دلیل حباب زیر کاغذ دیواری و روش از بین بردن آن

1

در این مقاله به بررسی دلیل حباب زیر کاغذ دیواری و روش از بین بردن حباب کاغذ دیواری استفاده از کاغذ دیواری امروزه به دلیل صرفه اقتصادی، بسیار گسترده شده است. اما شاید شما هم تا کنون متوجه حباب هایی که زیر کاغذ دیواری ایجاد شده است. اما برای رفع این مشکل چه کاری می توان انجام داد؟

امروزه با وجود پیشرفت صنعت رنگ های ساختمانی، کاغذهای دیواری به دلیل تنوع چشمگیر رنگ و طرح، صرفه اقتصادی بیشتر و همینطور زمان کمتر برای بهره برداری رفته رفته جای این صنعت را می گیرد. کاغذهای دیواری مدرن در زمانی بسیار کم آماده بهره برداری می شوند. این کاغذها با طرح ها و رنگ های بسیار متنوع محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند. با استادکار همراه باشید .

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

حباب زیر کاغذ دیواری چیست؟

کاغذ دیواری هم البته بدون عیب نیست. یکی از مهمترین و قابل مشاهده ترین عیب هایی که در اغلب پروژه های نصب کاغذ دیواری بروز می کند، ایجاد حباب زیر سطحی است. این حباب ها باعث بهم خوردن طرح کاغذ دیواری می شوند و ظاهر آن را خراب می کنند. اگر شما به تازگی منزل خود را کاغذ دیواری کرده اید احتمالا با این مشکل مواجه شده اید. خبر خوب این است که چنین عیبی، هرچند به ظاهر کار شما را خراب کرده اما عیب چندان بزرگی نیست و می توانید با چند دقیقه زمان آن را برطرف کنید. پیشنهاد میکنیم انواع کاغذ دیواری را بخوانید .

حباب زیر کاغذ دیواری چیست؟

چرا زیر کاغذ دیواری حباب ایجاد می شود؟

این مسئله به دو دلیل ممکن است اتفاق افتاده باشد:

  • جمع شدن چسب در یک نقطه

  • نفوذ هوا زیر کاغذ دیواری

اگر نصاب کاغذ دیواری شما کم تجربه باشد، ممکن است چسب زیر کاغذ دیواری در یک نقطه جمع شود. این چسب جمع شده حجم بیشتری نسبت به حالت عادی اشغال میک ند و باعث برآمدگی سطح کاغذ دیواری می شود. آموزش نقاشی ساختمان با شابلون اطلاعات جامعی در این باره در اختیار شما قرار می دهد .

حالت دوم، یک حالت بسیار معمول است. ممکن است در جریان نصب کاغذ دیواری، هوا در بخشی از سطح زیرین آن جمع شود. این هوا باعث برآمدگی سطح بیرونی می شود.

خدمات قابل ارائه در سرویس نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

  • اجرا و نصب کاغذ دیواری های خارجی و ایرانی
  • اجرای کاغذ دیواری پذیرایی، اتاق خواب و سه بعدی
  • اجرای کاغذ دیواری روی سقف
  • زیرسازی دیوار و سقف برای اجرای کاغذ دیواری
دریافت این خدمت از استادکار

چطور حباب زیر کاغذ دیواری را برطرف کنیم؟

در این بخش روش از بین بردن حباب کاغذ دیواری و هواگیری کاغذ دیواری را بررسی میکنیم . همانطور که اشاره شد، رفع این عیب در کاغذ دیواری به فقط چند دقیقه زمان نیاز دارد اما از آن جایی که می خواهیم با ظاهر کار، کار کنیم باید دقت و تمرکز بالایی داشته باشیم. قبل از شروع به کار یک کاتر بسیار تیز، مقداری چسب، یک سرنگ، یک غلتک و یک اسفنج خیس آماده کنید.

اول باید بفهمیم چرا زیر کاغذ دیواری حباب ایجاد شده است. برای این کار روی حباب را به آرامی فشار دهید. دقت کنید فشار زیادی به حساب وارد نکنید چون ممکن است بترکد و کاغذ دیواری شما پاره شود.

در نزدیک ترین فاصله به حساب و روی مرز بخش برآمده و بخش چسبیده به کمک کاتر یک سوراخ بسیار کوچک ایجاد کنید. سوراخی که ایجاد میکنید فقط باید اندازه ای باشد که سر سرنگ از آن عبور کند. خیلی دقت کنید سوراخی که ایجاد میکنید بزرگ نباشد چون در آن صورت به ظاهر کاغذ دیواری آسیب وارد می کنید.

اگر بعد از تست حباب ایجاد شده متوجه شدید که این حباب به دلیل جمع شدن هوا ایجاد شده، بعد از اینکه سوراخ را ایجاد کردید خیلی آرام و با دست هوای جمع شده را خارج کنید. اگر کاغذ دیواری شما تازه نصب شده، بهتر است قبل از رفع حباب صبر کنید تا چسب تا حدودی خشک شود. اگر چسب مصرف شده کاملا تر باشد ممکن است بخش هایی از کاغذ دیواری شما حرکت کند یا آسیب ببیند. به آرامی هوای زیر حباب را خارج کنید. پیشنهاد میکنم برای خانم های خانه دار درباره ی راهنمای انتخاب رنگ پارچه مبلی بیشتر بخوانید .

چرا زیر کاغذ دیواری حباب ایجاد می شود؟

اقدامات پس از خارج کردن حباب کاغذ دیواری

بعد از خارج شدن هوا از زیر کاغذ دیواری، کمی چسب داخل سرنگ بریزید. به آرامی این چسب را زیر بخش برآمده تزریق کنید. خیلی دقت کنید که میزان مناسب چسب استفاده کنید چون در غیر این صورت با دست خودتان یک حباب چسبی ایجاد خواهید کرد. بعد از تزریق چسب به زیر کاغذ دیواری کمی صبر کنید تا چسب کمی خشک شود. بعد با دقت و به آرامی سطح برآمده کاغذ دیواری را روی دیوار بخوابانید. باز کمی صبر کنید تا چسب کمی خشک شود. حالا با غلتک و خیلی آرام سطح را صاف کنید. دقت کنید غلتک را به آرامی روی کاغذ دیواری بکشید تا به آن آسیب نرسد. اگر علاقه مند هستید درباره ی آشنایی کاور مبل بیشتر بدانید ما مقاله ای در این مورد نوشته ایم .

اگر بعد از آزمایش حباب متوجه شدید که چسب اضافه باعث ایجاد آن شده، بعد از ایجاد سوراخ با نوک سرنگ مقدار اضافه چسب را تخلیه کنید. این کار تنها زمانی جواب می دهد که چسب شما هنوز تر باشد. اگر از زمان نصب کاغذ دیواری مدت زیادی گذشته، باید از یک متخصص بخواهید حباب را برای شما برطرف کند. یکی از روش ها در این حالت، بریدن دقیق حباب، خارج کردن چسب خشک شده و نصب مجدد بخش بریده شده است. ناگفته پیداست که این کار به مهارت بالایی نیاز دارد در غیر این صورت محل بریده شده کاملا مشخص خواهد بود.

اگر چسب شما هنوز تر است و می توانید آن را با سرنگ بیرون بکشید، این کار را به آرامی انجام دهید. دقت کنید که نباید همه چسب زیر کاغذ را خالی کنید چون برای ترمیم کاغذ دیواری به مقداری چسب نیاز دارید. بعد از اینکه چسب اضافه را خارج کردید، به کمک غلتک به آرامی روی آن را صاف کنید.

اقدامات پس از خارج کردن حباب کاغذ دیواری

جمع بندی

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، کاغذهای دیواری امروزه بسیار فراگیر شده اند. این فراگیری اما به معنی این نیست که همه می توانند کاغذ دیواری نصب کنند. نصب کاغذ دیواری یک کار کاملا تخصصی و حساس است. فراموش نکنید که کاغذ دیواری یعنی ظاهر دیوارهای شما؛ حتما دوست ندارید ظاهر دیواری های منزل تان را با بی دقتی و عدم تخصص یک نصاب تازه کار خراب کنید.

تعمیر و بازسازی ظاهر کاغذهای دیواری به دلیل تنوع طرح و رنگ آنها کاری بسیار هزینه بر و سخت است. در بسیاری از موارد طرح های خاص کاغذهای دیواری باعث می شوند عملا راهی برای تعویض بخش هایی از آنها وجود نداشته باشد. ممکن است حتی دو طرح از یک کاغذ دیواری رنگ های کمی متفاوت داشته باشند مسئله ای که باعث می شود دیوار شما ظاهری بد پیدا کند. بنابراین اکیدا توصیه می شود برای نصب کاغذ دیواری هرچند سطح کمی از دیوار باشد از یک متخصص مجرب کمک بگیرید. فراموش نکنید هزینه ای که در ابتدا پرداخت می کنید، شما را از پرداخت هزینه های تعمیر در آینده نجات خواهد داد.

خدمات قابل ارائه در سرویس نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

  • اجرا و نصب کاغذ دیواری های خارجی و ایرانی
  • اجرای کاغذ دیواری پذیرایی، اتاق خواب و سه بعدی
  • اجرای کاغذ دیواری روی سقف
  • زیرسازی دیوار و سقف برای اجرای کاغذ دیواری
دریافت این خدمت از استادکار
1 نظر
  1. M می گوید

    سلام بعدازنصب کاغذدیواری pvc روی دیوار رنگ روغنی بعدازچند.روز کاغذا کپ زدن علتش چیه؟؟ چسب زدن زیاد ب کاغذ موقع نصبه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =