نور مخفی چیست؟ همه چیز در مورد نورپردازی سقف و خانه

0

نور مخفی، شاخه ای از نورپردازی و یا به نوعی روشی اجرایی در نورپردازی است که در ان منشا نور و یا لامپ، دیده نمیشود اما بازتاب نور ان برروی سطح (دیوار و یا سقف) مشاهده می گردد. عموما اجرای نور مخفی را به کمک انواع لامپ های شلنگی و ریسه های ال ای دی (LED) و یا اس ام دی (SMD) انجام میدهند.

نور مخفی، نوعی نور پردازی است که در آن منشا نور مشاهده نمی شود و تنها بازتاب نور ان برروی سطح قابل رویت است.

اجرای نورمخفی و نورپردازی ساختمان

نورمخفی و نورپردازی ساختمان

  • طراحی و اجرای خدمات نورپردازی ساختمان
  • اجرای نورپردازی نمای ساختمان
  • نورپردازی باغچه، استخر، حوض و آبنما
  • طراحی و اجرای نورمخفی سقف و دیوار، کناف، پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و...
دریافت این خدمت از استادکار

موارد استفاده نور مخفی عموما در داخل سقف های کاذب، گچبری های داخل سقف و دیوار، کناف و سازه های سقفی و دیواری ساختمانی است. همچنین از کاربرد های دیگر نور مخفی، اجرای سازه های دکوراتیو و ویترینی است.

برخی از مهمترین متریال های مورد استفاده در اجرای یک پروژه نور مخفی:

  • ریسه ال ای دی (LED)

ریسه ال ای دی در واقع نام بازاری و مرسوم شده این محصول است. این محصول ویزگی هایی دارد که از مهمترین آنها می توانیم به شفافیت نور آنها و تنوع رنگ های آنها اشاره کنیم. همچنین ریسه های ال ای دی که در اجرای نور مخفی مورد استفاده قرار میگیرند، مصرف انرزی بسیار پایینی دارند. ضد اب هستند و در متراز تا ۱۰۰ متر نیز به فروش می رسند.

نکته: این ریسه ها را در ابعاد متری باید مورد استفاده قرار داد، به همین منظور اگر حدود ۴٫۵ متر ریسه ال ای دی نیاز دارید، باید ۵ متر ان را خریداری کنید و و الباقی ان را با چسب برق بپوشانید.

کاربرد های ریسه های ال ای دی:

  • پذیرایی: از ریسه های ال ای دی یا اس ام دی که تراکم نوری پایین تر و اتفقا قیمت مقرون به صرفه تری هم دارند به خوبی می توان در سالن پذیرایی استفاده کرد. همچنین اگر از دستگاه تنظیم شدت نور در این ریسه ها استفاده کنیم، میتوان از نوع تراکم بالای ان نیز استفاده کرد تا در جشن ها و میهمانی های شما نیز بسیار جذاب جلوه کند.
  • آشپزخانه: یکی از کاربردهای جذاب ریسه های ال ای دی که در نورپردازی مخفی مورد استفاده قرار میگیرد در نور پردازی مخفی اشپزخانه است. این رشته های نورانی در صورتی که به خوبی نصب شوند و بدون دید باشند، جلوه بی نظیری در سطح سقف و یا دیوارهای اشپزخانه می توانند ایجاد کنند از طرقی استفاده از این لامپ ها در زیر کابینت ها نمای ویژه ای به آشپزخانه شما می دهد.

قیمت این ال ای دی چقدر است؟

حدود قیمت این ریسه ال ای دی در بازار، حدود متری ۶ هزار تومان است. البته بسته به نوع متریال و میزان کیفیت انها می تواند کمتر و یا بیشتر آن را یافت.

انواع دیگر متریال های موجود در طراحی نور مخفی نیز عبارت ان از:

ریسه اس ام دی (SMD)

این نوع ریسه های نوری را میتوان در ابعاد مختلف برش زد و مورد استفاده قرار داد. البته هر ۳ لامپ اس ام دی ان به یکدیگر متصل اند و بنا براین اگر قصد تکه تکه کردن آنرا دارید در کوچک ترین قسمت، باید هر ۳ تا ۳ تا آن را جدا سازی کنید.

اجرای نور پردازی نور مخفی با کمک این نوع ریسه ها به خوبی انجام میشود. چرا که ریسه های اس ام دی، قابلیت انعطاف بالایی دارند و قدرت مانور بالایی در اجرای نور پردازی مخفی در سقف و گوشه ها می دهد.

توان مصرفی این ریسه ها ۱۴ وات است و با قیمت کمتر از ۷ هزار تومان به ازای هر متر آن به فروش می رسد.

نور مخفی در ساختمان چطور اجرا می شود؟ آیا نیاز به تخریب دارد؟

عموم روش های نورپردازی در سقف نیاز به اجرایی سازه ای به صورت تاقچه در سطح سقف و یا در اطراف ان دارد. اما اینکار با کمک اجرای سقف کاذب در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون نیاز به تخریب، قابل انجام است.

اجرای نورمخفی و نورپردازی ساختمان

نورمخفی و نورپردازی ساختمان

  • طراحی و اجرای خدمات نورپردازی ساختمان
  • اجرای نورپردازی نمای ساختمان
  • نورپردازی باغچه، استخر، حوض و آبنما
  • طراحی و اجرای نورمخفی سقف و دیوار، کناف، پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و...
دریافت این خدمت از استادکار

خدمات نور مخفی در استادکار چند نوع است؟

خدمات قابل ارائه استادکار در این سرویس عبارت است از:

  1. نصب نور مخفی آشپزخانه(زیر کابینتی)
  2. نصب نور مخفی گچ‌بری سالن که عموما به صورت ریسه ای استفاده می شود و دوام و ماندگاری فوق العاده ای دارد.
  3. نصب و اجرا نور مخفی با ترانس ولوم دار

اگر سقف ساختمان ما جایی برای نور پردازی نداشته باشد، چطور می‌توان از نورپردازی مخفی در آن استفاده کرد؟

روش های مختلفی برای اجرای نور پردازی مخفی در سقف وجود دارد. از سادهترین روش های آن تا سخت ترین و بنیادی ترین روش ها. اما ان چیزی که به اعنوان روش اصولی و متداول اجرای نورپردازی مخفی در سقف مورد استفاده قرار میگیرد، اجزا با کمک نصب سقف و سازه های کاذب است. این کار مزاحمت و تخریب بالایی ندارد و در کوتاه ترین زمان ممکن اجرا می شود. همچنین از روش های دیگری منیز می توان برای نور پردازی سقف ساختمان استفاده کرد که عملیات اجرایی کسترده تری می طبد و متعاقبا نیاز به زمان و شرایط اجرای مساعد تری است. اجرای گچبری و گچبرگ و کناف یکی از این روش هاست.

قیمت اجرای نورپردازی مخفی چقدر است؟

هزینه اجرای نورپردازی مخفی برای اجرای نور مخفی ریسه ای به ازای هر متر اجرای کار حدودا بین ۲۹ تا ۵۴ هزار تومان می‌باشد. همچنین برای اجرای نور پردازی در آشپزخانه نیز همین مبلغ ۲۹ تا ۵۴ هزار تومان دریافت می شود. اما برای برخی موارد خاص که نیاز به اجرای نور مخفی به کمک ترانس است، قیمت نور پردازی مخفی افزایش میابد و با ارقام ۵۹ هزار تومان تا ۱۲۹ هزار تومان براورد و اجرا می شود.

انواع نور پردازی در به اختصار توضیح دهید:

اجرای نورپردازی به طور کلی با اهداف مختلف وجود دارد و به ۴ دسته زیر طبقه بندی می‌شود:

  1. اجرای نورپردازی کلی یا عمومی
  2. نور پردازی موضعی یا کاربردی
  3. نورپردازی دکوراتیو
  4. نورپردازی منظقه ای

چرا خدمات نورپردازی را از استادکار سفارش دهم؟

بدون مقدمه، مهمترین دلایل و مزایایی که باعث میشود تا شما از خدمات نورپردازی مخفی استادکار، استفاده کنید و بهترین انتخاب و خریدتان را انجام دهید را برایتان بیان می‌کنیم:

    • اعتبار و اصالت خدمات: استادکار با معتبرترین شرکت‌ها و مجرب ترین متخصصین طرف قرارداد است. بنابراین مطمئن باشید که خدمات دریافتی شما، باکیفیت، اصولی و درست است و کالاهای مورد استفاده نیز تماما دارای اصالت و اورجینال اند.
    • انتخاب بهترین ها و بهترین انتخاب ها: سفارش شما توسط متخصصان و سرویس دهندگان بسیاری مورد بررسی قرار میگیرد و شما پیشنهادات مختلفی از آن ها دریافت می کنید، در ادامه با یررسی اطلاعات انها و بررسی نظرات مشتریان قبلیشان، بهترین انتخاب ممکن را چه از لحاظ قیمت اجرای خدمات و چه از نظر کیفیت اجرای آن انجام خواهید داد.

اگر تصمیم به نورپردازی خانه یا محیط کارتان را دارید، همین حالا سفارش نورپردازی مخفی خانه تان را ثبت کنید

اجرای نورمخفی و نورپردازی ساختمان

نورمخفی و نورپردازی ساختمان

  • طراحی و اجرای خدمات نورپردازی ساختمان
  • اجرای نورپردازی نمای ساختمان
  • نورپردازی باغچه، استخر، حوض و آبنما
  • طراحی و اجرای نورمخفی سقف و دیوار، کناف، پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و...
دریافت این خدمت از استادکار
اجرا و نصب سقف کاذب

اجرا و نصب سقف کاذب

  • اجرای انواع سقف کاذب اداری، تجاری، فروشگاه و خانه
  • اجرای کناف کاری، رابیتس کاری و گچبری
  • ساخت سقف کاذب کناف
  • طراحی و اجرای باکس نور، نور مخفی و نورپردازی سقف کاذب
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − سه =