دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی چه ویژگی‌های دارد؟

0

دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی عبارتی برای توصیف گرایش‌های مختلف در زمینه معماری و طراحی داخلی است که در انگلستان از قرون وسطا تا عصر حاضر توسعه یافته است. سبک دکوراسیون انگلیسی به علت زیبایی کلاسیک، لوکس بودن، هارمونی و متریال های باکیفیت استفاده‌شده در دکورهای متنوع موردعلاقه بسیاری از افراد است. این سبک طراحی داخلی در بهترین حالت آن نشانگر سلیقه‌ی خوب صاحب‌خانه است ولی بدون شک اجرای آن در سطح بالا نیاز به مهارت بالا و سرمایه کافی دارد. در این مقاله بیش‌تر با این سبک دکوراسیون خاص آشنا خواهیم شد. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید ،

ترکیب رنگ در سبک دکوراسیون انگلیسی

در این سبک دکوراسیون پالت رنگ عموماً از سه یا چهار رنگ تشکیل‌شده است. انگلیسی‌ها تمایل دارند از رنگ‌هایی استفاده کنند که فضای خانه را گرم و صمیمی نشان دهد مثل ترکیب رنگ‌های زمینی و این رنگ‌ها می‌توانند هم مات و هم درخشان باشند. در دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی مدرن استفاده از طرح‌های گل‌دار متنوع رایج است.

رنگ قرمز مات در میان خانه‌های انگلیسی محبوبیت زیادی دارد و می‌توانیم رد پای آن را در فرش‌های کف اتاق و دیوارهای خانه‌ها ببینیم. ترکیب این رنگ با کابینت‌ها و قفسه‌های سفید هم یکی از انتخاب‌های محبوب طراحان سبک انگلیسی است. مقاله ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل را اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهد .

ترکیب رنگ در سبک دکوراسیون انگلیسی

اسباب و اثاثیه در دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی

مبلمان کلاسیک انگلیسی از نشیمن وسیع، دسته‌های کوتاه و راحت و پشتی بلند تشکیل‌شده‌اند. اغلب این مبلمان با چوب با کیفیت ساخته می‌شوند و به همین دلیل می‌توانند گران‌قیمت باشند. پایه‌های خراطی‌شده از ویژگی‌های مبلمان به سبک انگلیسی است.

استفاده از قفسه‌های کتاب، کمدها و کشوهای چوبی در فضای خانه یکی دیگر از ویژگی‌های سبک دکوراسیون انگلیسی است. در حالت ایدئال بهتر است کتاب‌هایی با روکش چرمی را در قفسه‌های کتاب خود قرار دهید تا زیبایی آن دو چندان شود. ۲۰ ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل در صورت نداشتن ایده جدید مشاهده کنید .

پرده‌های یک خانه انگلیسی اغلب بلند، سنگین و به رنگ‌های گرم و تیره هستند. می‌توانید این پرده‌ها را با تورهای سفید چین‌دار تزیین کنید. با قرار دادن آرایه‌هایی که دارای پارچه‌ای به رنگ هماهنگ با پرده‌های خانه هستند هماهنگی بیش‌تری را به فضای خانه ببخشید. مثلاً کوسن‌ها و چراغ‌های رومیزی همرنگ پرده‌ها با حاشیه چین‌دار سفیدرنگ.

اسباب و اثاثیه در دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی

همچنین از مهم‌ترین ویژگی‌های خانه‌های انگلیسی وجود شومینه در اتاق نشیمن است. می‌توانید مبلمان راحتی خود را دورتادور شومینه بچینید تا فضایی گرم‌تر و صمیمی‌تر در خانه ایجاد کنید.

۵ واقعیت درباره دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی

۱- راحتی خانه مقدم بر همه چیز است

تلاش برای هر چه بیش‌تر راحت به نظر رسیدن خانه فقط مختص سبک دکوراسیون انگلیسی نیست. هر چه باشد اتاق نشیمن اکثر خانه‌های دنیا برای راحتی و دور هم جمع شدن خانواده طراحی شده‌اند. بااین‌حال در دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی به راحتی بهای ویژه‌ای پرداخته می‌شود.

به‌ عنوان‌ مثال در بسیاری از اتاق‌های نشیمن از دو کاناپه کوچک به‌جای یک کاناپه بزرگ استفاده می‌شود. این چیدمان شرایط را برای هر چه صمیمی‌تر کردن دورهمی ها و رودررو نشستن میهمان‌ها و اعضای خانه در اتاق نشیمن فراهم می‌کند. قرار دادن روانداز بر لبه‌های پنجره تا افراد بتوانند روی بنشینند و حتی قرار دادن مبل‌های راحتی در آشپزخانه در خانه‌های انگلیسی مرسوم و نشان‌دهنده علاقه انگلیسی به هر چه راحت‌تر ساختن خانه است. اگر علاقه مندید بدانید سقف کاذب آلومینیومی چیست مقاله ما در این مورد را مطالعه کنید .

آشپزخانه به سبک انگلیسی - ویژگی دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی

۲- شیک و مجلسی بودن آن‌قدرها هم مهم نیست

احتمالاً اولین چیزی که با شنیدن عبارت دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی به یاد می‌آورید طراحی‌های داخلی مجلل و پر تکبر کاخ باکینگهام و صحنه‌های سریال انگلیسی Downtown Abbey است. اما با وجود شهرتی که انگلیسی‌ها به خاطر تأکید فراوان برای شیک و رسمی بودن به هم زده‌اند، خانه‌های معمولی انگلیسی بسیار ساده‌تر و خودمانی‌تر هستند. شاید به دلیل آن که اکثر خانه‌های انگلیسی آن‌چنان هم بزرگ نیستند و داشتن یک اتاق پذیرایی بیش‌ازحد مجلل و رسمی ایده چندان مناسبی برای خانه‌های معمولی انگلیسی نیست.

در دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی به همان اندازه که به طرح‌های رنگی هارمونیک و اثاثیه سِت و هماهنگ اهمیت داده می‌شود، برای انتخاب‌های نامتعارف و خلاقانه هم جایگاه قابل‌توجهی در نظر گرفته می‌شود. مثلاً انتخاب یک لوستر با طرح نامعمول، کلکسیونی از صندلی‌های ناهماهنگ در ایوان خانه، ترکیب اثاثیه مدرن با عتیقه و… در سبک دکوراسیون انگلیسی دور از انتظار نیست. پیشنهاد میکنم مقاله  دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی منزل را نیز مطالعه کنید .

شیک و مجلسی بودن آن‌قدرها هم مهم نیست

۳- ردپای دوره‌های تاریخی انگلیس در دکوراسیون خانه

انگلستان کشوری است که قدمت طولانی و دورهای تاریخی با ویژگی‌های معماری و زیبایی‌شناختی برجسته دارد. پس تعجبی ندارد که اثر دوره‌های پیشین را در سبک دکوراسیون انگلیسی ببینیم. در خانه‌های انگلیسی می‌توانید دکورها و مبلمان متعلق به سبک ویکتوریا و حتی دوره‌های جورجین و ادواردین را ببینید. البته اولین چیزی که طراحان داخلی به سبک انگلیسی به آن اهمیت می‌دهند هماهنگی حس و حال خانه با این دکورهای قدیمی است و بااینکه به این دروه های تاریخی در دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی اهمیت زیادی داده می‌شود، اما درعین‌حال لزومی هم احساس نمی‌شود که خانه را پر از اشیای عتیقه و تاریخی کنند. کلید موفقیت سبک دکوراسیون انگلیسی ایجاد هماهنگی میان مدرنیته و میراث تاریخی انگلیس است.

ردپای دوره‌های تاریخی انگلیس در دکوراسیون خانه

۴- انگلیسی‌ها عاشق رنگ هستند

باوجودآنکه آب‌وهوای اکثر مناطق انگلستان تقریباً همیشه ابری و خاکستری‌رنگ است، انگلیسی‌ها دوست دارند رنگ‌های درخشان و شاد را به خانه خود بیاورند. رنگ کردن یکی از دیوارها به رنگ روشن، نصب کاغذدیواری‌های رنگی، پهن کردن فرشینه‌های رنگارنگ از جمله کارهایی است که در دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی انجام می‌شود. اکثر خانواده‌های انگلیسی به سمت رنگ‌های آرامش‌بخش مثل آبی و سبز تمایل دارند، اما جوان‌ترها رنگ‌های گرم‌تر مثل نارنجی، زرد و صورتی را هم در سبک دکوراسیون انگلیسی به کار می‌برند.

سبک معماری انگلیسی

۵- استفاده گسترده از کمدهای چوبی و اثاثیه کشودار

انگلیسی‌ها علاقه خاصی به ایجاد فضای مخصوص جمع‌آوری وسایل در خانه‌های خود دارند. ازآنجاکه اکثر خانه‌ها در شهرهای بزرگ مثل لندن دارای فضای محدودی هستند، افراد به‌جای استفاده از کمدهای بزرگ بیش‌تر تمایل به استفاده از قفسه‌های چوبی و میزهای کشودار دارند. در خانه‌های معمولی انگلیسی می‌توانید میزهای پذیرایی که دارای قفسه و کشو در زیر بدنه آن هستند، طاقچه‌های چوبی در آشپزخانه‌ها و کتابخانه‌ها و کابینت‌های باریک را در راهروها و هال ببینید. مقاله جدیدترین دکوراسیون منزل عروس اطلاعات جامعی برای شما دارد می توانید آن را مطالعه کنید.

آشپزخانه به سبک انگلیسی استفاده گسترده از کمدهای چوبی و اثاثیه کشودار

سخن پایانی

انتخاب دکوراسیون به سبک انگلیسی برای آپارتمان، خانه، سالن و… ترکیبی از طراحی کلاسیک، زیبایی احترام‌برانگیز و فضایی آرام را به شما هدیه می‌دهد. دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی هم می‌تواند خشک، باشکوه و سلطنتی باشد و هم ظریف، رمانتیک و صاحب ویژگی‌های زنانه. شما کدام ویژگی‌های این سبک دکوراسیون را می‌پسندید؟

منابع: smalldesignideaspufikhomes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =