تفاوت نظافت محل کار و منزل در چیست؟

0

تفاوت نظافت محل کار و منزل در نوع تمیزکاری و زمان‌بندی مربوط به آن چیست؟ مسلما می‌دانید که هر مکانی، نوع نظافت مخصوص به خود را می‌طلبد. شما نمی‌توانید همان طور که منزل خود را نظافت می‌کنید، محل کارتان را نیز تمیز نمایید. اگر هر کدام از این محیط‌های داخلی با برنامه‌ریزی مخصوص به خود نظافت شوند، هم نتیجه بهتری می‌گیرید و هم تمیزکاری زودتر انجام می‌شود. پس اگر از آن دسته افراد هستید که نظافت محل کارتان هم مانند نظافت منزل، برایتان اهمیت دارد، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. ما در ادامه به شما می‌گوییم با چه راهکارهایی می‌توانید نظافت منزل و محل کار را به بهترین شکل انجام دهید. همچنین تمرکز ما بر تفاوت نظافت محل کار و منزل بوده و با شناخت این تفاوت‌ها، می‌توانیم برنامه‌ریزی بهتری برای انجام این کار داشته باشیم.

تفاوت نظافت محل کار و منزل

تفاوت نظافت محل کار و منزل در بخش نظافت سرویس بهداشتی

در هر دو مکان، چه در محل کار و چه منزل باید در نظر داشته باشید که کدام قسمت‌ها بیشتر مستعد آلودگی هستند. اگر به نظرتان اولین نقطه سرویس بهداشتی است، باید بگوییم که درست حدس زدید. همانطور که می‌دانید هیچ فرقی نمی‌کند که سرویس بهداشتی در منزل باشد و یا در محل کار، به هر حال این قسمت همیشه نیاز به نظافت و همچنین رعایت بهداشت دارد. بنابراین از تمیز کردن سرویس‌ها شروع کنید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

تفاوت نظافت محل کار و منزل در بخش سرویس بهداشتی منزل

اگر اهل مهمانی دادن نبوده و خانواده‌ای کم جمعیت محسوب می‌شوید، می‌توانید سرویس بهداشتی منزل خود را با شوینده‌های طبیعی نظافت کنید. این شوینده‌ها علاوه بر این که پاکیزگی به ارمغان می‌آوردند، هیچ گونه آسیبی به شما و طبیعت نخواهند زد. همچنین حین استفاده کردن از آن‌ها می‌توانید اطمینان داشته باشید که شیرآلات به مرور زمان کدر نمی‌شوند.

اما اگر نفرات شما در منزل زیاد است یا دائم مهمان دارید، به شما توصیه می‌کنیم که شوینده‌های شیمیایی قوی‌تری را نیز به کار ببرید. شوینده‌های طبیعی و ضعیف تنها برای آلودگی‌های نه چندان زیاد و عمقی کارآمد هستند. اگر می‌خواهید سرویس بهداشتی منزل شما همیشه پاکیزه بماند، علاوه بر اینکه آن را نظافت می‌کنید؛ باید از چند وسیله نظیر بوگیر، چاه بست، دستگاه تهویه و غیره استفاده نمایید. همچنین می‌توانید با نیروی نظافتی خود هماهنگ کرده و روزی را به نظافت کلی و اساسی سرویس‌های دستشویی و حمام اختصاص دهید.

تفاوت نظافت محل کار و منزل در بخش سرویس بهداشتی محل کار

تمیز کردن سرویس بهداشتی محل کار، کاملا با نظافت سرویس بهداشتی خانه متفاوت است و این یکی از موارد مهم تفاوت نظافت محل کار و منزل به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید محل کارتان نزد ارباب رجوع و همچنین کارمندان جلوه خوبی داشته باشد، مراقب نظافت سرویس بهداشتی آن باشید. هیچ کس دلش نمی‌خواهد در محل کار از سرویس بهداشتی نظیر سرویس‌های دستشویی‌ بین راهی استفاده کند.

اولین راهکار برای پاک نگه داشتن سرویس بهداشتی محل کار این است که از کارمندان و یا همکاران خود بخواهید، نظافت را رعایت کنند. اگر نظافت رعایت نشود، تمیز کردن هر روزه سرویس بهداشتی موثر نخواهد بود. می‌توانید با درست کردن برگه‌ای و چسباندن آن بر در سرویس، از آن‌ها این خواهش را داشته باشد که بهداشت شخصی را رعایت کنند.

راه حل دوم، کمک گرفتن از متخصصان نظافت محل کار است. تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی نیمه عمومی کار افراد عادی نیست و هیچ کدام از ما تبحر لازم را نداریم. بنابراین از متخصصان نظافت محل کار بخواهید به شما یاری برسانند. این افراد با به کارگیری شوینده‌های مخصوص می‌توانند به خوبی سرویس بهداشتی محل کار شما را تمیز کنند و مهم‌تر که این افراد نحوه کار با شوینده‌های شیمیایی نظیر وایتکس را به خوبی می‌دانند.

راهکار سوم نیز به کارگیری مکمل‌های شستشوی سرویس است. استفاده از بوگیرهای خودکار، چاه بست، تهویه مناسب و غیره باعث می‌شود سرویس بهداشتی شما تمیز و خوشبو بمانند.

تفاوت نظافت محل کار و منزل در بخش نظافت سرویس بهداشتی
برای نظافت سرویس بهداشتی محل کار باید به جز رعایت اصول بهداشتی و نظافتی از موارد دیگری چون استفاده از بوگیرها، خوشبو کننده ها و غیره نیز استفاده کنیم.

تفاوت نظافت محل کار و منزل در بخش ورودی‌ها

ورودی منزل

بعد از سرویس بهداشتی، آلوده‌ترین قسمت، ورودی خانه است. می‌توانید برای رهایی از ورود آلودگی به منزل خود از پادری استفاده کنید. همچنین با قرار دادن کفش‌ها در جا کفشی تا حد زیادی از ورود خاک به خانه جلوگیری خواهید کرد. در ادامه سعی کنید ورودی خانه را زود به زود جارو بزنید و با شوینده‌های مخصوص کف و یا شوینده‌های طبیعی آن را به خوبی تمیز کنید.

ورودی محل کار

هرچه قدر ورودی خانه کثیف است اما در مقابل آلودگی ورودی محل کار تمیز به نظر می‌رسد و می‌توان در این نقطه تفاوت نظافت محل کار و منزل را به خوبی حس کرد. از نیروی خدماتی خود بخواهید حتما هر روز ورودی را جارو کند و همچنین در فصول بارندگی برای جلوگیری از ورود گل به محل کار از پادری‌های مرغوب استفاده کنید. حتی بهتر است این زیر پایی‌ها را داخل دفتر نیز بیندازید.

تفاوت نظافت محل کار و منزل در بخش ورودی‌ها
برای تمیز کردن ورودی و سالن های محل کار، باید از یک برنامه نظافت روزانه برخوردار بوده و به طور مرتب این تمیزکاری انجام شود.

تفاوت نظافت محل کار و منزل در چربی زدایی آشپزخانه

آشپزخانه منزل

آشپزخانه هم از آن جاهایی است که بیشتر از دیگر نقاط خانه نامرتب و کثیف می‌شود. علت این امر در منازل، آشپزی‌های مکرر و وجود لکه‌های چربی بر روی لوازم است. خانم‌های خانه می‌توانند به راحتی با استفاده از پاک کننده‌های طبیعی، تمامی آلودگی‌های آشپزخانه را از بین ببرند.

آشپزخانه محل کار

آشپزخانه محل کار شاید بر اثر آشپزی کثیف نشود، اما به دلیل استفاده افراد متعدد از آن و عدم رعایت بهداشت، زود به زود نیاز به نظافت پیدا می‌کند. تصور کنید همکاران شما بدون اینکه دست خود را بشویند روزی چند مرتبه از چای ساز استفاده می‌کنند؟ خبر خوب اینکه برای پاکیزه نگه داشتن آشپزخانه محل کار، می‌توانید از شوینده‌های طبیعی که در منزل استفاده می‌کنید، بهره ببرید.

تفاوت نظافت محل کار و منزل در چربی زدایی آشپزخانه
اگر چه در آشپزخانه محل کار، آشپزی چندانی صورت نمی گیرد، اما لازم است که نظافت و پاکیزه سازی آن به صورت روزانه به دلیل تردد بالا، صورت بگیرد.

تفاوت نظافت محل کار و منزل در جارو کردن و گردگیری اتاق‌ها

اتاق‌های منزل

می‌توان گفت اتاق‌ها در مقایسه با سایر قسمت‌های خانه، کمترین میزان آلودگی را دارند، اما به این معنا نیست که نیازی به تمیزی نخواهند داشت. اتاق‌ها به دلیل اینکه کمتر مورد استفاده افراد متعدد قرار می‌گیرند، کمتر نیز کثیف می‌شوند. به هر حال لازم است گردگیری و جاروکشی هفتگی را انجام دهید تا همیشه اتاقی مرتب و تمیز داشته باشید.

اتاق‌های محل کار

اتاق‌های محل کار دقیقا برعکس اتاق‌های منزل، جز آلوده‌ترین‌ها هستند و تفاوت نظافت محل کار و منزل در اینجا به خوبی دیده خواهد شد. به خصوص اگر تعداد افرادی که در اتاق مشغول هستند، زیاد باشد؛ شما باید دائم به فکر تمیز کردن اتاق کار خود باشید. البته اگر در اتاق کار خود تنها بوده و ارباب رجوع زیادی  ندارید، نیازی به نظافت روزانه نیست و تمیز کردن هفتگی می‌تواند کافی باشد. به خاطر داشته باشید که هفته‌ای یک بار وسایل کار خود را با الکل ضدعفونی کنید.

در انتها، همانطور که از توصیه‌های بالا نتیجه گرفتید، برای پاکیزه ماندن محل کارتان لازم است زمانی بیشتر از وقتی که برای نظافت منزل می‌گذارید، در نظر بگیرید. اگر خود و یا همکاران وقت و حوصله این کار را ندارید، می‌توانید نظافت شرکت را به متخصصان نظافت محل کار بسپارید.

تفاوت نظافت محل کار و منزل در جارو کردن و گردگیری اتاق‌ها
نظافت محل کار و میز کار اهمیت زیادی دارد و خوب است که هر روز پیش از شروع کار، تمامی سطح میز و وسایل روی آن را تمیز و ضدعفونی نمایید.

سخن آخر

از یاد نبریم که تفاوت نظافت محل کار و منزل چیزی کاملا مشهود است و نمی‌توان به صورت قطعی این دو را با هم مشترک دانست. این دو کاملا از هم جدا‌ بوده و سبک نظافت خو درا نیز می‌طلبند. در نهایت تنها یک چیز است که در نظافت این دو مشترک به نظر می‌رسد، آن هم افزایش سرعت و کیفیت کارها با تقسیم وظایف است. از طرفی دیگر استفاده از نیروی متخصص در این امور، می‌تواند بازدهی بالاتری داشته و تمیزکاری را به شکل حرفه‌ای‌تری به انجام برساند. شما چه نظری درباره تفاوت نظافت منازل و محل کار دارید و معمولا این امور را چطور انجام می‌دهید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 9 =