راهنمای نصب موکت و تمیزکردن آن

0

موکت یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها بعنوان کفپوش خانه است که اغلب مناسب فضاها و خانه‌هایی است که سرمای زیادی دارند چرا که به خوبی می‌تواند گرما را در فضا نگه دارد. علاوه بر این‌ها از نظر تنوع، موکت‌ها نیز در رنگ‌ها و جنس‌های متنوعی وجود دارند که می‌توانند برای هر سلیقه‌ای مناسب باشند. معمولا نصب موکت یکی از کارهای پرهزینه است اما نسبت به سایر کفپوش‌ها دشواری کمتری دارد بنابراین از جمله کفپوش‌هایی به شمار می‌رود که شاید خودتان بتوانید با کمی دقت و ظرافت آن را نصب کنید.

اگرچه نصب موکت ساده به نظر می‌رسد اما هر چه مجهزتر این کار را انجام دهید نتیجه نهایی بهتر خواهد بود. برای نصب کردن موکت در اتاق معمولا از این ابزار استفاده می‌شود، اگرچه شاید شما از همه آن‌ها استفاده نکنید. ابزاری از جمله گچ، چسب داکت، لبه گیر، چکش، میخ درشت، اره، اتو، چسب مخصوص برای چسباندن موکت، منگنه کوب و چاقو یا کاتر برای برش.

موکت‌کاری و نصب موکت

موکت‌کاری و نصب موکت

  • موکت کاری و نصب انواع موکت در تهران
  • نصب موکت خانگی، اداری، هتلی و...
  • نصب موکت تایل و یک تکه
  • نصب موکت روی راه پله، موزائیک، سرامیک، دیوار
دریافت این خدمت از استادکار

مراحل نصب موکت

  • اندازه گیری و برش موکت

مراحل نصب موکت

ابتدا باید طول و عرض اتاق را انداه گیری کنید و به آن ۱۵ سانتی متر اضافه کنید. سپس موکت را در اندازه‌های مشخص شده اندازه گیری کرده و برش دهید. برای اینکه دقیق عمل کنید اندازه‌ها را در هر سمت با گچ روی موکت مشخص کنید تا بدانید از کدام قسمت‌ها باید آن را ببرید. اگر از چند رول موکت استفاده می‌کنید یا موکت شما در طول و عرضی نیستن که بتواند به طور یکپارچه کل اتاق را در بر بگیرد، برای چسباندن آن‌ها به هم نیز کمی موکت بیشتر در نظر بگیرد تا هیچ فاصله ای بین دو موکت ایجاد نشود. اگر اضافه بود در نهایت می‌توانید آن را ببرید اما اگر کم باشد به مشکل می‌خورید.

  • نصب موکت از کنار دیوار

مراحل نصب موکت

پس از اینکه موکت را به اندازه دلخواه بریدید بهتر است از کنار یک دیوار نصب آن را آغاز کنید. ابتدا مقداری چسب به کنار دیوار بریزید و با اتو آن را داغ کنید تا ذوب شود. سپس موکت را به روی چسب به آرامی فشار دهید تا بچسبد. دقت داشته باشید که موکت را از نقطه‌ی برش روی چسب قرار ندهید بلکه کمی پایین‌تر از آن را در نظر بگیرید، در نهایت قسمت‌های اضافه را خواهیم برید. همین روال را برای دیوارهای دیگر نیز ادامه دهید.

  • مرحله نهایی

مراحل نصب موکت

پس از اینکه با دقت موکت را به هر چهار سوی اتاق چسباندید نوبت به بریدن تکه‌های اضافه می‌شود. دقت داشته باشید که هنگام نصب موکت به خوبی موکت را در هر سو بکشید تا کاملا صاف روی کف قرار بگیرد اگر نه در نهایت مجبور خواهید شد دوباره از یکسو آن را از دیوار جدا کنید تا ایرادهای آن را برطرف کنید. برخی مواقع برای چسباندن گوشه‌های موکت به دیوار از منگنه و دستگاه منگنه زن استفاده می‌شود.

۳ روش برای تمیزکردن موکت

تمیزکردن موکت

وقتی نوبت به تمیزکردن می‌رسد موکت در دسته سخت‌ترین‌ها قرار می‌گیرد. شاید فکر کنید با یک جاروبرقی ساده می‌توانید موکت را تمیز کنید اما مساله فقط مربوط به گردگیری و جمع کردن آشغال از روی زمین نیست بلکه اگر لکه‌ای روی موکت بیفتد یا چیزی روی آن بریزد مساله فرق می‌کند. اما خوشبختانه روش‌هایی برای این کار وجود دارد که می‌توانید در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده کنید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

تمیزکردن موکت

  1. از تمیزکننده موکت استفاده کنید.

معمولا محصولات مخصوص تمیزکردن موکت را می‌توانید تهیه کنید و از آن‌ها برای لکه گیری موکت استفاده کنید. این محصولات اغلب اسپری هستند که فقط کافیست شما مقداری از آن را روی قسمتی از موکت که لکه دارد بپاشید و بگذارید چند دقیقه باقی بماند سپس با استفاده از یک اسفنج، پارچه تمیز یا برس فرش به روی قسمتی که کثیف است بکشید تا کاملا تمیز شود.

وقتی که به خوبی لکه را از بین بردید مقداری آب گرم به روی موکت اسپری کنید تا موادی که به خورد موکت رفته از بین برود. همیشه باید مواد شیمیایی که در محصولات موجود در بازار وجود دارد را از فرش یا موکت خانه خود خارج کنید. همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هیچگاه دو محصول متفاوت را با هم ادغام نکنید چرا که ممکن است مواد موجود در آن‌ها موجب خراب شدن موکت شود.

 

تمیزکردن موکت

  1. از مواد طبیعی برای تمیزکردن موکت استفاده کنید.

اگر نمی‌خواهید از مواد شیمیایی استفاده کنید یا به این مواد حساسیت دارید، می‌توانید خودتان با استفاده از مواد طبیعی یک پاک کننده موکت طبیعی نیز بسازید. برای این کار کافیست یک ظرف اسپری خالی داشته باشید و در آن ½ پیمانه آب گرم بریزید و با ¼ پیمانه جوش شیرین و ¼ پیمانه سرکه سفید ترکیب کنید. بطری اسپری را ببندید و به خوبی آن را تکان دهید تا مواد با هم ترکیب شوند. سپس همانند روش قبل، در جایی که چیزی ریخته یا لکه ای وجود دارد مقداری از این محلول را اسپری کنید. بگذارید ۵ دقیقه بماند تا به خوبی با آلودگی‌های موجود در موکت ترکیب شود.  سرکه به خاطر اسید طبیعی که دارد یکی از بهترین مواد برای از بین بردن لکه‌ها و چربی‌ها به شمار می‌رود.

در مرحله بعد با استفاده از اسفنج، دستمال تمیز یا برس فرش به روی این محدوده بکشید تا آلودگی موجود در آن از بین برود. بهتر است از مقداری آب گرم نیز استفاده کنید تا مواد موجود در موکت را حل کند.

تمیزکردن موکت

  1. از صابون و آب استفاده کنید.

اگر موکت به تازگی کثیف شده، احتمال اینکه همان موقع تمیز شود بیشتر است تا زمانی که آلودگی روی موکت باقی بماند. بنابراین به محضی که چیزی روی موکت ریخت می‌توانید به کمک ترکیب صابون و آب گرم آن را تمیز کنید. در برخی مواقع حتی مایع ظرفشویی نیز می‌تواند به شما کمک کند چرا که این مایع نسبت به صابون قوی‌تر ساخته می‌شود و مخصوص از بین بردن چربی‌ها است. همانند روش‌های قبل محبوب آب و صابون یا آب و مایع ظرفشویی را روی لکه بریزید و با یک اسفنج یا برس فرش روی آن بکشید.

 

موکت اغلب برای اتاق خواب استفاده می‌شود و در نقاطی نظیر آشپزخانه کاربرد خاصی ندارد چرا که تمیزکردن آن دشوار است. اگرچه می‌توانید موکت را خودتان با چند وسیله اولیه نصب کنید اما همیشه پیشنهاد می‌شود این کار را به افراد متخصص بسپارید تا از درست نصب شدن موکت اطمینان داشته باشید. همچنین برای تمیز نگه داشتن موکت نیز باید توجه داشته باشید به محظی که چیزی روی موکت ریخت سریع جهت تمیزکردن آن اقدام کنید تا لکه‌ باقی نماند و بتوانید تا مدت‌های طولانی موکت خود را تمیز و سالم نگه دارید.

موکت‌کاری و نصب موکت

موکت‌کاری و نصب موکت

  • موکت کاری و نصب انواع موکت در تهران
  • نصب موکت خانگی، اداری، هتلی و...
  • نصب موکت تایل و یک تکه
  • نصب موکت روی راه پله، موزائیک، سرامیک، دیوار
دریافت این خدمت از استادکار
مبل‌شویی در منزل

مبل‌شویی در منزل

  • خشکشویی مبلمان اداری و نشیمن خانگی
  • شستشوی مبلمان و خشکشویی مبل در منزل
  • شستشوی مبل سلطنتی، استیل، راحتی، کاناپه و انواع مبل خارجی
  • شستشوی مبل چرم مصنوعی، سفید و رنگی و...
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =