قیمت نظافت منزل: هزینه و دستمزد ساعتی استخدام کارگر نظافت برای منزل در سال 1401

0

اطلاع از شرایط و عوامل تاثیر گذار بر قیمت نظافت منزل می‌تواند شما را در انتخاب بهترین گزینه برای دریافت خدمات نظافتی از کارگر نظافت منزل کمک کند.

یکی از فعالیت‌هایی که همه افراد ناچار به انجام آن هستند، تمیز کردن خانه است. البته این روزها به دلیل وجود مشغله زیاد، اکثر افراد زمان کافی برای انجام آن را ندارند. در چنین شرایطی کمک گرفتن از نیروهای خدماتی برای نظافت منزل، علاوه بر خستگی کمتر، این فرصت را به شما می دهد تا برای دغدغه‌های مهمتر خود، وقت بیشتری داشته باشید. اما قبل از سپردن تمیزکاری به افراد دیگر، باید بدانیم قیمت نظافت منزل چقدر تمام می‌شود.

لازم است بدانید نرخ تمیزکاری منزل، بسته به شرایط مختلف، متفاوت است. مثلا قیمت نظافتچی منزل خانم با نظافتچی آقا فرق می‌کند. همچنین اگر متراژ خانه شما بالاتر باشد، طبیعتا زمان و انرژی بیشتری برای نظافت نیاز دارد. بنابراین قیمت تمیزکاری منزل بزرگ، بیشتر از یک خانه کوچک خواهد بود.

در این مقاله نحوه محاسبه دستمزد کارگر نظافت منزل و به‌طور کلی لیست قیمت نظافت منزل در اختیار شما قرار خواهد گرفت. پس با استادکار همراه باشید.

مزایای بهره گرفتن از خدمات نظافت شرکت‌های معتبر

اگر به دنبال شخصی برای نظافت منزل هستید، می‌توانید نظافتچی‌هایی را انتخاب کنید که به‌عنوان شغل دوم مشغول تمیزکاری منازل هستند و شخصی کار می‌کنند. این افراد معمولا از طریق آشنایان پیدا می‌شوند. اما استفاده از این روش ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد. از جمله:

  • کاهش امنیت خانه با ورود افراد ناشناس
  • خطر سرقت از منزل
  • خطر آسیب رساندن به لوازم منزل در صورت ناشی بودن نظافتچی

علاوه بر این اگر از کیفیت کار راضی نباشید، نمی‌توانید اقدام خاصی انجام دهید و باید مبلغ توافقی را کامل پرداخت نمایید. گزینه بهتری که پیش رو دارید، درخواست نظافتچی از یک شرکت معتبر خواهد بود. مزایای استفاده از خدمات این شرکت‌ها شامل مو‌ارد زیر است:

  • هزینه نظافت منزل بر اساس تعرفه مصوب
  • آسودگی خیال از کیفیت کار
  • اطمینان از عدم داشتن سوء پیشینه
  • امکان رویت کارت بهداشت نظافتچی
  • تحت پوشش بیمه قرار داشتن نظافتچی توسط شرکت خدماتی
  • پشتیبانی خدمات و امکان تعویض نظافتچی در صورت رضایت نداشتن

برای بهره گرفتن از خدمات نظافت منزل استادکار، می‌توانید در کادر زیر، روی گزینه “دریافت این خدمت از استادکار”، کلیک نمایید. در ضمن می‌توانید لیست قیمت نظافت منزل را هم بررسی نمایید:

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

نرخ تمیزکاری منزل، شامل انجام چه کارهایی می‌شود؟

  • نظافت منزل استاندارد

قیمت نظافتچی منزل در حالت استاندارد شامل گردگیری وسایل، جمع کردن خانه، جمع‌آوری کمد و قفسه‌ها، نظافت آشپزخانه و کابینت‌ها، جارو کردن منزل، تی‌کشی کف، نظافت و شستشوی سرویس‌های بهداشتی (دستشویی و حمام) و کارهایی از این قبیل است.

  • نظافت دیوارها و پنجره‌ها

در نظر داشته باشید که برای نظافت دیوارها و پنجره‌ها، زمان بیشتری نسبت به نظافت معمول خانه صرف می‌شود. لذا نظافت استاندارد به همراه شستشوی دیوارها و تمیز کردن پنجره‌ها، بیش از هشت ساعت زمان خواهد برد. از آنجایی‌که نرخ نظافت منزل به صورت چهار ساعته محاسبه می‌شود، ساعت‌های بعدی شامل اضافه پرداخت شده و هزینه نظافت منزل را بالا خواهد برد.

  • نظافت فرش و مبلمان

این سرویس شامل شستشوی فرش و موکت، شستشوی مبلمان و کارهایی از این قبیل است که اغلب در زمان خانه‌تکانی یا اسباب‌کشی انجام می‌شود. قیمت نظافت منزل به‌طور معمول شامل شستشوی مبلمان و فرش نیست و این خدمات توسط استادکاران حرفه‌ای ما، به‌صورت جداگانه و با تعرفه مشخص خود انجام خواهد شد:

قالیشویی و رفوگری

قالیشویی و رفوگری

  • شستشوی تخصصی انواع فرش، قالی، تابلو فرش و فرش ابریشمی
  • شستشوی فرش دستباف، ماشینی و نفیس
  • شستشوی موکت، روفرشی، پتو و لحاف
  • رفوگری فرش دستباف و ماشینی
دریافت این خدمت از استادکار
مبل‌شویی در منزل

مبل‌شویی در منزل

  • خشکشویی مبلمان اداری و نشیمن خانگی
  • شستشوی مبلمان و خشکشویی مبل در منزل
  • شستشوی مبل سلطنتی، استیل، راحتی، کاناپه و انواع مبل خارجی
  • شستشوی مبل چرم مصنوعی، سفید و رنگی و...
دریافت این خدمت از استادکار
  • نظافت ساختمان و مشاعات

نظافت پارکینگ، راه‌پله، پشت‌بام و سایر فضاهای مشاع ساختمان، در لیست قیمت نظافت منزل قرار نمی‌گیرد. شرکت استادکار این خدمات را توسط متخصصانی که آموزش‌های خاص دیگری دیده‌اند، ارائه می‌دهد. برای استفاده از خدمات این استادکاران، می‌توانید درخواست خود را از طریق کادر زیر ثبت نمایید:

نظافت ساختمان و مشاعات:

نظافت ساختمان و مشاعات

  • نظافت راه پله
  • شستن دیوارها و نرده ها
  • نظافت مشاعات، پارکینگ و حیاط
  • پاک کردن شیشه پنجره های داخلی
دریافت این خدمت از استادکار

نحوه محاسبه قیمت نظافت منزل

قیمت نظافتچی منزل معمولا به تعداد ساعاتی که کارگر، نظافت منزل را انجام می‌دهد بستگی دارد. بنابراین نظافت شیشه‌ها، نظافت بالکن و در کل نظافت هر چیز دیگری که در ظاهر، کاری فرعی به حساب می‌آید، به طور غیرمستقیم موجب افزایش نرخ خدمات نظافت منزل خواهد شد. در واقع این موارد موجب می‌شوند ساعات کاری نظافتچی افزایش یابد و در نتیجه نرخ تمیزکاری منزل نیز بالا خواهد رفت.

به‌طور کلی قیمت‌ خدمات نظافت منزل در وب‌سایت و اپلیکیشن استادکار به شرح زیر است:

شرح خدمات نظافتقیمت واحد(تومان)
قیمت نظافتچی منزل تا ۴ ساعت250,000
هر ساعت نظافت اضافه35,000
قیمت نظافت سقف – هر مترمربع10,000
قیمت شست و شوی فرش با شامپو فرش – هر عدد30,000

اما نکته این‌جاست که اکثر سفارش‌های نظافت منزل در استادکار در ۴ الی ۵ ساعت انجام شده‌اند. به این ترتیب میانگین قیمت نظافتچی منزل از خدمات استادکار ۲۵۰-۲۸۵ هزار تومان است.

عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت نظافتچی منزل

تأثیرگذارترین عامل بر روی محاسبه هزینه نظافت منزل، تعداد ساعات کاری است. اما هر چیزی که بر تعداد ساعات کاری نظافتچی تأثیر بگذارد بر روی قیمت نظافت منزل نیز تأثیر می‌گذارد. برخی از مواردی که بر روی ساعات کاری و در نتیجه بر روی قیمت نظافت منزل تأثیر می‌گذارند عبارت اند از:

1- متراژ خانه

تأثیرگذارترین عامل بر محاسبه نرخ خدمات نظافت منزل تعداد ساعات کاری است. اما هر موردی که بر تعداد ساعات کاری نظافتچی تأثیر بگذارد، بر قیمت خدمات نظافت منزل نیز تأثیر خواهد گذاشت. برخی از مواردی که بر ساعات کاری و در نتیجه روی نرخ تمیزکاری منزل موثرند عبارتند از:

یک نظافتچی در حال نظافت و تی کشیدن کف آشپزخانه منزل
منازل بزرگ‌تر، وقت و انرژی بیشتری برای تمیز کردن نیاز دارند. به همین دلیل قیمت نظافتچی منزل با افزای متراژ، بالاتر خواهد رفت.

2- تعداد اتاق‌های خانه

به‌طور ممعمول، نظافت یک پذیرایی بزرگ و یک اتاق زمان کمتری می‌طلبد تا تمیز کردن یک پذیرایی دو اتاق خواب. هرچه فضای خانه یکپارچه‌تر باشد، نظافت آن زمان کمتری نیاز دارد. پس تعداد اتاق‌های خانه تاثیر مستقیمی بر قیمت نظافتچی منزل دارد.

این مقاله هم نکات خواندنی و مهمی دارد: با نکات نظم و تمیزی تخت خواب، همیشه اتاقی مرتب دارید

یک کارگر منزل خانم در حال عوض کردن ملحفه و مرتب کردن تختخواب
تمیز و مرتب کردن اتاق‌ها و مخصوصا اتاق کودک، زمان‌بر است. به همین علت هرچه تعداد اتاق خواب‌های خانه بیشتر باشد، نرخ نظافت منزل شما بیشتر خواهد شد.

اگر نگران کثیفی پرده‌های منزل خود هستید، باید بگوییم استادکار برای شستشوی پرده‌ها هم متخصصانی دارد:

خدمات خشکشویی و اتوشویی پرده

خشکشویی و اتوشویی پرده

  • خدمات پرده شویی و خشکشویی انواع پرده
  • خشکشویی تخصصی پرده‌های خاص
  • شستشوی پرده همراه با جمع آوری و نصب پرده
  • شستشو و اتوشویی پرده های اداری و خانگی
دریافت این خدمت از استادکار

3- جنسیت کارگر برای نظافت منزل

یکی‌دیگر از عواملی که روی قیمت نظافت منزل شما موثر خواهد بود، جنسیت کارگر است. این موضوع دقیقا به نیاز شما بستگی دارد. بسیاری از افراد برای انجام امور نظافت منزل، نظافتچی خانم را ترجیح می‌دهند. زیرا بر این باور هستند که یک خانم بیشتر با امور منزل و تمیزکاری آشنایی دارد و دقت و دلسوزی بیشتری به خرج می‌دهد.

اما برای انجام دادن برخی امور سخت‌تر که نیاز به توانایی فیزیکی بیشتری دارد، بهتر است از یک نظافتچی مرد استفاده شود. موضوع جنسیت می‌تواند با توجه به زمانی‌که برای انجام امور مختلف سپری می‌شود، بر نرخ تمیزکاری منزل اثرگذار باشد.

یک نظافتچی آقا در حال نظافت راه پله ساختمان با استفاده از جاروبرقی
قیمت خدمات نظافت منزل، به زمان صرف شده بستگی دارد. پس شما می‌توانید قبل از ثبت درخواست خود، برای اینکه قیمت نظافتچی منزل برای‌تان به‌صرفه تمام شود، نوع کارها را بررسی کنید سپس درخواست خانم یا آقا بودن را ثبت نمایید.

4- تعداد ساعات اضافه‌کاری برای خدمات نظافت

به‌طور کلی قیمت نظافت منزل به صورت چهار ساعته در نظر گرفته می‌شود. همان‌طور که در لیست قیمت نظافت منزل در بالا اشاره گردید، به ازاء هر ساعت اضافه‌کاری، مبلغ ۳۵ هزار تومان به نرخ خدمات نظافت منزل اضافه خواهد گردید. در نتیجه اگر کار نظافت منزل شما بیش از چهار ساعت طول بکشد، قیمت نظافتچی منزل هم بالاتر می‌رود.

فردی در حال تمیز کردن فر و اجاق گاز استیل و نظافت آشپزخانه
با توجه به لیست قیمت نظافت منزل، هزینه نظافت منزل ثابت نیست. یعنی اگر زمان تمیزکاری منزل شما بیش از چهار ساعت طول بکشد، قیمت خدمات نظافت منزل هم ساعتی 35 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

سوالات متداول درباره محاسبه نرخ تمیزکاری منزل

در این بخش از مقاله قصد داریم به رایج‌ترین سوالات شما در مورد قیمت نظافت منزل توسط متخصصین استادکار و عوامل موثر بر آن پاسخ دهیم:

قیمت نظافت منزل بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟

برای محاسبه نرخ تمیزکاری منزل باید ابتدا در نظر داشته باشید که همه اقدامات نظافتی خانه چند ساعت طول خواهد کشید. برخی مواقع خانه به حدی کثیف است که برای مرتب کردن و نظافت آن چندین ساعت زمان لازم خواهد بود. از طرف دیگر متراژ خانه شما نیز روی میزان ساعات کار نظافتچی و در نتیجه نرخ تمیزکاری منزل، تاثیرگذار است.

برای محاسبه دقیق قیمت نظافت منزل باید درست زمانی‌که کارگر برای نظافت منزل شما وارد می‌شود تا زمانی‌که کار او به اتمام می‌رسد را مد نظر داشته باشید.

هزینه رفت آمد نظافتچی منزل به عهده چه کسی است؟

به‌طور کلی قیمت نظافت منزل استادکار بر اساس جدولی که در بالا آمد، محاسبه می‌شود و نیازی به پرداخت هزینه ایاب و ذهاب نیست. مگر اینکه مشتری بعد از بازدید نظافتچی، سفارش خود را لغو کند که در این شرایط مشتری ملزم به پرداخت ۴۵ هزار تومان به‌عنوان هزینه رفت و آمد نظافتچی است.

همچنین اگر کار نظافت خانه شما بعد از ساعت ۲۰ تمام شود، علاوه بر پرداخت قیمت تمیزکاری منزل، باید مبلغ ۴۵ هزار تومان بابت ایاب و ذهاب به نظافتچی پرداخت گردد.

هزینه مواد شوینده برای نظافت منزل به عهده چه کسی است؟

فردی‌که قصد دعوت از کارگر برای نظافت منزل خود را دارد، باید مواد شوینده مورد نیاز برای نظافت را تهیه کند. در واقع نظافتچی تنها قیمت خدمات نظافت منزل را از شما دریافت می‌کند. علاوه بر این، تهیه تمام ابزار و وسایل مورد نیاز (مانند جارو، دستمال، تی، فرچه و غیره) هم بر عهده مشتری است.

در صورتی‌که در هنگام حضور نظافتچی، وسایل آماده نباشد، زمانی‌که برای تهیه این موارد صرف می‌شود نیز جزء ساعات کارکرد او محاسبه خواهد شد.

بیشتر بدانید: ترفندهای شستشوی سرویس بهداشتی در کمترین زمان

در صورت عدم رضایت مشتری از خدمات نظافت منزل، چه می‌شود؟

اگر بنا به هر دلیلی، مشتری از عملکرد نظافتچی رضایت نداشته باشد، می‌تواند با پشتیبانی استادکار تماس بگیرد تا فرد دیگری برای نظافت منزل فرستاده شود و بتواند رضایت مشتری را جلب کند. چون خدمات استادکار دارای ضمانت است.

پاییز نزدیک است، پس این مقاله را از دست ندهید: نظافت منزل در پاییز و هر چیزی که در مورد آن باید بدانید

اگر تاکنون موفق به استفاده از خدمات متنوع استادکار نشده‌اید، وقت آن رسیده که اپلیکیشن ما را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

آیا قیمت نظافتچی منزل در تعطیلات رسمی فرق می‌کند؟

خیر، قیمت نظافت منزل در همه روزهای هفته حتی روزهای تعطیل، کاملا یکسان است.

آیا کارگر نظافتچی انتظار دریافت انعام دارد؟

خیر، نظافتچی‌های استادکار انتظار دریافت انعام ندارند. اما در صورت رضایت و خواست خود مشتری، پرداخت انعام اضافه بر نرخ نظافت منزل، بلامانع است.

چطور بهترین شرکت خدمات نظافتی را پیدا کنم؟

مهم‌ترین معیار انتخاب شرکت‌های نظافتی، به کار گرفتن کارگر نظافت منزل ماهر و قابل اعتماد است. یک نظافتچی متخصص، برای انجام این کار آموزش دیده‌ و به طریقه بهره‌گیری از تجهیزات و شوینده‌ها آشناست.

در حالی‌که یک کارگر عادی، معمولا به این اصول آشنایی کاملی ندارد. به علاوه با توجه به مشهود بودن رزومه همه همکاران نظافتچی و امتیازاتی که هر فرد در وب‌سایت و اپلیکیشن استادکار توسط افراد مختلف دریافت کرده است، قابل شناسایی خواهد بود.

موضوع بعدی گارانتی خدمات نظافت منزل است. نظافتچی باید بپذیرد که در انتهای کار، درست طبق قرارداد به امور رسیدگی کرده و از همه ساعت‌های حضور خود در محل، به بهترین نحو استفاده نموده است. در صورت عدم رضایت مشتری از عملکرد نظافتچی، استادکار فرد دیگری را به محل اعزام می‌کند تا رضایت مشتری را جلب نماید.

خواندن این مقاله هم مفید است: ۳۰ کار نظافتی جالب با بخارشوی

سه نظافتچی آقا و خانم یک شرکت خدمات نظافتی در حال تمیزکاری خانه طبق لیست قیمت نظافت منزل
استادکار جهت حمایت از حقوق مصرف‌کننده، تنها با نظافتچی‌هایی ادامه همکاری می‌دهد که مقررات سختگیرانه‌اش را رعایت کنند. ضمنا پرداخت نرخ تمیزکاری منزل، دارای ضمانت است. پس خیال شما بابت انجام کار باکیفیت، راحت خواهد بود.

سفارش نظافت منزل در استادکار

یک مقایسه ساده بین قیمت نظافتچی منزل در استادکار و سایر شرکت‌های خدماتی نشان می‌دهد با توجه به کیفیت بالای خدمات، قیمت نظافت منزل در استادکار، به مراتب پایین‌تر از سایر شرکت‌های خدماتی است. همچنین تیم پشتیبانی استادکار به‌طور کامل در هر مرحله از انجام کار، در کنار شماست تا در صورت بروز هرگونه مشکل، در صدد رفع آن برآید.

باید بگوییم قیمت تمیزکاری منزل توسط متخصصان استادکار، به نحوی محاسبه شده است که برای طرفین، منصفانه و رضایت‌بخش باشد. به این ترتیب، افراد تنها یک بار از خدمات استادکار بهره نخواهند گرفت و پس از انجام کار، مشتری دائمی خدمات ما خواهند شد.

بنابراین اگر نیاز به خدمات نظافت خانه دارید و قیمت نظافت منزل برای‌تان مهم است، توصیه می‌کنیم سفارش خود را در اسرع وقت برای استادکار ثبت نمایید تا همکاران ما برای هماهنگی با شما تماس بگیرند:

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − چهارده =