سقف کاذب برای آشپزخانه | اجرای سقف کاذب در آشپزخانه چگونه است؟

0

آشپزخانه قلب هر خانه‌ به حساب می‌آید، از این رو باید ارزش بسیاری برای آن قائل شد. علاوه بر این آشپزخانه یکی از مکان‌هایی است که خانم خانه بیشتر وقت خود را در آن سپری می‌کند، به همین دلیل باید یک محیط بسیار آرام‌بخش و دلنشین برای او باشد.

طراحی داخلی آشپزخانه بسیار مهم است و یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن طراحی سقف آشپزخانه است. اجرای سقف کاذب در آشپزخانه می‌تواند جلوه‌ی بسیار زیبایی پدید آورد و به فضای آشپزخانه روح تازه‌ای بدمد. برای آشنایی بیشتر درباره اجرای سقف کاذب در آشپزخانه با استادکار همراه شوید تا اطلاعات جامعی درباره اجرای این نوع سقف در آشپزخانه و همین‌طور قیمت آن به دست آوریم.

اجرا و نصب سقف کاذب

اجرا و نصب سقف کاذب

  • اجرای انواع سقف کاذب اداری، تجاری، فروشگاه و خانه
  • اجرای کناف کاری، رابیتس کاری و گچبری
  • ساخت سقف کاذب کناف
  • طراحی و اجرای باکس نور، نور مخفی و نورپردازی سقف کاذب
دریافت این خدمت از استادکار

مزایای استفاده از سقف کاذب در آشپزخانه چیست؟

در دکوراسیون داخلی همیشه برای روح بخشیدن به فضا، از طرح‌های حجمی دکوراتیو و تزئینی استفاده می‌کنند. سقف کاذب نیز یکی از حجم‌های دکوراتیو است که می‌تواند  فضای آشپزخانه را دلنشین کند.

یکی از مزایای استفاده از سقف کاذب در آشپزخانه این است که معمولا لوله‌ها و سیم‌های الکتریکی بر روی سقف اصلی آشپزخانه ممکن است دیده شود و یا رد رطوبت و نم در سقف نمایان باشد، که این وضعیت ظاهر خوبی ندارد. پس اجرای سقف کاذب در آشپزخانه می‌تواند مزیت خاصی برای پوشاندن ایرادها و برآمدگی‌های سقف اصلی باشد.

علاوه بر این سقف کاذب عایق حرارتی است، در نتیجه شما می‌توانید در مصرف برق و انرژی صرفه‌جویی کنید. یکی دیگر از مزایای سقف کاذب در آشپزخانه نورپردازی بسیار زیبای آن است.

اگر می‌خواهید محیط آشپزخانه شما بسیار آرام‌بخش باشد تا بتوانید به تمام کارهای خود در آرامش کامل رسیدگی کنید سرویس‌دهندگان متخصص اجرای سقف کاذب مجموعه استادکار می‌توانند با نورپردازی لایت و بسیار زیبا آشپزخانه‌ای آرام و دلنشین را به شما هدیه دهند.

اجرای سقف کاذب در آشپزخانه چگونه است؟
نصب سقف کاذب آشپزخانه باعث به دست آوردن نورپردازی بهتر و زیبایی بیشتر در این فضا خواهد شد.

سقف کاذب آشپزخانه چگونه اجرا می‌شود؟

طراحی سقف آشپزخانه و اجرای سقف کاذب در آشپزخانه یا همان کناف سقف آشپزخانه قوانین خاص خودش را دارد. استادکار با بهترین سرویس‌دهندگان و  تیم تخصصی اجرای سقف کاذب همکاری می‌کند که به گفته این متخصصین برای اجرای سقف کاذب در آشپزخانه باید به چند نکته توجه داشت:

  1. اولین مورد که باید به آن توجه داشت شرایط فیزیکی آشپزخانه است. یعنی بین فضاهای آشپزخانه و سقف کاذب باید یک ارتباط خاص برقرار باشد. از این رو متخصصین استادکار با در نظر گرفتن شکل فیزیکی آشپزخانه، فضاهای داخل آن و عناصری که در آشپزخانه وجود دارد، مناسب‌ترین سقف کاذب را طراحی می‌کنند.
  2. دومین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت پلان اصلی آشپزخانه یا همان شکل ظاهری آشپزخانه است. متخصصین استادکار با توجه به بزرگ بودن یا کوچک بودن آشپزخانه شما، میزان دید آن به فضاهای دیگر خانه، ارتفاع سقف و دیگر مشخصه‌ها، برای شما از انواع شکل‌های منحنی، مستطیلی، موج‌دار و دیگر طرح‌های دلخواه، برای ساخت سقف کاذب انتخاب کرده و آن را بر روی سقف آشپزخانه به بهترین شکل نصب می‌کنند.

نورپردازی سقف کاذب آشپزخانه

برای نورپردازی سقف کاذب آشپزخانه می‌توان چراغ‌ها را داخل بخش کاذب کار گذاشته و روکش تلقی یا شیشه‌ای (غالبا تلقی) برای آن‌ها کار گذاشت یا این که از همان فرمول نصب لوسترهای قدیمی بهره برد. اما به حتم چیزی که این سقف‌ها را به مراتب زیباتر می‌سازد، تعبیه چراغ‎های ال‌ا‌ی‌دی داخل سقف کاذب است که می‌توانند بی‌واسطه نصب شده یا دارای روکش‌های تلقی باشند. همین طور اضافه کردن شلنگ‌های نوری در سقف کاذب آشپزخانه، بسیار جذاب بوده و نورپردازی را به شکلی متفاوت ایجاد خواهد کرد.

معرفی انواع مدل سقف آشپزخانه

سقف کاذب چوبی آشپزخانه

معمولا در بیشتر دکوراسیون‌های خانه به سبک ایرانی از متریال چوب بسیار استفاده می‌شود. در این مدل معمولا کناف آشپزخانه را با یک پنل چوبی ترکیب کرده و بر روی سقف اجرا می‌کنند. ظاهر این سقف بسیار زیبا است و می‌توان با هر مدل دکوراسیونی آن را هماهنگ کرد.

بیشتر بدانید راهنمای کامل دکوراسیون تلویزیون اداری

سقف کاذب چوبی آشپزخانه
نمونه سقف کاذب چوبی برای آشپزخانه

مدل کناف اپن آشپزخانه

استفاده از کناف به عنوان متریال اصلی و پر کاربرد این روزها بسیار رایج شده است. انعطاف پذیری کناف سبب شده تا شما هر طرح پیچیده و خاصی که می‌خواهید را بتوانید روی دیوار و سقف پیاده کنید. یکی از کاربردهای اصلی کناف که در این بخش مورد بررسی ما قرار گرفته، استفاده از کناف در سقف کاذب آشپزخانه است.

طرح کناف برای اپن آشپزخانه تنوع زیادی دارد و معمولا در طراحی داخلی با توجه به فرم اپن آشپزخانه طرحی شبیه به آن را با استفاده از کناف بر روی سقف ایجاد می‌کنند.

به طور مثال اگر آشپزخانه شما دارای یک اپن یا جزیره مستطیل شکل است یک مدل سقف کاذب مستطیلی در بالای آن ایجاد می‌کنید و با نورپردازی ویژه اهمیت آن را دو چندان می‌کنید. علاوه بر این می‌توانید کناف سقف کاذب آشپزخانه را تا روی اپن ادامه دهید و یک مجموعه زیبا و هماهنگ داشته باشید.

سقف کاذب مدل کناف اپن آشپزخانه
سقف کاذب مدل کناف اپن آشپزخانه

سقف پی‌وی‌سی آشپزخانه

سقف پی‌وی‌سی آشپزخانه در رنگ‌های مختلف عرضه شده و می‌توانید بسته به نوع دکوراسیون آشپزخانه خود، از رنگ مورد نظر استفاده کنید. سقف پی‌وی‌سی آشپزخانه می‌تواند دارای طراحی خاصی بوده و به طور مثال پنجره پنجره یا برش خورده باشد. این نوع سقف در کنار استفاده از کابینت‌های هایگلاس، فوق‌العاده چشمگیر به نظر خواهد آمد.

مدل سقف پی‌وی‌سی آشپزخانه | سقف کاذب پی وی سی آشپزخانه
سقف پی‌وی‌سی آشپزخانه دارای طرح و رنگ‌های مختلف بوده و می‌تواند با جلوه‌های کلاسیک یا اسپرت باشد.

سقف کاذب آسمان مجازی آشپزخانه

سقف کاذب آسمان مجازی آشپزخانه به شکل یک آسمان آبی با ابرهای سفید طراحی شده و جلوه فوق‌العاده‌ای به آشپزخانه می‌بخشد. با به کار بردن این سقف و به دلیل رنگ روشن و خاص آن، فضای آشپزخانه بسیار نورانی شده و شادی و نشاط خاصی به آن افزوده خواهد شد.

سقف کاذب آسمان مجازی آشپزخانه
سقف کاذب آسمان مجازی آشپزخانه به رنگ آبی و پر از ابر یا سرمه‌ای و پرستاره دیده می‌شود.

بهترین نوع سقف کاذب در آشپزخانه کدام است؟

سقف کاذب انواع مختلفی دارد که برای ساخت آن از انواع متریال‌ها مانند گچ، چوب، کناف، پی وی سی استفاده می‌شود. بهترین مدل سقف کاذب برای آشپزخانه‌های مدرن استفاده از سقف کاذب کناف است. کناف یکی از محبوب‌ترین انواع سقف کاذب به شمار می‌رود، زیرا علاوه بر زیبایی و نصب آسان آن، تنوع رنگی بسیار بالایی داشته و هزینه اجرای آن نیز کمتر است. برای مثال سرویس‌دهندگان تیم تخصصی استادکار می‌توانند اجرای کناف در آشپزخانه شما را بر اساس هر متر مربع بین رنج قیمتی 85 تا 185 هزار تومان انجام دهند. علاوه بر این شما می‌توانید از مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین مدل بهره‌مند شوید.

اجرا و نصب سقف کاذب

اجرا و نصب سقف کاذب

  • اجرای انواع سقف کاذب اداری، تجاری، فروشگاه و خانه
  • اجرای کناف کاری، رابیتس کاری و گچبری
  • ساخت سقف کاذب کناف
  • طراحی و اجرای باکس نور، نور مخفی و نورپردازی سقف کاذب
دریافت این خدمت از استادکار

 انتخاب بهترین نوع سقف کاذب در آشپزخانه منزل
برای انتخاب بهترین نوع سقف کاذب در آشپزخانه منزل خود، باید به رنگ کابینت‌ها، دکوراسیون کف و … توجه کنید.

چند ایده برای طرح سقف کاذب آشپزخانه

طرح شماره 1

شما می‌توانید سقف کاذب آشپزخانه خود را به شکل دو نیم‌طبقه طراحی کنید که به صورت دولایه روی هم قرار بگیرند. در این حالت جلوه چند بعدی به سقف داده شده و نورپردازی شلنگی نیز به طور معمول برای آن ترجیح داده می‌شود.

طرح سقف کاذب با برش‌های منحنی شکل و نورپردازی شلنگی
در این طرح سقف کاذب با برش‌های منحنی شکل و نورپردازی شلنگی همراه است.

طرح شماره 2

بسیاری از خانواده‌ها، سقف کاذب آسمان مجازی را ترجیح می‌دهند. همان طور که در تصویر می‌بینید این طرح سقف کاذب آشپزخانه می‌تواند کاملا هم شبیه به آسمان نباشد و تصویرهای انتزاعی داشته باشد. به طور مثال ترکیب گل‌های صورتی با آبی آسمان در این سقف، بسیار زیبا و روح‌نواز به چشم می‌آید.

طرح سقف کاذب آسمان مجازی در آشپزخانه
در سقف کاذب آسمان آبی، اضافه شدن شکوفه‌های صورتی رنگ، تضاد جالبی به وجود آورده است.

طرح شماره 3

این تصویر نیز به نوعی سقف کاذب آسمان مجازی است که به رنگ شب دیده شده و ستاره‌باران بودن آن، بسیار رویایی به چشم می‌آید. در این نوع از سقف کاذب، نیازمند روشن بودن سایر تجهیزات آشپزخانه هستیم تا در یک تضاد قابل توجه و تاثیرگذار قرار بگیرند.

مدل سقف کاذب کشسان برای آشپزخانه
سقف کاذب آسمان آبی پرستاره در این آشپزخانه، به زیبایی جای گرفته است.

طرح شماره 4

سقف کاذب آشپزخانه می‌تواند ترکیبی با چوب ساخته شده و گرمای صمیمیت فضای آشپزخانه را دو چندان کند. چنان که در این تصویر مشاهده می‌کنید، ترکیب چوب و نورپردازی که در آن به کار برده شده، با دکوراسیون آشپزخانه کاملا مطابق بوده و زیبایی لازم را ایجاد کرده است.

طرح سقف کاذب چوبی آشپزخانه
ترکیب چوب در سقف کاذب، با دکوراسیون طرح چوب و کف پوش‌های پارکت، عالی خواهد بود.

طرح شماره 5

اگر نیازمند نور زیاد در سقف آشپزخانه هستید، به کار بردن سقف کاذب پنجره‌ای که در تمام پنجره‌های آن، چراغ قرار گرفته باشد، عالی خواهد بود. به این ترتیب علاوه بر به دست آوردن زیبایی لازم، نور وسیعی در تمام فضای آشپزخانه خواهید داشت.

نورپردازی سقف کاذب در آشپزخانه
این مدل تابش نور زیادی را در محیط آشپزخانه مهیا می‌کند.

طرح شماره 6

در این مدل نیز یک سقف کاذب به نوعی دو طبقه را می‌بینیم که هشت ضلعی میانی آن، برای جای گرفتن لوستر طراحی شده است. در این مدل از سقف کاذب چراغ‌های ال‌ای‌دی نیز تعبیه شده و شما می‌توانید در دو مدل پرنور با روشن کردن لوستر و کم نور با روشن کردن چراغ‌های ال‌ای‌دی، از روشنایی بهره‌مند باشید.

طرح سقف کاذب آشپزخانه
سقف کاذب با فرورفتگی هشت ضلعی، برای نصب لوستر طراحی شده است.

طرح شماره 7

این سقف کاذب چوبی با نورپردازی خاص خود، بسیار زیبا به چشم آمده و برای دکوراسیون یک آشپزخانه امروزی و گرم، عالی است. محل قرارگیری چراغ‌ها در این سقف در ردیف‌های منظم بوده، اما می‌توان از جایگیری تصادفی چراغ‌ها در این مدل سقف‌های کاذب نیز بهره برد.

نورپردازی سقف کاذب چوبی آشپزخانه
سقف کاذب چوبی با نورپردازی زیاد در ترکیب با کف پوش پارکت، عالی به نظر می‌رسد.

طرح شماره 8

این سقف کاذب نیز چوبی است با این تفاوت که شیارهای آن، جلوه‌ای خاص و متفاوت به وجود آورده‌اند. با نصب چنین سقف چوبی، می‌توانید حال و هوای یک کلبه جنگلی را تداعی کرده و از نورپردازی خاص آن لذت ببرید.

طرح سقف کاذب چوبی برای آشپزخانه
سقف کاذب چوبی نرده‌ای، با نورپردازی در دو ضلع کناری، ایده آل می‌نماید.

طرح شماره 9

این سقف کاذب در عین سادگی، به دلیل نوع نورپردازی و برش مستطیلی خود، فضای آشپزخانه را بزرگتر به نظر می‌آورد. شما می‌توانید در این سقف از دو لوستر در فاصله منظم یا یک تک لوستر به شکلی که دیده می‌شود، استفاده کنید.

طراحی سقف کاذب آشپزخانه با سطح فرورفته مخصوص نصب لوستر
طراحی سقف کاذب با سطح فرورفته مخصوص نصب لوستر در این آشپزخانه وسیع و دلباز، جلوه می‌کند.

طرح شماره 10

در این سقف کاذب چند تکه برش اضافه داریم که به دو رنگ روشن و قهوه‌ای دیده می‌شوند. همین طور استفاده از برش‌های منحنی برای تعبیه شلنگ‌های نوری، باعث شده تا نورپردازی این سقف، به شکلی منحصر به فرد به چشم آیند.

مدل سقف آشپزخانه
سقف کاذب با شلنگ‌های نوری، این آشپزخانه را متفاوت ساخته است.

جمع‌بندی

همان طور که مشاهده کردید با توجه به ابعاد آشپزخانه و انتظاری که از میزان نور دریافتی داریم، مدل‌های سقف کاذب گوناگونی می‌توان طراحی کرد. به کار بردن پی‌وی‌سی، شیشه و چوب در طراحی سقف کاذب آشپزخانه، جلوه‌های مختلفی به وجود آورده که هر یک به نوعی زیبایی خاص خود را دارند. شما از چه مدل و ایده‌ای برای اجرای سقف کاذب آشپزخانه استقبال می‌کنید؟ نظریات و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران وبلاگ استادکار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =