آموزش نصب قفل برقی یا الکتریکی درب

1

موضوع امنیت چیزی نیست که بتوانیم از آن به راحتی چشم بپوشیم. امنیت در دوره‌های مختلفی توجه افراد را به خود جلب کرده است و همان‌طور که می‌دانید تا به امروز قفل‌های امنیتی متفاوتی تولید و به بازار عرضه شده‌اند. اما با پیشرفته شدن تکنولوژی، امروز قفل‌های الکترونیکی طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. قفل الکترونیکی درب یا همان قفل درب برقی امروز به عنوان گزینه‌های امن‌تری نسبت به قفل‌های سنتی محسوب می‌شوند.

از این رو نصب قفل برقی، قفل برقی درب حیاط و در کل قفل‌های الکترونیکی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. ما در این مطلب قصد داریم ضمن ارائه قیمت قفل برقی درب حیاط و قیمت قفل الکترونیکی درب، آموزش نصب قفل برقی و آموزش نصب قفل برقی کله گاوی را در اختیارتان قرار دهیم. پس با ما در استادکار همراه باشید.

گام به گام آموزش نصب قفل برقی

قفل الکترونیکی درب چیست؟

از دیرباز تا کنون امنیت جزو نیازهای اساسی بشر بوده و در عصرهای مختلف انسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته است. در گذشته‌های نه چندان دور افراد برای مراقبت از لوازم خود از قفل‌های زنجیری استفاده می‌کردند. اما با گذشت زمان و پیشرفت در صنعت سیستم‌های امنیتی قفل‌های برقی به بازار آمده اند و روند امنیت و حفاظت را راحت‌تر کرده‌اند. یکی از این ابزارها که باعث راحتی در ایجاد امنیت شده است، قفل برقی نام دارد.

بیشتر بدانید آموزش باز کردن انواع قفل

قفل های الکترونیکی نسل جدیدی از قفل ها هستند که امنیت بالایی را به همراه خواهند داشت.
قفل های الکترونیکی نسل جدیدی از قفل ها هستند که امنیت بالایی را به همراه خواهند داشت.

در واقع هر کسی که به دنبال مدرن سازی استفاده از قفل و کلید است، به نصب قفل برقی روی می‌آورد. این قفل‌ها به مراتب نسبت به قفل‌های سنتی مطمئن‌تر و همچنین قابل تنظیم‌ عمل می‌کنند و با یک کنترل فوق‌العاده راه حلی انعطاف‌پذیر برای قفل کردن درها محسوب می‌شوند.
قفل‌های الکترونیکی راهی برای جایگزینی کلیدها یا اضافه کردن ویژگی‌های جذابی مانند اتوماسیون کردن آن‌ها مانند قفل از راه دور یا باز کردن آن است. اگرچه بیشتر این نوع قفل‌ها در اتومبیل مشاهده می‌شود، اما امروز شاهد ارائه و نصب قفل برقی برای خانه‌ها و ادارات بسیاری هستیم.
در هر نوع از قفل، قفل یا پیچی میان درب و قاب آن قرار می‌گیرد تا از باز شدن آن جلوگیری شود. گاهی این قفل‌ها می‌توانند به صورت اتوماتیک درب را قفل کنند و گاهی این قفل‌ها تنها در حالت چرخیدن کلید و به صورت دستی درب را به طور کامل قفل می‌کنند.

حال با تعریفی که از قفل الکترونیکی داشتیم، از شما دعوت می‌کنیم تا با مراحل آموزش نصب قفل برقی در ادامه با ما همراه شوید:

برای نصب قفل الکترونیکی به ابزار جوشکاری و دریل نیاز دارید تا بتوانید قفل را در جای خود نصب نمایید.
برای نصب قفل الکترونیکی به ابزار جوشکاری و دریل نیاز دارید تا بتوانید قفل را در جای خود نصب نمایید.

مراحل و آموزش نصب قفل برقی

در ابتدا لازم است بگوییم که برای نصب قفل برقی، ممکن است به وسایلی مانند ابزار جوشکاری و فلزبری، سنباده، پیچ گوشتی و دریل نیاز داشته باشید، لذا پیش از شروع کار، این ابزار را نزدیک خود نگه دارید تا برای نصب دچار مشکل نشوید:

  • در ابتدا محلی که قرار است قفل برقی در آن نصب شود، را پیدا کرده و جای پیچ‌های آن را به وسیله دریل سوراخ کنید. قسمتی از چارچوب که برجستگی قفل برقی درون آن قرار می‌گیرد را سوراخ کنید. به این منظور زبانه را که روی درب و یا دیوار قرار می گیرد، پیدا کرده و به نسبت آن سوراخی روی چارچوب رو به رویی ایجاد نمایید تا زبانه قفل درون آن گیر کند.
  • بعد از دریل کاری و جوشکاری‌های احتمالی، قفل را روی محل‌های علامت گذاری شده قرار داده و پیچ‌ها را ببندید. اغلب این قفل‌ها به وسیله ۴ پیچ آلنی انجام می‌شود که درون جعبه‌های مربوط به این قفل‌ها وجود دارد.
  • در ابتدا پایه گیرها را روی درب قرار داده و پیچ کنید تا نصب گردد. البته به جهت قرارگیری قفل نیز توجه نمایید تا آن را به درستی روی چارچوب نصب کنید.
    در این مرحله باید سیم تغذیه قفل را نیز ببندید. منبع تغذیه اغلب این قفل‌ها، ۱۲ ولت ac است لذا می‌توانید به راحتی سیم‌ها را به هرکدام از پین‌های بوبین ببندید.
  • در مرحله آخر باید قاب مشکی روی قفل را ببنیدید که بستن آن نیز به کمک ۲ مهره آلنی انجام می‌شود. به این منظور قاب را در قسمت انتهایی قفل جایی که شاسی فشاری وجود دارد، قرار دهید و مهره را در جای خود بگذارید و آن‌ها را ببندید.
قفل های الکترونیکی درب و حیاط از جمله قفل های گران قیمت محسوب می شوند.
قفل های الکترونیکی درب و حیاط از جمله قفل های گران قیمت محسوب می شوند.

قیمت قفل الکترونیکی درب و قیمت قفل برقی درب حیاط

از آن‌جایی که این قفل‌ها امنیت بسیاری را فراهم می‌سازند، لذا قیمت قفل الکترونیکی درب نصبت به سایر قفل‌ها کمی بالاتر است. یعنی شما می‌توانید این قفل‌ها را با قیمت متغیر و چیزی حدود ۷ الی ۲۰ میلیون تومان خریداری کرده و نصب نمایید.

آموزش نصب قفل برقی کله گاوی

آنچه که در نصب قفل برقی کله گاوی باید به آن توجه کنید، این است که برای نصب این قفل‌ها، باید  در ابتدا محفظه این قفل یا همان نقاب رویی آن که محتویات قفل را دربرگرفته، جدا نمایید. محفظه داخلی را با قاب فلزی که درون کارتن قفل وجود دارد، هماهنگ نمایید تا بتوانید پیچ‌ها و قفل را به درب پیچ کنید. در مرحله بعدی، زبانه قفل را در قاب مخصوص به خود قرار داده و بر روی دیوار رو به رو نصب کنید. روی قاب مخصوص نصب پیچ‌ها، فلش‌هایی دارد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید جهت نصب قفل و زبانه را گم نکنید.

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد، قفل درب برقی و یا قفل درب حیاط یکی از بهترین قفل‌ها برای حفظ امنیت در خانه و هر محلی است که می‌تواند نصب گردد. این قفل‌ها را امروز می‌توانید در ساختمان‌های مدرن، چه اداری و چه تجاری و چه مسکونی بیابید. حال چنانچه شما نیز می‌خواهید این قفل‌ها را نصب کنید، می‌توانید این مراحل گام به گامی که از آموزش نصب قفل برقی عنوان کردیم را دنبال نمایید.

1 نظر
  1. فرهاد می گوید

    سلام راهنمایی خوبی بود اما طریقه اتصال سیم های آنرا ننوشتید اگر مایل بودید میتونم کمکتان کنم.ممنون از وبلاگ تان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 16 =