چگونه آبگرمکن بوتان را رسوب گیری و جرمگیری کنیم؟

0

فصل سرما نزدیک شده و سرویس کردن آبگرمکن یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام داد. جرمگیری پکیج بوتان به عنوان پرمصرف ترین پکیج بازار ایران، در این روزها اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مطلب روش ها، مراحل و نکات مرتبط با رسوب زدایی آبگرمکن دیواری بوتان را بررسی می کنیم. آبگرمکن دیواری بوتان، پرمصرف ترین آبگرمکن دیواری در بازار ایران به شمار می رود. البته ذکر این نکته بسیار مهم است که اغلب روش ها و نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره خواهد شد، برای رسوب زدایی و جرمیگری اغلب آبگرمکن هایی که در ایران استفاده می شوند هم کاربرد خواهند داشت.

در این مطلب روش ها، مراحل و نکات مرتبط با رسوب زدایی آبگرمکن دیواری بوتان را بررسی می کنیم.
در این مطلب روش ها، مراحل و نکات مرتبط با رسوب زدایی آبگرمکن دیواری بوتان را بررسی می کنیم.

اهمیت جرم گیری آبگرمکن دیواری بوتان

آبگرمکن ها در فصل گرم سال مورد بی توجهی قرار می گیرند. احتمالا برای شما هم چندان مهم نیست که چند بار در هفته با آب سرد دوش بگیرید یا یک بار در روز چند بشقاب را با آب سرد بشورید. اگر هوا سرد باشد اما توجه به آبگرمکن و پکیج بسیار زیاد می شود. به محض اینکه وسط دوش گرفتن آب سرد شود، غیرقابل تحمل خواهد بود و به محض اینکه وسط ظرف شستن دستتان به آب سرد بخورد، به آبگرمکن نگاه خواهید کرد.

همانطور که همیشه گفته ایم، سرویس وسایل برقی / انرژی منزل، باید همواره به صورت دوره ای منظم و توسط سرویس کار مجرب انجام شود. در غیر این صورت این وسایل آسیب های جدی خواهند دید و ریسک خراب شدن آنها به خصوص زمانی که بیشتر از قبل به آنها احتیاج دارید، بالا می رود. این مسئله درباره پیکج و آبگرمکن دیواری هم صادق است.

بیشتر بدانید پکیج جایگزینی مناسب برای آبگرمکن

سرویس وسایل برقی / انرژی منزل، باید همواره به صورت دوره ای منظم و توسط سرویس کار مجرب انجام شود
سرویس وسایل برقی / انرژی منزل، باید همواره به صورت دوره ای منظم و توسط سرویس کار مجرب انجام شود

چرا شستشوی پکیج بوتان مهم است؟

آلودگی های فیزیکی، مهمترین و رایج ترین آلودگی ها برای آبگرمکن ها هستند. اغلب آبگرمکن ها برای حفظ فضای بیشتر در داخل منازل، به بالکن ها و فضای آزاد منتقل شده اند و همین مسئله ریسک آلوده شدن آنها با آلودگی های فیزیکی را افزایش می دهد. این آلودگی ها ممکن است در کوتاه مدت مشکلی برای شما ایجاد نکند اما به مرور زمان کارکرد آبگرمکن یا پکیج شما را به شدت تحت تاثیر قرار خواهند داد. بی توجهی به اهمیت شستشو و رسوب زدایی آبگرمکن ممکن است باعث قطع سرویس این وسیله یا حتی در برخی موارد آسیب های جدی به آن شود.

آلودگی های فیزیکی، مهمترین و رایج ترین آلودگی ها برای آبگرمکن ها هستند
آلودگی های فیزیکی، مهمترین و رایج ترین آلودگی ها برای آبگرمکن ها هستند

زمان رسوب زدایی و جرمگیری آبگرمکن بوتان

رسوب زدایی آبگرمکن بوتان باید به صورت دوره ای و منظم انجام شود. کارشناسان توصیه می کنند دست کم سالی دو بار آبگرمکن یا پکیج خود را رسوب زدایی کنید. به غیر از این سرویس دوره ای، برای حل چند مشکل شایع دیگر هم باید سراغ رسوب زدایی بروید. به عنوان مثال اگر کوره آبگرمکن به خوبی کار می کند و میزان آتش کافی به نظر می رسد اما آب آنقدر که باید گرم نیست، تقریبا مطمئن باشید که با یک سرویس رسوب زدایی، مشکل شما حل خواهد شد.

برای رسوب زدایی آبگرمکن بوتان به چه وسایلی نیاز داریم؟

اولین وسیله ای که به آن نیاز دارید، دستکش سالم است. به هیچ وجه با دست بدون محافظ با شوینده ها و تمیز کننده ها کار نکنید. اگر می خواهید جداره های لوله ها را تمیز کنید، جوهر نمک رقیق شده تمیز کننده بسیار خوبی است. برای استفاده از این اسید رقیق شده باید موارد ایمنی را کاملا رعایت کنید و دهان و بینی خود را خوب بپوشانید. یک شلنگ پلاستیکی معمولی، یک قیف و یک شلنگ pp به همراه یک تشت پلاستیکی بزرگ هم نیاز دارید.

اگر می خواهید جداره های لوله ها را تمیز کنید، جوهر نمک رقیق شده تمیز کننده بسیار خوبی است.
اگر می خواهید جداره های لوله ها را تمیز کنید، جوهر نمک رقیق شده تمیز کننده بسیار خوبی است.

مراحل جرمگیری پکیج بوتان

برای انجام جرمگیری و رسوب زدایی پکیج یا آبگرمکن، مراحل زیر را طی کنید:

  1. قبل از هرکاری دستگاه را خاموش کنید. گاز و برق ورودی به آبگرمکن را قطع کنید و چند دقیقه منتظر باشید تا بدنه کوره و سایر بخش های پکیج کمی خنک شوند.
  2. شلنگ معمولی را به یک طرف مبدل حرارتی آبگرمکن و شلنگ pp را به طرف دیگر آن وصل کنید. شلنگ پلاستیکی باید از سطح دهانه خروجی مبدل بالاتر باشد. مبدل گرمایی را در تشت پلاستیکی بزرگ که درون آن به مقدار کافی آب باشد قرار دهید. اگر در هوای سرد این کار را انجام می دهید، بهتر است آب درون تشت گرم باشد.
  3. قیف را به سرشلنگ pp وصل کنید و از طریق آن جوهر نمک رقیق شده را داخل مبدل حرارتی بریزید. این کار را به آرامی و با حوصله انجام دهید. می توانید محلولی که از سر دیگر خارج می شود را دوباره داخل قیف بریزید. زمانی که محلول خروجی از مبدل حرارتی با کف همراه نبود، رسوب داخلی این بخش کاملا از بین رفته است.
شلنگ معمولی را به یک طرف مبدل حرارتی آبگرمکن و شلنگ pp را به طرف دیگر آن وصل کنید
شلنگ معمولی را به یک طرف مبدل حرارتی آبگرمکن و شلنگ pp را به طرف دیگر آن وصل کنید

نکات رسوب زدایی آبگرمکن

در هنگام استفاده از جوهر نمک باید نکات ایمنی را کاملا رعایت کنید. این ماده ممکن است در برخورد با سر شلنگ یا حتی بعد از ورود به داخل مبدل حرارتی، در اثر واکنش های شیمایی به سمت شما پاچیده شود. دقت و حوصله در انجام این کار بسیار مهم و حیاتی است.

جرمگیری پکیج و آبگرمکن را می توانید به کمک پمپ اسیدشو هم انجام دهید. کار با این دستگاه نیازمند تخصص و مهارت است و به هیچ وجه توصیه نمی شود اگر مهارت و تخصص ندارید سراغ این راه بروید.

در هنگام استفاده از جوهر نمک باید نکات ایمنی را کاملا رعایت کنید
در هنگام استفاده از جوهر نمک باید نکات ایمنی را کاملا رعایت کنید

سخن پایانی

در پایان باید روی این نکته تاکید کنم که رسوب زدایی و جرمگیری  آبگرمکن بوتان هرچند ممکن است در نگاه اول بسیار ساده به نظر برسد اما کوچکترین اشتباه یا سهل انگاری در هرکدام از مراحل انجام این کار ممکن است خسارات جبران ناپذیری به دستگاه شما بزند یا حتی مهمتر از آن سلامتی شما را تهدید کند. اگر فکر می کنید تجربه و مهارت لازم برای کار با جوهر نمک رقیق شده را ندارید، حتما از یک سرویس کار مجرب بخواهید آبگرمکن شما را سرویس کند.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =