دکوراسیون بوهو ؛ چیدمان خانه با دکوراسیون کولی وار

0

دکوراسیون بوهو متعلق به کسانی است که می‌خواهند فضای خانه خود را پر از زندگی، رنگ و اسباب و اثاثیه جالب کنند. زیبایی این سبک در تضاد آن با انضباط و نظم دکوراسیون مدرن است. دکوراسیون بوهو بر آزادی و رهایی از قیدوبندها تأکید دارد و فضایی پر از آرامش و تا حدی غیرمعمول را پدید می‌آورد.

دکوراسیون بوهو یا کولی وار چیست؟

بوهو کوتاه شده کلمه بوهمیان (Bohemian) است که در زبان فرانسه به معنی کولی یا کسی که زندگی غیرمعمول و اغلب هنرمندانه‌ای دارد است. به همین دلیل دکوراسیون بوهو مناسب برای افرادی با سبک زندگی غیرمعمول مانند جهانگردان، بازیگران و نویسندگان است. البته لازم نیست حتماً شغل عجیبی داشته باشید تا بتوانید از این سبک دکوراسیون لذت ببرید. اگر روح آزاد و ذهن خلاقی دارید و دوست دارید سبک چیدمان خانه شما تصویر جهانگردی، تنوع و فرهنگ را در ذهن تداعی کند می‌توانید این سبک دکوراسیون را برای خانه خود انتخاب نمایید.

دکوراسیون بوهو ؛ چیدمان خانه با دکوراسیون کولی وار
دکوراسیون بوهو یا کولی وار متعلق به افرادی است که سبک زندگی غیر معمول و هنرمندانه ای دارند.

رنگ در دکوراسیون بوهو

هیچ قاعده و قانونی در چیدمان به سبک بوهو وجود ندارد بااین‌حال استفاده از رنگ‌های زمینی و گرم در این سبک متداول است. در کنار این رنگ‌ها از آرایه‌هایی با رنگ درخشان و چشمگیر نیز استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال می‌توانید رنگ‌های زمینه دکوراسیون را قهوه‌ای تیره، سبز و خاکستری در نظر بگیرید و سپس دکورهایی با رنگ بنفش تند، نارنجی روشن و آبی کاربنی را به این زمینه اضافه کنید. استفاده از ترکیب رنگ‌های زنده و زیبا از اصلی‌ترین ویژگی‌های دکوراسیون بوهو است.

دکوراسیون بوهو ؛ چیدمان خانه با دکوراسیون کولی وار
در دکوراسیون بوهو رنگ های زمینی را برای زمینه و رنگ های تند و شاد را برای اشیاء تزیینی در نظر بگیرید.

دست شما در اضافه کردن بافت‌ها و طرح و نقش‌های متنوع به این چیدمان باز است. از این‌که طرح‌هایی را در کنار هم قرار دهید که تفاوت زیادی با هم دارند نترسید. از نقش‌هایی از سرتاسر جهان استفاده کنید تا فضا حس شادابی و تنوع را القا نماید. رومیزی‌های رنگارنگ روی میزهای خود پهن کنید. دکوراسیون دیوارها در سبک بوهو اهمیت زیادی دارد پس روی دیوارها در کنار تابلوها و قاب عکس‌ها زیلوهای سنتی نصب نمایید.  باوجودآنکه استفاده از رنگ‌های زنده و تند امضای دکوراسیون بوهو است از رنگ سفید غافل نشوید. سفید را برای متعادل کردن رنگ‌های تند و ایجاد فضا میان آرایه‌های رنگارنگ استفاده نمایید.

دکوراسیون بوهو ؛ چیدمان خانه با دکوراسیون کولی وار
رنگ سفید را در میان رنگ های گرم و تند به کار ببرید تا تاثیر آن رنگ ها تعدیل شود و فضای اتاق بزرگتر به چشم بیاید.

دکورها و تزیینات سبک بوهو

برخلاف چیدمان به سبک مینیمال و مدرن که تأکید بر استفاده از حداقل وسایل دکوری است، در دکوراسیون بوهو باید فضا را سرشار از تزیینات متنوع کنید. کلید چیدن دکور در سبک بوهو جور کردن دکورهایی با ظاهر بسیار متفاوت در کنار هم است. در دکوراسیون بوهو آزادید که از متریال هایی متفاوت استفاده کنید از کتان و مخمل گرفته تا بافتنی‌های سنتی. بهتر است این متریال ها کمی ظاهر مستعملی داشته باشند و خیلی نو و درخشان به نظر نرسند. برای ایجاد فضایی گرم و صمیمانه از قالیچه‌ها، کوسن‌ها و پرده‌هایی پرنقش‌ونگار با رنگ‌های گرم استفاده کنید.

خانه سبک بوهو خود را با صنایع‌دستی و تزییناتی که در سفرهایتان خریداری کرده‌اید تزیین کنید. تنوع را در دکورهای خود فراموش نکنید می‌توانید چینی‌های مختلف، بطری‌های قدیمی، تابلوهای نقش برجسته و هر چیز دیگری که به ذهنتان می‌رسد را در کنار هم در این چیدمان به کار ببرید. دکوراسیون بوهو با همه کولی وار بودنش می‌تواند شیک و برازنده هم باشد. بنابراین دفعه بعدی که در فروشگاهی یک لوستر زیبا یا آینه‌ای با قاب نقره دیدید از اضافه کردن آن به خانه خود نترسید.

دکوراسیون بوهو ؛ چیدمان خانه با دکوراسیون کولی وار
خانه سبک بوهو خود را با صنایع‌دستی و تزییناتی که در سفرهایتان خریداری کرده‌اید تزیین کنید.

اثاثیه خانه به سبک بوهو

مبلمان سبک بوهو در مبل‌فروشی‌ها پیدا نمی‌شود بلکه باید با گذر زمان آن‌ها را جمع‌آوری کنید. خصوصاً مبل‌های کلاسیک و وینتاژ کاملاً با این سبک همخوانی دارند. هر تکه از وسایل خانه باید برای شما خاص باشد و داستانی را بازگو کند. در عتیقه‌فروشی‌ها گردش کنید و هر تکه از اثاثیه که به نظرتان جالب آمد را خریداری کنید و در کنار یکدیگر قرار دهید. صندلی‌ها و راحتی‌هایی که بالشتک نرم و رنگ تند و شادی دارند بلافاصله حس و حال دکوراسیون بوهو را منقل می‌کنند. با پهن کردن قالیچه‌ها روی زمین و قرار دادن بالش‌های بزرگ روی آن فضایی صمیمانه برای دورهم نشستن روی زمین ایجاد می‌شود. اصولاً سبک بوهو حس گرم دورهم بودن را به ذهن متبادر می‌کند بنابراین با مبلمان خشک و صندلی‌های رسمی چندان همخوانی ندارد.

دکوراسیون بوهو ؛ چیدمان خانه با دکوراسیون کولی وار
اثاثیه خانه را در دکوراسیون بوهو به گونه ای انتخاب کنید که حس گرما و صمیمیت را منتقل نمایند.

سخن پایانی

اگر شما فردی هستید که از فضایی دارای ساختار منظم و حساب‌شده لذت می‌برید دکوراسیون بوهو مناسب شما نیست. اما اگر از بیان ایده‌های رنگین خود هراسی ندارید و از خلاقیت و آزادی لذت می‌برید حتماً این چیدمان را امتحان نمایید. عناصر دکوراسیون بوهو را باید کم کم و با گشت زدن در مغازه های مختلف جور کنید. هنگام سفر کردن دنبال دکورهای جدید و زیبایی که مختص آن منطقه باشد بگردید. در نهایت اگر می خواهید اساس سبک بوهمیان را بدانید، به خاطر بسپارید که در این سبک قانونی وجود ندارد. می توانید هر چیزی را طبق سلیقه خود به این چیدمان اضافه کنید.

منابع: thespruce، .homedit

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − هشت =