چطور بهترین سرویس دهنده نظافت شرکت را پیدا کنیم؟

2

شرکتی که هیچ چیز در آن سر جای خودش قرار نگرفته و نامرتب به نظر می‌رسد، هیچ‌وقت نمی‌تواند در امور اداری نیز آن طور که باید پیشرفت کند. به عنوان مدیر یا رئیس یک شرکت بهتر است که محیطی امن و آرام برای کارکنان و مشتریان خود فراهم کنید و به نظافت شرکت اهمیت دهید. البته این موضوع نیز کاملاً قابل قبول است که گاهی اوقات پیدا کردن یک شرکت یا فرد مناسب برای انجام دادن امور نظافتی چندان راحت نیست. از طرف دیگر بسیاری از افراد خدمات نظافت شرکت‌‌ها را به درستی و آن گونه که باید انجام نمی‌دهند. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم به شما روش‌هایی را یاد دهیم تا بتوانید شرکت خدماتی بهتری برای خود انتخاب کنید؛ با استادکار همراه باشید.

از قبل به خوبی تحقیق کنید

۱- مشورت با نزدیکان

یکی از راه­‌های تحقیق برای پیدا کردن خدمات نظافتی مورد نظر این است که با نزدیکان خود مشورت کنید. احتمالاً در میان اقوام و نزدیکان شما هم افرادی هستند که برای امور اداری و شرکت خود از یک نظافتچی استفاده می‌کنند. بهتر است از آن‌ها در مورد تجربیاتی که داشتند، بپرسید و ببینید که از چه افراد و شرکت‌های خدماتی راضی بودند و از کدام‌یک رضایت نداشتند. شنیدن نظرات خانواده‌تان، دوستان و آشنایان در سایر شرکت­‌ها که تجربه کار با سرویس‌­های خدماتی را داشته‌­اند، می­‌تواند بسیار کمک­‌کننده باشد.

زمانی که افراد تجربه خوبی نسبت به برخی از سرویس‌­های خدماتی به دست می‌آورند، معمولاً به تعریف و تمجید از آن پرداخته و آن را با سایرین نیز در میان می­‌گذارند. حتی برخی شرکت‌­ها، تخفیف­‌ها و یا سرویس‌­های ویژه‌­ای را برای مشتریانی که برایشان تبلیغ می­‌کنند در نظر می­‌گیرند.

۲- جستجو در اینترنت

راه دوم این است که از طریق اینترنت و فضای مجازی به تحقیق بپردازید. برای این کار می‌­توانید به وب‌سایت این شرکت‌ها سر بزنید و یا به وب‌سایت‌های دیگری که به نقد شرکت‌ها و بررسی نظرات و تجربیات کاربران می‌پردازند، نگاهی بیندازید.

در این مسیر به یاد داشته باشید که احتمالاً با نظرات مثبت و منفی و یا حتی نادرستی مواجه خواهید شد که ممکن است اصلاً صحت نداشته باشند اما به شما در تصمیم­‌گیری کمک خواهند کرد. حتماً سری به اپلیکیشن‌های موجود در دنیای دیجیتال نیز بزنید. بسیاری از شرکت­‌های خدماتی دارای اپلیکیشن نظافت مخصوص به خود هستند که می‌­توانید از آن استفاده کنید.

اولین قدم برای پیدا کردن یک شرکت خدماتی معتبر این است که با جستجو در اینترنت یک شرکت معتبر و دارای تأییدیه‌های لازم را پیدا کنید. پیشینه شرکت و کلیه نظرات، انتقادات و تعاریفی که از این شرکت شده را بررسی کنید و مطمئن شوید که قابل اطمینان است.

سپس از طریق این شرکت نیروی خدماتی خودتان را انتخاب کنید. به‌طور کلی یکی از بهترین امکاناتی که در برخی از شرکت‌های نظافتی همچون استادکار نیز به آن پرداخته شده، این است که شما می‌توانید در زمان انتخاب نیروی خدماتی رزومه افراد را مشاهده کنید و ببینید که دیگران از کار کردن با این فرد چه تجربه‌ای کسب کرده‌اند و چه نظراتی در مورد کار او نوشته‌اند. بررسی این تجربیات یکی از بهترین روش‌ها برای پیدا کردن فردی مناسب جهت نظافت شرکت شما است.

پیدا کردن کارگر ماهر برای نظافت شرکت و محل کار
به منظور پیدا کردن یک کارگر ماهر برای نظافت شرکت می‌توانید در اینترنت جستجو کنید و یا از تجربه اطرافیانتان کمک بگیرید.

از خدمات مورد نیازتان چک لیست تهیه کنید

برای این که کارهای شرکت را منظم‌تر و کامل‌تر انجام دهید، بهتر است به بررسی فضاهای مختلف شرکت پرداخته و لیستی از اتاق‌‌ها و مکان‌‌های نیازمند نظافت تهیه کنید. به طور دقیق یادداشت کنید که در هر اتاق به چه خدماتی نیاز دارید و کدام بخش‌ها باید تمیز و مرتب شوند. به این ترتیب هیچ اتاق و مکانی از قلم نیفتاده و محیط شرکت به طور کامل نظافت و پاک‌سازی می‌شود.

در تماس تلفنی سوال­‌های ضروری را در مورد نظافت شرکت مطرح کنید

زمانی که پس از تحقیق توانستید شماره تلفن چند شرکت ارائه دهنده خدمات نظافتی را به دست آورید، در یک تماس تلفنی می‌‌توانید سوال­‌هایی از قبیل ساعات کاری شرکت، امکان انتخاب نیروی نظافتی زن یا مرد و … را مطرح کنید. بسیاری از شرکت‌ها برای خدمات نظافت شرکت‌ها سرویس‌های جداگانه‌ای در نظر دارند که هزینه و تعرفه‌های آن نیز از قبل مشخص شده است و به صورت ساعتی یا بر اساس سختی کار پرداخت می‌شود. از طرفی بسیاری دیگر از این شرکت‌ها نیز ممکن است قیمتی مشخص برای این موضوع در نظر نگرفته باشند و این کار را به نیروها واگذار کنند.

از مسئول بخش خدمات مشتریان بخواهید که در مورد هزینه‌ها و نوع خدمات برای شما توضیح دهد و بپرسید که آیا ضمانتی برای کار نیروها از سوی شرکت وجود دارد یا خیر؟

درباره انواع خدماتی که شرکت نظافتی ارائه می­‌دهد پرس و جو کنید

شما برای نظافت محل کار برای کارمندان به خدمات متفاوتی نیاز دارید، بهتر است قبل از شروع کار حتماً در مورد خدماتی که شرکت نظافتی ارائه می‌دهد مطمئن شوید. نوع خدمات و خلاصه‌ای از لیست کارها را قبل از هر کاری مطرح کنید و عنوان کنید که مثلاً شستن پنجره‌­ها از بیرون، شستشوی حیاط شرکت، شستشوی سرویس­‌های بهداشتی و… نیز جز کارهای مد نظر شما برای نیروی خدماتی است. فراموش نکنید که در مورد هزینه انواع خدمات، تعداد نیروها و زمانی که احتمالاً برای انجام دادن این کارها نیاز است نیز سوال کنید.

بیشتر بدانید: نظافت منزل توسط خانم جوان چه محاسنی دارد؟

لیست خدمات نظافت شرکت‌ها
بهتر است قبل از شروع نظافت شرکت حتما لیستی از کارها تهیه کنید و در اختیار نظافتچی قرار دهید.

می­‌توانید درباره شرکت و سابقه آن به جستجو بپردازید

برای اینکه بیشتر با شرکت خدماتی و سابقه آن آشنا شوید، بهتر است کمی در مورد آن تحقیق کنید و در بخش نظرسنجی و در شبکه‌های اجتماعی نظرات و تجربیان کاربران را مطالعه کنید. معمولاً افراد زمانی که تجربه خیلی خوب یا خیلی بدی از کار با یک شرکت داشته باشند، آن را در شبکه‌های اجتماعی و در بخش نظرها اعلام می‌کنند. سعی کنید از این افراد در مورد روال کار و تجربیاتی که داشتند کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که منظم بودن، معتبر بودن و قانون‌مند بودن یک شرکت نظافتی قبل از هر چیزی حائز اهمیت است.

درباره میزان پیگیری شرکت از نحوه عملکرد کارکنان آن تحقیق کنید

بسیاری از شرکت‌ها عملکرد کارکنان خود را تضمین می‌کنند و در صورت نارضایتی شما از کار، با فرستادن نیرویی دیگر و یا برطرف کردن خسارت وارد شده، سعی در جلب رضایت شما می‌کنند. شما باید قبل از شروع به کار در نظر بگیرید که این شرکت تا چه میزان کیفیت کار نظافتچی خود را تضمین می­‌کند و چه ضمانتی وجود دارد که این کارکنان عملکرد درستی داشته باشند و آن طور که باید به وظایف خود عمل کنند. بهتر است در ابتدا این سوالات را از کارشناسان شرکت بپرسید و از روال کاری آن‌ها مطلع شوید و تضمین­‌های لازم را بگیرید.

درباره نحوه محاسبه و دریافت حق­‌الزحمه برای هر کدام از خدمات ارائه شده پرس و جو کنید

برخی از شرکت­‌ها فارغ از نوع خدمتی که ارائه می‌­کنند، دستمزد خود را به صورت ساعتی دریافت می­‌کنند و شما در طول این ساعات می‌توانید هر خدماتی را به آن‌ها واگذار کنید. از طرفی برخی دیگر از شرکت­‌ها متناسب با نوع خدمتی که ارائه می‌کنند و با توجه به درجه سختی و پیچیدگی آن حق‌­الزحمه دریافت می‌کنند. بهتر است ابتدا و قبل از شروع کار در مورد نحوه دریافت حق‌الزحمه شرکت مورد نظرتان مطلع شوید و بعد کار را آغاز کنید تا بعداً به مشکل برنخورید.

یک سوال مهم: چقدر طول می‌کشد تا کل شرکت نظافت و پاکسازی شود

شما باید برای زمان نظافت شرکت برنامه‌­ریزی داشته باشید تا در کار روزانه کارمندان شرکت اختلالی وارد نشود. بهتر است از قبل این مورد را با شرکت خدماتی که قصد همکاری با آن را دارید، هماهنگ کنید و در مورد زمان مورد نیاز برای نظافت کل شرکت پرس‌وجو کنید. به منظور برنامه‌ریزی بهتر می‌توانید لیست کارهای مورد نیاز خود را به نیروی خدماتی ارائه دهید و این موضوع را نیز در نظر بگیرید که در طول روز چقدر ساعت را می‌توانید به این کارها اختصاص دهید که لطمه‌ای به کار کارمندان وارد نشود و سپس برای شروع کار برنامه‌ریزی کنید.

بیشتر بدانید: شرکت خدمات نظافت منزل در مرکز تهران

برنامه‌ریزی برای نظافت شرکت و اداره
برای نظافت شرکت بهتر است برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید تا خللی در کار کارمندان و مشتریان شما وارد نشود.

در مورد پروانه کسب و کار شرکت و بیمه بودن کارکنان اطمینان حاصل کنید

حتماً توصیه می­‌شود که با شرکت­‌های خدمات نظافتی قرارداد ببندید که دارای سابقه معتبر و همچنین کلیه جوازهای لازم برای فعالیت در این زمینه هستند. زیرا آوردن فردی خارج از شرکت به داخل شرکت بدون دانستن سوابق و پیشینه کاری مسئولیت‌‌های سنگینی دارد. چنانچه در مورد سوابق شرکت خدماتی اطلاعاتی در دسترس ندارید، بهتر است از همکاری با آن اجتناب نمایید.

همچنین اطمینان حاصل کنید که کارکنانی که برای نظافت به شرکت شما می­‌آیند، بیمه شده باشند تا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه مانند آسیب فیزیکی و … بتوان اقدامات لازم را انجام داد.

بپرسید که آیا شرکت مورد نظر وسایل لازم را تهیه می­‌کند و یا شما خودتان باید آن‌ها را تهیه کنید

بهتر است از قبل در این مورد با شرکت خدماتی صحبت­‌های لازم را انجام دهید و در صورت لزوم، لوازم بهداشتی، شوینده­‌ها، ابزار و تمام وسایل لازم جهت شستشو، پاک‌سازی و … را تهیه کنید تا کار بدون هیچ معطلی و مشکلی به انجام برسد.

اگر قرار است خودتان شوینده‌ها و لوازم مورد نیاز برای نظافت شرکت را تهیه کنید، بهتر است حتماً با نیروی خدماتی و یا شرکت هماهنگ کنید که به چه تجهیزات و لوازمی نیاز است و لیستی از لوازم مورد نیاز برای نظافت تهیه کنید و بعد اقدام به خرید آن کنید.

از طرف دیگر اطمینان حاصل کنید که در صورت تهیه شوینده‌ها توسط شرکت از برندهای معتبر و اجناس باکیفیتی استفاده می‎شود تا بعداً در روال کار با مشکل روبرو نشوید.

قیمت خدمات نظافت شرکت

یکی از بهترین روش‌های پرداخت هزینه خدمات نظافت شرکت و محل کار به صورت ساعتی است. به این گونه که نیروی نظافتچی با توجه به میزان ساعاتی که به کار می‌پردازد، از شما هزینه دریافت می‌کند. از طرفی در وب‌سایت استادکار کلیه هزینه‌های ساعتی برای نظافتچی خانم یا آقا مشخص شده است و به ازای هر ساعت اضافی نیز مبلغی به آن اضافه می‌شود که می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

شرح خدمات قیمت واحد (تومان)
نظافت اداره و شرکت توسط خانم تا ۴ ساعت 95,000
هر ساعت نظافت اضافه توسط متخصص خانم 12,000
نظافت اداره و شرکت توسط آقا تا ۴ ساعت 80,000
هر ساعت نظافت اضافه توسط متخصص آقا 12,000
نظافت سقف – هر متر مربع 3,000

آیا برای نظافت شرکت، امکان دریافت فاکتور رسمی وجود دارد؟

بله، در استادکار در صورت درخواست شما، با توجه به میزان کارها یک فاکتور رسمی برای شما صادر می‌شود که هزینه کلی کار در آن مشخص می‌شود. این کار موجب می‌شود تا شما مطمئن شوید که به همه اموری که در نظر دارید به خوبی رسیدگی خواهد شد و هزینه آن هم کاملاً مشخص شده و در صورت تغییر نکردن ساعات کار، تحت هیچ شرایطی لازم نیست به بهانه‌های مختلف هزینه زیادی و خارج از چیزی که تعیین شده پرداخت کنید.

سفارش خدمات نظافت شرکت از استادکار

اگر برای نظافت شرکت خود به دنبال افرادی حرفه‌ای و متخصص می‌گردید که برای این کار آموز‌ش دیده‌اند و از مهارت کافی برخوردار هستند، می‌توانید از طریق استادکار اقدام کنید. استادکار یک پلتفرم ارائه خدمات مختلف است که برای امور مختلف با نیروهای متخصص و ماهر همکاری می‌کند و ثبت سفارش از طریق این سامانه بسیار راحت و سریع است.

هزینه خدمات استادکار به صورت ساعتی است و شما با توجه به ساعات کار نیروی نظافتچی حق‌الزحمه او را پرداخت می‌کنید. برای ثبت سفارش خدمات نظافت شرکت‌ها از طریق استادکار می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا به طور رایگان در وب سایت استادکار ثبت نام کنید.
  • وارد بخش نظافت و بهداشت شده و گزینه نظافت اداره را انتخاب کنید.
  • حال با کلیک بر روی ثبت سفارش می‌توانید با توجه به کارهایی که باید انجام شود نظافتچی مرد یا خانم انتخاب کنید.
  • ساعت‌هایی که نیاز به نظافتچی دارید و نوع کارها را در بخش توضیحات اضافه می‌کنید.
  • در بخش توضیحات می‌توانید جزئیات کار را ذکر کنید و هر نکته‌ای که لازم می‌دانید بنویسید.
  • سپس تاریخ و زمان دقیق کار را مشخص می‌کنید و آدرس خود را در محل مشخص شده بنویسید.
  • حال کافی است که منتظر درخواست نیروهای خدماتی باشید و بعد از اینکه رزومه فرد و تجربیات افراد مختلف از همکاری با این افراد را مشاهده کردید، فرد مورد نظر را انتخاب کنید.
نظافت اداری و تجاری

نظافت اداری و تجاری

  • نظافت اداره و سازمان
  • نظافت شرکت و محل کار
  • نظافت واحد های تجاری
  • نظافت مجتمع های تجاری و ساختمان های بزرگ
دریافت این خدمت از استادکار

ویژگی‌های خدمات نظافت شرکت استادکار

استادکار به عنوان یک شرکت کاملاً معتبر و شناخته شده در معرفی افراد متخصص به مشتریان، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن استادکار در عرض چند دقیقه به راحتی به یک فرد متخصص در امور نظافت دسترسی داشته باشید. تمامی افرادی که با استادکار همکاری می‌کنند از فیلترهای مختلفی عبور می‌کنند و طی قراردادی که با شرکت می‎بندند باید به طور دقیق از قوانین و مقررات استادکار پیروی کنند. از این رو استادکار همه نیروهای همکار خود را ضمانت می‌کند و با پیگیری‌های مکرر و بررسی عملکرد نیروها به طور دقیق تمام تلاش خود را می‌کند را رضایت مشتریان خود را به دست آورد. این موضوع به شما اطمینان می‌دهد که با افراد حرفه‌ای و آموزش دیده برای این کار طرف هستید که کاملاً به روال کاری خود اشراف دارند.

از طرفی همان‌طور که گفته شد هزینه‌ کار یک نظافتچی به صورت ساعتی پرداخت می‌شود و از این بابت نگرانی وجود ندارد که اگر در حین کار شما با مشکلی برخورد کردید و از نیروی خدماتی خواستید که به صورت خارج از برنامه به تمیز کردن بخش دیگری بپردازد، این هزینه به سایر هزینه‌ها اضافه شود. درواقع مبلغ قابل پرداخت شما از قبل قابل پیش‌بینی است و تنها مدت زمان انجام کار و خانم و آقا بودن نظافتچی روی هزینه‌های شما مؤثر خواهند بود.

هزینه مشخص شده برای نظافت شرکت و محل کار توسط تیم همکار استادکار به صورت 4 ساعته مشخص شده است و برای برخورداری از خدمات در ساعات بیشتر باید برای هر ساعت اضافی با توجه به اینکه نیروی مورد نظر شما خانم است یا آقا هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنید. که به‌طور کلی هزینه خدمات نظافت شرکت‌ها از حدود 75.000 تا 110.000 تومان محاسبه می‌شود.

شما می‌توانید به طور دوره‌ای نیز از خدمات نظافت شرکت توسط استادکار استفاده کنید. می‌توانید با ثبت خدمات به صورت هفتگی یا ماهانه به طور مرتب و در زمان خاصی از این خدمات برخوردار شوید و بدون نگرانی در مورد نظافت شرکت به امور مهم‌تر رسیدگی کنید. به علاوه تیم پشتیبانی استادکار در هر لحظه پاسخگوی شما است و در صورت بروز هر گونه سوال یا مشکلی می‌توانید با ارتباط با این بخش موضوع مورد نظر خود را مطرح کنید. اگر به دنبال نیروی خدماتی مطمئن و باتجربه هستید، بهتر است همین حالا سفارش خود را از طریق استادکار ثبت کنید.

نظافت اداری و تجاری

نظافت اداری و تجاری

  • نظافت اداره و سازمان
  • نظافت شرکت و محل کار
  • نظافت واحد های تجاری
  • نظافت مجتمع های تجاری و ساختمان های بزرگ
دریافت این خدمت از استادکار

ویژگی‌های متخصصین نظافتچی استادکار برای نظافت شرکت

کلیه افرادی که با شرکت استادکار همکاری می‌کنند، همگی افرادی هستند که به طور دقیق توسط تیم استادکار شناسایی شده‌اند و مدارک خود را تحویل داده و برای همکاری مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته‌اند، به همین منظور بهتر است مطمئن باشید که افراد قابل اطمینان و آموزش دیده هستند.

همه نیروهای همکار استادکار تحت نظارت دقیق شرکت به شما خدمات‌رسانی می‌کنند که اگر کوچک‌ترین خطایی از آن‌ها سر بزند به سرعت موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد. علاوه بر نوع عملکرد و خبره بودن که از معیارهای مهم متخصصین نظافتچی استادکار است، در مورد سلامت اخلاق، نظم و درستکار بودن همه این افراد نیز به طور دقیق تحقیق می‌شود تا بیش‌ترین امنیت و بهترین خدمات برای مشتریان فراهم شود.

موضوع دیگری که در مورد متخصصین نظافتچی استادکار وجود دارد این است که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود جنسیت نظافتچی را نیز تعیین کنید. انجام دادن بسیاری از کارها بهتر است به دست یک مرد با قدرت بدنی بالا انجام شود و از طرفی رسیدگی به بسیاری از امور نیز باید با ظرافت و دقت بیشتری انجام شود که در این شرایط نظافتچی خانم بسیار مناسب‌تر است. انتخاب این موضوع بر عهده شما است و در نهایت نیز این امر تا حدودی روی هزینه‌های شما تأثیرگذار خواهد بود.

سخن آخر

شاید در نگاه اول تصور کنید که انتخاب یک شرکت خدمات نظافتی مطمئن، چندان راحت نیست اما اگر همه موارد ذکر شده در این مقاله را در کنار هم مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید، به راحتی می‌توانید یک نیروی خدماتی مطمئن، قابل اطمینان وظیفه‌شناس را برای کار خود انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که در صورت رضایت از عملکرد یک فرد از یک شرکت خدماتی بهتر است همه هماهنگی‌ها را از طریق شرکت انجام دهید. زیرا زمانی که فرد تحت نظارت یک شرکت کار کند، مسلماً عملکرد او نیز قانونمندتر و طبق اصول و مقررات شرکت خواهد بود و کار او نیز از طریق شرکت مربوطه تضمین می‌شود.

2 نظرات
  1. حسین ابراهیمی می گوید

    سلام

    ممنون از مقاله خوبتون، من همیشه بین انتخاب استادکار و بقیه همکارانتو میموندم، ولی مقالتون انقدر خوب بود که دیگه فقط از شما سفارش میدم.

    مرسی

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام جناب ابراهیمی عزیز. از توجه و حسن نظر شما بی‌نهایت سپاسگزارم. واقعا خوشحالیم که تونستیم اعتماد شما رو جلب کنیم و امیدواریم که با ارائه خدمات استادکار هم بتونیم تجربه خوبی رو برای شما رقم بزنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 7 =