انواع کاشی و سرامیک کف خانه را بشناسید

1

همان‌طورکه می‌دانید، کاشی و سرامیک کف انواع متفاوتی دارند. امروزه این دو مدل کفپوش، به دلیل مزایای زیادی که دارند، بسیار مورد توجه قرار دارند. یکی از این مزایا، داشتن تنوع و امکان اجرا به روش‌های مختلف برای پدید آوردن یک کفپوش مدرن است. اما آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که کدام مدل از انواع کاشی و سرامیک کف برای خانه شما مناسب‌تر است؟ یا این‌که انواع کاشی و سرامیک کف چه تفاوت‌هایی با هم داشته و استفاده از هرکدام چه مزایا و معایبی دارد؟ در زمان خرید کاشی یا انواع سرامیک کف لازم است به چه نکاتی توجه کنید تا انتخاب هوشمندانه‌تری را تجربه کنید؟

در این مقاله قصد داریم به‌طور کامل در مورد انواع کاشی و سرامیک کف و انتخاب مناسب‌ترین و بهترین مدل‌های آنها به شما توضیحاتی بدهیم، همچنین روش‌های اجرای طرح سرامیک کف را بررسی خواهیم نمود. پس با استادکار همراه باشید.

مزایای استفاده از کاشی و سرامیک کف چیست؟

این روزها در دکوراسیون داخلی بسیاری از خانه‌های ایرانی، از انواع کاشی یا انواع سرامیک کف استفاده می‌شود که، پوششی بسیار عالی برای کف مخصوصا در روزهای گرم تابستان هستند. علاوه بر این اگر از مصالح درجه یک استفاده شود، تا میزان زیادی بر ارزش خانه افزوده خواهد شد. مقاومت بالا و تنوع در طرح و رنگ انواع سرامیک کف خانه موجب شده تا این کفپوش‌ها، با هر سبک و سلیقه‌ای سازگار باشند. از مزیت‌های انواع کاشی و سرامیک کف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازگاری با محیط زیست
  • ضدحساسیت بودن
  • دارای پوشش سخت و مقاوم در برابر عوامل گوناگون مانند ضربه
  • ضدآب بودن
  • داشتن درخشش و جلوه‌ای خاص
  • وجود طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و سبک‌ها
  • نگهداری ساده
  • دوام طولانی
  • ضدحریق بودن
  • مقاوم بودن در برابر نور خورشید

بیشتر بدانید: راهنمای کامل محکم کردن و بندکشی سرامیک کف خانه

دستی در حال اشاره به ترک ایجاد شده روی سرامیک کف خانه
مزیت دیگر انواع کاشی یا انواع سرامیک کف خانه، بهداشتی بودن و سهولت در نظافت خواهد بود. به همین خاطر، این کفپوش‌ها تا حد زیادی، سلامتی محیط را تضمین می‌کنند.

مواد تشکیل‌دهنده کاشی‌ها و سرامیک‌ها

به‌طورکلی، انواع کاشی و سرامیک کف از مواد مختلفی مانند خاک رس، سنگ، فلز، فلدسپات، ماسه و کوارتز تشکیل می‌شوند که هرکدام به نوبه خود کاربرد متفاوتی دارند. شما باید بسته به اندازه فضای مورد نظر، سبک دکوراسیون و بودجه، جنس، طرح و رنگ مورد علاقه خود را از میان انواع کاشی و سرامیک کف انتخاب نمایید.

نمونه‌های انواع کاشی و سرامیک کف در یک فروشگاه
انواع جنس‌های مختلف برای کاشی و سرامیک کف خانه، درجه شکنندگی متفاوتی دارند. پس در زمان خرید، به این نکته مهم هم دقت داشته باشید تا کفپوش بادوام‌تری داشته باشید.

معرفی انواع کاشی و سرامیک کف

همان‌طورکه اشاره شد، کاشی و سرامیک کف خانه، انواع مختلفی دارند. گاهی هم به اشتباه از این دو کلمه به جای هم استفاده می‌شود. اما در حقیقت سرامیک‌ها هم نوعی کاشی هستند. برای درک بهتر این موضوع باید بدانید کاشی از دو بخش سفالی و لعابی تشکیل شده که اگر لعاب روی آن از جنس سرامیک باشد، به آن کاشی، سرامیک گفته می‌شود.

در همین رابطه، خواندن این مقاله هم بسیار مفید است: تفاوت کاشی و سرامیک چیست؟

سرامیک نسبت به بسیاری از مدل‌های کاشی، سنگین‌تر است. همچنین مقاومت بیشتری در برابر ضربه و تغییرات محیطی دارد. از همین‌رو کاربرد سرامیک کف بسیار بیشتر از کاشی است. کاشی‌ها انواع متفاوتی دارند و هرکدام بسته به جنس و مقاومتشان، در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در بسیاری از موارد قیمت کاشی از سرامیک پایین‌تر است. همین امر موجب می‌شود بسیاری از افراد، از خرید سرامیک منصرف شوند. فراموش نکنید که کاشی‌ها و سرامیک‌ها درجه‌بندی و کیفیت‌های متفاوتی دارند. این موضوع روی قیمت کاشی و سرامیک کف و همچنین کیفیت اجرای آنها تأثیر می‌گذارد.

انواع کاشی

در ادامه می‌توانید با انواع کاشی و ویژگی‌های هر کدام آشنا شوید.

۱. تراورتن

تراورتن نوعی سنگ آهک سفید است که امروزه به عنوان یکی از سنگ‌های طبیعی متخلخل در صنعت معماری و دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. جالب است بدانید در زمان‌های قدیم در ایتالیا، از کاشی تراورتن برای ساخت معابد، حمام و مجسمه استفاده می‌شده است. تراورتن جزء دسته سنگ‌هایی است که مقاومت بسیار بالایی دارد. این نوع کاشی امروزه هم در نمای خارجی ساختمان و هم در فضای داخلی به کار برده می‌شود.

از مزایای کفپوش تراورتن می‌توان به قابلیت بازیافت آن اشاره کرد. اگر از تراورتن در آشپزخانه‌ای استفاده کردید که رطوبت زیادی دارد، برای جلوگیری از نفوذ رطوبت، حتما باید روی آن سیلر بزنید.

بیشتر بخوانید: کاشی‌های ترک خورده خانه را چطور تعمیر کنیم؟

یک صندلی، گلدان و رادیاتور در گوشه‌ای از اتاق با کاشی کف تراورتن قهوه‌ای
کاشی تراورتن به دلیل بافت متخلخلی که دارد، ظاهری جالب و بافتی خاص را پدید می‌آورد. فقط باید دقت کنید که این نوع کفپوش، به مراقبت زیادی نیاز دارد.

برای دریافت خدمات کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری توسط متخصصان برجسته و خوش‌ذوق، روی استادکار حساب کنید:

کاشی کاری و سرامیک کاری

کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری

  • اجرای انواع خدمات کاشی کاری، سرامیک کاری و موزائیک کاری
  • کاشی کاری کف و دیوار آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام
  • سرامیک کاری دیوار و کف ساختمان، استخر
  • کف سازی و موزائیک کاری کف ساختمان، حیاط، پارکینگ
دریافت این خدمت از استادکار

۲. سرامیک

از جمله مواد اولیه کاشی‌های سرامیکی، خاک رس است که بعد از قالب‌گیری به‌صورت سرامیک‌های مربعی در می‌آید. استفاده از انواع کاشی سرامیکی بهتر از کاشی چینی است، زیرا میزان ناخالصی کمتر و مقاومت بالاتری دارد و دوام آن بیشتر است. امروزه از سرامیک برای کف بسیاری از فضاها مانند فضای نشیمن خصوصی یا پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.

دکوراسیون اتاق نشیمن با کف سرامیک طرح‌دار و سقف چوبی شیبدار
کفپوش سرامیک به دلیل راحتی در نظافت، برای طراحی داخلی قسمت‌های مختلف منزل به ویژه برای آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی مناسب است.

۳. سنگ مرمر

سنگ مرمر در دسته‌بندی انواع کاشی کف با قابلیت شستشو قرار گرفته است. سنگ مرمر دوام بسیار بالایی دارد و یک گزینه ایده‌آل برای کف‌پوش اتاق‌ خواب و پذیرایی محسوب می‌شود. این کفپوش بسیار گران‌قیمت بوده، اما زیبایی منحصربه‌فردی دارد. سنگ مرمر به علت لکه‌پذیری سریع، در محیط بیرون از خانه استفاده نمی‌شود و فقط در فضاهای داخلی کاربرد دارد. یکی از مهم‌ترین معایب استفاده از این سنگ به‌عنوان کفپوش، لغزندگی کف بعد از خیس شدن آن است.

دکوراسیون لابی ورودی ملاسیک و مجلل با سرامیک کف مرمری
انواع سرامیک کف مرمری، یکی از لوکس‌ترین انواع کاشی و سرامیک کف هستند که زیبایی خاصی به محیط می‌بخشند. فقط باید حواس‌تان باشد برای نظافت، از مواد شیمیایی سنگین که روی سنگ لکه ایجاد می‌کنند، بهره نگیرید.

چنانچه پس از مدتی، کفپوش سنگی شما شفافیت خود را از دست داد، می‌توانید با کف‌سابی، درخشش اولیه‌اش را به آن برگردانید. برای این منظور، همکاران کاربلد ما در استادکار در خدمت شما خواهند بود:

خدمات کفسابی و سنگ‌سابی

کفسابی و سنگ‌سابی

  • خدمات سنگ سابی و کفسابی انواع سنگ های ساختمانی
  • کفسابی سرامیک، موزاییک، بتن با دستگاه سمباده
  • سنگ سابی گرانیت، مرمریت، دهبید، تراورتن و انواع سنگ
  • اسیدشویی و شستشوی کف با اسید و مواد شوینده و بتونه کاری کف و رزین کف
دریافت این خدمت از استادکار

۴. چوب فاکس

چوب فاکس (Faux wood)، نوع جدیدی از انواع کاشی و سرامیک کف و بسیار پرطرفدار است. این کاشی طرحی شبیه به چوب و دوام بسیار بالایی دارد. به همین دلیل، می‌تواند یک جایگزین عالی برای پارکت باشد. امکان نگهداری از این سرامیک نیز بسیار ساده است و می‌تواند در فضاهایی مانند پذیرایی، نشیمن خصوصی یا اتاق خواب به کار رود.

همان‌طورکه می‌دانید استفاده از پارکت‌های چوبی برای مکان‌هایی با آب و هوای شرجی و سطوحی که در معرض آب قرار می‌گیرند، مناسب نیست. بنابراین سرامیک‌های چوب فاکس در این شرایط می‌توانند جایگزین بی‌نظیری برای پارکت باشند.

خواندن این مقاله را نیز از دست ندهید: سرامیک طرح پارکت چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؟

دکوراسیون آشپزخانه مدرن با کاشی کف چوب فاکس
شاید شما در خانه، کودک یا حیوان خانگی دارید و نیاز است کفپوش‌ها را به طور مرتب بشویید. حال که در این شرایط، امکان بهره‌گیری از پارکت را ندارید، پیشنهاد ما برای شما، انتخاب چوب فاکس به عنوان کاشی کف است.

۵. موزاییک

موزاییک جزو کاشی‌های بسیار محبوب بوده که این روزها نوع تزیینی آن طرفداران بسیاری پیدا کرده است. از موزاییک‌های تزیینی و بسیار زیبا برای پوشاندن دیوار نیز استفاده می‌شود. البته ابعاد موزاییک دیواری، به‌طور معمول کوچک‌تر از ابعاد موزاییک کف است. به‌طور مثال موزاییک برای بخشی از پوشش دیوار و کف حمام یا فضای بین کابینت‌ و کانتر در آشپزخانه کاربرد دارد. نظافت این نوع کاشی راحت است و به همین دلیل خانم‌های خانه به آن علاقه دارند.

خواندن این مقاله را هم توصیه می‌کنیم: ایده‌های کاشی بین کابینتی جدید

نمایی از راهروی سرویس بهداشتی با موزاییک کف طرح‌دار هندسی
تمیزکاری آسان موزاییک، دوام بالای آن و تنوع در طرح و رنگ، این نوع کاشی را بسیار محبوب و پرطرفدار کرده است.

علاوه بر خدمات کف در آشپزخانه، استادکار باتجربه‌ترین کارشناسان کابینت‌سازی را برای به‌روز کردن آشپزخانه شما در اختیار دارد. پس برای مدرن کردن آشپزخانه خود، با ما تماس بگیرید:

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

انواع سرامیک

انواع سرامیک کف خانه با توجه به مصالحی که برای ساخت آنها استفاده شده است، در دو دسته پرسلان و غیرپرسلان قرار می‌گیرند. در ادامه ویژگی‌های هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

۱. سرامیک پرسلان

پرسلان به انواع سرامیکی گفته می‌شوند که دمای پخت بالایی دارند. پخت در دمای بالا به این نوع سرامیک، ماهیت شیشه‌ای و تخلخل کم می‌دهد. پرسلان‌ها از سرامیک‌های معمولی ضخیم‌‌ترند و جذب آب کمتری دارند. به همین دلیل از بهترین انواع سرامیک کف خانه محسوب به شمار می‌روند. سرامیک‌های پرسلانی به دو صورت لعاب‌دار و بدون لعاب تولید می‌شوند.

سرامیک‌های پرسلا‌ن از بهترین و باکیفیت‌ترین انواع سرامیک کف هستند. مقاومت و استحکام این نوع از سرامیک‌ها با توجه به نحوه ساخت آن بسیار بالاست. سرامیک پرسلان جزء گران‌ترین انواع سرامیک کف ساختمان بوده ولی به دلیل کیفیت بالایی که دارد، بسیاری از افراد استفاده از آن را به نوع غیرپرسلان ترجیح می‌دهند. از سرامیک‌های پرسلان می‌توان در هر مکانی مثل اماکن مسکونی، عمومی، تجاری، هتل‌ها و حتی کارخانه‌ها و سازمان‌ها استفاده کرد.

این مدل سرامیک کف به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  • سرامیک لعاب‌دار: این سرامیک‌ها شباهت زیادی به سرامیک‌های غیرپرسلان لعاب‌دار دارند و یک لایه لعاب نازک روی سرامیک قرار گرفته است.
  • سرامیک بدون لعاب: روی این سرامیک‌ها هیچ لعابی وجود ندارد و ظاهرشان مات است.
  • سرامیک پولیش شده: این سرامیک‌ها بدون لعاب هستند و به دلیل پردازش‌هایی که روی آن انجام شده، سطحی براق دارند.
  • سرامیک دولایه: این سرامیک‌ها از یک لایه بدنه سرامیک و یک لایه لعاب ضخیم تشکیل شده‌اند.
  • سرامیک بافت‌دار: این نوع سرامیک کف دارای طرح‌هایی شبیه به سنگ طبیعی است.
دکوراسیون یک دفتر کار مدرن با کفسازی سرامیک پرسلان سفید
قیمت سرامیک پرسلان بالاتر است. اما دوام بالای آن باعث می‌شود، پرداخت این تفاوت قیمت، توجیه اقتصادی داشته باشد.

۲. سرامیک غیرپرسلان

به سرامیک‌های غیرپرسلان، سرامیک معمولی نیز گفته می‌شود. آنها از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به سرامیک‌های پرسلان دارند. مهم‌ترین تفاوت‌های سرامیک پرسلان و غیرپرسلان، در تراکم آنها است. سرامیک‌های غیرپرسلان تراکم پایینی دارند و از همین رو، مقاومت‌شان در برابر ضربه، کمتر است. در ضمن رطوبت بیشتری را جذب می‌کنند.

قیمت سرامیک‌های معمولی یا غیرپرسلان به طور معمول ارزان‌تر است. بنابراین خیلی از افراد استفاده از آن را نسبت به سرامیک‌های پرسلان ترجیح می‌دهند. فراموش نکنید ضربه زدن به سرامیک غیرپرسلان، موجب ترک خوردن و شکستن آن می‌شود. از همین‌‌رو نصب آن باید به دست افراد باتجربه انجام شود.

بیشتر بدانید: تفاوت سرامیک پرسلان و معمولی در چیست؟

اگر برای نصب کاشی و سرامیک کف خانه یا محل کار، به دنبال افراد متخصص هستید، می‌توانید از همکاران حرفه‌ای ما در استادکار کمک بگیرید:

کاشی کاری و سرامیک کاری

کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری

  • اجرای انواع خدمات کاشی کاری، سرامیک کاری و موزائیک کاری
  • کاشی کاری کف و دیوار آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام
  • سرامیک کاری دیوار و کف ساختمان، استخر
  • کف سازی و موزائیک کاری کف ساختمان، حیاط، پارکینگ
دریافت این خدمت از استادکار

۳. سرامیک مات

سطح ظاهری و بافت روی سرامیک‌ها با هم متفاوت هستند. سرامیک‌های مات، نور کمتری به اطراف باز می‌تابانند. به همین دلیل گرد و غبار و لکه روی این سرامیک‌ها کمتر مشخص می‌شود. استفاده از سرامیک مات برای فضاهای بزرگ چندان مناسب نیست و جلوه چندان زیبایی ندارد. سرامیک‌های مات، به دلیل اصطکاک زیادی که دارند، به‌طور عمده در کف حمام و سرویس‌های بهداشتی کار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: برای تمیز کردن درز سرامیک چکار کنم؟

دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی سنتی با کاشی و سرامیک کف مات
انواع سرامیک کف مات، بیشتر برای مکان‌های پررفت‌وآمد مناسب هستند. چون به دلیل عدم انعکاس زیاد نور، کثیفی و خاک را کمتر از انواع براق نشان می‌دهند.

۴. سرامیک براق

انواع سرامیک کف براق، زیبایی بیشتری به فضای شما می‌بخشند. اما لکه‌ها و آلودگی‌ها در این نوع سرامیک‌ها، بیشتر به چشم می‌آید. به همین دلیل لازم است سریع‌تر اقدام به تمیز کردن آن کنید.

اگر خانه‌ای دارید که متراژ کمی دارد و قصد دارید ابعاد آن را بزرگ‌تر نشان دهید، به کار گرفتن انواع کاشی و سرامیک کف براق، می‌تواند انتخاب درستی باشد. همچنین انواع سرامیک کف که نور را بهتر منعکس می‌کنند، به مکان‌های کم‌نور کمک می‌کنند تا روشن‌تر دیده شوند.

این مقاله هم جالب است: چگونه نور اتاق تاریک را بهتر کنیم؟

دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن و مینیمال با سرامیک کف براق سفید
انواع سرامیک کف، دکوراسیون داخلی شما را لاکچری و مدرن نشان می‌دهند. اما نیاز به تمیزکاری بیشتری نسبت به انواع مات خواهند داشت.

درجه‌بندی سرامیک

انواع سرامیک کف بر اساس درجه سختی در رده‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. در کل سرامیک، با پنج درجه سختی تولید می‌شود:

درجه سختی ۱:

این سرامیک‌ها سختی و مقاومت پایینی دارند. به همین علت، بیشتر برای مکان‌های کم رفت‌وآمد مثل حمام استفاده می‌شوند. لازم به ذکر است که این نوع سرامیک، تنها برای پوشش دیوار مناسب است.

درجه سختی ۲:

این دسته از سرامیک‌ها نسبت به سرامیک‌های درجه یک کمی سخت‌تر هستند. اما هنوز هم مقاومت پایینی دارند و برای مکان‌های پر رفت‌وآمد توصیه نمی‌شوند. برای دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی مناسب هستند و برای فضاهای خارج از خانه، کاربردی ندارد.

بیشتر بدانید: با انواع کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی آشنا شوید.

درجه سختی ۳:

از سرامیک‌هایی با درجه سختی ۳ در داخل خانه و فضاهای کوچک استفاده می‌شود. سرامیک‌های درجه ۳ امکان لکه‌پذیری سریعی دارند و فقط برای اتاق‌ها مناسب هستند. بهتر است از این سرامیک با درجه سختی سه، برای آشپزخانه استفاده نکنید. همچنین این موارد برای اتاق خواب کودک توصیه نمی‌شوند.

درجه سختی ۴:

مقاومت و دوام این سرامیک‌ها بسیار زیاد است و می‌توان از آنها در هر فضایی بهره گرفت. سرامیک با درجه سختی چهار برای هر نوع فضایی در خانه از جمله راهرو، آشپزخانه و حتی اتاق خواب کودک مناسب است.

درجه سختی ۵:

سرامیک با این درجه سختی، مقاوم‌ترین، سنگین‌ترین و گران‌ترین نوع سرامیک است که می‌تواند در هر مکانی استفاده شود. گرد و غبار زیادی روی این نوع سنگ می‌نشیند. پس بهتر است برای فضاهای اداری در ابعاد بزرگ یا در اتاق خواب که رفت‌وآمد چندانی ندارد، استفاده شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای نصب و مراقبت از کفپوش سرامیک

راهنمای انتخاب انواع کاشی و سرامیک کف برای خانه

حال که با انواع کاشی و سرامیک کف آشنا شدید، بهتر است بدانید هنگام انتخاب کاشی و سرامیک کف خانه باید به چه مواردی توجه کنید.

جنس کاشی و سرامیک کف

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هنگام خرید انواع کاشی و سرامیک کف باید به آن توجه کرد، میزان سختی کاشی و سرامیک است. همان‌طورکه می‌دانید، تمام انواع کاشی و سرامیک کف خانه در دسته‌بندی سنگ قرار دارند. سنگ‌ها هم درجه سختی متفاوتی دارند که میزان مقاومت آنها را تعیین می‌کند و هر یک در فضای به خصوصی کاربرد دارند.

رنگ‌بندی و طرح انواع کاشی و سرامیک کف که در کنار هم چیده شده‌اند
مهم‌ترین معیار خرید کاشی و سرامیک کف، جنس آن است که بسته به فضا، می‌توان آن را از نوع خیلی سخت یا معمولی خریداری کرد.

ظرافت انواع سرامیک و کاشی

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید انواع کاشی و سرامیک کف خانه باید به آن توجه کنید، ظرافت آن است. ظرافت کاشی و سرامیک، میزان رطوبت‌پذیری مشخص می‌کند. علاوه بر این هنگام نصب کاشی و سرامیک کف، باید توجه کنید که امکان نفوذ آب به پوشش اصلی دیوار ممکن نباشد. انواع کاشی و سرامیک کف را می‌توان از نظر ظاهری به چند دسته تقسیم‌بندی کرد:

  • کاشی و سرامیک غیرقابل‌نفوذ: میزان جذب آب کمتر از ۰.۵ درصد دارد که برای استفاده در آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی مناسب است.
  • کاشی و سرامیک شیشه‌ای: جذب آب بین ۰.۵- ۳ درصد دارد.
  • کاشی و سرامیک نیمه شیشه‌ای: جذب آب ۳-۷ درصد دارد.
  • کاشی و سرامیک غیر شیشه‌ای: جذب آب بیش از ۷ درصد دارد که به هیچ عنوان برای پوشش کف توصیه نمی‌شود.

راهنمای چیدمان انواع کاشی و سرامیک کف

طرح سرامیک کف و کاشی، روی سبک و ظاهر دکوراسیون تاثیر زیادی می‌گذارد. به همین دلیل لازم است قبل از انتخاب سرامیک، حتما در مورد نحوه چیدمان کاشی و سرامیک کف تصمیم بگیرید

چیدمان مستقیم کاشی و سرامیک

کلاسیک‌ترین نوع چیدمان کاشی و سرامیک کف به صورت مستقیم و طبق یک الگوی اولیه است. طرح سرامیک کف و کاشی، در هر فضایی قابل‌اجرا است.

پاهای فردی که روی کاشی کف طرح‌دار سنتی ایستاده
چیدمان مسقیم کاشی و سرامیک کف، برای کفپوش‌های دارای طرح، مناسب‌تر است. چون طرح سرامیک کف یا کاشی را شلوغ نمی‌کند.

برای اطلاع از انواع خدمات استادکار و ثبت سفارش خود، می‌توانید همین حالا اپلیکیشن ما را روی تبلت، رایانه یا تلفن همراه خود نصب نمایید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

چیدمان مورب یا لوزی انواع کاشی و سرامیک کف

گاهی اوقات برای طراحی فضایی خاص می‌توان سرامیک‌ها یا کاشی‌ها را به صورت مورب با زاویه ۴۵ درجه چیدمان کرد تا فضا را بزرگ‌تر نشان دهد. چیدمان مورب کاشی و سرامیک کف بیشتر در فضاهایی مثل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام که فضای کوچکی دارند، اجرا می‌شود.

چیدمان مورب کاشی و سرامیک کف یک اتاق
چیدمان مورب کاشی و سرامیک اگر با زاویه‌ای غیر از 45 درجه اجرا شود، تعادل و تناسب فضا را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.

چیدمان V شکل یا زیگزاگی کاشی و سرامیک

چیدمان زیگزاگی، روشی خلاقانه برای کنار هم قرار دادن انواع کاشی و سرامیک است. این مدل چیدمان، موجب می‌شود خالی بودن فضای خانه کمتر به چشم بیاید. در این روش از چیدمان، انواع کاشی و سرامیک کف مستطیلی را به صورت V شکل کنار هم قرار می‌دهند. نحوه چینش زیگزاگی، توجه مخاطب را به سمت خود جذب می‌کند. در ضمن به هیچ عنوان برای چشم خسته‌کننده نیست.

اجرای زیگزاگی سرامیک و کاشی کف یک اتاق ناهارخوری
طرح سرامیک کف یا کاشی زیگزاگی، برای فضاهای کوچک کمتر استفاده می‌شود. چون این طرح تنها در حالتی به چشم می‌آید که وسعت زیادی را در بر گیرد.

چیدمان سه بعدی

با کنار هم قرار گرفتن برخی از انواع سرامیک کف، طرح‌هایی سه‌بعدی ایجاد می‌شود. این نوع طرح‌ها در مکان‌های مختلفی مانند استخر، رستوران، اتاق‌های پذیرایی بزرگ وغیره استفاده‌ می‌شوند.

چیدمان حصیری کاشی و سرامیک

شکلی از یک موج پیوسته و زیبا در چیدمان حصیری کاشی و سرامیک وجود دارد که محیط را پویا و سرزنده نگه می‌دارد. از چیدمان حصیری کاشی و سرامیک کف، بیشتر برای راهروها استفاده می‌شود. به علاوه از این طرح می‌توان در حاشیه یک طرح بزرگ هم بهره گرفت تا به طرح اصلی، جلوه بیشتری بدهد.

یک سینی پذیرایی روی کف سرامیکی با چیدمان حصیری اجرا شده
طرح سرامیک کف یا کاشی حصیری، در مکان‌هایی که دکوراسیون خلوت‌تری دارند، بیشتر به چشم خواهد آمد.

چیدمان ترکیبی کاشی و سرامیک کف

انواع کاشی و سرامیک کف در با فرم‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به صورت ترکیبی برای تزیین کف آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد.

چیدمان ترکیبی کاشی و سرامیک کف راه پله خانه به رنگ‌های سفید، قرمز و قهوه‌ای
اگر دوست دارید در دکوراسیون شما، کف، برجسته دیده شود، طرح سرامیک کف خانه یا کاشی خود را به صورت ترکیبی انتخاب نمایید. بهره‌گیری از رنگ‌های مختلف، این امکان را به شما می‌دهد که طرح‌های متنوعی را خلق نمایید.

چیدمان سرامیک چرخ دنده‌ای

از دیگر چیدمان سرامیک کف می‌توان به مدل چرخ دنده‌ای اشاره کرد. در این طرح سرامیک، یک سرامیک کوچک در وسط قرار می‌گیرد و چهار سرامیک بزرگ در اطراف این سرامیک کوچک چسبانده می‌شود. برای به چشم آمدن چیدمان چرخ دنده‌ای، سرامیک بخش وسط و اطراف، در دو رنگ متفاوت (و ترجیحا متضاد) به کار گرفته می‌شوند.

چیدمان چرخ‌دنده‌ای کاشی کف سرویس بهداشتی و حمام کوچک
چیدمان کف در مدل چرخ دنده‌ای، یک فضای ساده و کسل‌کننده را به فضایی جذاب و پویا تبدیل می‌کند.

چیدمان شش‌ضلعی

چیدمان شش‌ضلعی یا لانه زنبوری ظاهری بسیار منحصربه‌فرد و جذاب به محیط می‌بخشد. به کار بردن رنگ‌های مشابه و هماهنگ در چیدمان شش‌ضلعی می‌تواند موجب زیباتر به نظر رسیدن این سبک شود.

چیدمان کاشی کف شش‌ضلعی یا لانه زنبوری در یک حمام
چیدمان کاشی کف به صورت شش‌ضلعی یا لانه زنبوری، می‌تواند به صورت تک رنگ (برای محیط‌های شلوغ) یا چندرنگ (برای فضاهای خلوت‌تر) اجرا شود.

چیدمان شطرنجی کاشی و سرامیک کف

برای چیدن سرامیک کف به صورت شطرنجی تنها لازم است از دو رنگ سرامیک با رنگ متضاد استفاده کنید و آن‌ها را یکی در میان به صورت مورب یا مستقیم در کنار هم قرار دهید.

چیدمان شطرنجی کاشی و سرامیک کف آشپزخانه سفید و مشکی
طرح سرامیک کف به صورت شطرنجی، اگر در فضایی وسیع و بدون بهره‌گیری از سایر عناصر دکوراتیو به کار رود، فضا را وهم‌آلود خواهد کرد. پس بهتر است این طرح را در فضاهای کوچک‌تر به کار برد.

قیمت انواع کاشی و سرامیک کف

در بازار، کاشی و سرامیک در طرح‌های متنوع و با کیفیت‌های مختلفی عرضه می‌گردد. به همین دلیل نمی‌توان محدوده قیمت مشخصی برای این کفپوش‌ها ارائه نمود. ولی خوب است محدوده قیمت اجرای این کفپوش‌ها توسط همکاران ما در استادکار را بدانید. قیمت کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری کف بسته به نوع کاشی یا سرامیک کف، طرح و چیدمان پیشنهادی و روش اجرا، برای هر مترمربع از ۸۵ هزار تومان تا ۱۰۵ هزارتومان متغییر است.

البته پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت قیمت دقیق خدمات ما، اپلیکیشن استادکار را نصب و با کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

1 نظر
  1. پیمان می گوید

    سلام خسته نباشید
    من خودرو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۷ دارم ۱۱۰۰۰ هزار تا کار کرده از توی اتاقش یه صدایی شبیه به ویبره گوشی میاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =