مدل های لوستر پذیرایی؛ از کلاسیک تا فانتزی

0

وجود نور در هر فضایی از خانه ضروری است و هرچه استفاده از نور در خانه بیشتر باشد آرامش و زیبایی بیشتری به خانه می‌بخشد. این روزها برای نورپردازی در خانه از انواع لوستر استفاده می‌کنند. یکی از فضاهایی که نیازمند لوستر بسیار شیک و زیبا است، فضای پذیرایی در خانه است. از این رو در این مقاله شما را با انواع مدل‌های لوستر پذیرایی با سبک و مدل‌های مختلف آشنا خواهیم کرد.

چرا لوستر بخریم؟

درخشش خانه شما بستگی به نورپردازی به کار رفته در بخش‌های مختلف خانه است. استفاده از لوستر، آن هم از نوع درخشان و زیبا، همیشه جلوه خاصی به نورپردازی و زیبایی خانه می‌بخشد از این رو خرید لوستر مناسب و زیبا یکی از موارد ضروری برای داشتن دکوراسیون زیبا در خانه است.

امروزه تنوع مدل با سبک‌های مختلف از کلاسیک گرفته تا مدرن و فانتزی در لوسترها نیز دیده می‌شود و هر فردی باید متناسب با چیدمان فضاهای خانه خود سبک ممتناسبی از لوستر را خریداری کند. البته فاکتورهای بسیار زیادی در خرید لوستر وجود دارد که سعی می‌کنیم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم.

چرا لوستر بخریم
استفاده از لوستر در فضای راهرو، پذیرایی و هر فضای دیگری از خانه که به نورپردازی ویژه نیازمند است، کاربرد دارد.

قبل از خرید لوستر به چه نکاتی توجه کنیم؟

در کنار مدل و طرحی که که به آن علاقه‌مند هستید، هنگام خرید لوستر باید به فاکتورهای دیگری مانند سایز لوستر و میزان نور آن توجه کرد زیرا گاهی اوقات ممکن است شما یک لوستر بسیار بزرگ خریداری کنید اما طراحی ان به گونه‌ای باشد که میزان نور زیادی از خود نشان ندهد در نتیجه باید به نکاتی چون ارتفاع و میزان نورپردازی لوستر توجه کرد. برای خرید لوستر پذیرایی قبل از هر چیز طول و عرض فضا را اندازه‌گیری کنید و سپس ارتفاع مناسب را بسنجید تا هنگام خرید لوستر بتوانید متناسب با وسعت فضا لوستری را انتخاب کنید که علاوه بر خودنمایی میزان نور کافی در محیط را نیز ایجاد کند.

بیشتر بدانید آموزش روش‌ های تمیز کردن لوستر کریستالی

قبل از خرید لوستر به چه نکاتی توجه کنیم؟
اندازه لوستر، فرم، رنگ و میزان نورپردازی جز دسته نکات مهمی است که قبل از خرید لوستر باید به آن توجه کرد.

لوستر بزرگ یا کوچک؟

اندازه و سایز لوستر باید درخور فضای مورد نظر باشد. به طور مثال برای یک فضای چهار متری یک لوستر ۶۱ در۴۶ سانتی متر مناسب است. یا در راهروهای بزرگ ورودی خانه که معمولا ارتفاع بیشتر است می‌توان از لوسترهای زیبا با ارتفاع زیاد و طرح‌های خاص مانند طرح‌های مینیمال استفاده کرد. تنها به خاطر داشته باشید که بسته به میزان وسعت فضا لوستر بزرگتر انتخاب کنید و به طور کلی معمولا لوستر پذیرایی نسبت به سایر لوسترها بزرگتر است.

لوستر بزرگ یا کوچک؟
اگر متناسب با ابعاد فضا، لوستر بخرید نیازی به خاموش کردن تعدادی از لامپ‌های آن نخواهید بود و میزان نور در فضا به اندازه کافی است.

اگر فضای خانه یا پذیرایی شما کوچک است می‌توانید با مطالع مطلب راهکارهای انتخاب لوستر برای خانه کوچک را نیز دنبال کنید تا اطلاعات مفیدی در این باره کسب کنید.

لوستر با کریستال بخریم یا ساده؟

در کنار سایز لوستر یکی دیگر از سوالاتی که معمولا ذهن بسیاری را به خود مشغول می‌کند مدل لوستر است. تنوع در سبک و مدل لوستر بسیار زیاد است اما برخی از افراد بین انتخاب لوستر کریستال‌دار و لوستر ساده دچار شک می‌شوند. مدل لوستر با کریستال به دهه‌های بسیار قدیم باز می‌گردد، زمانیکه که در خانه‌های اشرافی انگلیس و آمریکا از لوسترهای بسیار بزرگ با کریستال فراوان استفاده می‌کردند. از این رو مدل لوستر با کریستال از آن زمان تاکنون در فضاهای لوکس و بسیار خاص استفاده شده است. انتخاب این مدل لوستر به عنوان لوستر پذیرایی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد زیرا این فضا برای پذیرایی از افراد خاص طراحی شده است اما برای فضاهایی چون نشیمن و یا اتاق خواب که خصوصی است، لوستر ساده نیز می‌تواند زیبایی خاص خودش را داشته باشد.

لوستر با کریستال بخریم یا ساده؟
استفاده از لوسترهای کریستالی و چند شاخه در فضاهایی چون پذیرایی جلوه بسیاری دارد و بسیار خیره کننده و جذاب است.

اهمیت رنگ در لوستر پذیرایی

یکی از مواردی که هنگام خرید لوستر باید به آن توجه کنید رنگ آن است. انتخاب رنگ مناسب برای لوستر به چیدمان و دکوراسیون فضای پذیرایی خانه شما بستگی دارد. علاوه بر این برخی از انواع لوستر دارای کریستال‌های رنگی هستند که هنگام خرید باید توجه کرد یک رنگ مناسب از آن را خریداری کنید زیرا نور با عبور از شیشه یا کریستال رنگی به همان رنگ ساطع می‌شود. در نتیجه به هارمونی رنگ‌ها هنگام خرید لوستر پذیرایی توجه کنید.

رنگبندی لوستر پذیرایی
گاهی اوقات ایجاد تنوع با استفاده از لوستر رنگی فضای خانه را خاص و جذاب می‌کند.

کدام مدل لوستر پذیرایی مناسب خانه من است؟

اگر جز دسته افرادی هستید که فضای پذیرایی شما با اشیا و مبلمان لوکس چیدمان شده است به شما پیشنهاد می‌دهیم به سراغ مدل‌های لوستر پذیرایی کلاسیک بروید. این دسته از لوسترها کریستال‌های سفید و یا رنگی بسیار براق دارند و معمولا بر روی بدنه آن‌ها نیز طرح‌های متنوعی نقش بسته است. جلوه و درخشندگی مدل لوستر پذیرایی کلاسیک بسیار زیاد است و فضا را بسیار درخشان جلوه می‌دهد.

کدام مدل لوستر پذیرایی مناسب خانه من است؟
اگر سبک خانه شما کلاسیک است، استفاده از لوستر پذیرایی رشته‌ایف با کریستال و پر جلوه فضا را برای میهمانان شما خیره کننده و زیبا می‌سازد.

اما اگر سبک و سیاق فضای پذیرایی خانه شما ساده و مدرن است نیازی به استفاده از لوسترهای پر زرق و برق نیست. یک لوستر ساده با طرح خاص می‌تواند در فضای پذیرایی خانه مدرن شما خودنمایی کند.

کدام مدل لوستر پذیرایی مناسب خانه من است؟
لوسترهای مدرن و خاص امروزه تنوع بسیار زیادی پیدا کرده‌‌اند و مدل مینیمال و ساده‌ای دارند که به تنهایی جذابیت محیط را دو چندان می‌کنند.

در کنار لوسترهای سقفی شما می‌توانید برای نورپردازی بیشتر از لوسترهای دیواری و انواع آباژور نیز استفاده کنید. به طور کلی لوستر و تمام زیر مجموعه آن جز دسته وسایل دکوراتیو نورپردازی خانه هستند که از هر کدام به نحوی می‌توان در فضای خانه استفاده کرد.

کدام مدل لوستر پذیرایی مناسب خانه من است؟
استفاده از آباژور در کنار لوستر، بخصوص در سبک مدرن، بسیار مرسوم است.
کدام مدل لوستر پذیرایی مناسب خانه من است؟
برای زیبایی بیشتر فضای خانه می‌توانید از مدل لوستر خود ست دیوارکوب آن را نیز خریداری کنید و بر روی دیوارهای خود نورپردازی ویژه‌ای ایجاد کنید.

چه تعداد لوستر بخریم؟

تعداد لوستر بستگی به میزان وسعت فضای خانه شما دارد. به طور مثال اگر فضای پذیرایی خانه شما بسیار کوچک است لزومی ندارد یک لوستر پر زرق و برق و بسیار بزرگ تهیه کنید بلکه سعی کنید لوستری انتخاب کنید که علاوه بر ارتفاع مناسب از سقف، سایز جمع و جوری داشته باشد و نورپردازی متعادلی داشته باشد تا بیش از اندازه فضا را نورانی نسازد و برعکس اگر فضای پذیرایی بزرگی دارید به جای یک لوستر بسیار بزرگ دو یا سه لوستر با فاصله مناسب به صورت ردیفی از سقف آویزان کنید تا به صورت یکدست تما فضا نورکافی و درخشندگی داشته باشد.

چه تعداد لوستر بخریم؟
سعی کنید با توجه به بزرگی فضا تعداد بیشتری لوستر تهیه کنید تا علاوه بر جلوه بیشتر فضای پذیرایی، نور به اندازه کافی در محیط پخش شود.

کدام لامپ برای لوستر پذیرایی مناسب است؟

انتخاب نوع لامپ و رنگ نور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا نورهای زننده و بسیار روشن در مدت زمان کوتاهی به چشم‌ها آسیب وارد می‌کند. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم یکی در میان لامپ‌خای لوستر پذیرایی خود را مهتابی و زرد بگذارید تا علاوه بر نورپردازی زیبا و متنوع، چشم را نیز اذیت نکند.

راهنمای خرید لوستر برای منزل:

خرید لوستر پذیرایی مدرن

اگر طراحی و دکوراسیون خانه شما مدرن است و به دنبال لوستر پذیرایی مدرن هستید سعی کنید به دنبال لوسترهایی باشید که از جنس نیکل، کروم و یا برنز هستند. این دسته از لوسترها با طراحی بسیار ساده و خاصی که دارند در فضاهای مدرن درخشش خوبی دارند. طرح‌های مینیمال از این دسته لوستر پذیرایی نیز برای سبک مدرن می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

خرید لوستر پذیرایی مدرن
لوسترهای مدرن، ممکن است با کریستال و یا وسایل تزیینی دیگر دکور شده باشند اما ظاهر آن‌ها بسیار ساده‌تر از لوسترهای کلاسیک است.
خرید لوستر پذیرایی مدرن
لوسترهای فانتزی با ظاهری جالب و خیره کننده نیز جز دسته لوسترهای مدری هستند که می‌توان در خانه از آن‌ها استفاده کرد.

خرید لوستر پذیرایی کلاسیک

مدل لوسترهای کلاسیک اغلب پر زرق و برق و درخشنده هستند. مدل‌هایی مانند لوستر شاخه‌ای، لوستر با کریستال جز دسته مدل‌های کلاسیک هستند. میزان نور لوسترهای کلاسیک بسیار زیاد است و بیشتر براف خانه‌هایی که پذیرایی برزگ و دلبازی دارند کاربرد دارد. اگر به دنبال خرید یک لوستر بسیار زیبا و کلاسیک برای خانه خود هستید به شما پیشنهاد می‌دهم که با توجه به فرم فضای پذیرایی از انواع لوسترهای مربع شکل یا دایره‌ای با کریستال‌های ریز و درشت استفاده کنید تا فضای پذیرایی خانه شما جلوه بیشتری داشته باشد.

خرید لوستر پذیرایی کلاسیک
لوسترهای شمعی با کریستال فراوان که اغلب به رنگ طلایی هستند، جز دسته لوسترهای کلاسیک بسیار لوکس و سنتی هستند که در فضای پذیرایی بسیاری از خانه‌های کلاسیک می‌توان نمونه‌ای از آن را مشاهده کرد.
خرید لوستر پذیرایی کلاسیک
علاوه بر لوسترهای پر زرق و برق می‌توانید از مدل‌های کوچک با تزیینات کمتر نیز برای فاهایی به سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک نیز استفاده کنید.
خرید لوستر پذیرایی کلاسیک
اگر مدل لوستر کلاسیک با کریستال را دوست ندارید، می‌توانید از مدل لوستر کلاسیک بدون کریستال که با کلاهک‌های زیبا تزیین شده است نیز استفاده کنید.

خرید لوستر برای فضای ناهارخوری

استفاده از یک لوستر بسیار زیبا با ارتفاع کمی تا میز ناهارخوری می‌تواند انتخاب بسیار جذاب و ایده‌آلی جهت زیبا نشان دادن دکوراسیون خانه شما باشد. اگر میز ناهارخوری شما در سالن پذیرایی قرار دارد می‌توانید از لوسترهای شکیل و پر کریستال استفاده کنید که جنبه کلاسیک دارند اما اگر میز ناهارخوری شما با مبلمان مدرن و ساده تزیین شده و در یک فضای مدرن قرار دارد می‌توانید از لوسترهای ساده و بسیار مدرن استفاده کنید.

خرید لوستر برای فضای ناهارخوری
می‌توانید با انتخاب یک لوستر متفاوت اما با سبک و سیاق کلاسیک فضای ناهارخوری را از فضای پذیرایی جدا کرده و جذابیت بیشتری در فضا ایجاد کنید.
خرید لوستر برای فضای ناهارخوری
برای فضای ناهارخوری مدرن می‌توان از لوسترهای بسیار ساده مدرن که اغلب با خط‌های عمودی و افقی طراحی شده‌ند، استفاده کرد.
خرید لوستر برای فضای ناهارخوری
لوسترها چوبی با اشکال و فرم‌های خاص نیز یک انتخاب ایده‌آل برای فضای ناهارخوری چه در سبک کلاسیک و چه در سبک مدرن می‌تواند باشد.

پیشنهاد می‌کنم حتی اگر میز ناهارخوری شما در کنار برق کشی ساختمان قرار ندارد از یک لوستر تزیینی بالای میز استفاده کنید زیرا جلوه خاصی به فضا می‌بخشد. حتی می‌توانید از انواع لوستر زیبا فانتزی که اغلب مدرن طراحی شده‌اند نیز استفاده کنید.

خرید لوستر برای نشیمن

معمولا فضای نشیمن در اکثر خانه‌ها به صورت مدرن و بسیار ساده طراحی شده است زیرا یک فضای نیمه خصوصی برای اعضای خانواده و دورهمی‌های دوستانه است. از این رو لوستری که برای این فضا انتخاب می‌کنید به همان نسبت باید ساده و یا فانتزی باشد. استفاده از انواع لوشترهای فانتزی با فرم‌های خاص و جذاب برای فضای نشیمن بسیار زیبا و شیک است.

خرید لوستر برای نشیمن
اگر فضای نشیمن شما سبک و سیاق نیمه کلاسیک دارد بهتر است از لوسترها طلایی شیشه‌ای یا با کریستال استفاده کنید.
خرید لوستر برای نشیمن
برای فضای نشیمن ساده بهتر است از لوسترهای ساده خطی که به سبک مینیمال معروف هستند، استفاده کنیم.

خرید لوستر برای اتاق خواب

همانطور که از نام این فضا مشخص است، قرار است فرد در اتاق خواب خود به آرامش برسد و از هر هیاهویی به دور باشد پس چه بهتر که به سراغ یک نورپردازی بسیار ملایم و کم نور برای این فضا باشیم. انتخاب لوستر مناسب برای اتاق خواب اهمیت بسیاری دارد در نتیجه پیشنهاد می‌کنم به سراغ لوسترهای بسیار ساده که فرم ساده‌ای دارند و تعداد لامپ کمی دارند بروید. حال اگر میز کار یا مطالعه شما در اتاق خواب قرار دارد می‌توانید از آبازور مخصوص برای کنار میز استفاده کنید تا نور در همان قسمت بیشتر باشد اما به طور کلی نور در اتاق خواب باید ملایم باشد.

خرید لوستر برای اتاق خواب
انتخاب لوستر ساده یا فانتزی با نوری ملایم برای فضای اتاق خواب شخصی، انتخابی ایده‌آل است.
خرید لوستر برای اتاق خواب
برای اتاق خواب مهمان می‌توانید از انواع لوستر کلاسیک و یا مدرن شیشه‌ای یا با کریستال نیز استفاده کنید.

سخن پایانی

هر فضایی در خانه باید دکوراسیون مخصوص به خود را داشته باشد. لوستر جز دسته وسایل دکوراتیو است که در کنار زیبایی، کاربردی نیز است پس باید در انتخاب آن دقت بسیاری داشت. از این رو سعی کنید متناسب با فرم و سبک چیدمان هر فضایی در خانه لوستر مناسب با آن را خریداری کنید تا با نورپردازی ویژه خانه شما جلوه بیشتری داشته باشد.

سیم کشی و برق کاری

سیم‌کشی و برق‌کاری

  • سیم‌کشی رو‌کار و تو‌کار
  • سیم کشی برق سه فاز و تک فاز
  • خدمات برقکاری و سیم کشی برق خانگی و صنعتی
  • تعویض و نصب کلید و پریز برق
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: lightologythespruce

سیم کشی و برق کاری

سیم‌کشی و برق‌کاری

  • سیم‌کشی رو‌کار و تو‌کار
  • سیم کشی برق سه فاز و تک فاز
  • خدمات برقکاری و سیم کشی برق خانگی و صنعتی
  • تعویض و نصب کلید و پریز برق
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 15 =