۱۰ ترفند برای تمیز کردن خانه‌هایی که حیوان خانگی دارند

1

حیوان خانگی همدم بسیاری از افراد و عضوی از خانواده‌ها به شمار می‌رود. هر قدر که حیوانات را دوست داشته باشید نمی‌توانید آلودگی که در اثر ریزش موهای گربه‌ها یا سگ‌ها در خانه‌تان ایجاد می‌شود را فراموش کنید و حتما به دنبال راهی می‌گردید که خانه‌تان با وجود حیوان خانگی، همیشه تمیز باشد. با این ۱۰ ترفند می‌توانید تا حد زیادی از تمیز ماندن خانه در کنار حیوانات خانگی مطمئن شوید.

  1. حیوان خانگی را تمیز نگه دارید

شستن حیوان خانگی
حیوان خانگی خود را بشویید

تمیز ماندن خانه وقتی که حیوان خانگی دارید پیش از هر چیز به تمیز بودن آن حیوان خانگی بستگی دارد. هرچه شما بتوانید بیشتر او را تمیز کنید می‌توانید از تمیز ماندن خانه نیز مطمئن‌تر شوید. مساله همیشه موی گربه یا سگ نیست بلکه دست و پای او نیز نیاز به تمیز شدن دارد چرا که دائم در خانه راه می‌رود و به روی مبل و سایر نقاطی که شما نیز با آن‌ها برخورد دارید خواهند رفت بنابراین باید مطمئن باشید که حیوان شما همیشه تمیز است و مرتب موهایش کوتاه شده و شستشو می‌شود. همینطور شانه زدن موهای حیوانتان نیز می‌تواند از ریزش بیش از حد موی آن‌ها در خانه جلوگیری کند. بنابراین سعی کنید هر روز موی حیوان خانگیتان را برس بکشید با این کار او را تمیز و مرتب نگه دارید.

  1. از ابزار صحیح استفاده کنید

ابزار مخصوص جمع کردن موی حیوانات
ابزاری برای تمیزکردن موی حیوانات از روی لباس

وقتی حیوان خانگی دارید باید ابزار مخصوص او را تهیه کنید. بخشی از این ابزار مربوط به وسایلی می‌شود که خود او با آن‌ها برخورد دارد همانند شانه یا حتی مسواک (بله حیوانات هم مسواک می‌زنند!)، اما بخش دیگر مربوط به وسایلی می‌شود که برای نظافت آن‌ها لازم است. این وسایل شامل جاروبرقی جمع کننده موی حیوانات، رول‌های چسبی که از آن هم برای جمع کردن موی حیوانات استفاده می‌شود و بسیاری ابزار دیگر که حتما در فروشگاه‌های لوازم مخصوص حیوانات خانگی با آن‌ها برخورد خواهید کرد، می‌شود. پس پیش از هر چیزی سعی نکنید کل خانه را فقط با ابزار همیشگی همانند جاروبرقی تمیز کنید، برای اینکه کاملا از شر موهای حیوانات خانگی خلاص شوید باید حتما از وسایلی که مخصوص جمع آوری آن­ها طراحی شده اند استفاده کنید.

  1. از یک حوله قدیمی استفاده کنید

تمیزکردن خانه با وجود حیوان خانگی
برای حیوان خانگی خود یک زیر انداز در نظر بگیرید

حیوانات خانگی معمولا محلی برای استراحت دارند که همیشه و هر روز همانجا دراز می­کشند. این نقطه را در خانه بیابید و یک حوله یا یک تشک حیوان در آنجا بیندازید تا حیوان خانگیتان برای استراحت به روی آن دراز بکشد و شما خیالتان راحت شود که موهای او فقط روی این تشک باقی می‌ماند و شما به راحتی می‌توانید آن را بشویید و تمیز کنید.

  1. برس بکشیدتمیز کردن خانه با وجود حیوان خانگی

برس کشیدن سطوح کمک می کند موهایی که روی سطوح باقی مانده از بین برود.یکی از بهترین روش­ها برای مبارزه با موی حیوانات خانگی و تمیز کردن خانه استفاده از برس است. بخصوص روی سطوحی همانند فرش و مبل، استفاده از برس کمک می‌کند هم موها جمع شده و هم فرش و مبل تمیز شوند. هرچند این کار بسیار دشوار به نظر می‌رسد ولی شاید بهتر باشد در برنامه تمیزکردن خانه­تان هرزگاهی این کار را نیز قرار دهید.

  1. خوشبوکننده هوا بزنید

خوشبو کننده هوا
خوشبوکننده هوا

حیوانات خانگی بو دارند این را نمی‌توان انکار کرد. شاید بعنوان شخصی که دائم با آن حیوان سر و کار داشته­اید متوجه این بو نشوید اما وقتی کسی وارد خانه شما می‌شود مطمئنن این بو را حس خواهد کرد. بنابراین بهتر است چه بویی استشمام می‎‌کنید چه نمی‌کنید استفاده از خوشبوکننده هوا را در برنامه روزانه خود قرار دهید. یا حداقل اگر اتاقی را به حیوان خانگی خود اختصاص داده‌اید، در آن خوشبوکننده­ زمانبندی شده نصب کنید تا دائم مجبور نباشید خودتان در خانه خوشبو کننده بزنید. این کار موجب می‌شود اگر شخصی نیز وارد خانه شما شد بعد از چند دقیقه بوی خوشایندی احساس کند.

  1. جاروبرقی بزنید

جارو کشیدن خانه
جاروبرقی بکشید

جاروبرقی همچنان یکی از موثرترین وسایل در نظافت منزل است. در هر حال شما باید از این وسیله برای تمیزکردن خانه استفاده کنید و اگر فرصت این را داشته باشید که حداقل یک روز در میان خانه را جاروبرقی کنید می‌توانید مطمئن شوید که دیگر نیازی نیست آخر هفته با برس و انواع وسایل دیگر به جان خانه بیفتید تا از شر موهای گربه یا سگ در آن خلاص شوید.

  1. ظرف غذای حیوان خانگی خود را تمیز کنید

تمیز نگه داشتن ظرف غذای حیوانات
ظرف غذای حیوانات را مرتبا بشویید

این یکی از مسائلی است که برخی به آن توجهی نمی‌کنند و شاید دلیل آن نیز این باشد که هر روز در ظرف غذای حیوان غذایی می‌ریزند و آن را به همان شکل می‌بینند، بنابراین برایشان خیلی آلوده به نظر نمی‌رسد. اما باید بدانید ظرف غذای حیوانات معمولا یکی از کثیف‌ترین وسایل است. شما باید حتما هر روز ظرف غذای حیوانتان را بشویید و به خوبی خشک کنید. حتی محدوده‌ای که حیوانتان در آن غذا می‌خورد نیز هر روز نیاز به تمیز شدن دارد. اگر زیر ظرف غذای حیوانتان یک سفره یکبار مصرف بیندازید حداقل تا یک محدوده خاصی می‌توانید مطمئن باشید که زمین آلوده نمی‌شود و هر روز می‌توانید این سفره را دور انداخته و یک سفره تمیز بیندازید و با این کار به بهداشت حیوان خانگیتان نیز کمک کرده‌اید.

  1. وسایل پارچه‌ای را مرتبا بشویید

تمیز نگه داشتن خانه با حیوان خانگی
لباس ها و وسایل پارچه ای را مرتبا بشویید

شاید اگر حیوان خانگی نداشته باشید زود به زود به فکر شستن رومیزی یا کوسن‌های مبل نیفتید. اما وقتی حیوان خانگی دارید باید بدانید موی حیوانتان در هوا پخش می‌شود و حتی در جایی که تردد ندارد نیز قرار می‌گیرد. مهم‌تر از همه لباس‌هایتان است که بدون شک نسبت به شستن آن‌ها به طور مکرر و روزانه اقدام می‌کنید اما اغلب افراد فراموش می‌کنند ملحفه، پتو، روبالشی یا هر روکش دیگری در خانه نیز به همین اندازه نیازمند شستشو است. بنابراین در برنامه هفتگی خود شستن تمامی این وسایل را قرار دهید تا از شر موهای حیوان خانگی خلاص شوید.

  1. پاهای کوچک حیوانات خانگی را تمیز کنید

معمولا سگ‌ها را برای پیاده روی به پارک می‌برید و بسیاری از آن‌ها عادت به راه رفتن با کفش‌های کوچکی که برایشان طراحی می‌شود ندارند. هرچند این را نیز فراموش نکنید که طبیعت حیوانات راه رفتن با پاهای برهنه است پس خیلی به آن‌ها سخت نگیرید و در عوض هر بار که به خانه باز می‌گردید، پیش از ورود، دست و پایش را با دستمال مرطوب تمیز کنید. نیازی نیست به او سختی بدهید و حتما دست و پایش را با آب و صابون بشویید، یک دستمال مرطوب و بهداشتی برای پاک نگه داشتن دست و پای حیوان کافیست. این کار را برای گربه‌ها نیز انجام دهید، هرچند برای آن‌ها کمتر پیش می‌آید به محیط باز و یا خارج از خانه بروند اما در هر حال تمیز نگه داشتن دست و پاهایشان به تمیز ماندن خانه کمک می‌کند.

  1. همیشه وسایل تمیزکننده چندکاره و ضدعفونی کننده در خانه داشته باشید.

تمیزکردن خانه با وجود حیوان خانگی
همیشه آماده تمیزکردن خانه باشید

یک مساله مهم که باید در نظر داشته باشید این است که انتظار سورپرایز از طرف حیوان خانگیتان را داشته باشید! حیوانتان ممکن است مریض شود، در اعتراض به غذای خود در نقطه­ای از خانه ادرار کند یا حتی در اثر مسمومیت مانند انسان غذای خود را بالا بیاورد و در تمام این مراحل حیوان هیچ کنترلی در رفتار خود ندارد و این اتفاق در هر حال در خانه رخ می‌دهد. بنابراین همیشه آمادگی تمیزکردن‌های بدون برنامه ­ریزی را در خانه داشته باشید. برای اینکه همیشه آماده باشید بهتر است مواد شوینده و اسپری‌های تمیز کننده همیشه در خانه داشته باشید تا اگر با چنین اتفاقاتی روبرو شدید سریع بتوانید خانه را تمیز و ضدعفونی کنید.

وقتی یک حیوان خانگی را همانند عضوی از خانواده می‌پذیرید باید مسائل مربوط به تمیز نگه داشتن آن حیوان و محیط پیرامون او و خودتان را نیز در نظر بگیرید. اگر پیش‌تر دیر به دیر خانه را تمیز می‌کردید الان باید این روال را تغییر بدهید. با نکاتی که گفته شد می‌توانید تا جای ممکن خانه را از آلودگی‌های احتمالی که یک حیوان خانگی بهمراه خواهد داشت تمیز کنید و محیطی بهداشتی و سالم برای زندگی خودتان، اعضای خانواده و حیوان خانگیتان ایجاد کنید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار
1 نظر
  1. پارچه مبلی مناسب را چطور انتخاب کنیم؟ - بخش مقالات سایت شرکت آویسا چوب

    […] از حیوان خانگی دارند. یکی از نکاتی که باید هنگام تمیزکردن خانه با وجود حیوان خانگی در نظر گرفت، تمیزکردن مبلمان است. بهتر است نوعی از […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 8 =