کدام نکات در هنگام خرید تشک خوشخواب مهم‌اند؟

0

استراحت و خواب برای سلامتی انسان ضروری است و یکی از ملزوماتی که به کیفیت بهتر خواب شما کمک می‌کند، خرید تشک خوشخواب است. خرید تشک بدون تحقیق می‌تواند منجر به بی‌خوابی‌های شبانه، کمردرد و … شود. برای بهره بردن از خوابی راحت باید با خرید تشکی مناسب، شرایط مطلوب خواب را فراهم کنید. در مقاله زیر به نکاتی که حین خرید تشک خوشخواب باید دقت کنید می‌پردازیم.

انواع تشک

انواع تشک برای استفاده وجود دارد که نیاز است با کاربردهای آن به‌طور مختصر آشنا شوید:

  • تشک فنری

پرطرفدارترین و پرمصرف‌ترین نوع تشک، تشک فنری است که از فنرهایی به ضخامت دو سانتی‌متر برای ساخت آن استفاده می‌شود. تشک‌های فنری از نظر شکل به‌کارگیری فنرها به دو شکل منفصل و متصل تقسیم می‌شوند. از مزایای این تشک می‌توان به قیمت مناسب نسبت به تشک طبی و پخش شدن وزن در سطح تشک به علت حالت ارتجاعی تشک اشاره کرد.

  • تشک طبی

کمردرد و پادرد موجب شده است که استفاده از تشک طبی میان مردم افزایش یابد. همان‌طور که از نام تشک طبی مشخص است، تنها برای مصارف طبی کاربرد دارد و دارای فنر نیست. انواع تشک طبی با توجه به نوع اسفنج به‌ کار رفته و کیفیت آن قسمت‌های مختلفی دارد. برای مثال تشک تمام مموری فوم طبی قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع دارد و خواب راحتی برای شما تضمین می‌کند. در مورد فنگ شویی اتاق خواب و تاثیر آن در خواب شب هم این مطلب به شما پیشنهاد می‌شود.

تشک خوب چی بخرم؟ راهنمای خرید تشک طبی برای تخت خواب
تشک طبی مصرف درمانی دارد و اگر کمردرد دایمی دارید، پیشنهاد ما به شما این نوع تشک است.
  • تشک طبی فنری

تشک طبی فنری ترکیبی از دو تشکی است که در بالا معرفی شد. یعنی هم فنر دارد و هم خواص طبی تشک طبی را داراست. تولیدکنندگان این نوع تشک از اسفنج‌ با چگالی بالا و برای اجتناب از سفتی آن از فنر‌های متصل فشرده استفاده می‌کنند. تشك طبي و فنري يك انتخاب ايده‌آل براي تمام سنين است. پیشنهاد می‌شود در مورد راهنمای کامل شستن تشک تخت هم این مطلب را بخوانید.

  • تشک مموری فوم‌دار

این ماده از ترکیب پلی اورتان، لاتکس و … ساخته می‌شود و نسل جدیدی از تشک‌ها هستند که قیمت  بالاتری دارند.  از محاسن مموری فوم‌دار یا فوم هوشمند این است که این ماده به دما و وزن بدن حساس بوده و به تناسب آن تغییر می‌کند. برگشت‌پذیری مناسب پس از برداشتن نیرو در ناحیه تماس موجب تسهیل در جریان گردش خون، جلوگیری از گرفتگی عضلات و نیز جلوگیری از درد در ناحیه ستون فقرات می‌شود.

مشخصات انواع تشک تخت خواب | راهنمای خرید تشک مموری فوم
تشک مموری فوم‌دار تشکی است که به صورت علمی و هوشمند ساخته شده است.
  • تشک بادی

بیشترین مصرف تشک بادی هنگام سفر است و می‌توان میزان سفتی آن را به کمک دستگاهی که به پمپ هوا متصل می‌شوند، تنظیم کرد. این نوع تشک برای استفاده دائمی در اتاق خواب مناسب نیست و بهتر است تنها در مسافرت به کار رود. از معایب این تشک می‌توان به پنجر شدن تیوب آن اشاره کرد.

  • تشک آبی

تشک آبی را هم می‌توانید در سفر و تفریح استفاده کنید و حس خوبی از حرکت آبی زیر تشک با بدن خود بگیرید. برخی افراد این تشک را از آب گرم پر می‌کنند تا مانند تشک برقی به عنوان یک راهکار درمانی برای کمردرد و خستگی‌های عضلانی استفاده شود.

حواستان باشد که با پر کردن آب، تشک آبی سنگین می‌شود و امکان جابجایی آن فراهم نیست. پس قبل از استفاده و پر کردن تشک با آب، در مورد مکان استقرار تشک تصمیم نهایی را بگیرید. در هنگام استفاده از این تشک نیز مواظب سوراخ شدن احتمالی و ریزش آب باشید!

بهترین تشک تخت خواب کدام است؟ معیب و مزایای انواع تشک آبی
تشک آبی پس از استفاده سنگین می‌شود و به دلیل احتمال سوراخ شدن بهتر است تنها در سفر و پیک‌نیک از آن استفاده کرد.

ابعاد و اندازه‌های استاندارد

مشخصات تشک خوشخواب برای استفاده روی تخت خواب مهم است. می‌بایست با توجه به وزن و تعداد افرادی که روی تخت می‌خوابند، اقدام به خرید تشک کرد. انواع تشک از نظر ابعاد را می‌توان به موارد زیر تقسیم‌بندی کرد:‌

  • تشک تک‌­نفره: ۲۰۰ * ۹۰ سانتی‌متر
  • تشک یک و نیم نفره: ۲۰۰ * ۱۲۰ سانتی‌متر
  • تشک دوبل/کامل: ۲۰۰ * ۱۴۰ سانتی‌متر
  • تشک کوئین: ۲۰۰ * ۱۶۰ سانتی‌متر
  • تشک کینگ: ۲۰۰ * ۱۸۰ سانتی‌متر
  • تشک کالیفرنیا کینگ (سوپرکینگ): ۲۰۰ * ۲۰۰ سانتی‌متر

تشک‌ دونفره با عرض ۱۶۰، استانداردترین سایز تشک برای اغلب افراد بوده که برای دو نفر مناسب است. تشک‌ سایز ۲۰۰ در ۲۰۰ نیز بزرگ‌ترین سایز تشک دونفره است که برای تحمل وزن دو فرد درشت هیکل و چاق پیشنهاد می‌شود.

لازم به توضیح است که برای ساخت تشک‌های غیر استاندارد می‌توانید با شرکت سازنده ارتباط برقرار کرده و از‌ آنها بخواهید تشکی با همان ابعاد مورد نظر برای شما طراحی کرده و بسازد. می‌توانید این کار را به متخصصان استادکار هم بسپارید و علاوه بر خدمات ساخت، از تعمیرات سرویس خواب نیز بهره‌مند شوید.

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

نکات خرید تشک

ابتدا لازم است که در مورد انواع تشک اطلاعاتی به دست آورد. تشک‌های خوشخواب در اشکال کلاسیک تا دیگر گزینه‌ها با تکنولوژی‌های پیشرفته و کنترل از راه دور شناخته می‌شوند. اما تشک‌های فنری از انواع محبوب مشتریان هستند که با انعطافی که دارند معمولا به عنوان یک تشک خوشخواب نرم و طبی شناخته می‌شوند. یکی دیگر از انواع خوشخواب‌ها تشک مموری فوم است که با توجه به شکل عضلات، وزن و حرارت بدن شما عملکرد کاملاً متفاوتی خواهد داشت. پس از آگاهی از انواع تشک بهتر از از نیازهای بدن خود نیز آگاه شوید. پیشنهاد میکنیم مقاله سرویس خواب سلطنتی و مدرن را بخوانید.

کدام مارک تشک بهتر است؟ نکات مهم خرید تشک خوشخواب طبی فنری
تشک‌های فنری از انواع محبوب مشتریان هستند که با انعطافی که دارند، معمولا به عنوان یک تشک خوشخواب طبی شناخته می شوند.

آگاهی از نیازهای جسمی و فیزیکی

آیا شما به جهتی خاص یا روی شکم یا به پشت بخوابید؟

بعضی از تشک‌ها برای قرارگیری در موقعیت‌هایی خاص طراحی شده‌اند. آیا معمولا در خواب تحرک زیادی دارید و مدام از این طرف به آن طرف می‌شوید یا زیاد از تخت بیرون می‌آیید؟ انواعی از تشک‌های خوش‌خواب برای ورود و خروج راحت‌تر از تخت طراحی شده‌اند. اگر عارضه‌های مفصلی و استخوانی یا کمردرد دارید، باید همه موارد گفته شده را هنگام خرید تشک لحاظ کنید.

اگر از مشکلات پشت و کمر رنج می برید، بهتر است تشکی انتخاب کنید که در حین خواب کمر شما را صاف نگه دارد و انحنا و نرمی نداشته باشد تا از فشار به مهره‌ها جلوگیری کند. چنان‌چه وزن بیشتری دارید، باید تشک سفت‌تری را برگزینید. همچنین با توجه به بلندی قد و وزن خود تشک مورد نظر را انتخاب کنید. بسیاری از فروشندگان تشک حین خرید می‌گویند تشک‌ها از میزانی مشخصی، نباید وزن بیشتری را تحمل کنند. همه این موارد را باید پیش از خرید لحاظ کنید.

راهنمای خرید بهترین تشک تخت خواب طبی و راحت
برخی از انواع تشک‌های باکیفیت، قیمت بیشتری دارند و طبیعتا راحتی بهتری در حین خواب برایتان فراهم می‌کنند.

در نظر گرفتن بودجه‌

بهتر است میزان بودجه خود را قبل از خرید تشک و خوشخواب تعیین کنید. برخی از انواع تشک‌های باکیفیت قیمت بیشتری دارند و طبیعتا راحتی بهتری در حین خواب برایتان فراهم می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید از انواعی خاص از تشک‌های سفت یا نرم استفاده کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید. البته این هزینه چون مستقیما به جسم شما بستگی دارد، مهم است. اگر می‌خواهید از انواع، ابعاد و آخرین قیمت تشک‌های خوشخواب اطلاعات به دست آورید، کافیست سری به یکی از فروشگاه‌های کالای خواب یا وسایل چوب بزنید یا از چند مغازه قیمت‌ها و جنس تشک را بپرسید.

تست تشک در مغازه

معمولا در فروشگاه‌ها برای تست مشتریان، تشک‌های تستی در سطوح و ضخامت‌های مختلف قرار گرفته‌اند. بهتر است خرید تشک را به‌صورت حضوری انجام دهید تا امکان تست تشک در محل را داشته باشید. حتما هنگام خرید تشک، روی آن دراز بکشید تا میزان راحتی، سفتی و نرمی آن مقبول شما باشد.

البته بهتر است اول تشک‌های گران‌قیمت‌تر را آزمایش کنید تا بتوانید تفاوت یک تشک خوشخواب با کیفیت بالا را نسبت به کیفیت‌های پایین‌تر حس کنید. بعد از دراز کشیدن روی تشک‌، بهتر است بلافاصله بلند نشوید و وقتی کاملا احساس راحتی کردید، برخیزید و تصمیم نهایی را بگیرید.

کدام مارک تشک بهتر است؟ نکات خرید از نمایندگی تشک خوشخواب
حتما با حضور در مغازه، تست تشک را به صورت مستقیم انجام دهید.

اهمیت گارانتی تشک

اطمینان حاصل کنید که تشک شما همراه با گارانتی عرضه شود. بیشتر شرکت‌های معتبر تولیدکننده تشک در ایران نیز تشک‌های باکیفیت خود را با یک تا چند سال گارانتی عرضه می‌کنند و بهتر است چنین تشک‌هایی را برگزینید تا در صورت معیوب بودن، خرابی فنرها یا جنس پارچه بتوانید آن را به فروشگاه بازگردانید.

همچنین بهتر است از ضدآب بودن تشک نیز مطمئن شوید تا درصورت ایجاد لکه‌هایی مانند عرق بتوانید به سادگی آن را با پارچه نم‌دار ‌پاک کنید. مقاله چگونگی از بین بردن بوی بد تشک می‌تواند برایتان مفید باشد. لازم است بدانید که در اکثر خریدهای تشک خوشخواب، تحویل رایگان است و نیازی نیست برای آن هزینه‌ جداگانه بپردازید.

تحویل و نگهداری

پس از خرید تشک و تحویل آن، اطمینان حاصل کنید که حداقل ۴ ساعت در معرض هوای آزاد قرار گیرد تا بوی انبار و پارچه از آن دفع شود. بهتر است رویه تشک را هرچند مدت تعویض کرده و بشویید. هرازگاهی تشک را پشت و رو کنید تا هر دو طرف در معرض وزن شما قرار گیرند و خوابیدن طولانی‌مدت در یک سمت، سبب فرو رفتن و خرابی آن نشود. این کار سبب افزایش عمر مفید تشک شما می‌شود.

عمر مفید تشک خوشخواب طبی چقدر است؟ نکات مهم نگهداری از انواع تشک تخت خواب
آیا می دانستید که نیاز است هر ۸ تا ۱۰ سال تشک خوشخواب خود را تعویض کنید؟

تشک از کجا بخرم؟

کدام مارک تشک بهتر است یا تشک خوب چی بخرم؟ این‌ها سوالاتی هستند که شاید هنگام ورود به نمایندگی خرید تشک از فروشنده بپرسید. حقیقت این است که بهترین تشک تخت خواب می‌بایست با توجه به نیازها، کیفیت و بودجه شما از میان برندهای معروف مانند خوشخواب، رویال، زست، رویا و … انتخاب شود. اما اگر برایتان سوال است که تشک از کجا بخرم، باید گفت که تمام مغازه‌هایی که سرویس چوب و تخت خواب می‌فروشند، امکان خرید تشک را هم برای شما فراهم می‌کنند.

همچنین تمام خرده‌فروشی‌های آنلاین معروف داخل کشور نیز می‌توانند تشک را به درب منزل شما بفرستند و این مزیت خوبی خصوصا در دوران بیماری‌های همه‌گیری چون کرونا است. با این روش نه‌تنها خستگی گشت‌وگذار میان مغازه‌ها را نخواهید داشت، بلکه می‌توانید از نظرات کاربران در مورد آن تشک نیز آگاه شده و در صورت عدم رضایت تشک‌های با گارانتی که امکان تعویضی و مرجوعی دارند را تعویض کنید.

سخن نهایی در خصوص خرید تشک

اکنون که با راهنمای خرید تشک آشنا شدید، باید بدانید که هر ۸ تا ۱۰ سال نیاز است که تشک خود را تعویض کنید. این کار نه به دلایل بهداشتی (که جای خود دارد)، بلکه بیشتر به این دلیل انجام می‌گیرد که ممکن است شرایط فیزیکی شما تغییر کرده باشد و نیازهای متفاوتی داشته باشید. کیفیت و عملکرد تشک هم پس از این بازه کاهش می‌یاید. بنابراین اگر فکر می‌کنید زمان تعویض تشک تخت شما هم فرا رسیده، موارد بالا را مدنظر داشته باشید.

منبع: wikihow

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =