تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین

0

ماشین ظرفشویی به احتمال زیاد یکی از پرمصرف‌ترین لوازم خانه شماست. اما هنگامی که صحبت از تعمیر و نگهداری این دستگاه می‌شود، بسیاری از افراد از آن غفلت می‌کنند. اگر تمیز کردن ماشین ظرفشویی را به طور دوره‌ای انجام نداده و پشت گوش بیاندازید، ماشین ظرفشویی خود را به یک دستگاه سراسر باکتری، قارچ و مستعد بو تبدیل می‌کنید. تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین یکی از روش‌های موثر در این زمینه است. استفاده از جوش شیرین در ماشین ظرفشویی می‌تواند هم بوی ناشی از ماندگی آب را در این دستگاه از بین ببرد و هم شما را از شر تعمیرات پرهزینه آن نجات دهد. در این راهنمای مفید در مورد نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین و تاثیر استفاده از جوش شیرین در ماشین ظرفشویی خواهیم گفت.

با تمیز نکردن ماشین ظرفشویی، آن را به یک دستگاه سراسر باکتری، قارچ و مستعد بو تبدیل می‌کنید.
با تمیز نکردن ماشین ظرفشویی، آن را به یک دستگاه سراسر باکتری، قارچ و مستعد بو تبدیل می‌کنید.

اهمیت نظافت ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی که همیشه وظیفه تمیز کردن ظرف‌های شما را بر عهده دارد، خود نیز باید تمیز شود. با گذشت زمان چربی، مواد صابونی و مواد زائد غذایی می‌توانند در ماشین ظرفشویی باقی بمانند. این امر نه تنها زمینه پرورش و رشد میکروب‌ها را فراهم می‌کند، بلکه موجب کاهش کارایی دستگاه نیز می‌شود.

بیشتر بدانید نحوه استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی

هر چند وقت یک بار باید ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟

به گفته یکی از متخصصان لوازم منزل، بهتر است فیلتر و دریچه تخلیه ماشین ظرفشویی را ماهانه یک بار خالی کنید. همچنین یک فرآیند سه مرحله‌ای وجود دارد که به شما کمک می‌کند با استفاده از جوش شیرین در ماشین ظرفشویی عمل تمیز کردن این دستگاه را به سادگی انجام دهید.

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین

در این قسمت با نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین به طور کامل آشنا خواهید شد. پس مراحل زیر را دنبال کنید.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین یکی از روش‌های مهم پاکسازی ظرفشویی است
شستشوی ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین یکی از روش‌های مهم پاکسازی ظرفشویی است

۱- تخلیه ماشین ظرفشویی

برای نظافت ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین ابتدا لازم است ماشین ظرفشویی را خالی کرده و قسمت تخلیه را نیز بررسی کنید تا هیچ گونه آشغال و مواد غذایی در آن باقی نمانده باشد. این امر موجب بهبود زهکشی، افزایش راندمان تمیزکاری ماشین ظرفشویی و جلوگیری از صدمه به ماشین ظرفشویی می‌شود.

همچنین لازم است تمام قطعات مانند قفسه ها، آبفشان و فیلتر را نیز خارج کرده و به صورت جداگانه بشویید. سوراخ‌های آبفشان را با وسیله‌ای کوچک مانند خلال دندان تمیز کنید. اولین استفاده از جوش شیرین در ماشین ظرفشویی را می‌توان در شستشوی صفحه فیلتر با مسواک و جوش شیرین اعمال کرد. همچنین با یک پارچه نرم که آن را درون سرکه خیسانده‌اید، درزهای ماشین ظرفشویی را پاک کنید.

۲- ریختن سرکه داخل محفظه

مرحله بعدی ریختن سرکه به اندازه یک الی دو فنجان داخل محفظه کف ماشین ظرفشویی است. اکنون آن را روی دور کند و چرخه آب گرم بگذارید تا دستگاه به صورت خالی شروع به کار کند. با این کار چربی و دیگر جرم‌های موجود داخل ماشین ظرفشویی از بین می‌رود و بوی خوشایندی نیز جایگزین بوی ناخوشایند داخل دستگاه می‌شود. به طور کلی، سرکه به پاک کردن رسوبات قدیمی برجای مانده از شستشوهای قدیم معروف است و هر گونه چربی را که می‌تواند منجر به گرفتگی لوله فاضلاب شود از بین می‌برد.

با ریختن سرکه، چربی و دیگر جرم‌های موجود داخل ماشین ظرفشویی از بین می‌رود.
با ریختن سرکه، چربی و دیگر جرم‌های موجود داخل ماشین ظرفشویی از بین می‌رود.

۳- استفاده از جوش شیرین در ماشین ظرفشویی

پس از اتمام چرخه اول تمیزکاری ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین نوبت به اضافه کردن جوش شیرین به دستگاه ظرفشویی می‌رسد. برای استفاده از جوش شیرین در ماشین ظرفشویی، یک فنجان جوش شیرین را در قسمت پایین ماشین ظرفشویی بپاشید و دور کند آبکشی با آب گرم را اجرا کنید. جوش شیرین خاصیت سایندگی دارد و ذرات اضافی مواد غذایی را که از مدت‌ها قبل روی بدنه ظرفشویی شما جا خوش کرده اند از بین می‌برد. آنگاه خواهید دید که جوش شیرین موجب رفع بوهای ناخوشایند شده و ظاهری درخشان و بدون لک را در دستگاه شما ایجاد خواهد کرد.

یک فنجان جوش شیرین را در قسمت پایین ماشین ظرفشویی بپاشید و دور کند آبکشی با آب گرم را اجرا کنید.
یک فنجان جوش شیرین را در قسمت پایین ماشین ظرفشویی بپاشید و دور کند آبکشی با آب گرم را اجرا کنید.

۴- استفاده از سفیدکننده

اگر شستشوی ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین برایتان کافی نیست و می‌خواهید مراحل تمیزکاری خود را تکمیل کنید، می‌توانید از یک شوینده مانند سفیدکننده بهره بگیرید که البته برای ماشین‌های ظرفشویی با فضای داخلی استیل ضدزنگ توصیه نمی‌شود و بهتر است به همان سرکه و جوش شیرین بسنده کنید. اما اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، با یک اسکاچ نرم اندکی سفیدکننده روی سطح داخلی ظرفشویی بکشید و با پارچه‌ای نمدار پاکش کنید. در انتهای تمیزکاری، بدنه داخلی را با پارچه‌ای خشک کرده و بدنه خارجی را نیز دستمال بکشید.

جمع‌بندی

تمیز کاری ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین یکی از روش‌های موثر برای پاکسازی ماشین ظرفشویی به عنوان یکی از مهمترین اجزای آشپزخانه شماست. شما از چه روش‌های دیگری استفاده می‌کنید؟

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × دو =