برطرف کردن نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی

3

اگرچه سینک ظرفشویی در معرض دید است  اما اغلب اوقات ما متوجه نمی‌شویم چه زمانی شروع به نشتی می‌کند چرا که در طول روز توجه زیادی به لوله کشی زیر سینک نداریم. شاید چند بار درب کابینت را باز کنیم و بخواهیم چیزی در سطل آشغال بریزیم اما کمتر پیش می‌آید حین این کار به لوله زیر سینک نیز توجه کنیم. اما حالا که متوجه نشتی سینک ظرفشویی شده‌ایم چه کاری باید انجام دهیم؟

ابتدا لازم است بدانیم دلیل نشتی سینک ظرفشویی چیست؟ پس مرحله عیب یابی اولین مرحله شروع کار تعمیر سینک ظرفشویی است.

چه چیز موجب نشستی سینک ظرفشویی می‌شود؟

  1. نشتی آب از اطراف سینک

نشستی سینک ظرفشویی ممکن است به دلیل وجود رخنه بین سینک و کانتر باشد. حتی کوچک‌ترین درز موجود بین این دو می‌تواند منجر به صدمات بسیاری شود بنابراین مهم است که خیلی سریع نسبت به تعمیر آن اقدام کنید تا نشتی آب به کابینت‌ها آسیب نرساند. برای اینکه ببینید مشکل نشتی آب از این مساله است یا خیر ابتدا دور سینک را خشک کرده و دوباره اندکی آب بریزید و ببینید آیا سینک چکه می‌کند یا خیر. با استفاده از یک چراغ قوه نیز می‌توانید درزهای بوجود آمده ر بیابید. برای تعمیر این مشکل باید تمامی درزهای موجود بین سینک و کانتر را بگیرید و تا جای ممکن این دو را دقیق به یکدیگر بچسبانید.

برطرف کردن نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی
زیر سینک تعدادی لوله می‌بینید که به یکدیگر متصل شده‌اند باید بفهمید ایراد از کدامیک است تا بتوانید آن را تعمیر کنید.
  1. نشتی سینک ظرفشویی هنگام تخلیه آب

یکی از علائمی که نشان می‌دهد نشتی سینک ظرفشویی به خاطر لوله تخلیه یا زهکش سینک است، بوییست که به هنگام باز کردن درب کابینت از سینک آشپزخانه احساس خواهید کرد. گاهی اوقات این بو حتی به روی کف آشپزخانه نیز احساس می‌شود و حتما نیاز نیست درب کابینت را باز کنید تا متوجهش شوید. اگر چنین چیزی احساس کردید برای اینکه ببینید نشتی سینک ظرفشویی به خاطر تخلیه یا زهکش سینک است یا خیر ابتدا دریچه زهکش سینک را بگذارید و آب را باز کنید تا سینک پر شود. سپس دریچه را بردارید تا آب تخلیه شود. هنگم تخلیه به زیر سینک نگاه کنید تا ببینید آیا نشتی و هیچگونه مشکلی به چشم می‌خورد یا خیر.

برطرف کردن نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی
گاهی لوله‌ها فقط نیاز به محکم شدن و چفت شدن دارند تا مشکل برطرف شود.

تعمیر لوله‌های زیر سینک کار ساده‌ای نیست، علاوه بر این‌ها احتمالا آشغال زیادی در مسیر آن وجود داشته که منجر به نشتی آب شده است بنابراین باید انتظار این را داشته باشید که با باز کردن لوله‌ها با بوی بد و مقدار زیادی آشغال مواجه شوید. چه بهتر که پیش از دست زدن به آن از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

  1. نشتی آب از لوله‌های تامین آب

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند منجر به نشتی سینک ظرفشویی شود، مشکلاتی است که لوله آب ممکن است داشته باشد. در این صورت هنگام باز و بسته کردن شیرآلات، آب همزمان که از شیر خارج می‌شود می‌تواند از جایی که نشتی دارد نیز خارج شود. برای اینکه متوجه شوید نشتی سینک ظرفشویی به این دلیل است یا خیر، ابتدا یک دستمال خشک دور لوله تامین آب ظرفشویی ببندید. اگر خیس شد متوجه می‌شوید مشکل از این لوله‌ها است.

شاید دلیل چنین مشکلی شل بودن لوله‌ها باشد، بنابراین سعی کنید تا اتصال بین لوله‌ها را محکم کنید. گاهی نیز ممکن است لوله پوسیده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. در این صورت بهتر است از یک لوله کش کمک بگیرید تا نسبت به ترمیم یا تعویض آن اقدام کند.

برطرف کردن نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی
تعمیرکار یا لوله کش خیلی سریع و راحت می‌تواند مشکل نشتی سینک ظرفشویی را عیب یابی کرده و آن را تعمیر کند.

برای تعمیر نشتی سینک ظرفشویی چه کارهایی باید انجام دهیم؟

پیشنهاد ما به شما این است که حتما مشکلاتی نظیر نشتی سینک ظرفشویی را به یک متخصص بسپارید. اما در هر حال شاید در یک روز تعطیل باشید و یا بخواهید این مشکل را خودتان سریع‌تر برطرف کنید. برای این کار راهکارهای زیر را امتحان کنید.

  • ابتدا با توجه به نکاتی که گفته شد سینک ظرفشویی را عیب یابی کنید و ببینید مشکل ازکجاست.
  • سپس برای تعمیر یا تعویض هر قطعه، ابتدا باید آب را ببندید. اغلب مواقع آب گرم و سرد به طور جداگانه بسته می‌شوند، بنابراین زیر سینک به دنبال اهرم آن بگردید.
برطرف کردن نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی
خروجی‌های آب گرم و سرد هر دو اهرمی برای باز و بسته شدن دارند. حتما هنگام تعمیر سینک این اهرم‌ها را ببندید تا آب در لوله جریان نداشته باشد.
  • لوله مورد نظر را با یک دستمال خشک تمیز کنید و بگذارید کمی بماند تا در اثر هوای آزاد خشک شود. سپس به کارتان ادامه دهید.
  • محل نشتی آب را با یک چسب لاستیکی مخصوص بپوشانید. روی این لاستیک را با یک گیره محکم مخصوص ببندید و بگذارید یک ساعت بماند تا به خوبی مستحکم شود.
  • برای اینکه لایه محافظ دور لوله را منسجم‌تر کنید از یک لایه چسب ضد آب نیز استفاده کنید.
  • آب را باز کنید و چک کنید آیا مشکل نشتی آب برطرف شده یا خیر.

برای مواقعی که مشکل از گرفتگی لوله است و باید لوله را باز کنید حتما از یک لوله کش با تجربه کمک بگیرید چرا که ممکن است ناخواسته آشپزخانه خود را به وان حمام تبدیل کنید!

برطرف کردن نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی
هیچکس دوست ندارد کابینت‌های زیبای آشپزخانه که به تازگی تعویض کرده است انقدر سریع آسیب ببیند. اگر نسبت به تعمیر نشتی سینک ظرفشویی اقدام نکنید خیلی سریع این اتفاق رخ خواهد داد.

سخن پایانی

نشتی سینک ظرفشویی از جمله مشکلاتیست که بسیاری از افراد در هر حال در خانه با آن مواجه می‌شوند. برطرف کردن سریع این مشکل بسیار اهمیت دارد چرا که هر چه آب بیشتری از زیر سینک به بیرون درز کند آسیب بیشتری به کابینت‌ها و خود لوله‌ها وارد می‌شود. علاوه بر این‌ها، بوی بسیار بدی آشپزخانه را در بر می‌گیرد. بنابراین بهتر است هرزگاهی لوله‌های آب را چک کنید تا به محضی که با کوچکترین مشکل مواجه شدید نسبت به برطرف کردن آن تا پیش از خرابی به بار آوردن اقدام کنید.

منابع: discovercabrillo ، michaelsplumbingservice

خدمات لوله کشی آب و فاضلاب

لوله‌کشی آب و فاضلاب

  • لوله کشی آب سرد و گرم
  • لوله کشی فاضلاب و سرویس بهداشتی
  • نشت یابی لوله فاضلاب و رفع ترکیدگی فاضلاب
  • لوله کشی فاضلاب آشپزخانه، سرویس بهداشتی و توالت
دریافت این خدمت از استادکار
3 نظرات
  1. Naseri می گوید

    باسلام وخسته نباشید مشکلی داشتم تماس گرفتم راهنمایپم کردن ازشون ممنونم

  2. رسول می گوید

    لوله سیفون ما چکه نمیکنه، خروجی آب هم بازه و گرفتگی نداره، فقط چرا از کنار لوله سیفون که به داخل دیوار رفته کف میزنه بیرون؟
    لوله بازکن هم ریختم لوله بازه ولی کف میزنه بیرون

  3. معبودی می گوید

    احتمالا شتر گلو گرفته و باید بگید بیان با فنر راهشو باز کنن.ماهم همین مشکلو داشتیم کف نه کلا آب میزد بیرون امشب یکی اومد با فنر راهشو باز کرد دیگه آب نمیریزه بیرون.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 3 =