دیگر از آن‌جایی که این نوع پارچه خیلی محکم بافته نمی‌شود، نخ‌های آن کمی حساس‌تر خواهند بود و در نتیجه مراقبت بیشتری نیاز خواهند داشت. بنابراین اگر حیوان خانگی دارید باید مراقب کشیده شدن پنجه‌های او به روی این نوع رومبلی باشید.

بیشتر بدانید راهنمای ست کردن پرده با مبلمان خانه

پارچه مبلی کتان بهترین پارچه مبل ، زیباترین مدل های پارچه مبلی
پارچه رومبلی کتان
  • پارچه مبلی مخمل

پارچه مخمل بافت محکم‌تر و سفت‌تری دارد چرا که فقط به صورت افقی بافته نمی‌شود. بافت پارچه مخمل نرم و مرتب است و موجب می‌شود این نوع پارچه دوام و استحکام بیشتری داشته باشد. یکی از فواید پارچه مبلی مخملی این است که وقتی به آن دست می‌زنید نرمی آن را به وضوح احساس خواهید کرد. همچنین نوع این بافت طوری است که تمیزکردن پارچه را نیز ساده‌تر می‌کند. پیشنهاد می کنیم آموزش تعمیر مبلمان را نیز بخوانید .

پارچه مبلی مخمل پارچه مبل زیباترین مدل های پارچه مبلی
رومبلی مخملی چهره شیک‌تر و لوکس‌تری به مبل شما می‌بخشد.
  • پارچه مبلی میکروفایبر

پارچه میکروفایبر در برابر لکه مقاوم است و مناسب خانه‌هایی است که کودک یا حیوان خانگی دارند. این نوع پارچه مبلی بسیار بافت مستحکمی دارد که از ترکیب پلی استر و نایلون بافته شده‌اند. از آنجایی که استحکام این نوع پارچه مبلی به قدری زیاد است که چیزی به داخل بافت آن نفوذ نمی‌کند، تمیزکردن آن به راحتی انجام می‌گیرد. اغلب اوقات با جاروبرقی زدن می‌توانید به خوبی این نوع مبل را تمیز کنید.

پارچه مبلی میکروفایبر زیباترین مدل های پارچه مبلی
استحکام پارچه مایکروفایبر بالاست و هیچ آلودگی به بافت آن وارد نمی‌شود بنابراین تمیزکردن این نوع پارچه مبلی آسان‌تر است.
  • پارچه نخی برای رومبلی

پارچه نخی یکی از معمول‌ترین انتخاب‌ها برای پارچه مبلی است. این نوع پارچه به سادگی رنگ پریده نمی‌شود. پارچه‌های نخی اغلب بافت‌های متفاوتی دارند که با توجه به شل یا سفت بودنشان میزان استحکامشان را مشخص می‌کند. این نوع پارچه همچنین نسبت به سایر مدل‌ها ارزان‌تر خواهد بود. اگر می خواهید بدانید کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب چیست مقاله ما را بخوانید .

پارچه نخی برای رومبلی پارچه مبلی جدید زیباترین مدل های پارچه مبلی
پارچه نخی یکی از معمول‌ترین انتخاب‌ها برای پارچه رومبلی است.
  • پارچه مبلی طرح چرم

جنس چرم پارچه مبلی یکی از نرم‌ترین و مدرن‌ترین انواع پارچه مبلی است. چرم در برابر لکه مقاوم است و به خاطر بافتی که دارد هیچ چیز به داخل آن نفود نمی‌کند و همین موجب می‌شود تمیزکردن مبل چرمی به راحتی با یک دستمال امکان پذیر باشد. چرم مقاوم و مستحکم است اما در عین حال می‌تواند در برابر برخورد با اجسام تیز آسیب پذیر باشد.

اگر پارچه طرح چرم مد نظر شما است بهتر است حتما درباره نکات مربوط به نگهداری از چرم دقت کنید. هرچند شاید پوسته پوسته شدن چرم پارچه مبلی یکی از بزرگترین مشکلات آن باشد که شما با دانستن روش ترمیم مبل چرمی می‌توانید به راحتی این مشکل را در خانه برطرف کنید.

قیمت پارچه مبلی طرح چرم هم بسته به برند مربوط به آن و جنس آن متفاوت است و معمولا به صورت میانگین شروع قیمت آن چیزی بین ۷۵ تا ۹۵ هزار تومان متفاوت است.

رومبلی چرمی بهترین پارچه مبل زیباترین مدل های پارچه مبلی
رومبلی چرمی نسبت به سایر پارچه‌های مبلی استحکام و دوام بیشتری دارد و تمیزکردن آن نیز ساده است.
  • پارچه مبلی جیر

جیر یکی دیگر از پارچه‌های مبلی محبوب برای بسیاری از افراد است. جیر چهره‌ای شیک و کلاسیک به مبلمان می‌بخشد و به خاطر نوع بافتی که دارد اغلب تمیزکردن آن نیز ساده است. پارچه‌های جیر، نوع طبیعی و نوع مصنوعی دارند که آن‌ها را از لحاظ قیمت و استحکام با هم متفاوت می‌سازد. هرچند باید دقت داشته باشید، پارچه مبلی جیر در برابر آب حساس است بنابراین نباید با پارچه خیلی خیس یا آب آن را تمیز کرد. اگر چنین جنسی برای رومبلی خود انتخاب کردید می‌توانید از اسپری یا مایعات مخصوص تمیز کردن پارچه جیر استفاده کنید که به روی آن لکه ایجاد نکند. درباره ی دکوراسیون داخلی بیشتر بدانید .

پارچه رو مبلی جیر زیباترین مدل های پارچه مبلی
جیر نیز از جمله جنس پارچه‌هایی است که بسیاری از افراد برای رومبلی خود انتخاب می‌کنند.

چطور پارچه مبلی مناسب انتخاب کنیم؟

حالا که با برخی از انواع پارچه مبلی آشنا شدید نگاهی به پنج نکته که می‌تواند انتخاب مبل و پارچه مبلی را برای شما ساده‌تر کند اشاره می‌کنیم.

  1. میزان استفاده شما از مبل چگونه است؟

شاید تصور کنید عمده استفاده از یک مبل نشستن روی آن است. اما باید توجه کنید که شما چقدر ممکن است میهمان داشته باشید، چقدر این امکان وجود دارد که چیزی روی مبل شما ریخته شود و آیا کودک شما با دستان شکلاتی روی مبل خواهد رفت یا خیر. یا حتی فرزندان سایر افرادی که با آن‌ها رفت و آمد زیاد دارید نیز روی مبل خواهند رفت یا نه. تمامی این‌ موارد در نحوه استفاده شما از مبل تاثیرگذار است و باید هنگام انتخاب پارچه مبلی در نظر گرفته شود. مثلا پارچه گران و لوکس اغلب برای جاهایی مناسب هستند که به ندرت استفاده می‌شوند؛ جایی که خیلی در دسترس کودکان نیست یا توسط حیوان خانگی پاره نخواهد شد.

میزان استفاده شما از مبل چگونه است؟ زیباترین مدل های پارچه مبلی
اگر در خانه کودک دارید باید پارچه رومبلی را از جنسی انتخاب کنید که تمیزکردن آن ساده‌تر است.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید جایی است که مبلمان شما در آن قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، پارچه‌های تیره یا مدل‌هایی که زود رنگ پریده می‌شوند نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرند. در چنین شرایطی شاید بهتر باشد هنگام خرید پرده اتاق پذیرایی نیز جنس ضخیم‌تری  انتخاب کنید.

  1. آیا حیوان خانگی دارید؟

بسیاری از افراد علاقه به نگهداری از حیوان خانگی دارند. یکی از نکاتی که باید هنگام تمیزکردن خانه با وجود حیوان خانگی در نظر گرفت، تمیزکردن مبلمان است. بهتر است نوعی از پارچه مبلی انتخاب شود که از الیاف طبیعی بافته شده است. در این صورت جمع کردن موی حیوانات یا هرگونه آلودگی دیگر از روی آن‌ها ساده‌تر خواهد بود. الیاف طبیعی همچنین میزان آلرژی را نیز کاهش می‌دهند.

پارچه رو مبلی زیباترین مدل های پارچه مبلی
برای افرادی که حیوان خانگی دارند، انتخاب پارچه رومبلی از جنس الیاف طبیعی مناسب‌تر خواهد بود.
  1. چه رنگی می‌خواهید انتخاب کنید؟

تیرگی یا روشنی رنگ پارچه مبلی نیز اهمیت دارد. پارچه‌های تیره‌تر دیرتر کثیفی و آلودگی را نشان می‌دهند و این در حالی است که پارچه روشن‌تر، سریع‌تر لکه و هر گونه آلودگی را نمایان می‌کند. در چنین شرایطی باید در نظر داشته باشید کدام نوع پارچه مبلی راحت‌تر تمیز می‌شود یا قابل شستشو است. بنابراین اگر می‌خواهید مبل خود را از رنگ روشن انتخاب کنید بهتر است جنس پارچه آن قابل شستشو باشد. برخی مبل‌ها روکش جداگانه دارند و شما می‌توانید هر بار آن را جدا کرده و در ماشین لباسشویی بشویید. بنابراین اگر کودک بازیگوش در خانه دارید و در عین حال می‌خواهید یک پارچه رنگ روشن برای پارچه مبلی انتخاب کنید حتما شستشوی آن را نیز در نظر بگیرید.

اسامی انواع پارچه مبلی زیباترین مدل های پارچه مبلی
مبل‌های رنگ روشن زودتر کثیفی را نمایان می‌کنند اما این امر نباید موجب شود از استفاده از رنگ‌ها در دکوراسیون خانه خود هراسی داشته باشید. شما می‌توانید از رنگ سال برای مبلمان خود در دکوراسیون خانه استفاده کنید.
  1. می‌خواهید پارچه مبلی شما ساده باشد یا طرح دار؟

در طرح‌های جدید، مبل‌های تکی با طرح یا رنگی متفاوت از مبل‌های سه نفره یا بزرگ‌تر ارائه می‌شوند. اگر تصمیم دارید از این ایده بهره ببرید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که معمولا مبل‌های بزرگ‌تر را تک رنگ انتخاب کرده و مبل‌های تکی را طرح‌دار در نظر می‌گیرند. هرچند نکته دیگری که درباره پارچه مبلی طرح‌دار باید در نظر گرفت این است که برخی از این طرح‌ها به دلیل شلوغ بودن، کمتر لکه‌ها و آلودگی‌های روی مبل را نشان می‌دهند. بنابراین پارچه مبلی طرح‌دار و شلوغ می‌تواند انتخاب خوبی برای خانواده‌های پر جمعیت باشد.

زیباترین مدل های پارچه مبلی انواع پارچه مبل
مبلمان تک رنگ نیز می‌توانند به اندازه مبلمان طرح دار زیبا و چشم نواز باشند.
پارچه رومبلی جدید زیباترین مدل های پارچه مبلی
معمولا مبلمان تکی را طرح دار انتخاب می‌کنند و مبلمان بزرگ را تک رنگ و حتی از جنسی متفاوت.
پارچه مبلی چرم پارچه زیباترین مدل های پارچه مبلی
یک مزیت مبلمان طرح دار این است که آلودگی و کثیفی خیلی دیر روی آن نمایان می‌شود.
  1. تمیزکردن مبل چقدر ساده است؟

به غیر از قابل شستشو بودن پارچه مبلی، تمیزکردن آن بدون نیاز به لباسشویی نیز اهمیت دارد. شما همیشه نمی‌توانید رومبلی را جدا کرده و داخل لباسشویی بیندازید. اما اگر پارچه مبلی شما طوری باشد که بتوانید هر هفته هنگام گردگیری به روی آن دستمال بکشید و خیلی سریع تمیز شود می‌تواند کار شما را راحت‌تر کند. هرچند تمام این موارد بستگی به میزان استفاده و تعداد جمعیت خانه و میزان آلودگی رومبلی دارد. شاید اگر فقط یک زوج باشید یک رومبلی چرمی یا جیر بتواند برایتان انتخاب خوبی باشد که به سادگی هر هفته با یک دستمال گردگیری شود.

پارچه مبلی مخمل طرح دار زیباترین مدل های پارچه مبلی
همیشه لازم نیست رومبلی را در لباسشویی بشویید بلکه نوعی رومبلی که بتوان آن را با یک دستمال یا جارو کشیدن تمیز کرد نیز می‌تواند بسیار انتخاب خوبی باشد.

نتیجه گیری

پاچه مبلی انواع مختلفی دارد که شما باید با توجه به سلیقه، سایر وسایل موجود در دکوراسیون اتاق، رنگ مورد علاقه، میزان استفاده و تعداد افرادی که با آن در تماس هستند آن را انتخاب کنید. هرچند همیشه قیمت پارچه مبلی نیز نقش بسیار مهمی در انتخاب آن ایفا خواهد کرد. شما چه مدل پارچه مبلی را می‌پسندید و برای خانه خود انتخاب خواهید کرد؟

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار
1 نظر
  1. - دیلی مارکت

    […] راز این سبک باشکوه در جزییات تجملی آن نهفته است: مبلمان مخملی و پرزدار، کوسن‌های نرم، میزهای آینه‌ای، فرش سپید رنگ […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − دو =