فنس‌کشی توری حصاری یا فنس چیست و چه کاربردهایی دارد؟ قیمت فنس‌کشی

0

همه‌ی ما به  نحوی دغدغه‌ی حفظ و تامین امنیت محل زندگی خود و فرزندان‌مان را داریم. «امنیت» یک کلمه جذاب و حیاتی و یک نیاز مهم انسانی است که اگر مورد تهدید قرار گیرد، ذهن و روان ما را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این یادداشت قصد داریم تا به توصیف یکی از ابزارهای موثر و مفید در تامین امنیت با کمک فنس‌کشی و توری حصاری بپردازیم و از کاربردهای اجرای فنس و توری حصاری بگوییم، ضمن اینکه در انتهای مطلب به هزینه‌های اجرای توری حصاری و قیمت فنس نیز خواهیم پرداخت.

انواع توری فنس مورد استفاده در حصارکشی چیست؟

فنس و توری حصاری کاربردهای مختلفی دارد، به همین دلیل ابتدا انواع توری حصاری و فنس‌ها را معرفی می‌کنیم تا شما شناختی کلی، نسبت به آنها پیدا کنید. هدف از بیان این مطالب این است که شما بتوانید تصمیم‌گیری بهتری در انتخاب و سفارش خدمات توری‌کشی و فنس‌کشی داشته باشید و با انواع کاربردهای توری و حصارکشی آشنا شوید. پرکاربردترین تورهای حصاری در انواع زیر تقسیم می‌شوند:

توری حصاری گابیون

گابیون یکی از انواع توری حصاری است که به شکل شش‌گوش‌های بافته کنار هم ساخته می‌شود. ویژگی اصلی این توری فلزی، شکل‌پذیری بالای آن و همین‌طور مقاوت و استحکام بی‌نظیر آن است. این توری حصاری با داشتن این میزان تحمل بار و استحکام، مناسب مهار سنگ و جلوگیری از سقوط اشیاء سنگین است.

سیم خاردار

سیم خاردار (Barbed wire) قدیمی‌ترین عضو خانواده توری‌ها و حصارها است. البته شکل ظاهری سیم‌ خاردار به توری شبیه نیست اما در مجموع عملکردی کاملا مشابه حصار و توری را دارد. از سیم خاردار در گذشته به عنوان محافظ دروازه‌ها و معابر شهری استفاده می‌شد و اکنون به عنوان یک محافظ موثر و کاربردی بالای دیوارها و محیط‌های مرزی استفاده می‌شود.

توری حصاری فنس زنجیری

توری حصاری زنجیری (chain link fence) دارای یک ساختار استثنایی در میان توری و حصارها است. در توری زنجیره‌ای، تار و پودی وجود ندارد و تنها یک رشته فلز گالوانیزه گرم، به صورت زنجیره‌ای و در عرض توری به هم بافته شده است. این نوع توری به دلیل ماهیت زنجیره‌ای بودنش، دارای انعطاف و استحکام فوق‌العاده بی‌نظیری است به گونه‌ای که در بسیاری از مصارف ساختمانی، کشاورزی و صنعتی کاربرد دارد. این توری از جنس فلز گالوانیزه گرم است و به همین دلیل به راحتی شکل می‌گیرد و از طرفی برروی آن از نوعی فلز ضد زنگ، به عنوان پوشش محافظ استفاده شده است تا باعث شود این توری، در مدت بیش از ۵۰ سال همچنان بدون زنگ زدگی و اکسیده شدن، پایدار و سالم باقی بماند.

فنس حصاری مربعی

توری حصاری یا فنس حصاری مربعی، متداول‌ترین نوع توری و حصار محسوب می‌شود. این نوع فنس دارای شکل مقطعی مربع ساده است و در ضخامت و انداره‌های مختلف به فروش می‌رسد. در یک توری حصاری مربعی به طول اضلاع مربع؛ «چشمه» می‌گویند. به عبارت دیگر، اگر یک توری فلزی مربعی با اندازه ۶ سانت داشته باشیم، در واقع فنس چشمه‌ی ۶ سانتی داریم.

توری و فنس حصاری با روکش یو پی ی سی (upvc)

توری و حصار یو پی وی سی (upvc) در مناطق مرطوب کاربرد دارد و همین‌طور محافظت از مناطقی که امکان برق گرفتگی در آنها بالا است، استفاده می‌شود. این توری‌ها همچون توری‌های زنجیره‌ای و مربعی، دارای روکشی از فلز گالوانیزه هستند و در مقابل زنگ زدگی بسیار مقاوم‌اند، و استفاده از آن‌ها در مناطق شمالی و جنوبی کشور که عموما شرجی و مرطوب اند، کاربرد دارد و مقاوت در مقابل اکسید را به مقدار قابل توجهی بالا می‌برد.

فنس و تور حصاری چه کاربردهایی دارد؟

مهمترین کاربردهای توری حصاری عبارتند از:

  • حصار دور زمین ورزشی (حصار اطراف و سقف زمین فوتسال روباز)
  • حصار به جای دیوارهای ویلا و خانه
  • حصار به دور باغچه و زمین کشاورزی
  • حصار یا سیم خاردار بالای دیوار
  • محافظت از سقوط سنگ در کوه و مناطق پر شیب
  • استفاده در مناطق خاص یا مناطق محافظت شده
  • قفس و مراقبت از حیوانات (حیوانات کوچک یا حیوانات غول پیکر)
  • مناطق نظامی و محافظت شده
  • محافظت از توربین‌ها و نیروگاه‌ها

قیمت فنس و توری حصاری چقدر است؟

بسته به نوع حصار و فنسی که انتخاب می‌کنید، قیمت‌ها تنوع پیدا می‌کند، اما هزینه‌ی اجرا و نصب فنس به ازای هر متر مربع حدودا ۳ تا ۹ هزار تومان است. همچنین هزینه نصب پایه‌ها و لوله‌های رنگ‌زده نیز برای پایه‌های دو متری مبلغی حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و برای پایه‌های ۳ متری ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان محاسبه می‌شود.

چرا از خدمات فنس‌کشی استادکار استفاده کنیم؟

مهمترین دلایل و مزایایی که باعث می‌شود شما از خدمات فنس‌کشی در استادکار، استفاده کنید این موارد است:

  • اعتبار و اصالت خدمات: استادکار با معتبرترین شرکت‌ها و مجرب‌ترین متخصصین طرف قرارداد است. بنابراین مطمئن باشید که خدمات دریافتی شما، باکیفیت، اصولی و درست است و کالاهای مورد استفاده نیز تماما دارای اصالت و کیفیت‌اند.
  • انتخاب بهترین‌ها و بهترین انتخاب‌ها: سفارش شما توسط متخصصان و سرویس‌دهندگان بسیاری مورد بررسی قرار می‌گیرد و شما پیشنهادات مختلفی از آن‌ها دریافت می‌کنید، پس از آن با بررسی اطلاعات آن‌ها و بررسی نظرات مشتریان قبلی‌، بهترین انتخاب ممکن را چه از لحاظ قیمت اجرای خدمات و چه از نظر کیفیت اجرای آن انجام خواهید داد.

اگر تصمیم به فنس‌کشی در خانه یا محیط کار و فعالیت‌تان دارید، همین حالا سفارش‌تان را ثبت و خدمات با کیفیت را در زمان مناسب و با کیفیت عالی و استثنایی تجربه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − ده =