راهنمای کلی انتخاب سبک میز، صندلی و مبلمان کلاسیک اداری

0

آماده دیزاین دفتر کار رویایی خود هستید؟ اگر اخیرا مدام صفحات مختلف پینترست را برای یافتن ایده جهت طراحی دفتر کار خود زیر و رو کرده‌اید، ممکن است برای انتخاب یک طراحی برای خرید مبلمان اداری بین دوراهی مانده باشید و گیج شده باشید. انتخاب مبلمان کلاسیک اداری نیاز به توجه بیشتری دارد. در این امر نظر کارمندان نیز اهمیت به سزایی دارد زیرا در آخر راحتی این افراد در استفاده از مبلمان اداری تاثیر زیادی در راندمان و عملکرد کاری آن ها دارد. پس توجه به راحتی این لوازم باید بیشتر از توجه به ظاهر زیبای آن‌ها باشد. شما با مطالعه این مطلب می‌توانید انتخاب شایسته‌ای که هم در بردارنده زیبایی و هم راحتی کارمندانتان باشد را داشته باشید.

راهنمای کلی سبک میز و صندلی و مبلمان کلاسیک اداری

انواع میز و صندلی و مبلمان اداری کلاسیک مورد استفاده در شرکت و محیط‌های اداری عبارتند از:

میز و صندلی اداری صنعتی

طراحی صنعتی یک انتخاب محبوب در مکان‌های مسکونی و تجاری است که برای فراهم کردن توازنی منحصر به فرد از اجزای طبیعی و دست‌ساز استفاده می‌کند. این سبک خاص زمانی که با مدل های سنتی جزءنگر و مدل‌های مینیمال بی‌روح و جدید مقایسه می‌شود، تفاوت خود را نشان می‌دهد.

میز و صندلی اداری سنتی

اگر در یک دفتر حقوقی کار می‌کنید و یا تنها ظاهر مبلمان اداری کلاسیک و مجلل میز و صندلی‌های سنتی را دوست دارید، باید بدانید که دفترهای کار سنتی بسیار تاثیر‌گذار هستند و اجرای چنین سبکی در اکثر محل‌های کاری امکانپذیر است.

میز و صندلی اداری انتقالی

طراحی انتقالی ترکیبی از طراحی زیباگرایانه داخلی سنتی و مدرن است. زمانی که بحث طراحی سبک‌ها به میان می‌آید، طراحی سنتی و مدرن را می‌توان به راحتی تعریف کرد اما زمانی که اجزای انتقالی مورد نظر هستند، مرز بین این دو سبک در هم می‌آمیزد.

میز و صندلی اداری مدرن

طراحی‌های مدرن اداری شکل خاصی دارند که ساده و مرتب به نظر می‌رسند. تعجبی ندارد که این سبک امروزه با طراحی‌های مینیمال و دکورهای برجسته خود به یک سبک مد روز برای بیشتر شرکت‌های اداری و کسب و کارهای نوپا تبدیل شده است.

بیشتر بدانید راهنمای انتخاب پارچه مبل استیل

با استفاده از میز و صندلی‌های مناسب محیط کار خود را شیک کنید.
با استفاده از میز و صندلی‌های مناسب محیط کار خود را شیک کنید.

پنج کاری که باید به هنگام خرید میز و صندلی و مبلمان اداری انجام دهید

زمانی که بحث طراحی محل کار پیش می‌آید، انتخاب میز و صندلی اداری نباید کار سختی باشد.

در حالی که گزینه‌های بسیاری هستند که بازار را اشباع کرده‌اند، چطور می‌توانید فرآیند انتخاب میز و صندلی اداری را خصوصا در زمانی که می‌خواهید فاکتورهایی همچون راحتی، سازگاری و دوام را در نظر بگیرید، آسان‌تر سازید؟ اینکه به دنبال این باشید که چه چیزی ارزان‌تر است و راحت‌تر می‌توان آن را خرید، می‌تواند دردسر شما را به هنگام تحقیق و برنامه‌ریزی برای خرید کاهش دهد؛ اما آیا واقعا این راه موثر است؟

نیازهای کارمندان را قبل از خرید مبلمان اداری در نظر بگیرید

زمانی که میز و صندلی اداری را انتخاب می‌کنید، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن فکر کنید این است که چه فردی در نهایت از آن استفاده خواهد کرد. آیا این فرد مدیر عامل است و دفتر او جدا از بقیه است؟ و یا اینکه این فرد کسی است که در یک محیط اداری باز مشغول است؟ مطمئنا گزینه اول نیازهای متفاوتی نسبت به گزینه دوم دارد. برای مثال، در گزینه اول به میز و صندلی اضافه برای مهمانان و ملاقات‌کنندگان نیاز است، اما در مورد دوم یک صندلی تک اداری کفایت خواهد کرد. از خود سوال کنید که چه نوعی از میز و صندلی به کارمند کمک می‌کند تا بتواند مسئولیت‌های خود را به طور کامل انجام دهد و سپس بر اساس آن انتخاب‌های خود را شکل دهید.

میز و صندلی اداری شما باید برای چه نوع محیط کاری جوابگو باشد؟ اگر تعداد شاغلان اداره شما پایین است، برای مثال افراد مدتی از وقت خود را در اداره صرف می‌کنند اما اغلب در جای دیگری وقت می‌گذرانند، نیازی نیست که چندین میز و صندلی تهیه کنید و ممکن است میزهای کار مشترک راه حل خوبی باشد و برای چنین محیطی کفایت کند.

آیا قفسه‌ها و محل‌های ذخیره ضروری هستند یا بیشتر یادداشت‌های کمپانی در فضای دیجیتال ذخیره می‌شوند؟ آیا اداره به اتاق‌های جداگانه نیاز دارد و یا یک فضای کلی و همگانی کافی است؟ فکر کردن در رابطه با این مسائل شاید ساده و غیر ضروری به نظر برسد، اما مهم است که از همین ابتدا نیازهای خود را بشناسید تا بعدا از خرید خود پشیمان نشوید.

بیشتر بدانید در نظافت اداره و واحدهای تجاری چه مواردی مهم و کلیدی هستند؟

مطمئن شوید که میز و صندلی‌تان بادوام است

میز و صندلی‌هایی را انتخاب کنید که بیش از یک کاربرد را دارند، چون در غیر این صورت پس از چند سال بلااستفاده خواهند شد. برای مثال، یک میز کار دوطبقه که یکی از صفحات آن مربوط به کیبرد است و در صورت نیاز این صفحه به زیر صفحه بالایی هل داده می‌شود از این دست انتخاب‌ها است؛ چرا که با استفاده روزافزون از لپ‌تاپ‌ها و شیوه‌های کاری جدید، چنین میزی که کاربرد سطح زیرین آن تنها برای کیبرد است به کار نخواهد آمد.

همچنین مهم است لوازمی با دوام بخرید. اگرچه همیشه ضرورت ندارد بهترین نوع میز و صندلی را بخرید اما اطمینان حاصل کنید که مواد تشکیل دهنده این لوازم برای استفاده هرروزه از آنها در محیط اداری مناسب است؛ در غیر این صورت ممکن است زودتر از آنچه فکرش را کنید مجبور به خرید دوباره این لوازم شوید.

اگر یک صندلی اداری می‌خرید، مواد تشکیل دهنده مناسب آن به کاربرد آن بستگی دارد. برای مثال، اگر به دنبال صندلی برای اتاق کنفرانس هستید، چرم یک انتخاب مجلل و شیک است. اما اگر می‌خواهید یک صندلی برای میز کاری که به صورت روزانه استفاده می‌شود تهیه کنید، ساختارهای توری و شبکه‌ای یک انتخاب محبوب است زیرا باعث خنک ماندن پوست می‌شود.

استفاده از میز و صندلی با دوام بهترین انتخاب است.
استفاده از میز و صندلی با دوام بهترین انتخاب است.

چند کارمند را برای امتحان میز و صندلی به همراه خود داشته باشید

اینکه چند نفر از کارمندان را با خود به همراه داشته باشید که میزها و صندلی‌های مختلف را امتحان کنند نیز مفید خواهد بود. از آنها بخواهید که میز و صندلی‌های انتخابی را با میز و صندلی‌هایی که هم اکنون استفاده می‌کنند مقایسه کنند و نقاط ضعف و قوت آنها را بگویند. ببینید که چرا به این لوازم علاقه ندارند و یا به برخی علاقه دارند و دلیل آن را بپرسید.

چندین نفر را به همراه داشته باشید تا به شما کمک کنند گزینه‌های مورد نظر را کاهش دهید و بتوانید با دردسر کمتری از میان آنها به انتخاب بپردازید. چه کسانی برای کمک در انتخاب میز و صندلی اداری بهتر از افرادی هستند که بیشترین استفاده را از آنان دارند؟!

برای خرید مبلمان اداری ارگونومیک فکر کنید

اینکه چه چیز باعث ایجاد احساس راحتی در یک فرد می‌شود به عوامل مختلفی همچون نوع کاری که انجام می‌دهد و یا قد و وزن او بستگی دارد. ویژگی‌های ارگونومیکی همچون صندلی‌هایی که با شکل بدن فرد همخوانی دارند، پشتی محافظ کمر، صندلی‌ها و دسته‌های قابل تنظیم نیز مهم هستند. بنابراین مهم است که توجه کنید همکاران شما بر روی چه میز و صندلی‌هایی راحت هستند و همچنین توجه کنید که کدام لوازم بهترین طراحی ارگونومیک را دارند. اگر میز و صندلی را که هر دوی این ویژگی‌ها را با هم دارند پیدا کنید، آنگاه برد با شماست.

به دنبال لوازم قابل حمل باشید

برای شرکت‌هایی که سال‌های ابتدایی کار خود را سپری می‌کنند، لوازم قابل حمل بسیار مهمند. اینکه قطعات یک میز کار چطور می‌تواند از هم جدا شود و بار دیگر نصب شود می‌تواند یک نکته کلیدی در تصمیم‌گیری به حساب بیاید؛ چرا که تغییر مکان‌های اداری به اندازه کافی استرس‌زا هستند و یک میز که نصب آن ساعت‌ها طول بکشد فقط کار اضافه بر روی دست شما خواهد گذاشت.

علاوه بر اینکه چند نفر از کارمندان را برای امتحان کردن گزینه‌های مختلف به همراه می‌برید، از یک نفر بخواهید تا از نقطه نظر IT این گزینه‌ها را بررسی کند و خصوصا بگوید آیا ممکن است سیم‌کشی و کابل‌کشی به هنگام استفاده از این لوازم با مشکل مواجه شود و در آینده نیاز باشد جای آنها تغییر کند یا خیر. توجه به این نکات در ابتدا باعث می‌شود از بسیاری از دردسرهای موجود در آینده در امان بمانید.

چهار کاری که نباید به هنگام خرید میز و صندلی اداری انجام دهید

فراموش کردن کارمندان

احساس راحتی یک احساس فردی است؛ برای همین نیازهای کارمندان خود را در نظر بگیرید. این نیازها شامل نیازهای جسمانی (میز و صندلی‌های مناسب برای افراد قدبلندتر یا قدکوتاه‌تر)، سبک کاری (کار تیمی/ فردی) و نقش و مسئولیت‌های مورد نظر (آیا فرد به محل بیشتری برای قرار دادن لوازم خود نیاز دارد؟ آیا به سطح کار وسیع‌تری نیاز دارد؟) هستند.

زیر پا گذاشتن کیفیت در برابر قیمت و صرفه‌جویی در هزینه

 انتخاب خوبی که الان می‌کنید ممکن است در آینده به یک انتخاب بد تبدیل شود؛ برای همین گزینه‌ها را با دوراندیشی بررسی کنید. به این فکر کنید که وسیله مورد نظر حدودا چقدر دوام خواهد آورد و در طول این مدت چقدر کیفیت خود را حفظ خواهد کرد.

در نظر نگرفتن سبک

 اگرچه راحتی اولین اولویت است اما پیش از اینکه دست به خرید بزنید، در رابطه با هارمونی میز و صندلی نیز خوب فکر کنید و از گزینه‌هایی که به هیچ وجه با محیط همخوانی ندارند چشم‌پوشی کنید.

برای داشتن یک محیط کاری ایده‌آل در نظر گرفتن سبک و محیط کار مهم است.
برای داشتن یک محیط کاری ایده‌آل در نظر گرفتن سبک و محیط کار مهم است.

خرید بدون تلاش

 خرید آنلاین بسیار آسان است اما هیچ‌گاه نمی‌تواند تاثیر زمانی را داشته باشد که خود قبل از خرید بر روی صندلی و یا پشت میز مورد نظر می‌نشینید. به صورت حضوری به مکان‌هایی که گزینه‌های خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهند بروید تا مطمئن باشید همان میز و صندلی را که دوست دارید تهیه می‌کنید.

سخن پایانی

در انتهای مطلب باید باز هم به ارگونومیک بودن صندلی و مبلمان اداری کلاسیک و زیبایی و کیفیت آن تاکید کنیم. شما با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در این مطلب می‌توانید بهترین انتخاب را برای محل‌کار و شرکتتان داشته باشید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 10 =