با اطلاع از راهنمای خرید فن هیتر، دیگر یخ نمی‌زنید!

0

در فصل زمستان که محیط زندگی یا کار شما سرد می‌شود، برای گرم کردن محی، به فکر خرید فن هیتر خواهید افتاد. خرید هیتر برقی باعث می‌شود در سایه آرامش ایجاد شده در اثر گرما، کارهای روزمره خود را راحت‌تر انجام دهید. فن هیتر مانند بخاری برقی، با اتصال به برق قادر به تولید گرما خواهد بود. این دستگاه به یک فن مجهز است و می‌تواند در فصل تابستان مانند یک پنکه هم عمل کند.

به طور قطع خرید هر وسیله برقی به مجموعه‌ای از اطلاعات اولیه نیاز دارد. این اطلاعات به انتخاب درست کالای مناسب کمک خواهند کرد. هرچه اطلاعات شما در مورد دستگاه مورد نظرتان بیشتر باشد، بدون‌شک می‌توانید یک خرید آگاهانه و مقرون‌به‌صرفه‌تری داشته باشید. خرید فن هیتر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

انواع مختلفی از فن هیتر برقی در بازار وجود دارند که شما را در هنگام خرید، سردرگم خواهند کرد. فن هیتر در اندازه‌، شکل‌ و قیمت‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شود که هرکدام هم ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. در حقیقت باید بدانید کدام محصول برای شما کارایی بهتری خواهد داشت. پس درصورتی‌که قصد خرید فن هیتر را دارید، توصیه می‌کنیم مقاله راهنمای خرید فن هیتر از استادکار را از دست ندهید.

چه زمانی خرید فن هیتر ضرورت دارد؟

شاید به نظر برسد با وجود انواع بخاری‌، شوفاژ و سایر وسایل گرمایشی دیگر نیازی به خرید فن هیتر نیست. اما باید بگوییم که این ایده کاملا اشتباه است، چون شاید دسترسی به گاز همیشه برای شما ممکن نباشد یا به‌ علت سردی بیش‌از‌حد هوای محیط، بخاری‌ و شوفاژ پاسخگوی گرم کردن محیط شما نباشند. پس در این شرایط وجود یک فن هیتر ضروری به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: گرمایش از کف یا رادیاتور کدام بهتر است؟

تعمیر و نگهداری موتورخانه شوفاژ

تعمیر و نگهداری موتورخانه شوفاژ

  • سرویس دوره‌ای موتورخانه مرکزی و موتورخانه هوشمند
  • سرویس و تعمیر موتورخانه استخر خانگی و عمومی
  • تعمیر و تعویض قطعات موتورخانه
  • سرویس اتصالات و شیرآلات موتورخانه
دریافت این خدمت از استادکار

انواع فن هیتر

انواع مختلف فن هیتر در بازار وجود دارند که می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری نمایید. در ادامه انواع فن هیتر برقی به شما معرفی خواهند شد تا بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

  • فن هیتر برقی ایستاده

فن هیتر برقی ایستاده یکی از انواع فن هیتر است که مدل‌های مختلف آن با امکانات متفاوت در بازار وجود دارد. این فن هیتر دارای یک قطعه گرمایشی است که وظیفه اصلی تولید انرژی گرمایی را به عهده دارد. فن‌های هیتر ایستاده، در مقایسه با انواع بخاری‌های برقی، کیفیت و گرمایش بهتری دارند. این سیستم گرمایشی به یک دمنده مجهز است و گرمای یکنواختی به محیط انتقال می‌دهد.

راهنمای خرید فن هیتر برقی ایستاده کوچک و باریک
خرید فن هیتر ایستاده، به دلیل باریک بودن ابعاد آن، برای محیط‌های کم‌عرض مثل راهروها توصیه می‌شود.
  • فن هیتر تابشی

یکی دیگر از انواع فن هیتر موجود در بازار، مدل تابشی است. همان‌طور که از نام این مدل می‌آید، این سیستم با استفاده از چند المنت حرارت را بازتاب می‌دهد. میزان گرمادهی فن هیتر به تعداد المنت‌های موجود در این دستگاه بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اهمیت کاهش درجه دمای سیستم گرمایشی در زمانی که خانه نیستید

بهترین برند فن هیتر برقی تابشی بی‌صدا موجود در بازار
این مدل هیتر برقی، هیچ‌گونه صدایی تولید نمی‌کند. از این ‌رو برای استفاده در محیط‌های کاری، فرهنگی و درمانی، گزینه مناسبی است.
  • فن هیتر کانوکتور

سومین نوع فن هیتر موجود در بازار، فن هیتر کانوکتور است. این نوع فن هیتر، به المنت و فن تجهیز شده، به این معنا که گرما را به‌ صورت تابشی و یکنواخت (مانند بخاری‌برقی فن‌دار) در محیط پخش می‌کند.

راهکارهای گرم کردن خانه در زمستان با خرید بهترین هیتر کنوکتور
شاید اتاق خواب شما شوفاژ یا سیستم گرمایشی دیگری داشته باشد اما در فصول سرد، گرمایش این دستگاه‌ها کافی نباشد. پس بهتر است از فن هیتر کانوکتور بهره بگیرید. این دستگاه‌ها فن ندارند. به همین علت در هنگام استراحت، موجب اذیت مصرف‌کننده نخواهند شد.
تعمیر و سرویس رادیاتور شوفاژ

تعمیر و سرویس رادیاتور شوفاژ

  • سرویس رادیاتور شوفاژ
  • سرویس رادیاتور پکیج
  • هواگیری رادیاتور
  • اضافه کردن پره به رادیاتور
دریافت این خدمت از استادکار

ویژگی‌های متفاوت در فن هیتر

برای خرید فن هیتر باید در ابتدا ویژگی‌های متفاوت انواع فن هیتر را شناخت. سپس آن‌ها را با نیاز و بودجه خود تطبیق داد و در نهایت اقدام به خرید هیتر برقی نمود. برای این منظور، در ادامه به ویژگی‌های متفاوت این دستگاه اشاره خواهیم کرد.

  • ابعاد و وزن فن هیتر

نخستین نکته‌ای که می‌تواند در انتخاب فن هیتر به شما کمک ‌نماید، ابعاد و وزن کلی دستگاه است. در ابتدا باید میزان فضایی را که برای دستگاه در نظر گرفته‌اید، بسنجید. به‌طور مثال اگر فضای شما کوچک باشد، خرید فن هیتر بزرگ در آن فضا، غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: چگونه بدون افزایش مصرف گاز زمستان گرم داشته باشیم؟

  • قابلیت تنظیم دمای دستگاه

نکته مهم دیگر برای خرید هیتر برقی، امکان تنظیم دما و سوئیچ کردن آن میان دمای سرد و گرم است. در ابتدای بحث اشاره کردیم که این مدل از دستگاه‌ها در روزهای گرم سال، محیط را همچون یک پنکه خنک می‌کنند. همچنین با خرید فن هیتر، روزهای سرد سال با یک گرمای مطبوع، سپری خواهد شد. این موضوع مهم به وسیله فناوری تنظیم دما انجام می‌شود.

بهترین بخاری برقی کم‌مصرف یا هیتر برقی فن‌دار موجود در بازار کدام است؟
هنگام خرید فن هیتر، به داشتن قابلیت تنظیم دمای دستگاه اهمیت بدهید. چون به واسطه آن، هم در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌نمایید و هم بهای قبض برق خود را کاهش می‌دهید.
  • قابلیت خاموش شدن اتوماتیک دستگاه

با وجود فناوری خاموش شدن خودکار روی فن هیتر، خرید هیتر برقی با آرامش بیشتری انجام خواهد شد. چون مطمئن می‌شوید در صورت داغ شدن بیش از حد دستگاه، سیستم به صورت کاملا خودکار از کار می‌افتد. در ضمن عملکرد دستگاه هم چه در وضعیت فن باشد و چه در وضعیت هیتر، متوقف می‌شود. با بهره‌گیری شرکت‌های سازنده از این تکنولوژی، عمر مفید فن هیترها به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است.

  • وجود ترموستات در دستگاه

هنگام خرید فن هیتر، از فروشنده در مورد وجود ترموستات در دستگاه سوال کنید. وجود ترموستات در هیتر برقی ضروری به نظر می‌رسد، چراکه این قطعه سبب می‌شود دمای داخلی دستگاه به هیچ عنوان از حد مجاز خود فراتر نرود. بنابراین دیگر احتمال سوختن و پایین آمدن کارایی این وسیله وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: علت گرم نکردن کولر گازی در زمستان چیست؟

  • تایمر

اگر فن هیتر تایمر داشته باشد، می‌توانید با خیال راحت زمانی را برای روشن بودن دستگاه انتخاب کنید. پس از آن مدت زمان، دستگاه به‌طور خودکار خاموش می‌شود. این گزینه هم به افزایش طول عمر دستگاه و هم به کاهش مصرف برق کمک خواهد کرد.

راهنمای خرید بخاری برقی کم مصرف برای گرم کردن خانه در فصول سرد
یکی از ویژگی‌های کارآمد فن هیتر، داشتن تایمر است. این قابلیت به شما کمک می‌کند مثلا در زمانی که می‌خواهید بخوابید، دستگاه طبق زمان‌بندی مشخص شده، خاموش شود.

نکات خرید فن هیتر

همان‌گونه که قبلا نیز اشاره شد، برای خرید هیتر برقی، ابتدا باید از نکات مهم خرید فن هیتر اطلاع داشته باشید. در این بخش ما این نکات مهم را به شما خواهیم گفت.

  • توان گرمایشی فن هیتر

توان گرمایشی یک فن هیتر برحسب وات بیان می‌شود. هر چقدر میزان توان حرارتی دستگاه بیشتر باشد، مصرف انرژی دستگاه نیز بالاتر خواهد بود. توان حرارتی فن‌های هیتر برقی از ۵۰۰ وات تا ۳۰۰۰ وات متغیر است. هرچه توان حرارتی دستگاه بالاتر باشد، فضای بزرگ‌تری را گرم خواهد کرد.

با این حال یادتان باشد که توان گرمایشی فن هیتر باید با مساحت فضا، متناسب باشد. به‌طور مثال خرید فن هیتر بزرگ با توان گرمایشی بالا، برای گرم کردن یک محیط کوچک کاملاً اشتباه است، چون تنها سبب هدر رفتن انرژی خواهد شد. همچنین این مسئله باعث می‌شود مصرف زیاد انرژی، هزینه برق مصرفی شما را بالا ببرد.

بیشتر بخوانید: گرمایش از کف الکتریکی چیست؟

راهنمای خرید هیتر برقی فن دار | بهترین بخاری برقی کم‌مصرف
یکی از مهم‌ترین موارد برای خرید فن هیتر، توان گرمایشی آن است. هر چه فضای شما گسترده‌تر باشد، به همان نسبت لازم است توان گرمایشی هم بالاتر باشد تا فضا به خوبی گرم شود.
  • میزان بهره‌وری انرژی

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که صرفه‌جویی در مصرف انرژی برایشان مهم است. در این‌صورت حتما تمایل دارید قبل از خرید فن هیتر، بهره‌وری انرژی آن را بررسی کنید. به این منظور لازم است وجود قابلیت‌های مهم زیر را در فن هیتر انتخابی‌تان بررسی کنید:

  1. فن هیتر باید حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی داشته باشد.
  2. لازم است فن هیتر تایمرهای قابل‌برنامه‌ریزی داشته باشد.
  3. ترموستات قابل‌ تنظیم در هیتر برقی تعبیه شده باشد.

این قابلیت‌ها مصرف سوخت را به حداقل می‌رسانند و به این ترتیب شما یک فن هیتر اقتصادی خواهید داشت.

بهترین فن هیترهای برقی کم‌مصرف موجود در بازار کدامند؟
بهترین هیتر، هیتری است که بهره‌وری انرژی آن بالا باشد. استفاده از چنین دستگاهی باعث نمی‌شود که شما قبض‌های برق با مبالغ هنگفت دریافت کنید.
  • قیمت فن هیتر

قیمت خرید فن هیتر بر اساس قابلیت‌های این دستگاه تعیین می‌شود. تولیدکنندگان مختلف، فن هیتر را با قیمت‌های متنوعی عرضه می‌کنند. علاوه بر این داشتن یا نداشتن گارانتی دستگاه نیز موجب تفاوت قیمت می‌شود. به شما توصیه می‌کنیم حتما دستگاهی را تهیه کنید که گارانتی داشته باشد. چون در این شرایط، می‌توانید از اصالت دستگاه خود مطمئن شوید.

  • ویژگی‌های ایمنی

دور خرید هیتر برقی که ویژگی‌های ایمنی در آن رعایت نشده را خط بکشید، چون ممکن است سبب آتش‌سوزی شود. تولیدکنندگان برتر فن هیتر، به ‌منظور کاهش خطرات احتمالی، از فناوری‌های به‌روز و قرار دادن سطوح سرد برای لمس کردن استفاده می‌کنند.

همان‌گونه که اشاره شد، برخی از مدل‌ها قابلیت خاموش‌شدن خودکار را هم دارند. به این ترتیب در صورت واژگون شدن دستگاه، کلید داخلی آن بلافاصله فعال شده و جریان برق را قطع می‌کند. برخی دیگر هم این قابلیت را دارند که وقتی المنت‌های حرارتی یا سایر قطعات به دمای ناایمن برسند، هیتر خودبه‌خود خاموش می‌شود. بنابراین بسیار مهم است که ویژگی‌های ایمنی را حین خرید فن هیتر انتخابی‌تان بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: مقایسه سیستم گرمایش از کف برقی و آبگرم

فن هیتر چیست؟ هنگام خرید هیتر برقی به چه نکاتی توجه کنیم؟
هیتر برقی باید ایمن ساخته شوند تا باعث رخ دادن حادثه نگردند. داشتن قابلیت خاموش‌شدن خودکار، مهم‌ترین مورد برای اطمینان از ایمنی دستگاه است.
  • میزان صدای فن هیتر

فن‌های هیتر هم مانند بسیاری از وسایل خانگی، حین کار کردن کمی صدا تولید می‌کنند. برخی از مدل‌ها در مقایسه با برخی دیگر، صدای بیشتری دارند. برای مثال مدل‌های تابشی کمترین و مدل‌های فن‌دار ساده بیشترین صدا را تولید می‌کنند. اگر = می‌خواهید از دستگاه در اتاق خواب یا محیط اداری استفاده کنید، باید به سراغ خرید هیتر برقی بی‌صدا بروید.

راهنمای خرید فن هیتر برقی بی‌صدا برای محیط‌های اداری و فرهنگی
خرید فن هیتر بی‌صدا، برای محیط‌های فرهنگی از جمله کتابخانه‌ها و کلاس‌های درسی هم بسیار مناسب است.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

معرفی برندهای معروف

تولیدکنندگان مختلفی اقدام به تولید و عرضه فن هیتر در بازار نموده‌اند. برندهای معروف تولیدکننده این دستگاه، بدون رعایت هیچ ترتیبی عبارتند از:

  • پارس‌خزر
  • تکنو
  • آراسته
  • انرژی
  • مگامکس
  • دلونگی
  • تک‌الکتریک
  • هوگل
  • هاردستون
  • سایا
  • سایلن
  • مدیا

مدل‌های مشهور و پرطرفدار فن هیتر

برای اینکه خرید فن هیتر بهتری داشته باشیم، لازم است مدل‌های مشهور بازار را بدانیم. به همین خاطر ما تعدادی از مدل‌های پرطرفدار را در این قسمت به شما معرفی خواهیم کرد.

  • فن هیتر پارس‌خزر مدل FH2000P

دستگاهی کوچک و کاربردی با توان گرمایشی ۲۰۰۰ وات و بدنه‌ پلاستیکی است. این دستگاه قابلیت فعالیت به‌عنوان فن را نیز دارد و در هوای گرم می‌توان مانند پنکه از آن استفاده کرد. ابعاد کوچک این دستگاه، به کاربر امکان استفاده از آن روی میز را می‌دهد. پیچ تنظیم دما، به‌عنوان یک ترموستات در این دستگاه در نظر گرفته‌ شده است.

این دستگاه مجهز به عملکرد قطع حرارتی خودکار است. در نتیجه در صورت افزایش درجه حرارت دستگاه، جریان برق به ‌صورت خودکار قطع می‌شود و فن و المنت‌ها را خاموش می‌کند. امکان بهره‌مندی از این فن هیتر در مغازه‌ها و حتی برای مصارف شخصی مثل اتاق ‌خواب یا اتاق نشیمن وجود دارد. این امر باعث شده این محصول یکی از دستگاه‌های محبوب در بازار باشد. برای خرید فن هیتر با مشخصات ذکر شده، باید مبلغی حدود ۵۶۵ هزار تومان پرداخت کرد.

  • فن هیتر تکنو مدل Te-1404

این مدل کارکردی بسیار کم‌صدا دارد. با توان ۲۰۰۰ وات کار می‌کند و روی بدنه‌اش دو دکمه ولومی دیده می‌شود که یکی برای کنترل دما و دیگری برای کنترل قدرت باد تعبیه شده است. فن هیتر با مدل مذکور، مجهز به سیستم ایمنی قطع خودکار بوده و در صورت واژگونی یا عدم مسطح بودن سطح زیرین آن، سیستم ایمنی فعال و بخاری خاموش می‌شود. ابعاد کوچک این هیتر، آن را برای استفاده‌ رومیزی مناسب کرده است. برای خرید هیتر برقی تکنو با مدل اشاره شده، باید مبلغی معادل ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کرد.

بیشتر بخوانید: همه آنچه برای راهنمای خرید بخور باید دانست

خرید فن هیتر تکنو مدل Te-1404
خرید هیتر برقی تکنو، به خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند، توصیه می‌شود؛ چون این دستگاه قفل کودک دارد و برای خردسالان ایمن است.
  • فن هیتر آراسته مدل FHA2000

یک دستگاه کارآمد و جمع‌وجور است. کوچک بودن اندازه این هیتر برقی، کار با آن را بسیار راحت می‌نماید. این محصول دارای بدنه‌ پلاستیکی بسیار محکمی بوده که در برابر حرارت و گرما بسیار مقاوم است. در ضمن این فن هیتر، تایمر هم دارد. این مدل فن هیتر قابلیت نصب روی دیوار را دارد. به همین دلیل برای آپارتمان‌های کوچک، دفاتر، ادارات، شرکت‌ها، و مکان‌هایی از این دست، انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. فن هیتر آراسته را می‌توانید در ارتفاع دلخواه روی دیوار نصب کنید و از گرمای فوق‌العاده‌ آن لذت ببرید. توان گرمایشی این دستگاه هم ۲۰۰۰ وات است.  برای قیمت خرید فن هیتر مذکور، ۶۲۰ هزار تومان در نظر بگیرید.

خرید فن هیتر آراسته مدل FHA2000
خرید فن هیتر آراسته، برای سفر هم کاربردی است؛ چون این دستگاه کوچک است و وزنی معادل ۱.۵ کیلوگرم دارد.
  • فن هیتر سایلن مدل FH-301

فن هیتر سایلن، کارکردی بسیار کم‌صدا دارد و با توان گرمایشی ۱۸۰۰ وات کار می‌کند. روی بدنه دستگاه ۲ دکمه قرار دارد که یکی برای کنترل دما و دیگری برای کنترل شدت باد تعبیه شده است. فن هیتر مدل FH-301 مجهز به سیستم ایمنی قطع خودکار است. در نتیجه در صورت واژگونی یا رسیدن به دمای بالا، سیستم ایمنی فورا فن هیتر را خاموش می‌کند. به دلیل کوچک بودن ابعاد این هیتر، به طور معمول از آن برای استفاده‌ رومیزی بهره گرفته می‌شود.

وزن این دستگاه ۱.۲ کیلوگرم است که این وزن کم، دستگاه را برای استفاده سالمندان و افراد کم‌توان مناسب کرده است. برای خرید فن هیتر سایلن از این مدل، لازم است حدود ۵۵۰ هزار تومان هزینه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین و مناسب ترین کفپوش برای سیستم گرمایش از کف

  • فن هیتر تک‌الکتریک مدل CH1108-500W

این هیتر یکی از لوازم گرمایشی کوچک و کاربردی است و از طریق یک المنت سرامیکی گرما تولید می‌کند. المنت دستگاه در بازه‌ زمانی کوتاهی داغ می‌شود و گرما را به محیط اطراف انتقال می‌دهد. فن هیتر اشاره شده بسیار کم‌صدا است و با حداکثر توان ۵۰۰ وات کار می‌کند. گفتنی است امکان تنظیم دمای هیتر از طریق دکمه‌ ولومی روی بدنه وجود دارد. این هیتر ابعاد کوچکی دارد. بنابراین می‌توان از آن برای روی میز استفاده‌ کرد.

همچنین حمل ‌و نقل دستگاه یاد شده آسان است. بنابراین برای به کارگیری در سفر به مناطق سردسیر هم مناسب است. قیمت خرید فن هیتر تک‌الکتریک با مدل CH1108-500W در بازار، حدود ۶۵۰ هزار تومان است.

خرید فن هیتر تک‌الکتریک مدل CH1108-500W
فن هیتر تک‌الکتریک، فاقد سنسور تشخیص دمای محیط است. بنابراین در صورت استفاده در محیط‌های کوچک با جریان هوای اندک، باید بر دمای اتاق نظارت داشت تا حادثه‌ای رخ ندهد.

معرفی بورس و محل خرید فن هیتر

اگر تمایل دارید برای خرید هیتر برقی، آن را از نزدیک ببینید و توضیحات فروشنده را بشنوید، می‌توانید خرید خود را به‌صورت حضوری انجام دهید. مراکز مهم و بورس فروش انواع فن هیتر به شرح زیر هستند:

  • خیابان شریعتی
  • سه راه امین حضور
  • میدان شوش

اما امروزه خریدهایی از این دست، بیشتر به صورت آنلاین انجام می‌شوند. پس شما می‌توانید برای خرید فن هیتر به سایت‌های معتبر فروش آنلاین سر بزنید. به این ترتیب امکان بررسی مشخصات انواع هیتر برقی و مقایسه قیمت‌های آن‌ها به راحتی وجود خواهد داشت. این سایت‌های معتبر، جنس تقلبی ارسال نمی‌نمایند. اجناسشان هم معمولا دارای گارانتی است. به همین دلیل، می‌توانید با خیال آسوده‌تری از این سایت‌ها خرید نمایید.

جمع‌بندی

با شروع فصل سرما، استفاده از انواع لوازم و دستگاه‌های گرمایشی آغاز می‌شود. در میان انواع این دستگاه‌ها، خرید فن هیتر روز به روز در حال افزایش است. چراکه این دسته از هیترهای برقی، نسبت به سایر وسایل گرمایشی برقی، مصرف انرژی کمتری دارند. در نتیجه استفاده از آن‌ها برای گرم کردن یک اتاق بسیار به صرفه‌تر است.

شما باید متناسب با نیاز خود و با توجه به ویژگی‌هایی که برای‌تان مهم است، اقدام به خرید هیتر برقی کنید. پس ابتدا کلیه جوانب را در نظر بگیرید. سپس امکانات دستگاه‌های مختلف و قیمت آن‌ها را با هم مقایسه کنید. در نهایت هم وسیله مورد نظر خود را خریداری نمایید. سعی کنید قبل از خرید هیتر برقی، نظرات کاربران هر دستگاه را به دقت بررسی کنید. با این روش مزایا و معایب هر مدل، قابل ارزیابی خواهد بود. امیدواریم با مطالعه مقاله راهنمای خرید فن هیتر، توانسته باشید به جمع‌بندی مناسبی برسید و انتخاب رضایت‌بخشی داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + هشت =