نکاتی که باید در هنگام خرید فرش اتاق کودک مد نظر بگیریم

0

فرش اتاق کودک یکی از مواردی است که تقریبا در سیسمونی هر نوزادی وجود دارد و بسیاری از خانواده‌ها سعی می‌کنند آن را رنگی و جذاب انتخاب کنند تا با دیگر رنگ های اتاق کودک دلبندشان هماهنگی داشته باشد. اما اگر شما نیز در فکر خرید فرش اتاق کودک هستید باید بدانید که علاوه بر رنگ، فاکتورهای دیگری نیز در انتخاب آن مهم است که در زیر به تعدادی از این موارد اشاره می‌شود.

اهمیت انتخاب فرش کودک

وجود فرش روی سرامیک خصوصا برای خانواده‌هایی که کودکی بازیگوش دارند که مدام زمین می‌خورد، می تواند از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند. همچنین فرش‌های شیک و طرح‌های به روز در ایجاد یک حس راحت و شاداب برای اتاق کودک موثر است. شما باید طرحی از فرش را انتخاب کنید که کودک عزیزتان در آن احساس راحتی و امنیت کند. طرح‌های الهام‌بخش با طراحی‌های جالب می‌توانند تخیل و خلاقیت کودکان را رشد دهند. با این حال تنها طرح و نقش در دکوراسیون فرش اتاق کودک اهمیت ندارد، بلکه لازم است به موارد زیر نیز توجه کنید.

 نکاتی که باید در هنگام خرید فرش اتاق کودک مد نظر بگیریم
برخی طرح های فرش می توانند موجب رشد تخیل کودک شوند

سایز اتاق را اندازه بگیرید

یکی از نکات که در هنگام خرید فرش اتاق کودک باید به آن توجه کنید، اندازه فرش و متناسب بودن آن با اندازه اتاق است. فرش باید نه کوچک و نه بزرگ باشد تا با پایه‌های مبل و میز و تخت کودک همپوشانی داشته باشد. می‌توانید فرشی بخرید که حتی زیر مبل و میز و تخت را نیز پر کند، این کار به گرم‌تر کردن محیط نیز کمک می‌کند و نوزادان و کودکان نوپا را گرم تر نگه می‌دارد، چرا که کودکانی که چهار دست و پا راه می‌روند و دستشان را روی سرامیک گذاشته و ممکن است این آلودگی ها را از دست به دهان خود منتقل کنند. بنابراین از فرش های کوچک برای بخشی از گوشه اتاق و از فرش های بزرگ برای نواحی رفت و آمد کودک استفاده کنید.

استفاده از مواد طبیعی

کودکان خصوصا نوزادانی که تازه متولد شده اند، نسبت به پرزهای فرش و آلودگی های موجود در هوا آلرژی دارند. بنابراین نیاز است فرش هایی بخرید که از مواد طبیعی ساخته شده باشند و مواد شیمیایی و رنگ هایی که در آن به کار رفته موجب حساسیت تنفسی کودک نشود. بهتر است فرشی که می خرید از مواد طبیعی مانند پشم، پنبه و دیگر مواد طبیعی ساخته شود. این موارد گزینه ای امن برای فرش اتاق کودک و فرش‌های مهدکودک هستند. این موارد به طور طبیعی بوده و غیرآلرژیک، غیر سمی و ضدباکتری هستند و برای دمای کودک مناسب‌اند.

 نکاتی که باید در هنگام خرید فرش اتاق کودک مد نظر بگیریم
سعی کنید فرشی بخرید که مواد شیمیایی و رنگ هایی که در آن به کار رفته موجب حساسیت تنفسی کودک نشود

توجه به جنس

فرش‌های نرم و  قالیچه‌های دستباف که کار دست و با الیاف طبیعی مانند پشم طبیعی هستند نیز یکی از مقاوم‌ترین و بهترین انتخاب‌ها برای اتاق کودک شماست که با وجود قیمت گران‌تر، اما یک سرمایه گذاری بلندمدت برای اتاق کودک شما تلقی می شود. برخی از این الیاف ضد آب و مقاوم در مقابل سوختگی و ضدباکتری هستند و به سادگی خراب نشده و یک محیط امن و سالم برای بازی کودک روی آن را فراهم می کند. بنابراین در هنگام خرید دقت کنید فرشی انتخاب کنید که در آن از مواد و رنگ های شیمیایی استفاده نشده باشد و جنس زبر نداشته باشد.

قابل شستشو بودن

سعی کنید جنس فرش را در عین مقاوم بودن، از نوع قابل نگهداری و شست و شو انتخاب کنید. کودکان در هنگام بازی کردن و کار با مداد شمعی و ماژیک می‌توانند فرش را کثیف کنند و باید لکه های فرش را از بین ببرید. به همین منظور بهتر است فرشی انتخاب کنید که در مقابل استفاده از شامپو فرش و یا تحویل به قالیشویی رنگ ندهد و نخ نما نشود. بنابراین در هنگام خرید توجه کنید که فرشی که می‌خرید به سادگی رنگ لکه‌ها را نگیرید و به راحتی پاک و تمیز شود.

بسیاری از خانواده ها برای اینکه شیطنت‌های کودک و ریختن مایعات و لکه ها روی آن مشخص نشود فرش‌های طرح دار را انتخاب می‌کنند که برای مثال اگر لکه شکلات روی آن باقی ماند، زیر طرح‌ها پنهان شود. اما در کل بهتر است یک فرش با الیافی نرم و قابل شستشو انتخاب کنید.

قالیشویی و رفوگری

قالیشویی و رفوگری

  • شستشوی تخصصی انواع فرش، قالی، تابلو فرش و فرش ابریشمی
  • شستشوی فرش دستباف، ماشینی و نفیس
  • شستشوی موکت، روفرشی، پتو و لحاف
  • رفوگری فرش دستباف و ماشینی
دریافت این خدمت از استادکار

طراحی و بالانس رنگی با دیگر اجزای اتاق

قبل از انتخاب فرش، از خودتان سوال کنید که این اتاق چه طرح یا رنگی کم دارد؟ آیا بهتر است از عناصر رنگی یا الگوهای ساده استفاده کنید؟ آیا لازم فرش اتاق کودک دارای بافتی باشد که هماهنگ با کاغذ دیواری یا دکوراسیون پرده‌ها باشد؟ سعی کنید این شکاف را پیدا کرده و پر کنید.

 نکاتی که باید در هنگام خرید فرش اتاق کودک مد نظر بگیریم
اگر ملافه ها و روتختی کودکتان ساتن است، فرشی ساده انتخاب کنید و اگر هارمونی رنگ ها در اتاق تک رنگ است، بهتر است که فرشی طرح دار مانند طرح های فانتزی و عروسکی انتخاب کنید.

حتی در انتخاب رنگ فرش اتاق کودک می‌توانید به هماهنگی آن با رنگ دکوراسیون اتاق و کمد و هارمونی با رنگ دیوار اتاق کودک و اسباب بازی ها نیز فکر کنید و فضایی شاد را برای کودک بیافرینید. اگر ملافه‌ها و روتختی کودکتان ساتن است، فرشی ساده انتخاب کنید و اگر هارمونی رنگ‌ها در اتاق تک رنگ است، بهتر است که فرشی طرح‌دار مانند طرح های فانتزی و عروسکی انتخاب کنید.
شما در هنگام انتخاب فرش برای کودک خود به چه نکاتی علاوه بر قیمت توجه می‌کنید و فرش‌های ساده را بیشتر می‌پسندید یا طرح دار را؟

منبع: thespruce.com | kidsinteriors

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − چهار =