۸ راهکار مهم در ایجاد فنگ شویی عالی در خانه

0

فنگ شویی خانه می‌تواند به طرق مختلفی به شما کمک کند خانه‌تان را طوری دکور کنید که عشق، حمایت و شادابی در آن پخش شود. رعایت نکات فنگ شویی در دکور کردن خانه، موجی از تازگی در خانه شما ایجاد کرده که موجب می‌شود احساس آرامش، موفقیت و خوشبختی بیشتری داشته باشید. نکاتی که در فنگ شویی برای دکور کردن خانه ارائه می‌شود متفاوت از دکوراسیون سنتی و همیشگی است که در اغلب خانه‌ها دیده می‌شود. اما زمانی که این نکات را رعایت کنید خیلی زود تحولی که ایجاد می‌کنند را در خانه احساس خواهید کرد.

  1. خانه را مرتب کنید.

اصول و قواعد فنگ شویی خانه
در فنگ شویی خانه، مرتب بودن اتاق ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

اولین و مهم‌ترین قدم برای ایجاد هارمونی و انرژی در فضای خانه، مرتب کردن آن است. در فنگ شویی معتقدند مرتب کردن خانه موجب می‌شود انرژی، که به آن «چی» گفته می‌شود در خانه پخش شود. «چی» در فنگ شویی، سلامتی، ثروت و خوشبتختی بهمراه دارد.

مرتب کردن خانه باید به طور کامل انجام شود، پنهان کردن وسایل در فضای در بسته راه حل آن نیست! برای مرتب کردن باید همه چیز را زیر و رو کنید. مبل‌ها را جا به جا کنید و زیر آن را تمیز کنید. کتابخانه و کمد لباس را مرتب کنید. اگه شیء شکسته یا ناقصی در اتاق دارید آن را دور بریزید، این اشیاء انرژی مثبت را از خانه‌تان دور می‌کنند. این مرتب سازی را در کل خانه ادامه دهید، کابینت‌ها، کشوها، زیر تخت و چیدمان وسایل تزیینی را نیز فراموش نکنید. پیشنهاد می‌شود وسایلی که مدت‌هاست استفاده نمی‌کنید یا خیلی قدیمی هستند را اهدا کنید. با این کار انرژی قدیمی و کهنه را از خانه خارج می‌کنید و فضا را برای ورود انرژی مثبت به خانه باز خواهید کرد.

بیشتر بدانید اصول چیدن سفره هفت سین از نظر فنگ شویی

  1. بگذارید هوا و نور وارد خانه شود.

اصول و قواعد فنگ شویی خانه
بگذارید نور طبیعی وارد خانه شود تا انرژی مثبت طبیعت را با خود بهمراه بیاورد.

باد (یا همان جریان هوا) و نور، دو عنصری هستند که پخش شدن آن‌ها در فضای خانه به آن انرژی و آرامش می‌بخشد. شما در مرحله قبل خانه را به خوبی مرتب کردید و حالا با بازکردن پنجره‌ها موجب می‌شوید انرژی مثبت راحت‌تر به فضای خانه شما وارد شود. برای اینکه نور خانه را بیشتر کنید می‌توانید از وسایل شیشه‌ای کمک بگیرید یا تعداد آینه‌های خانه را بیشتر کنید. همچنین از تمیزبودن شیشه پنجره‌ها نیز اطمینان حاصل کنید. اگر در گوشه و کنار خانه جایی را دارید که تاریک باقی مانده یک لامپ به آن اضافه کنید یا آینه در آن گوشه قرار دهید تا نور را از سایر نقاط منعکس کرده و فضا را روشن کند.

  1. از گل و گیاه در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.

اصول و قواعد فنگ شویی در خانه
گیاهان موجب تصفیه شدن هوای خانه می شوند و در فنگ شویی خانه بسیار اهمیت دارند.

همانطور که به آن اشاره شد، در فنگ شویی خانه پخش شدن جریان هوا در فضای خانه بسیار مهم است. اما این هوا باید پاک و خالص باشد. گل و گیاه برای شما این کار را انجام خواهد داد و همانند یک فیلتر هوای خانه را تصفیه خواهد کرد. با قرار دادن گل و گیاه در دکوراسیون خانه، موجب می‌شوید فضای خانه شما سالم‌تر و تمیزتر باشد. در فنگ شویی، گیاهان انرژی «چی» را جذب می‌کنند. تا زمانی که گیاه خانه شما سالم و سرحال است، شما نیز انرژی مثبت بیشتری جذب خواهید کرد.

در این میان، برخی گیاهان در فنگ شویی بهتر از بقیه عمل می‌کنند. در اصل، برخی از گیاهان همانند کاکتوس در فنگ شویی بد در نظر گرفته می‌شوند. چرا که کمتر از بقیه گیاهان به آب نیاز دارند و آب نقش ثروت را ایفا می‌کند. بنابراین اینگونه گیاهان را گاهی غیرصمیمی یا غیردوستانه می‌خوانند. برای اینکه بهترین نتیجه را از به کار گیری گل و گیاه در دکوراسیون خانه بگیرید ما برای شما لیستی از بهترین گیاهانی که می‌توانید در خانه استفاده کنید تهیه کرده‌ایم. این گیاهان نیاز به مراقبت‌های خاص و ویژه‌ای ندارند و به خوبی در فضای داخل خانه زندگی خواهند کرد:

  • بامبو
  • گل چمچمه یا برگ قاشقی
  • گیاه فیکوس
  • پاپیتال
  • گیاه نخل
  • سرخس برگ شمشیری
  • فیلودندرون
  • گیاه عنکبوتی

 

  1. فنگ شویی رنگ را فراموش نکنید.

اصول و قواعد فنگ شویی در خانه
از رنگ های شاد برای دکوراسیون خانه استفاده کنید تا انرژی مثبت بیشتری جذب کنید.

رنگ و توجه به فنگ‌شویی رنگ نقش بسیار مهمی در انرژی خانه شما دارد و کمک می‌کند زودتر به انرژی دلخواهتان برسید. باید درباره معانی رنگ‌ها در فنگ شویی بیشتر بدانید تا بتوانید با توجه به آن‌ها به درستی از رنگ‌ها در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. این رنگ‌ها را می‌توانید به روی دیوار، رنگ مبلمان و وسایل خانه و یا حتی در تابلوهای نقاشی و آثار هنری خانه به کار بگیرید.

  1. از قواعد «یین» و «ینگ» پیروی کنید.

اصول و قواعد فنگ شویی خانه
«یین» و «ینگ» در فنگ شویی به چه معناست؟

در فنگ شویی، بسیاری بر این باورند که هر دو جسم مخالف هم به یکدیگر مرتبط هستند. آن‌ها به این تعریف، «Yin» و «Yang» می‌گویند. «یین» را نمایانگر زنانگی و «یانگ» را مردانگی می‌دانند. آن‌ها معتقدند این دو در کنار م معنای بیشتری دارند، همانند تاریکی و روشنایی، یا شب و روز، که یکی بدون وجود دیگری معنا و مفهومی نخواهد داشت. بنابراین با توجه به این قاعده، سعی می‌کنند تا از این مفهوم در دکور خانه نیز استفاده کنند. برای این کار می‌توان رنگ‌های تیره و روشن را در کنار هم به کار گرفت.

بعنوان مثال، برای ریلکس بودن در اتاق خواب باید انرژی یین در فضا وجود داشته باشد. بنابراین مهم است که اشیایی نظیر تلویزیون یا وسایل ورزشی را در اتاق خواب قرار ندهید. در عین حال برای پخش شدن انرژی یانگ در اتاق خواب از تصاویر، شمع یا ترکیب رنگ روشن و تیره در کنار هم استفاده کنید.

  1. نقشه انرژی فنگ شویی خانه را به کار بگیرید.

فنگ شویی در دکوراسیون خانه
نقشه فنگ شویی در خانه

باگوا، در لغت به معنای «هشت نماد» است و در فنگ شویی بعنوان نقشه انرژی در خانه شناخته می‌شود. این نقشه کمک می‌کند بدانید چه چیزی را در کدام نقطه از خانه بگذارید یا از چه رنگی در چه وسیله‌ای از خانه استفاده کنید. با توجه به این نقشه می‌توانید تعادل کافی در فضای خانه ایجاد کنید و وسایل را طوری بچینید که انرژی مورد نیازتان را کسب کنید.

  1. پنج عنصر مهم فنگ شویی را بشناسید.

برای ایجاد تعادل در فضای خانه باید پنج عنصر مهم فنگ شویی را به طور متعادل در آن استفاده کنید. این پنج عنصر شامل چوب، آتش، زمین، فلز و آب می‌شود. با توجه به انرژی که هر یک از این عناصر دارند می‌توانید دکور خانه را طوری بچینید که انرژی مورد نیازتان را جذب کنید. بعنوان مثال، اگر می‌خواهید رفاه بیشتری به فضای خانه جذب کنید، می‌توانید از عناصر چوب و آب در جنوب شرقی خانه استفاده کنید. اگر می‌خواهید سلامت خود و اعضای خانه را بهبود ببخشید، گیاهان سرسبز و تازه یا وسایل چوبی را در شرق خانه قرار دهید.

  1. داروهای فنگ شویی خانه را بشناسید و در دکوراسیون خانه به کار بگیرید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید برخی از  وسایل در فنگ شویی حکم دارو یا درمان را ایفا می‌کنند. این وسایل می‌توانند کمک کنند انرژی مثبت در فضای خانه شما پخش شود. با برخی از آن‌ها آشنا شوید.

اصول و قواعد فنگ شویی در خانه
نمایی از آب و شفافیت شیشه، هر دو از موارد مهم در فنگ شویی خانه هستند.
  • وسایل کریستالی یا شیشه‌ای: وسایل شیشه‌ای می‌توانند به تعادل انرژی در فضای خانه کمک کنند. علاوه بر این‌ها، این اشیاء قابلیت انعکاس نور دارند و می‌توانند نور خورشید را به داخل فضای خانه بیاورند. به همین دلیل است که استفاده از وسایل کریستالی در دکوراسیون خانه پیشنهاد می‌شود.
  • آبنما یا آب: شاید برای همه امکان پذیر نباشد یک آبنما یا حوضچه در فضای خانه خود داشته باشند. آب موجب می‌شود انرژی بیشتری در خانه جریان داشته باشد. شاید به همین دلیل باشد که در خانه‌های قدیمی که حوضچه‌ای در حیاط دارند احساس بهتری داریم! در آپارتمان‌ها این امکان دیگر وجود ندارد. اما همچنان می‌توانید انرژی آب را با قرار دادن یک آکواریوم یا هر وسیله تزیینی که می‌توان در آن مقداری آب ریخت وارد خانه کرد.
  • آینه: آینه‌ها در فنگ شویی بسیار اهمیت دارند و پرکار هستند. آینه با قابلیت انعکاسی که دارد می‌تواند در فضا جریان فعال ایجاد کند و ثبات و بی روح بودن فضا را از بین ببرد. آینه نور را منعکس می‌کند و می‌تواند به پخش شدن نور طبیعی در فضای خانه کمک کند که همین موجب وارد شدن انرژی مثبت در خانه خواهد شد.

 

چند نکته برای رعایت فنگ شویی در هر یک از اتاق‌های خانه:

  • حمام: ساده‌ترین نکته درباره فضای حمام و دسشویی این است که درب آن‌ها همیشه بسته باشد. علاوه بر این‌ها مهم است درب توالت فرنگی نیز همیشه بسته باشد. در فنگ شویی معتقدند باز ماندن درب حمام و توالت یا درب توالت فرنگی موجب خارج شدن انرژی آب از خانه می‌شود. آب در فنگ شویی حکم ثروت را دارد. بنابراین کسی نمی‌خواهد ثروتش با چنین اشتباه ساده‌ای از بین برود.
  • دفتر کار: اگر در خانه‌تان اتاقی را به دفتر کار اختصاص داده‌اید در نظر داشته باشید که میزکار شما نباید پشت به در قرار بگیرد. همچنین میزکار باید دورتر از در و روبروی آن قرار بگیرد و درب اتاق و میز کار در یک خط نباشند.
  • اتاق کودک: هنگام چیدن اتاق کودک در نظر داشته باشید که تختخواب کودک را از در دور قرار دهید. در نزدیکی تخت کودک وسایل الکترونیکی نگذارید. دستگاه‌های الکترونیکی انرژی کودک را می‌گیرند و گاهی ممکن است منجر به بروز بیماری‌هایی نیز در کودک شما شود.

سخن پایانی

فنگ شویی به شما کمک می‌کند بتوانید نه تنها دکوراسیونی زیبا و منظم برای خانه خود داشته باشید بلکه این دکوراسیون معنا و مفهومی نیز برایتان داشته باشد. مهم‌تر از همه، بخش زیادی از انرژی موجود در خانه به نوع دکوراسیونی که شما می‌چینید مرتبط است. رعایت نکات مهم و حتی اولیه فنگ شویی به شما این امکان را می‌دهد که انرژی مثبت بیشتری در خانه‌تان داشته باشید. آیا شما تا به حال از این قواعد برای چیدمان وسایل یا انتخاب رنگ در فضای خانه‌تان استفاده کرده‌اید؟ حتما این نکات را رعایت کنید و نتیجه آن را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =