ویژگی‌های یک سرویس خواب خوب چیست؟

2

خرید سرویس خواب جزء آن دسته از انتخاب‌هایی است که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در آسایش و راحتی شما داشته باشد. سرویس خواب به عنوان مهم‌ترین عنصر اتاق‌ خواب شما اهمیت بسیار زیادی دارد، اتاقی که در طی شبانه‌روز، آرام‌ترین و شخصی‌ترین لحظاتتان را در آن سپری می‌کنید و به دور از هیاهوهای روزانه، ساعات آرامی را به خواب می‌روید. به همین دلیل نیز در وهله اول، راحتی و بعد از آن هم زیبایی سرویس خواب شما اهمیت بسیار زیادی پیدا خواهد کرد. در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا به طور مفصل به همین موضوع بپردازیم و شما را با راه‌های انتخاب و خرید یک سرویس خواب خوب آشنا کنیم.

سرویس خواب شامل چه اجزایی می‌شود؟

معمولاً وقتی افراد می‌خواهند برای خرید سرویس خواب خود اقدام کنند، دقیقاً نمی‌دانند که یک سرویس خواب خوب شامل چه مواردی شده و از چه اجزایی تشکیل می‌گردد. اصولاً هر سرویس خواب دارای چند قسمت است:

  • تخت خواب
  • پاتختی
  • آینه
  • دراور
  • نیمکت
  • کمد
  • میز آرایش
  • پاف
  • صندلی

نکته مهم اینجاست که امکان دارد در زمان انتخاب و خرید سرویس خواب خود با مدل‌هایی روبه‌رو شوید که جمع و جورتر هستند و به همین دلیل نیز برخی از این اجزا را ندارند. در نتیجه بهتر است در زمان انتخاب مدل سرویس خواب خود با توجه به فضای موجود در اتاق‌ خوابتان به سراغ سرویس خواب مناسب خود بروید. برای آشنایی بیشتر با این موضوع نگاهی به مطلب سرویس خواب چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟ + معرفی انواع سرویس خواب بیندازید.

راهنمای انتخاب سرویس خواب خوب
برای انتخاب یک سرویس خواب خوب باید اجزای آن را نیز به درستی بشناسید.

معرفی انواع جنس سرویس خواب

اصولاً یکی از مهم‌ترین مسائلی که لازم است در زمان خرید یک سرویس خواب خوب در نظر داشته باشید، جنس سرویس خواب و مواد اولیه ساخت آن است. به طور کلی انواع جنس سرویس خواب شامل موارد متفاوت و متنوعی می‌شود که از میان پرطرفدارترین آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • چوب گردو: این چوب هزینه زیادی دارد، اما رنگ زیبای آن در کنار استقامت بالایش می‌تواند رضایت شما را جلب کند.
  • چوب راش: این روزها پرطرفدارترین متریال در سرویس خواب، چوب راش است، چراکه از مقاومت گرفته تا قیمت، شکل‌پذیری و هزاران ویژگی دیگر، همه و همه آن را به انتخابی هوشمندانه تبدیل می‌کنند.
  • روکش ام دی اف: این متریال نیز در بسیاری از مدل‌های سرویس خواب دیده می‌شود و قیمت نسبتاً مناسبی هم دارد. تنوع رنگ نیز از ویژگی‌های ام دی اف است.
  • ورقه‌های ملامینه: اصولاً ملامینه، مقاومت و ماندگاری کمتری نسبت به ام دی اف دارد. ملامینه ممکن است در برابر کمترین میزانی از رطوبت و آب، مقاومت خود را از دست بدهد و آسیب ببیند. به همین دلیل نیز معمولاً قیمت سرویس خواب ملامینه نسبت به ام دی اف، به مراتب کمتر خواهد بود.
  • فلز: سرویس خواب‌های فلزی معمولاً مدل‌های محدودتری دارند و از مقاومت خوبی نیز برخوردار هستند. این مدل‌ها غالباً در سبک‌های مدرن و صنعتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
چگونه یک سرویس خواب مناسب و باکیفیت انتخاب کنیم؟
هر کدام از سرویس خواب‌ها با جنس‌های متفاوت، دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند.

البته باید در زمان خرید سرویس خواب خوب این را نیز بدانید که به طور کلی سرویس خواب‌هایی که با مواد اولیه ام دی اف و یا ملامینه ساخته می‌شوند، دارای دو دسته‌بندی معمولی و همین‌طور هایگلاس هستند. سرویس خواب‌های هایگلاس، روکش براقی دارند و می‌توانند با انعکاس نور در خود، جلوه زیباتر و خیره‌کننده‌تری پیدا کنند. این مدل‌ها نسبت به سرویس خواب‌های معمولی گران‌قیمت‌تر هستند. در مطلی کابینت هایگلاس چیست توضیحات کاملی در مورد این متریال ذکر شده است.

احتمالاً در زمان خرید سرویس خواب با عبارت وکیوم نیز آشنا می‌شوید، اما دقیقاً نمی‌دانید که سرویس خواب وکیوم چیست؟ به طور کلی وکیوم یک جنس مجزا نیست، بلکه روکشی است که برای وسایل چوبی و سرویس خواب‌های چوبی به کار می‌رود. این روکش از طریق فشرده‌سازی ساخته می‌شود و می‌تواند در افزایش کیفیت و استحکام سرویس خواب مؤثر باشد.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

در نهایت اگر بخواهیم بهترین نوع چوب برای سرویس خواب خوب را معرفی کنیم، باید بگوییم این موضوع کاملاً نسبی است و بخش زیادی از انتخاب آن به سلیقه و البته بودجه شما بستگی خواهد داشت. معمولاً چوب‌های گردو، راش، ام دی اف و… مواردی هستند که توسط خریداران انتخاب می‌شوند.

بهترین نوع چوب برای تخت‌خواب
برای انتخاب نوع جنس و چوب سرویس خواب خود باید به مواردی همچون کیفیت، قیمت، سلیقه و… توجه داشته باشید.

انواع سایز تخت خواب

وقتی نوبت به انتخاب سرویس خواب خوب می‌رسد، یکی از اولین معیارهایی که مشخص می‌شود، ابعاد و اندازه تخت خواب است. سرویس خواب‌هایی که امروزه در بازار وجود دارند، دارای تخت خواب‌هایی با ابعاد و اندازه‌های متفاوت هستند که اگر بخواهیم نگاهی کلی و اجمالی بر روی آنها بیندازیم، می‌توانیم این موارد را معرفی کنیم:

  • تخت خواب سوپر کینگ: با 200 سانتی‌متر عرض و 200 سانتی‌متر طول، این مدل‌ها راحت‌ترین و وسیع‌ترین مدل با وزن سنگین و البته هزینه بسیار بالا هستند.
  • تخت خواب کینگ: با 180 سانتی‌متر عرض و 200 سانتی‌متر طول، این مدل‌ها نیز بسیار راحت و بزرگ هستند، اما هزینه‌شان از مورد قبلی کمتر است.
  • تخت کویین: با 160 سانتی‌متر عرض و 200 سانتی‌متر طول، این تخت‌ها باریک‌تر از اندازه تخت‌های کینگ هستند، اما برای زوجین انتخاب بسیار خوبی خواهند بود.
  • تخت دوقلو: با 140 سانتی‌متر عرض و 200 سانتی‌متر طول، هزینه این مدل‌ها نیز تقریباً زیاد است، اما هم می‌توان از آن برای زوجین استفاده کرد و هم برای کسانی که می‌خواهند یک‌نفره بر روی تخت خود راحت بخوابند.
  • تخت یک‌نفره: 90 سانتی‌متر عرض و 200 سانتی‌متر طول، این مدل‌ها نیز تنها برای یک نفر آن هم با ابعاد محدود مناسب هستند.
ویژگی‌های تختخواب مناسب چیست؟
با انتخاب ابعاد و سایز مناسب برای تخت خواب خود، راحت‌تر بخوابید.

کدام سرویس خواب خوب است؟

برای انتخاب سرویس خواب خوب خود باید به چند فاکتور مهم توجه داشته باشید. در وهله اول از جمله توضیحات سرویس خواب باید بدانید اتاق‌ خواب شما تا چه اندازه فضا دارد و با توجه به آن، چه سرویس خوابی با کدام ابعاد برایتان مناسب خواهد بود.

طبیعتاً بهتر است در زمان چیدمان وسایل سرویس خواب در اتاق‌ خواب خود بتوانید فضایی کافی برای جریان هوا، حرکت و رفت و آمد و همین‌طور آرامش اتاق باقی بگذارید و وسایل را به صورت فشرده در کنار هم چیدمان نکنید. برای مثال اگر اتاق‌ خواب شما مساحتی حدود 20 متر مربع داشته باشد، می‌توانید با خیال راحت به سراغ سرویس خوابی نسبتاً بزرگ بروید و آن را به راحتی در اتاقتان چیدمان کنید.

بیشتر بخوانید: تغییر دکوراسیون اتاق خواب با چند ایده ساده و کم هزینه

در کنار این ظاهر، طرح و همین‌طور رنگ سرویس نیز باید تأثیر بسیار زیادی در انتخاب سرویس خواب خوب و مناسب برای شما داشته باشد. ابتدا می‌توان به انتخاب سبک سرویس خواب اشاره کرد. اگر طرفدار سبک‌های کلاسیک و قدیمی هستید، می‌توانید به دنبال مدل‌های چوبی بروید که منبت‌کاری‌های زیبایی بر روی بدنه آنها کار شده باشد.

اگر هم طرفدار سبک‌های مدرن و مینیمال هستید، سرویس خواب‌های ساده و بدون هیچ‌گونه تزئینی می‌توانند انتخاب‌های بسیار خوبی باشند. در نهایت هم انتخاب سرویس خواب‌های فلزی برای سبک‌های دکوراسیون خاصی همچون صنعتی توصیه می‌شوند. تمامی این توضیحات نشان‌دهنده آن است که انتخاب یک سرویس خواب خوب به بررسی سبک دکوراسیونی آن و تناسبش با فضای خانه نیز نیاز بسیاری خواهد داشت.

بنابراین، توصیه نهایی ما برای تشخیص اینکه کدام سرویس خواب خوب است، این است که معیارهای متفاوتی همچون جنس، ابعاد، سبک، طرح، رنگ و… را مورد توجه قرار دهید و در نهایت هم با توجه به اولویت‌بندی‌های خود، مدل مناسبی را انتخاب نمایید.

تخت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
انتخاب متریال مناسب در زمان خرید سرویس خواب می‌تواند تاثیر مستقیمی بر سبک دکوراسیونی اتاقتان داشته باشد.

برای خرید سرویس خواب خوب به چه نکاتی توجه کنیم؟

با توجه به تمامی مواردی که تا به اینجا اشاره کردیم، لازم است نگاهی کلی به نکات خرید سرویس خواب بیندازیم و ببینیم که تخت خوب چه ویژگی‌هایی دارد:

ارتفاع

مسئله مهم، ارتفاع مناسب تخت خواب شماست. تخت خواب شما باید به گونه‌ای باشد که به راحتی بتوانید زیر آن را نظافت کنید و پایه‌های آن نیز محدودیتی برای این کار به وجود نیاورد. بهتر است با توجه به ویژگی‌های جسمی خودتان به سراغ تخت خواب‌هایی با ارتفاع مناسب بروید. برای این کار هم لازم است در زمان نشستن و برخاستن از تخت خواب، پاهایتان به صورت نود درجه روی زمین قرار بگیرد. به همین دلیل نیز معمولاً ارتفاعی حدودی 40 سانتی‌متر پیشنهاد می‌شود.

ساختار سرویس خواب خوب

از آنجایی که احتمالاً دلتان بخواهد هر چند وقت یک‌بار تغییراتی در چیدمان و دکوراسیون اتاق‌ خوابتان داشته باشید، بهتر است سرویس خوابی را انتخاب کنید که بتوانید آنها را به راحتی جابه‌جا نمایید. یعنی تک‌تک اجزا از وزن مناسبی برخوردار باشند و در صورت تغییر موقعیت نیز ناقص و بدشکل نشوند.

نکات مهم خرید سرویس خواب خوب و شیک
توجه به معیارهای متفاوت در زمان خرید سرویس خواب، انتخاب بهتری را برایتان رقم خواهد زد.

پایه‌های اجزای سرویس خواب

از آنجایی که سرویس شما شامل چندین بخش و اجزا می‌شود، لازم است در زمان خرید و انتخاب آنها به پایه‌های تک‌تکشان توجه لازم را داشته باشید. قدرت پایه‌ها باید به گونه‌ای باشد که بتواند وزن بدنه تخت و افراد را به خوبی تحمل کند. در کنار این نیز بهتر است به کیفیت بدنه و چارچوب تخت خواب و سایر اجزای سرویس خوابتان نیز توجه داشته باشید تا مطمئن شوید راحت ‌ترک نمی‌خورد و استحکام آن نیز قطعی است.

رنگ سرویس

در زمان انتخاب سرویس خواب خوب برای خود باید به رنگ آن نیز توجه زیادی داشته باشید. اگر فضای اتاقتان کوچک است، توصیه می‌کنیم با انتخاب رنگ‌های روشن، فضا را دل‌بازتر و بزرگ‌تر جلوه دهید و تا حد ممکن از خرید وسایل تیره‌رنگ اجتناب نمایید. برای آشنایی بیشتر با اهمیت این موضوع می‌توانید نگاهی به مطلب رنگ تخت خواب و تاثیر آن بر دکوراسیون اتاق خواب بیندازید.

مدل سرویس خواب سفید برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب مدرن کوچک
با انتخاب سرویس خواب سفید در دکوراسیون اتاق خواب خود، فضای روشن‌تر و دلبازتری خواهید داشت.

معرفی برندهای معروف سرویس خواب

قطعاً شناخت برندهای معروف سرویس خواب می‌تواند کار انتخاب را برای شما راحت کند. از جمله مشهورترین برندهای سرویس می‌توان به یاتاش، استقلال، مبلیران، چوب و هنر، کم‌جا چوب، بلج و… اشاره کرد.

جمع‌بندی

برای داشتن یک انتخاب درست در زمان خرید سرویس خواب خوب، لازم است تمامی جوانب را بسنجید و در نهایت با توجه به تمامی نکات خرید سرویس خواب، انتخابی درست داشته باشید تا در نهایت منجر به پشیمانی نشود.

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

2 نظرات
  1. solmaz_a می گوید

    من اتاق خواب کوچیکی دارم، ولی تخت خواب کینگ یا حداقل مدلایی که پشتی های خیلی بلند دارن رو خیلی دوست دارم. چجوری می تونم از این مدلا داشته باشم ولی فضای اتاقم هم خیلی شلوغ و به هم ریخته نشه؟

    1. طلوع حقیقت می گوید

      سولماز عزیز
      پیشنهاد ما این است که به جای تخت خواب کینگ به سراغ مدل های دیگری همچون کویین بروید. در کنار این هم برای خلوت تر شدن اتاق خوابتان و اینکه بیش از حد شلوغ و به هم ریخته به نظر نرسد، تا جای ممکن از داشتن وسایل تزئینی بیش از اندازه دوری کنید. در کنار این هم با توجه به رنگ سرویس خوابتان، پرده و یا فرشی تهیه کنید که فضا را تیره و کوچک تر نشان ندهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =