10 مشکل رایج در سرویس بهداشتی و حمام و روش تعمیر آن‌ها

0

سرویس بهداشتی و حمام فضای کمی از خانه را به خود اختصاص می‌دهند، اما معمولا دردسرهای بزرگی برای ما ایجاد می‌کنند. گرفتگی چاه فاضلاب، نشتی شیرها و لوله‌ها، نشتی آب به داخل کاشی‌ها و … مشکلات رایجی هستند که در حمام و سرویس بهداشتی با آنها روبرو می‌شویم. اما دردسرهای حمام و سرویس بهداشتی به اینجا ختم نمی‌شود. ما در اینجا مشکلات رایجی را که ممکن است برایتان پیش بیاید آورده‌ایم تا در تعمیر سرویس بهداشتی و حمام بهتر عمل کنید.

  1. تهویه ضعیف

سیستم تهویه باید به طور موثر نم و رطوبت موجود در حمام را کاهش دهد. اگر زمانی زیادی لازم است تا رطوبت حمام شما بعد از هر بار دوش گرفتن کاهش یابد، باید سیستم تهویه خود را بررسی کنید. فن‌های آسیب‌دیده باید تعویض شوند و اگر سیستم تهویه به درستی نصب نشده، باید از یک متخصص کمک بگیرید.

راهکار تعمیر سرویس بهداشتی و حمام در خانه
سیستم تهویه هوا باید بتواند رطوبت حمام شما را به سرعت از بین ببرد. اگر این طور نیست، پس احتمالا مشکلی وجود دارد.
  1. کپک یا قارچ

کپک یا قارچ زمانی تشکیل می‌شود که حمام شما تهویه مناسب نداشته باشد. کپک و قارچ حمام یا سرویس بهداشتی را جدی بگیرید، چون ممکن است دستگاه تنفسی شما را تحت تاثیر قرار دهد و موجب بروز علائم آلرژی در شما گردد. اگر در جایی از حمام کپک یا قارچ مشاهده کردید، باید فوری آن را برطرف کنید تا بیشتر نشود. بهتر است این کار توسط متخصص انجام شود تا خطرات آن به حداقل کاهش یابد. اگر کپک و قارچ را سریع‌تر برطرف نکنید، ممکن است بعدا برای برای تعمیر سرویس بهداشتی و حمام خود ناچار به پرداخت هزینه بیشتری شوید.

در مورد ضدعفونی حمام و دستشویی بیشتر مطالعه کنید.

  1. چکه کردن سردوش

شاید این مساله در ابتدا به نظر شما دردسر بزرگی نباشد، اما اگر سردوش شما طولانی‌مدت چکه کند، علاوه بر اینکه مبلغ قبض آب را بالا می‌برد، رطوبت دائمی ایجاد می‌کند. همین مساله باعث ایجاد قارچ و کپک در حمام می‌شود. پس قبل از اینکه دردسرهای بعدی ایجاد شود، سردوش حمامتان را عوض کنید. عوض کردن سردوش حمام به راحتی تعویض واشر و مغزی شیر آب است و شما به تنهایی می‌توانید این کار را انجام دهید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
  1. چکه کردن شیر آب

چکه کردن شیر آب هم مساله‌ای است که اغلب ما ترجیح می‌دهیم آن را نادیده بگیریم، اما تعمیر آن یکی از راحت‌ترین تعمیرات خانگی محسوب می‌شود. در واقع این کار اولین قدم برای یادگیری تعمیر سرویس بهداشتی و حمام است. ابتدا شیر اصلی آب را ببندید. شیر آب را جدا کنید و به یک فروشگاه شیرآلات برده تا به شما مشاوره دهند که آیا لازم است قطعه‌ای را تعویض کنید یا شیر را به طور کامل باید عوض کنید.

نصب و تعمیر شیرآلات حمام و سرویس بهداشتی در منزل
نادیده گرفتن چکه کردن شیر آب، هزینه بیشتری روی دست شما خواهد گذاشت. این را زمانی متوجه خواهید شد که قبض آب به دستتان می‎‌رسد.
  1. تخلیه کند کف‌شور حمام

یکی از مشکلات رایج حمام تخلیه آهسته آب از کف‌شور است. معمولا این اتفاق به دلیل گیر کردن مو یا آشغال در لوله‌ اتفاق می‌افتد. ابتدا آب داغ یا محلول لوله‌بازکن را امتحان کنید. معمولا این راهکار ساده در بیشتر مواقع به شما کمک می‌کند. اگر با این روش لوله حمام باز نشد، می‌توانید از فنرهای مخصوص لوله‌بازکنی استفاده کنید. اگر این راهکار هم به شما کمک نکرد، باید لوله‌ها را از هم جدا کنید تا به محل گرفتگی دسترسی پیدا کنید.

تخلیه‌چاه و لوله‌بازکنی

لوله‌بازکنی و فنرزنی لوله

  • فنرزنی لوله
  • باز کردن لوله توالت ایرانی
  • لوله‌بازکنی انواع لوله‌ها
  • باز کردن لوله کف شور آشپزخانه
دریافت این خدمت از استادکار

  1. گرفتگی لوله‌ها

اگر خروج کند آب از سینک روشویی را نادیده بگیرید، ممکن است با گرفتگی کامل لوله روبرو شوید و آب به هیچ عنوان تخلیه نشود. برای برطرف کردن این مشکل به لوله‌بازکن دستی احتیاج دارید تا اگر چیزی در ابتدای لوله‌ها گیر کرده، خارج شود. اما بهتر است همان ابتدا که متوجه کندی خروج آب شدید، از تکنیک‌های خانگی لوله‌بازکنی و لوله‌بازکن دستی استفاده کنید تا به گرفتگی کامل لوله نرسد؛ چون ممکن است در این حالت با لوله‌بازکن دستی نتوانید مشکل را حل کنید.

  1. فشار آب کم سردوش

گاهی اوقات کم شدن فشار آب به دلیل رسوب آهک درون سردوش است. سردوش‌ها روزنه‌های ریزی برای خروج آب دارند. زمانی که آهک آب درون دوش رسوب کند، بیشتر روزنه‌ها مسدود شده و آب به سختی از آنها عبور می‌کند؛ همین مساله باعث کاهش فشار آب می‌شود. شما به راحتی می‌توانید با محلول‌های مخصوص سردوش خود را رسوب‌زدایی کنید. اگر سردوش شما قدیمی است، بهتر است آن را عوض کنید.

نحوه جرم‌گیری و رسوب‌زدایی سردوش حمام
اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که املاح آب زیاد است، بهتر است مرتب سردوش خود را رسوب‌زادیی کنید.
  1. نشتی آب سیفون توالت

گاهی اوقات سیفون توالت به طور دائمی در حال تخلیه آب است که این مساله موجب هدر رفتن آب می‌شود. معمولا این اتفاق به دو دلیل رخ می‌دهد؛ یا زنجیر سیفون گیر کرده یا شناور آن درست کار نمی‌کند و موجب قطعی نمی‌شود. شما تا زمانی که محفظه سیفون را بررسی نکنید، متوجه بروز این مشکل نمی‌شوید. پس داخل سیفون را بررسی کنید؛ اگر زنجیر گیر کرده باشد، دریچه خروجی آب باز می‌ماند و آب دائما در حال تخلیه شدن است و اگر سطح آب بیش از حد بالا آمده است، شناور سیفون تنظیم نیست که باید تنظیم و یا تعویض شود.

نصب شیرآلات و تعمیر سیفون

نصب شیرآلات و تعمیر سیفون

  • نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی
  • نصب شیرآلات اهرمی، مخلوط و پیچی
  • نصب شیر ظرفشویی، روشویی و شیرآلات دیواری
  • نصب دوش حمام و شیرهای سرویس بهداشتی
دریافت این خدمت از استادکار

  1. گرفتن چاه دستشویی

گرفتگی چاه دستشویی معمولا به دلیل گیرکردن جسمی درون لوله رخ می‌دهد. اگر چیزی در ابتدای لوله گیر کرده باشد، شما می‌توانید با استفاده از لوله‌بازکن دستی چاه را باز کنید. اما اگر باز نشد، احتمالا باید از فنر مخصوص لوله‌بازکنی یا مایع لوله‌بازکن استفاده کنید. اگر باز هم نتوانستید مشکل را برطرف کنید، باید از فرد متخصص این کار کمک بگیرید. در مورد گرفتگی لوله‌کشی خانه بیشتر بدانید.

  1. بوی بد فاضلاب

منبع بوی بد حمام ممکن است به دلیل گرفتگی چاه، کپک و قارچ و یا تجمع آب راکد ناشی از نشتی در لوله‌ها باشد. اگر فضا را به خوبی تهویه می‌کنید و این موارد را بررسی کرده‌اید، چاهی دچار گرفتگی نشده، کپک و قارچ در گوشه کنار حمام وجود ندارد و همه قسمت‌های حمام خشک است، باید با یک لوله‌کش تماس بگیرید تا علت این مشکل را برای شما پیدا کند.

روش از بین بردن بوی بد فاضلاب سرویس بهداشتی و حمام
گاهی اوقات بوی بد فاضلات به دلیل مشکل در لوله‌کشی شماست و اگر از این مشکل خسته شده‌اید، باید تغییر اساسی در لوله‌کشی‌ها ایجاد کنید.

خدمات لوله کشی آب و فاضلاب

لوله‌کشی آب و فاضلاب

  • لوله کشی آب سرد و گرم
  • لوله کشی فاضلاب و سرویس بهداشتی
  • نشت یابی لوله فاضلاب و رفع ترکیدگی فاضلاب
  • لوله کشی فاضلاب آشپزخانه، سرویس بهداشتی و توالت
دریافت این خدمت از استادکار

سخن آخر

معمولا مشکلات و دردسرهای حمام و دستشویی را می‌توان به راحتی و با هزینه کم، مثلا با استفاده از فنر یا مایع لوله‌بازکن، حل کرد. اما اغلب ما این مشکلات را پشت گوش می‌اندازیم و این مساله باعث می‌شود بعدا دردسرهای پیچیده‌تر و بزرگتری برایمان پیش بیاید. پس سعی کنید کار تعمیر سرویس بهداشتی و حمام را سریع‌تر شروع کنید، قبل از اینکه هزینه‌هایتان چند برابر شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =