11 ایده‌ دکوراسیونی خاص برای استفاده از سبد در خانه

0

اگر نگاهی به خانه خود بیندازید، حتما چند سبد در اطراف مشاهده می‌کنید که بدون استفاده رها شده‌اند. احتمالا به این سبدها به عنوان یک وسیله اضافی نگاه می‌کنید که هیچ کاربردی برایتان ندارند. اما با استفاده از سبدهای قدیمی در خانه می‌توانید بسیاری از لوازم دم دستی خود را سازماندهی کنید. معمولا این سبدها نادیده گرفته می‌شوند، اما زمان آن رسیده که در مورد آن‌ها تجدید نظر کنید. به هرحال تمام این سبدها ارزان و سبک‌وزن هستند. از این‌رو اگر از آن‌ها در موقعیت درست و به شکلی زیبا استفاده کنید، عالی به نظر خواهند رسید. با ما همراه باشید و ایده‌هایی در مورد استفاده از سبد در خانه به دست آورید.

استفاده از سبد به عنوان فضای ذخیره‌سازی

سبدها با جنس‌های مختلف و بافت‌های متنوعی در بازار وجود دارند. تنوع بالای سبدهای حصیری به شما این امکان را می‌دهد که با توجه به سبک شخصی خود یکی از بهترین مدل‌ها را انتخاب کنید.

کاربرد سبد حصیری در خانه بسیار زیاد است. به عنوان مثال در بسیاری از فضاها سبدهای حصیری را مشاهده می‌کنیم که مکانی برای پنهان کردن وسایل اضافی هستند. اما تا به حال فکر کرده‌اید که از سبدهای حصیری به عنوان مکانی جهت ذخیره چوب اضافی برای شومینه استفاده کنید؟ این ایده نه‌تنها فضایی برای ذخیره کردن هیزم‌های شومینه در اختیار شما می‌گذارد، بلکه جذابیت تغییر دکوراسیون با سبد حصیری را نیز برای شما نمایان می‌کند.

ایده‌های خلاقانه استفاده از سبد حصیری در خانه برای ذخیره‌سازی هیزم شومینه
استفاده از سبد حصیری برای ذخیره کردن هیزم‌های شومینه ایده‌ای ناب است.

آویزان کردن گیاهان هوازی

آویزان کردن سبدهای حاوی گیاهان در خانه مسئله جدیدی نیست، اما این سبدهای مدرن به اندازه‌ای به زیبایی خانه می‌افزایند که نمی‌توان از آن‌ها به راحتی گذشت. به همین دلیل استفاده از حصیر در دکوراسیون خانه به این اندازه محبوبیت دارد.

در این میان گیاهان هوازی گزینه مناسب‌تری برای آویزان کردن به سقف خانه هستند، زیرا به خاک و آبیاری نیاز ندارند. به همین دلیل است که معمولا گیاهان هوازی را در سبدهای حصیری آویزان‌شده در دکوراسیون‌ داخلی می‌بینیم.

خلاقیت با سبد حصیری برای پرورش و نگهداری گل و گیاه
زیبایی گل‌های خود را با استفاده از سبد حصیری به نمایش بگذارید.

استفاده از سبد در اتاق مهمان

اتاق مهمان شما کمد ندارد؟ حتما نمی‌دانید که باید بالشت‌ها و پتوهای اضافه مربوط به مهمان را کجا بگذارید. سبد تمام این مشکلات را از سر راه شما کنار می‌زند. هر وسایلی که مربوط به اتاق مهمان می‌شود از پتو و بالشت تا حوله، دمپایی مهمان را در یک سبد حصیری جذاب بگذارید و در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید.

بیشتر بخوانید: نظم‌دهی اتاق کودک با ایده‌های جالب و مادرانه

مرتب کردن حمام با سبد

تابه‌حال از سبدهای حصیری در حمام خانه خود استفاده کرده‌اید؟ اگر تجربه این کار را داشته باشید، می‌دانید که این سبدها مکان مناسبی برای ایجاد کپک هستند. از این‌رو جایگزین بهتری برای سبدهای حصیری در حمام سراغ داریم که از قضا فضای حمام شما را نیز مدرن می‌کنند. سبدهای مفتولی بهترین جایگزین برای سبدهای حصیری در این مورد هستند.

بهترین انتخاب برای حمام‌های مدرن سبدهای مفتولی در رنگ‌های رزگلد و مشکی است. هرچه این سبدها ظاهر ساده‌تری داشته باشند، فضای حمام شما را منظم‌تر و شیک‌تر نشان می‌دهند. با کمک این سبدها می‌توانید حوله‌های مهمانان، محصولات مراقبت از پوست صورت یا حتی دمپایی‌های فانتزی که پس از حمام به پا می‌کنید را در حمام منظم نگه دارید. البته توجه داشته باشید که معمولا بافت این سبدها بزرگ است، از این‌رو مرتب ماندن وسایل در آن‌ها به دقت و سلیقه شما نیاز دارد.

ایده‌های استفاده از سبد در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی برای نظم‌دهی وسایل
استفاده از سبد در حمام کمک می‌کند که وسایل شما منظم‌تر دیده شود.

استفاده از فضاهای خالی

هر خانم خانه‌داری حداقل یک‌بار به فضای بلااستفاده در بالای کابینت‌های آشپزخانه فکر کرده است. در اکثر مواقع نیز این فضای ناخوشایند تنها برای جمع شدن گردوغبار باقی می‌ماند و نه چیز دیگری. اما با استفاده از سبد حصیری در آشپزخانه می‌توانید از این فضا نهایت استفاده را ببرید.

این‌ نکته که از این سبدها در کدام بخش از آشپزخانه خود استفاده می‌کنید، نیز اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال بالای کابینت‌های نزدیک به اجاق گاز معمولا چرب می‌شوند. به همین دلیل بهتر است در این فضاها از سبدهای سیمی یا پارچه‌ای استفاده کنید. در غیر این صورت تمیز کردن سبدها کار خسته‌کننده‌ای برای شما خواهد بود.

اما اگر فکر می‌کنید که با نگهداری وسایل اضافی خود در این فضا، دسترسی به آن‌ها برای شما سخت می‌شود، می‌توانید با ایده‌های خلاقانه‌تری این فضای ناخوشایند را پر کنید. به عنوان مثال می‌توانید از بطری‌های رنگی برای این فضا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: با این روش‌ها نظم دهی آشپزخانه را همیشگی کنید

ایده‌های خلاقانه استفاده از سبد فلزی برای نظم‌دهی وسایل آشپزخانه
با استفاده از سبد می‌توانید از فضاهای خالی در بالای کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید.

خلاقیت در استفاده از سبد قدیمی

حتما شما نیز تعدادی سبد حصیری قدیمی در خانه دارید، اما از آن‌جایی‌که قدیمی هستند، آن‌ها را کنار گذاشته‌اید و در خانه خود استفاده نمی‌کنید. ولی زمان آن رسیده است که برای استفاده از سبدهای قدیمی خود کمی خلاقیت به خرج دهید. به عنوان مثال می‌توانید چند گل زیبا روی سبد بچسبانید. به همین سادگی ظاهر سبد شما عوض می‌شود و زیبایی آن دوچندان خواهد شد. خلاقیت با سبد حصیری تنها به چسباندن گل روی آن ختم نمی‌شود، با دیزاین سبد حصیری با هر ایده نابی که به ذهنتان می‌رسد، ظاهر سبدهای خود را خاص و منحصر به فرد کنید.

نظم‌دهی کانتر آشپزخانه

اگر از آن دسته افرادی هستید که نظم در آشپزخانه برایتان اهمیت زیادی دارد، حتما از ایده‌هایی که به منظم نگه داشتن کانتر آشپزخانه شما کمک کند، استقبال می‌کنید. هیچ‌کس دوست ندارد کانتر آشپزخانه را تمیز کند، اما زمانی‌که تمیز شود، احساس بهتری نسبت به آن خواهید داشت. با استفاده از سبد می‌توانید نظم را به کانتر آشپزخانه خود بازگردانید. کافیست ظرف‌های ادویه و روغن‌هایی که بدون هیچ نظمی روی کانتر رها شده‌اند را درون یک سبد بگذارید.

احتمالا روی کانتر آشپزخانه خود تعدادی شمع یا وسایل تزیینی دیگر نیز دارید‍. این وسایل در عین این‌که به زیباتر شدن آشپزخانه شما کمک می‌کنند، در میزان شلوغی کانتر نیز تاثیر گذارند. سبدهای تزیینی کمک می‌کنند که این وسایل تزیینی را به شیوه‌ای جدید در آشپزخانه خود نگه دارید. به این ترتیب دیگر آشپزخانه شما شلوغ نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های نظم دهی کابینت کدام است؟

ترفندهای نظم‌دهی به چیدمان با استفاده از سبد حصیری در آشپزخانه
با استفاده از سبد روی کانتر آشپزخانه شما همیشه تمیز خواهد بود.

سبدهای حصیری پر از وسایل تزیینی

 اگر به بازارهای قدیمی یا حتی فروشگاه‌های خرده‌فروشی سری بزنید، احتمالا با وسایل تزیینی جذابی مواجه می‌شوید. وسایلی که با ابعاد ریز خود جذابیت منحصر به فردی دارند. ولی انباری گزینه مناسبی برای نگهداری از این وسایل زیبا و قدیمی نیست، زیرا احتمال شکستن و از بین رفتنشان زیاد است. در عوض می‌توانید با استفاده از سبد بهترین مکان را برای نگهداری از این وسایل تدارک ببینید. کافیست این وسایل تزیینی و زیبا را در سبد و روی یکی از قفسه‌های کتابخانه خود بگذارید. به همین راحتی از زیبایی‌های این وسایل در خانه خود بهره برده‌اید.

سامان‌دهی ورودی خانه

زمانی‌که مهمانی وارد خانه شما می‌شود، ورودی خانه اولین فضایی است که می‌بیند. یادتان باشد که تمام تصورات مهمان از سلیقه شما در خانه در همان نگاه اول تعیین می‌شود. از این‌رو باید ورودی خانه خود را زیبا و منظم نگه دارید. معمولا نظم در ورودی خانه یکی از مسائل چالش‌برانگیز محسوب می‌شود. اما استفاده از سبد حصیری در خانه تمام این چالش‌ها را کنار می‌زند و دکوراسیون ورودی تمیز و منظمی برای شما رقم خواهد زد.

کافیست چتر، دستکش، کیف‌های دستی یا هرچیزی که در ورودی خانه وجود دارد را به صورت مرتب در سبدهای حصیری قرار دهید. نگران دکوراسیون خانه خود نیز نباشید، استفاده از حصیر در دکوراسیون همیشه ترند بوده است و هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید: چگونه خانه خود را بیشتر دوست داشته باشیم؟

ایده‌های خلاقانه و کاربردی دکوراسیون با سبد حصیری برای چیدمان ورودی خانه
استفاده از سبدهای حصیری در ورودی خانه نه تنها جذابیت ظاهری خانه شما را چند برابر می‌کند، بلکه به نظم بیشتری آن نیز کمک خواهد کرد.

آویزان کردن سبد به عنوان آثار هنری

چه کسی گفته است که سبدها تنها به عنوان مکانی برای نگهداری وسایل استفاده می‌شوند؟ اگر می‌خواهید سبک دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید و از سبک‌های جهانی‌تر استفاده کنید، سبدهای سنتی آفریقایی گزینه‌های ایده‌آلی برای خانه شما هستند. آویزان کردن این سبدها در بالای مبل یا حتی در ورودی خانه، گالری زیبا و فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. همین خلاقیت با سبد حصیری هرچند که کوچک باشد، کمک می‌کند فضای خانه شما بسیار زیبا شود.

بیشتر بخوانید: دکوراتیو چیست و اجسام دکوراتیو کدامند؟

کاشت گیاه در سبد حصیری

اگر می‌خواهید قسمتی از طبیعت را در خانه خود داشته باشید، چه چیزی بهتر از کاشت گیاهان آپارتمانی در خانه است؟ اما این‌که گیاه خود را در چه گلدانی نگه می‌دارید، در سبک و دکوراسیون خانه‌تان تاثیر زیادی خواهد داشت. دکوراسیون با سبد حصیری رنگ و بوی طبیعت را بیش از پیش به خانه شما می‌آورد. پس چه بهتر که گیاه خود را در یکی از سبدهای حصیری بکارید و آن را گوشه‌ای از خانه خود قرار دهید.

کاربرد سبد حصیری در خانه تنها به زیبایی‌های این سبد محدود نمی‌شود، از آن‌جایی‌که سبدهای حصیری نسبت به گلدان‌های سفالی سبک‌تر هستند، جابجایی گیاهان در خانه برای شما آسان‌تر خواهد شد.

کاربرد سبد حصیری در خانه برای کاشت و پرورش گل‌ها و گیاهان آپارتمانی
استفاده از سبدهای حصیری به عنوان گلدان جذابیت خانه شما را بیش از پیش بالا می‌برد.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

کلام آخر

در این مقاله ایده‌های نابی جهت استفاده از سبد در خانه در اختیار شما گذاشتیم. حال نوبت شماست که دست به کار شوید و از سبدهای قدیمی در خانه خود استفاده کنید. اگر سبدی در خانه ندارید، توصیه می‌کنیم فرصت را برای خرید سبدهای حصیری از دست ندهید. استفاده از حصیر در دکوراسیون همیشه جلوه‌ای خاص به ظاهر خانه می‌دهد. امیدواریم که این مطلب استادکار برای شما مفید باشد. خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.

منبع: TheSpurce

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =