بررسی انواع کولر گازی و تعیین مدل مناسب برای شما

0

با گرم شدن هوا و نزدیک شدن به فصول گرم سال بهترین راه برای لذت بردن از هوایی مطبوع و لذ‌ت‌بخش در محیط خانه و محل کار، انتخاب یک کولر گازی مناسب است. کولری که بتواند فضای شما را در کمترین زمان ممکن خنک کند و ویژگی‌های آن با نیازهای شما سازگار باشد.

درواقع برای اینکه شما بتوانید کولر گازی مناسبی برای خودتان انتخاب کنید، باید ابتدا با انواع کولرهای گازی و تفاوت‌های این کولرها با هم آشنا شوید و بتوانید با در نظر گرفتن قیمت کولر گازی، گزینه مناسبی را برای خود انتخاب نمایید. در این مقاله ما تصمیم گرفتیم تا به معرفی انواع کولر گازی بپردازیم تا شاید بتواند این انتخاب را کمی برای شما آسان‌تر کند. با استادکار، وب‌سایت و اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید.

کولر گازی چگونه کار می‌کند؟

شاید بد نباشد ابتدا کمی بیشتر با این وسیله تهویه و خنک کننده هوا و عملکرد آن آشنا شویم. دستگاهی که عملکرد آن شباهت زیادی به یخچال خانه شما دارد و تنها تفاوت آن این است که باید حجم بیشتری از فضا را خنک کند.

به طور کلی عملکرد کولر گازی با تبدیل گاز به مایع و سپس مایع به گاز انجام می‌شود. درواقع این دستگاه دارای پمپی است که گرمای محیط را جذب می‌کند و به محیط بیرون انتقال می‌دهد و طی فرآیندی هوای خنک و تهویه شده را وارد اتاق می‌کند.

در ادامه با شناخت اجزا و نوع عملکرد کولرگازی، هنگام برخورد با مشکلاتی نظیر چکه کردن کولرگازی راحت‌تر می‌توانید به مشکل پی برده و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید.

انواع کولر گازی

سیستم تهویه مطبوع مرکزی

انواع کولرگازی، سیستم تهویه مطبوع مرکزی یکی از معمول‌ترین نوع به شمار می‌رود که اغلب برای خانه‌ها و فضاهای بزرگ مناسب است چرا که به خوبی می‌تواند به یک اندازه کل فضا را خنک کند. سیستم خنک کننده مرکزی از یک شبکه از داکت یا کانال برای پخش کردن هوای خنک به کل خانه استفاده می‌کند. اگرچه استفاده از این نوع سیستم خنک کننده ساده به نظر می‌رسد اما برای اینکه یک سیستم خنک کننده مرکزی در خانه خود داشته باشید باید مراحل مختلف و آماده سازی‌های خاصی در خانه یا هر فضای دیگری انجام گیرد. تکنسین این کار باید اندازه خانه شما را محاسبه کند تا بداند سیستم خنک کننده مرکزی شما باید چه سایزی داشته باشد و چگونه و کجا نصب شود.

اگر سایز این سیستم مرکزی نسبت به خانه شما کوچک باشد نمی‌تواند به خوبی خانه‌تان را خنک کند. همچنین بیش از حد بزرگ بودن آن نیز رطوبت نامناسبی در خانه پخش خواهد کرد. بنابراین دقت داشته باشید که این مرحله نباید نادیده گرفته شود. حتی اگر خانه شما مناسب داشتن یک سیستم خنک کننده مرکزی نبود حتما آن را بپذیرید و سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

سیستم تهویه مطبوع مرکزی و تهویه کننده سقفی
تهویه کننده‌های سقفی که به نوع کاستی نیز شهرت دارند اغلب برای فضاهای بزرگ نظیر دفاتر کار یا کلاس‌های مدرسه کاربرد دارند و معمولا به یک سیستم خنک کننده مرکزی متصل هستند.

کولرگازی اسپلیت بدون کانال (Ductless)

سیستم‌های بدون کانال برای خانه‌ها و آپارتمان‌ها مناسب هستند. این سیستم‌ها نیز همانند سایر کولرگازی‌ها دو بخش داخلی و خارجی دارند. هرچند مزیت این نوع کولرگازی این است که به فضای کمتری در داخل خانه احتیاج دارد و نصب آن نیز نسبت به سیستم خنک کننده مرکزی راحت‌تر انجام می‌گیرد. بخش داخلی این سیستم توسط نصاب کولر گازی در داخل خانه به روی دیوار یا سقف نصب می‌شود.

مزایای استفاده از کولرگازی اسپلیت بدون کانال این است که سر و صدای کمتری دارد، دمای اتاق را به طور یکسان کم و زیاد می‌کند. همچنین می‌توانید به طور مجزا از این نوع کولرگازی در اتاق‌های مختلف خانه استفاده کنید بنابراین هرگاه استفاده‌ای از آن اتاق نداشتید با خاموش کردن کولرگازی آن در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنید. علاوه بر این‌ها، وجود کولرگازی مجزا در هر اتاق این امکان را به افراد خانه می‌دهد دمای هر اتاق را بسته به نیاز خود کم و زیاد کنند و مجبور نباشند همیشه از یک دما پیروی کنند. به دلیل وجود نداشتن کانال، کیفیت هوایی که وارد اتاق می‌شود نیز بهتر خواهد بود چرا که معمولاً وجود کانال ممکن است گرد و غبار نیز به همراه داشته باشد. نبود کانال، مراحل نگهداری از این نوع کولرگازی را نیز ساده‌تر می‌کند چرا که دیگر نیازی به تمیز کردن کانال کولر نخواهد بود.

بیشتر بدانید: راهنمای تشخیص و شناسایی کولر گازی اصلی از تقلبی

انواع کولر گازی اسپیلت دیواری
انواع کولر گازی اسپیلت دیواری در سایزها و کاربردهای مختلف وجود دارند که باید با توجه به فضای اتاقی که می‌خواهید خنک کنند آن‌ها را انتخاب کنید.

کولرگازی پشت پنجره‌ای

کولر گازی پنجره‌ای همان‌طور که از نامش پیداست پشت پنجره خانه نصب می‌شود و فقط یک اتاق خاص را خنک می‌کند. این نوع کولر، هوای گرم را خارج کرده و هوای خنک را به داخل اتاق پخش می‌کند. اما باید در نظر داشته باشید که کولر گازی پنجره‌ای برای فضاهای کوچک کاربرد دارد و اگر خانه شما بزرگ باشد و یا چند اتاق داشته باشید، با وجود این نوع کولرگازی خیلی هوای خنکی در اتاق احساس نخواهید کرد.

کولر گازی پنجره‌ای نیاز به برق‌کشی به صورت جداگانه ندارد و تنها کاری که برای راه‌اندازی آن بایستی انجام دهید این است که کابل برق آن را به طور مستقیم به پریز برق بزنید.

ازآنجایی‌که کولر گازی پنجره‌ای بدنه یک پارچه‌ای دارد، به آن کولر گازی یک تکه می‌گویند و به سادگی درون پنجره جا خورده و استفاده از آن بسیار سریع و آسان است. از مزیت‌های بسیار خوبی که این مدل از انواع کولر گازی دارد، می‌توان به قدرت خنک کنندگی بسیار بالا و قیمت به نسبت پایین آن اشاره کرد. البته ناگفته نماند که این نوع از انواع کولر گازی معمولاً وزن به نسبت زیادی دارد و البته میزان مصرف برق در آن به شدت بالا بوده و همچنین به هنگام کار کردن ایجاد سر و صدا نیز می‌کند که لازم است در زمان خرید کولر گازی حتماً به این نکات توجه کنید.

کولر گازی پنجره‌ای
کولر گازی پنجره‌ای را می‌توان مناسب برای خنک کردن فضای اتاق خواب معرفی کرد که قابلیت راه‌اندازی و جمع شدن بسیار ساده دارد و هر فرد به تنهایی می‌تواند آن را راه‌اندازی کند.

کولرگازی پرتابل

کولر گازی پرتابل را نسل جدید کولر گازی پنجره‌ای می‌خوانند. این نوع از انواع کولرگازی، هوای داخل اتاق را به داخل خود کشیده و خنک کرده و همان را دوباره وارد اتاق می‌کند. این نوع کولرگازی نیز یک شلنگ دارد که باید هوای گرم را به بیرون خانه هدایت کند.

این شلنگ نیز از پنجره به بیرون قرار می‌گیرد. همانند کولرگازی پنجره‌ای، این مدل از انواع کولرگازی نیز فقط قدرت خنک کردن یک اتاق را دارد. اما در عوض یک گزینه اقتصادی و به نوعی تطبیق پذیر است که در هر اتاقی به راحتی می‌توانید استفاده کنید. اگر به دنبال یک مدل کولر گازی کم مصرف و بهینه هستید، مدل کولر گازی پرتابل انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

خرید کولر گازی پرتابل کم مصرف
کولر گازی‌های پرتابل اغلب به صورت ایستاده قرار می‌گیرند اما قابل حمل هستند و می‌توانید آن‌ها را با خودتان به خانه جدیدتان ببرید.

کولرگازی هیبریدی

این نوع کولر گازی‌ها به کولر گازی‌های پمپ حرارتی ترکیبی نیز شهرت دارند. این نوع سیستم از بین دو منبع انرژی استفاده می‌کند که به موجب آن در مصرف انرژی و هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود. در تابستان، این پمپ حرارتی همانند معمول خود کار می‌کند، یعنی هوای گرم داخل خانه را به داخل خود کشیده و به بیرون منتقل می‌کند. در فصل زمستان، سیستم هیبریدی شما برعکس عمل می‌کند. یعنی این بار گرما را از فضای بیرون به داخل خانه منتقل می‌کند. در حقیقت سیستم هیبریدی بین منبع سوخت فسیلی و گاز تغییر کاربرد می‌دهد.

یعنی در فصل سرد زمستان، با توجه به دمای خاصی شروع به فعالیت از طریق منبع سوخت فسیلی کرده و فضای خانه را گرم می‌کند و در فصل گرم تابستان نیز عملکرد آن برعکس و این بار از طریق منبع گاز خواهد بود.

در هر حال موقع نصب این نوع سیستم تهویه هوا، یک درجه خاصی از دما برای داخل خانه در نظر گرفته می‌شود که مقرون به صرفه‌ترین دما خواهد بود. بنابراین دمای کمتر از آن موجب روشن شدن سیستم گرمایش تهویه و دمای بیشتر از آن موجب روشن شدن سیستم سرمایش می‌شود. اگر دمای داخل خانه به حالت مطلوبی تبدیل شود، سیستم به طور خودکار خاموش شده و این موجب می‌شود سیستم تهویه بیش از حد روشن نباشد و انرژی بیهوده صرف نکند. از این رو می‌توان این نوع از انواع کولر گازی را در دسته مدل‌های کولر گازی کم مصرف قرار داد.

سیستم خنک کننده و گرم کننده ژئوترمال

انرژی ژئوترمال که به آن انرژی زمین گفته می‌شود یک انرژی پایدار، کارآمد با طول عمر بالا است. همان‌طور که از نامش پیداست این سیستم تهویه کننده هوا از زمین انرژی می‌گیرد. در حقیقت اگر بخواهید از انرژی طبیعی استفاده کنید شاید این بهترین روش باشد. در زمستان، گرما از زمین به خانه شما منتقل می‌شود و در تابستان این عمل برعکس انجام می‌گیرد. هرچند نصب این نوع سیستم سرمایش و گرمایش نیز همانند سیستم مرکزی نیاز به شرایط خاص و برنامه‌ریزی‌های متعددی دارد.

کولر گازی سقفی

کولر گازی سقفی یا همان داکت اسپلیت نوعی از انواع کولر گازی است که در یونیت‌های داخلی در داخل دیوار یا سقف به صورت روکار اجرا می‌شود. مدل کولر گازی سقفی دارای یک یونیت داخلی (هواساز) نیز است که به صورت توکار در داخل سقف کاذب نصب می‌شود و می‌توان با کانال‌کشی آن را به اتاق‌ها یا واحدهای دیگر ساختمان متصل کرد.

البته ناگفته نماند که داکت اسپیلت خود دارای مدل‌های متنوعی مانند مدل کولر گازی اینورتر (دور متغیر) و معمولی (دور ثابت) است که به دو صورت تک فاز یا سه فاز در بازار به فروش می‌رسد. عملکرد سرمایشی این مدل کولر مانند سایر کولرها است و از طرفی در دسته کولرهای گازی پرمصرف قرار دارد زیرا سیستم آن به صورت اشتراکی فعال است و به طور مثال اگر شما تنها فضای یک اتاق را بخواهید تهویه و سرد کنید ناچارا کولر داخل پذیرایی و دیگر اتاق‌ها نیز فعال می‌شود و این متأسفانه یکی از معایب این مدل سیستم است. اما نوع قرارگیری آن به خصوص در خانه‌هایی که سقف کاذب دارند بسیار شکیل و منظم است.

از طرفی امکان نصب اینورتر روی کولر گازی معمولی نیز وجود دارد و موجب می‌شود تا موتور قابلیت کار کردن با دور متغیر را داشته باشد. درواقع در شرایط عادی موتور یک کولر عادی با سرعت ثابت کار می‌کند، اما با نصب اینورتر روی کولر گازی دستگاه می‌تواند دمای اتاق را روی مقدار مشخصی تنظیم نمود تا دستگاه بعد از رسیدن به این دما به صورت خودکار سرعت کارکرد موتور را کاهش می‌دهد و دیگر نیازی به خاموش شدن موتور نیست.

این کار موجب می‌شود تا کولر گازی کم مصرف شده و تا میزان زیادی در مصرف برق صرفه‌جویی کند و از آنجایی که لازم نیست موتور برای تنظیم دما مدام روشن و خاموش شود، طول عمر موتور نیز بیشتر می‌شود. به علاوه امکان تنظیم دما و کاهش کارکرد موتور این امکان را نیز برای شما فراهم می‌کند که دیگر لازم به در دست گرفتن کنترل کولر گازی و افزایش و کاهش دمای آن نداشته باشید و همه تنظیمات به صورت اتوماتیک تا رسیدن به دمای مشخص شده تنظیم شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت کولر گازی اینورتر و کولر معمولی چیست؟

انواع کولر گازی سقفی
کولر گازی سقفی شامل یک یونیت داخلی و یک یونیت خارجی است که راه اتصال آن‌ها از طریق لوله‌هایی است که از داخل دیوار و سقف کاذب به کار رفته و هرگز در نما دیده نمی‌شوند.

کولر گازی فندکی

کولر گازی فندکی یک نوع کولر دستی و پرتابل است که برای خودرو از آن استفاده می‌شود. همان‌طور که از نام این مدل کولر مشخص است جایگاه آن در قسمت فندک خودرو است و برای فعال سازی آن بایستی کولر از منبع تغذیه خود یعنی برق ماشین استفاده کند. جالب است بدانید که سیستم طراحی کولر گازی فندکی درست شبیه به سایر انواع کولر گازی است و شما می‌توانید شاهد قطعه کمپرسور و گاز کولر در آن نیز باشید و تنها تفاوتی که حس می‌شود کوچک شدن مقیاس تمام قطعات به کار رفته در آن است.

خرید کولر گازی فندکی
اگر بیشتر اوقات خود را در طول روز در خودرو می‌گذرانید و جابه‌جایی‌های طولانی مدت دارید در تابستان گرم بهترین گزینه برای خنک سازی فضای داخل خودرو کولر گازی فندکی است.

کولر گازی ایستاده یا زمینی

شاید برخی افراد گمان کنند که کولر گازی ایستاده همان کولر گازی پرتابل است اما این‌طور نیست زیرا تفاوت‌هایی جزئی با یکدیگر دارند. به طور مثال کولر گازی ایستاده ظاهر نسبتاً بزرگ‌تری نسبت به پرتابل دارد و قدرت این مدل کولر گازی بسیار زیاد است از این رو در محیط‌های بسیار بزرگ و وسیع استفاده می‌شود. کولر گازی ایستاده دارای یک یونیت خارجی است که کندانسور و کمپرسور در آن قرار گرفته و هنگام نصب کولر گازی این یونیت در بیرون از محل اصلی کولر نصب می‌شود.

اگر بخواهیم به مزیت‌های کولر گازی ایستاده اشاره کنیم می‌توان گفت این مدل یکی از انواع کولر گازی کم مصرف است که با استفاده از کمپرسورهای اسکرول پر توان می‌تواند در مقیاس بسیار وسیعی هوا را خنک کند و البته قدرت رطوبت زدایی بسیار بالایی نیز دارد و در عین حال که موتور پر قدرتی دارد میزان صدا و استهلاک در آن ناچیز است و طراحی زیبای آن سبب شده تا در محیط‌های بزرگ مشکلی ایجاد نکند.

کولر گازی زمینی یا ایستاده
کولر گازی زمینی یا ایستاده از جمله کولرهای گازی پرتابل هستند که می‌توان به سادگی آنها را در فواصل مختلف از محل نصب شده جا‌به‌جا کرد.

کولر گازی یخچالی

کولر گازی یخچالی درواقع یکی از مدل‌های کولر گازی ایستاده است و فقط به خاطر فرم ایستاده و شبیه به یخچال به آن کولر گازی یخچالی نیز می‌گویند و عملکرد سیستم سرمایشی آن درست شبیه به کولر گازی زمینی و یا ایستاده است.

کولر آبی رومیزی پرتابل
کولر آبی پرتابل ظرفیت محدودی داشته و به طور میانگین قادر به خنک سازی فضا تا ۱۰۰ متر مکعب را دارد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای اتاق خواب یا میز کار باشد.

چند نکته که باید برای داشتن دمای مطلوب در خانه خود در نظر بگیرید

  • کولرگازی‌ها اغلب مواقع به طور سالانه نیاز به سرویس شدن دارند. این کار بهتر است توسط متخصص و یا حتی پشتیبانی کولرگازی خریداری شده انجام گیرد تا بهترین نتیجه را داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است کولرگازی شما در فصل گرما حتی با کمترین دما نیز خانه شما را خنک نکند.
  • مهم‌ترین بخش نگهداری از کولرگازی، تعویض یا تمیز کردن فیلترهای آن است که اغلب هنگام سرویس کردن کولرگازی انجام می‌گیرد. فیلترهای کثیف یا مسدود شده جریان هوای مطبوعی برای خانه شما نخواهند داشت.
  • برای اینکه همیشه هوای مطبوعی در خانه خود داشته باشید استفاده از پنجره‌های دوجداره را فراموش نکنید. با این کار در مصرف انرژی نیز تا حد زیادی صرفه‌جویی خواهید کرد.
  • با هوشمند سازی خانه خود و استفاده از سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند تا حدود زیادی در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده و همیشه هوای مطبوعی در خانه خواهید داشت.

 

برای نصب هرکدام از انواع کولر گازی، می‌توانید از طریق لینک زیر، ثبت سفارش کنید:

نصب تعمیر و سرویس کولرگازی

سرویس کولرگازی، نصب و تعمیر آن

  • نصب کولر گازی اینورتر، اسپلیت، پنجره ای، دیواری و ایستاده
  • شارژ کولر گازی و رفع نشتی گاز کولر
  • تعمیر و سرویس کامل کولر گازی
  • تعمیر اینورتر کولرگازی
دریافت این خدمت از استادکار

بهترین مارک‌های کولر گازی کدام است؟

احتمالاً در زمان خرید کولر گازی با برندها و مارک‌های متفاوتی روبرو می‌شوید که البته برخی از این برندها به نسبت تقاضای بیشتری در میان مشتریان دارند و بیشتر از سایرین مورد توجه هستند. نکته مهمی که باید در زمان خرید کولر گازی حتماً به آن توجه داشته باشید، این است که باید با توجه به فضایی که دارید، کولری با قدرت مناسب برای خود انتخاب کنید. برای مثال برای مکان‌هایی با متراژ بالا بهتر است از کولرهای قوی‌تر مثل 30.000 یا 36.000 استفاده شود و برای اتاق‌های کوچک یک کولر گازی با قدرت 7000 یا 9000 نیز می‌توانید مناسب باشد.

 اگر دوست دارید بدانید که در میان برندهای معتبر و رایج چه تفاوت‌هایی در قیمت و مشخصات آن‌ها وجود دارد و چطور می‌توان انتخاب هوشمندانه‌تری را در خرید کولر آبی تجربه کرد بهتر است در این بخش از مقاله با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های بارز این برندها و حدود قیمت و طریقه نصب آن‌ها آشنا شویم.

کولر گازی سامسونگ

شرکت کره‌ای سامسونگ یکی از تولید کنندگان شناخته شده در تولید لوازم خانگی و تجهیزات مربوط به تهویه هوا در دنیا است که انواع مختلف کولرهای گازی نظیر اسپلیت، ایستاده، پرتابل، دیواری، سقفی و پنجره‌ای را تولید می‌کند که ظرفیت‌های این کولر گازی سامسونگ از 9000 تا 50.000 است. مجهز بودن اکثر مدل‌های جدید کولرهای گازی سامسونگ به تکنولوژی اینورتر و قدرت سرمایش بالا از مهم‌ترین مزیت‌های خرید از این برند است. از طرفی بازدهی بالا و کیفیت مناسب و گارانتی محصولات نیز جر مزایای خرید از برند سامسونگ محسوب می‌شود.

اسپلیت‌های سامسونگ در سری نام‌های مختلفی همچون wind free، good، better، max و… تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها ویژگی خاص خودشان را دارند. کولر گازی سامسونگ دارای 5 سال گارانتی کمپرسور و 18 ماه ضمانت قطعات است.

خدمات نصب کولر گازی سامسونگ
کولر گازی سامسونگ یکی از برندهای معتبر و رایج در دنیا است که انواع کولرهای گازی اسپلیت، ایستاده، پرتابل، دیواری، سقفی و پنجره‌ای را تولید می‌کند.

قیمت کولر گازی سامسونگ

در مورد قیمت کولر گازی سامسونگ باید بدانید که با توجه به نوع، سری و ویژگی‌های کالا هزینه‌ها متفاوت هستند. برای مثال قیمت کولر گازی سامسونگ از نوع اسپلیت 12000 از سری گود که تنها قابلیت سرمایش دارد، از حدود 12.600.000 تومان است و کولر گازی سامسونگ 18000 سری گود مجهز به سیستم اینورتر و با قابلیت سرمایش و گرمایش هوا حدود 16.000.000 تومان است.

کولر گازی ال جی

ال جی یکی از بزرگ‎ترین برندهای دنیا در زمینه تولید لوام خانگی و تجهیزات مربوط به تهویه هوا است که سالانه بیشتر از 12 میلیون دستگاه کولر گازی و اسپلیت تولید می‌کند و 20 درصد از کل بازار جهانی این محصولات را به خود اختصاص داده است. کولر گازی ال جی در ایران نیز در دسته پرفروش‌ترین محصولات قرار دارد و در حین داشتن کیفیتی بالا، تنوع زیادی در طراحی و مدل‌‌های آن وجود دارد. این کولرها با ظرفیت‌های مختلف و ویژگی‌های متفاوت برای هر نوع سلیقه‌ای در دسترس هستند.

خدمات نصب کولر گازی ال جی
کولر گازی ال جی 20 درصد کل بازار جهانی کولرهای گازی را به خود اختصاص داده است و به دلیل کیفیت بالا و تنوع زیاد محصولات در سراسر دنیا بسیار پرطرفدار است.

قیمت کولر گازی ال جی

قیمت کولر گازی ال جی نیز با توجه به نوع، مدل و ویژگی‌های محصول متفاوت هستند. برای مثال کولر گازی ال جی اسپلیت و مجهز به سیستم اینورتر از سری نکست پلاس حدود 16.900.000 تومان است، قیمت کولر گازی ال جی سقفی 4 طرفه با قدرت 24000 حدود 30.700.000 تومان است. قیمت کولر گازی ال جی مدل ایستاده 50000 حدود 19.900.000 تومان است.

کولر گازی اجنرال

یکی از باکیفیت‌ترین برندهای موجود در بازار که چندین دهه است که انواع اسپلیت و کولر گازی تولید می‌کند و محصولات پرقدرتی را وارد بازار کرده است. کولر گازی اجنرال مدل‌های متفاوتی دارد و به صورت پنجره ای، اسپلیت دیواری، داکت، کاستی و مولتی پنل تولید می‌شود و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولید کولرهای گازی در دنیا شناخته می‌شود. از بهترین مزیت‌های استفاده از کولر گازی اجنرال قدرت بالا و دوام طولانی کمپرسور محصولات این شرکت است.

خدمات نصب کولر گازی اجنرال
یکی از باکیفیت‌ترین برندهای موجود در بازار که چندین دهه است که انواع اسپلیت و کولر گازی تولید می‌کند و محصولات پرقدرتی را وارد بازار کرده است.

قیمت کولر گازی اجنرال

قیمت کولر گازی اجنرال نیز با توجه به مدل و قیمت آن متفاوت است. برخی از مدل‌های کولر گازی اجنرال اسپلیت از حدود 5.000.000 تومان و برخی دیگر نیز که به سیستم اینورتر مجهز هستند و مصرف پایین‌تری دارند، با قدرت 24000 حدود 24.000.000 تومان به فروش می‌رسد. کولر گازی اجنرال مدل ایستاده و قدرت 24000 نیز با قیمتی حدود 15.000.000 در بازار فروخته می‌شود.

کولر گازی گری

شرکتی معتبر که با استفاده از فناوری‌های به روز و مدرن توانسته به شرکتی چند ملیتی تبدیل شود و سالانه بیشتر از 27 میلیون دستگاه تهویه هوای خانگی تولید کند. یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان سیستم‌های تهویه هوا در سراسر دنیا که بیشتر از 530 آزمایشگاه برای تولید محصولات خود دارد. اصالت این برند چین است و مصرف کنندگان زیادی در سراسر دنیا دارد و توانسته در لیست برترین تولید کنندگان کولر گازی دنیا قرار بگیرد. کولر گازی گری در ظرفیت‌های متفاوتی تولید می‌شود و از ظرفیت هوادهی 9000 تا 50.000 تولید و عرضه می‌شود.

مجهز بودن به سیستم اینورتر در این کولرها موجب شده تا تقریباً 70 درصد مصرف انرژی دستگاه کاهش پیدا کند و بازدهی بهتری داشته باشد. از مهم‌ترین مزیت‌های این برند قدرت بالا، تنوع در مدل‌ها و ظرفیت‌های مختلف، بدنه باکیفیت، قیمت مناسب دستگاه و همچنین عمر بالای محصول است و در ایران نیز جز برندهای پرفروش محسوب می‌شود. تمامی مدل‌های این برند دارای 60 ماه گارانتی کمپرسور و 18 ماه گارانتی سایر قطعات هستند که این موضوع نیز برای خریداران یک مزیت محسوب می‌شود.

خدمات نصب کولر گازی گری
کولر گازی گری توسط یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان سیستم‌های تهویه هوا در سراسر دنیا در چین تولید می‌شود که سالانه بیشتر از 27 میلیون دستگاه تهویه هوای خانگی تولید کند.

قیمت کولر گازی گری

قیمت کولر گازی گری نسبت به سایر مدل‌ها و برندها تا حدودی مقرون به صرفه و مناسب‌تر است. برای مثال شما برای خرید یک کولر گازی گری مجهز به اینورتر و با قدرت 36000 با قابلیت سرمایش و گرمایش مبلغی حدود 14.000.000 تومان پرداخت می‌کنید و کولر گازی ایستاده گری با قدرت 48000 حدود 14.000.000 تومان قیمت دارد. قیمت کولر گازی گری 18000 حدود 8.500.000 تومان و قیمت کولر گازی گری 24000 حدود 15.000.000 تومان است. قیمت کولر گازی پرتابل اینورتر 13000 حدود 7.000.000 تومان است.

نصب کولر گازی

یکی از مهم‌ترین مراحلی که باید بعد از خرید کولر گازی به آن توجه داشته باشید، کمک گرفتن از یک نصاب کولر گازی است که دارای تجربه و دانش کافی برای انجام دادن این کار باشد. توجه داشته باشید که سپردن این کار به افرادی ناشی و بی‌تجربه می‌تواند در عملکرد کولر شما اختلال ایجاد کند و به آن آسیب بزند. از طرف دیگر برای نصب کولر گازی لازم است تا فرد متخصص ابتدا محل مناسبی برای نصب پیدا کند که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • از نور مستقیم خورشید و گرما محفوظ باشد
  • امکان اتصال پنل برای نصب کولر در آن وجود داشته باشد
  • از آنتن، خطوط برق، آیفون و تلفن حداقل 1 متر فاصله داشته باشد.
  • محل نصب دارای استحکام کافی باشد.

مراحل نصب کولر گازی نیز معمولاً با توجه به مدل آن نیاز به لوله کشی، سیم‌کشی، عایق کار و نصب و راه‌اندازی است که کلیه این مراحل باید با دقت نظر و مهارت خاصی انجام شود. برای اینکه بتوانید نصب کولر گازی خود را به فرد متخصص و باتجربه‌ای واگذار می‌کنید می‌توانید در پلتفرم استادکار ثبت‌نام کنید و سپس استادکار با معرفی برترین متخصصین امر نصب کولر در سطح شهر به شما کمک می‌کند تا کار خود را به دست ماهرترین افراد بسپارید. شما می‌توانید با مشاهده رزومه افراد و مشاهده تجربه و امتیازاتی که افراد دیگر از کار کردن با این نصاب‌ها ثبت کرده‌اند، بهترین فرد را برای کار خود انتخاب کنید.

علاوه برای این بهتر است بدانید که استادکار با متخصصینی همکاری می‌کند که علاوه بر خدمات نصب همه برندهای مختلف کولر گازی، قادر به تعمیر، سرویس‌های دوره‌ای و زمستانه، شارژ کولر گازی، رفع نشتی، تعمیر اینورتر، تعویض قطعات و عیب‌یابی انواع کولرهای گازی هستند.

نصب تعمیر و سرویس کولرگازی

سرویس کولرگازی، نصب و تعمیر آن

  • نصب کولر گازی اینورتر، اسپلیت، پنجره ای، دیواری و ایستاده
  • شارژ کولر گازی و رفع نشتی گاز کولر
  • تعمیر و سرویس کامل کولر گازی
  • تعمیر اینورتر کولرگازی
دریافت این خدمت از استادکار
مراحل نصب کولر گازی | خدمات نصب و راه اندازی کولر گازی
مراحل نصب کولر گازی نیز معمولاً با توجه به مدل آن نیاز به لوله کشی، سیم‌کشی، عایق کار و نصب و راه‌اندازی است که کلیه این مراحل باید با دقت نظر و مهارت خاصی انجام شود.

هزینه نصب کولر گازی

هزینه نصب کولر گازی شما با توجه به مدل کولر و یا مشکلی که وجود دارد، متفاوت است. از طرفی قیمت لوازم یدکی که برای برندهای مختلفی همچون ال جی، سامسونگ، اجنرال و گری مورد استفاده قرار می‌گیرد، هزینه متفاوتی دارند و این موضوع می‌تواند روی هزینه نصب کولر گازی شما مؤثر واقع شود. اما به طور کلی هزینه‌ نصب و تعمیر با توجه به جدول زیر محاسبه می‌شود:

شرح خدمات قیمت واحد- تومان
نصب پنل کولر گازی 160.000
نصب پایه دیواری یونیت خارجی 80.000
کابل‌کشی – متری 10.000
داکت‌کشی – متری 20.000
اجرت لوله کشی مسی- متری 27.500
نصب فیوز مینیاتوری 40.000
نصب پایۀ زمینی 75.000
جوشکاری یونیت 20.000

به طور کلی میانگین هزینه تعمیر و نصب کولر گازی از حدود 200.000 تا 385.000 تومان است که در صورتی که مشتری بعد از بازدید کار سفارش خود را لغو کند، ملزم به پرداخت هزینه ایاب ذهاب نصاب خواهد بود.

کلام آخر

در این مقاله با انواع کولر گازی و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها تا حدودی آشنا شدیم و یاد گرفتیم که برای انتخاب یک کولر گازی مناسب، باید حتماً به نوع نیاز و همچنین متراژ مکانی که قصد داریم برای آنجا کولر تهیه کنیم، توجه داشته باشیم. از طرف دیگر برخی از برندها در کشور شناخته شده‌‌تر هستند و از این رو ساده‌تر می‌توان به کیفیت این محصولات اعتماد کرد. برای فضاها کوچک که دوست داریم گرما و سرما را به طور مستقیم حس کنیم، می‌توانیم از سیستم گرمایش و سرمایش پرتابل استفاده کنیم و این نوع کولر برای خانه‌های اجاره‌ای کوچک نیز گزینه مناسبی است. از طرفی هزینه پایینی دارد و به راحتی قابل حمل و انتقال به مکانی دیگر است.

به طور کلی لازم است تا در هنگام تهیه یک کولرگازی و سیستم تهویه مطبوع، حتماً به اندازه خانه، مدت زمان اقامت و بودجه خود دقت کنید و برای نصب کولر خود حتماً از افرادی متخصص و ماهر کمک بگیرید. برای این موضوع پیشنهاد ما به شما این است که متخصص مورد نظرتان را از طریق استادکار پیدا کنید و با در نظر گرفتن تجربیات افراد مختلف در کار با این افراد، مناسب‌ترین فرد را برای نصب کولر گازی خود انتخاب کنید.

نصب تعمیر و سرویس کولرگازی

سرویس کولرگازی، نصب و تعمیر آن

  • نصب کولر گازی اینورتر، اسپلیت، پنجره ای، دیواری و ایستاده
  • شارژ کولر گازی و رفع نشتی گاز کولر
  • تعمیر و سرویس کامل کولر گازی
  • تعمیر اینورتر کولرگازی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + چهارده =