۲۰ ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل

0

همه دوست دارند خانه‌ای زیبا و شیک داشته باشند. اما برخی از افراد نمی‌دانند چگونه خانه خود را دکور کنند. طراحی دکوراسیون داخلی منزل شگردها و روش‌های گوناگونی دارد که دانستن آن‌ها کمک خواهد کرد بتوانید دکوراسیون بهتری برای خانه خود بچینید. شما با ایده گرفتن از این راهکارها و اضافه کردن خلاقیت خودتان به آن می‌توانید خانه‌ای زیبا و جذاب برای خودتان دکور کنید. پیش از هر چیزی باید بدانید دقت کردن به جزییات در طراحی دکوراسیون داخلی منزل از اهمیت بالایی برخوردار است. با استادکار و روش‌هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل همراه باشید.

  1. از وسایل طرح دار در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید.

برای اضافه کردن زیبایی و جذابیت بصری به یک اتاق، از وسایل طرح دار در سایزها و طرح‌های متنوع استفاده کنید. بعنوان مثال، کوسن‌های روی مبل‌ها را در سایز و طرح متنوع انتخاب کنید. همین کار را با بالش‌هایی که روی تخت قرار می‌دهید انجام دهید.

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
دکوراسیون اتاق پذیرایی با طرح های متنوع
  1. کمی رنگ به خانه اضافه کنید.

اگر می‌خواهید خانه خود را کمی رنگی‌تر کنید، باید کمی جسارت به خرج بدهید و رنگ دیوارهای خانه را تغییر دهید. از رنگ‌هایی که تا به حال استفاده نکرده‌اید استفاده کنید. این رنگ را با توجه به رنگ سایر وسایل خانه انتخاب کنید و سعی کنید دیدی بازتر نسبت به رنگ آمیزی دیوارهای خانه داشته باشید. برای انتخاب رنگ نیز می‌توانید از فنگ شویی رنگ کمک بگیرید. اگر تصمیم دارید دیوارهای خانه رنگی هماهنگ با وسایل داشته باشد بهتر است قانون ۵۰/۱۵۰ را در نظر بگیرید. این قانون یعنی شما دیوار را ۵۰% روشن‌تر از رنگ سایر وسایل در نظر می‌گیرید و اگر می‌خواهید طرحی به روی دیوار بزنید، مثلا یک خط عمودی یا هر طرح دیگری، آن را ۱۵۰% تیره‌تر از رنگ اصلی انتخاب کنید. با این کار شما دیوار را با یک پالت رنگی و با هماهنگی خاصی رنگ آمیزی خواهید کرد.

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
رنگ دیوارها را تغییر دهید.
  1. یک کتابخانه بزرگ در اتاق قرار دهید.

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود می‌توانید از فضای دیوارها استفاده کرده و یک کتابخانه شیک و زیبا در آن قرار دهید. اگر اهل مطالعه هستید این کار بسیار به نفع شما خواهد بود. یک کتابخانه که از سقف تا کف اتاق را به خود اختصاص دهد می‌تواند جلوه و شخصیتی خاص به خانه شما ببخشد. کتاب‌ها، مجلات و حتی سی دی‌های مورد نیازتان را می‌توانید در این کتابخانه بسیار مرتب بچینید. علاوه بر اینها شما می‌توانید از فضای قفسه‌های این کتابخانه برای چیدن وسایل تزیینی نیز استفاده کنید.

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
از کتابخانه ای شیک و زیبا در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.
  1. دکوراسیون ترکیبی انتخاب کنید.

شما می‌توانید وسایل قدیمی و جدید را با هم ترکیب کنید و یک دکوراسیون ترکیبی ایجاد کنید. بخصوص در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی می‌توانید از اشیاء زیبا و متنوعی از دوره‌های مختلف کمک بگیرید و یک دکوراسیون زیبا و جذاب بسیازید. برای این کار حتی اضافه کردن یک وسیله کلاسیک نیز می‌تواند نقش بسزایی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما داشته باشد.

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
دکوراسیونی ترکیبی از دوره های مختلف
  1. به دیوارها به چشم بوم نقاشی نگاه کنید.

روش‌های مختلفی برای دکور کردن دیوار اتاق‌ها وجود دارد. شما می‌توانید دیوار را کاغذدیواری کنید یا فقط از رنگ‌های متنوع برای روح بخشیدن به فضای اتاق استفاده کنید. اما علاوه بر این روش‌ها، می‌توانید به دیوارها به چشم بوم نقاشی نگاه کنید. درست است، شما می‌توانید دیوار اتاقتان را با یک طرح زیبا نقاشی کنید. هرچند این کار نیاز به دقت و تخصص بالایی دارد. اما برخی طرح‌ها به صورت آماده موجود هستند که می‌توانید از همان‌ها برای طرح دادن به دیوار اتاق استفاده کنید.

 

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
یک نقاشی زیبا به روی دیوار اتاق خواب
  1. از گل و گیاه در طراحی دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید.

گل و گیاه به خانه شما رنگ و بوی خاصی می‌بخشند. همچنین در اصول فنگ شویی دکوراسیون خانه نیز استفاده از گل و گیاه پیشنهاد شده است. ایجاد طراوت و شادابی در فضای خانه نیز می‌تواند یکی از نکاتی باشد که همیشه باید هنگام تغییر دکوراسیون منزل خود در نظر داشته باشید. یک گلدان زیبا روی میز ناهارخوری یا اوپن آشپزخانه بگذارید. همیشه سعی کنید اطراف گلدان‌ها خالی باشند تا بتوانند جلوه و زیبایی خود را حفظ کنند.

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
استفاده از گل و گیاه را در دکوراسیون داخلی منزل خود فراموش نکنید.
  1. با تضاد رنگ‌ها به خانه خود حس جدیدی ببخشید.

پیش‌تر درباره استفاده از رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی منزل اشاره کردیم. این بار می‌خواهیم کمی قدم را فراتر نهاده و از تضاد رنگ‌ها و تنوع آن‌ها برای دکوراسیون داخلی منزل کمک بگیریم. به جای اینکه بخواهید همه وسایل و دیوارها را از یک رنگ در نظر بگیرید، رنگ‌های متضاد و متنوع را امتحان کنید. همانند این دکوراسیون داخلی که از رنگ آبی، سفید و طلایی به عنوان رنگ‌های اصلی اتاق استفاده کرده و یک دکوراسیون شیک و چشم نواز ایجاد کرده است.

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
در طراحی دکوراسیون داخلی منزل نیاز نیست همه چیز یکرنگ باشد. از رنگ های متضاد هم استقبال کنید.
  1. از پرده مناسب استفاده کنید.

پرده نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایفا می‌کند. وقتی به یک اتاق فقط یک پرده زیبا و شیک اضافه می‌کنید به نظر می‌رسد به کل همه چیز را در آن اتاق تغییر داده اید. چه بخواهید چه نخواهید پرده به دلیل عمودی بودن خیلی زودتر از سایر وسایل اتاق به چشم می‌آید. بخصوص پرده اتاق پذیرایی که بدون شک یکی از اولین چیزهایی است که در طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی به چشم می‌آید. بنابراین در انتخاب جنس و رنگ پرده و بخصوص اندازه آن باید بسیار دقت داشته باشید. والان پرده را نیز فراموش نکنید. والان پرده می‌تواند نظم و ترتیب بیشتری به دکوراسیون اتاق شما ببخشد و جلوه شیک‌تری به آن بدهد. اگر می‌خواهید پرده آماده خریداری کنید حتما مطمئن شوید که هنگام آویختن پرده، بخصوص پرده اتاق پذیرایی، قد آن تا زمین می‌رسد.

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
در دکوراسیون اتاق پذیرایی به سایز و اندازه پرده توجه کنید.
  1. سقف را رنگ بزنید.

برخی افراد این شجاعت را دارند که رنگی کاملا متفاوت و شاد به سقف اتاق بزنند. اما اگر هنوز دوست ندارید خانه شما چنین ظاهر متفاوتی داشته باشد، برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود از رنگی روشن‌تر نسبت به رنگ دیوارها برای سقف استفاده کنید. روشن‌تر بودن سقف خانه بخصوص برای دکوراسیون خانه‌های کوچک بسیار به بزرگ‌تر نمایش دادن و روشن‌تر شدن فضای خانه کمک خواهد کرد.

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
سقف اتاق می تواند رنگی متنوع داشته باشد
  1. از آینه‌ها به درستی استفاده کنید.

نقش آینه را نیز در طراحی دکوراسیون داخلی منزل نمی‌توان نادیده گرفت. آینه خاصیت انعکاس دارد و این موجب می‌شود خانه بزرگتر و جذاب‌تر دیده شود. اما هنگام آویختن آینه باید دقت داشته باشید که این وسیله قرار است چه تصویری را منعکس کند؟ با این دید می‌توانید آینه را در جایی قرار دهید که تصویری زبیاتر و رنگارنگ‌تر را در خانه پخش کرده و احساس بهتری در فضا ایجاد کند.

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
از آینه هایی در طرح های متنوع برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید.
  1. از وسایل فلزی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید.

اغلب افراد دوست دارند وسایل طرح چوب در دکوراسیون خانه خود داشته باشند. چوب به دلیل خاصیت طبیعی که دارد در خانه احساس آرامش بیشتری ایجاد می‌کند. اما اگر می‌خواهید کمی متفاوت‌تر  عمل کنید و احساس بدی نسبت به وجود فلز ندارید می‌توانید از فولاد ضد زنگ برای دکور استفاده کنید. بر فرض کانتر آشپزخانه یا کابینت‌ها را فلزی در نظر بگیرید. این کار معمولا در تغییر دکوراسیون آشپزخانه بیشتر امکان پذیر است و آشپزخانه شما را مدرن‌تر خواهد کرد.

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
دکوراسیون آشپزخانه با وسایل فلزی
  1. راحتی خود را فدای شیک بودن نکنید.

همیشه راحت بودن وسایل را اولویت قرار دهید. هر چه شما نسبت به وسایلی که برای دکوراسیون داخلی خانه خود تهیه می‌کنید احساس بهتری داشته باشید آن وسایل نیز زیبایی بیشتری در دکور خانه شما خواهند داشت. بنابراین سعی نکنید مدرن‌ترین یا گران‌ترین‌ها را بخرید فقط برای اینکه لوکس یا خیلی شیک هستند. مبلمان، صندلی یا تخت خواب را امتحان کنید. ببینید چه احساسی نسبت به هر یک دارید. در نهایت چیزی را تهیه کنید که در شما احساس راحتی بیشتری ایجاد می‌کند. شما قرار است مدت‌ها با این وسایل سر کنید. بنابراین شاید بتوان روکش یک مبل را تغییر داد و رنگ و طرح دلخواه شما کرد، اما اگر با نشستن روی مبل احساس گردن درد و کمردرد داشته باشید نمی‌توانید چیزی را تغییر دهید.

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
مبلمان راحت برای خانه خود بخرید.
  1. برای خرید فرش حساسیت بیشتری داشته باشید.

سایز، رنگ و طرح فرش در طراحی دکوراسیون داخلی منزل بسیار مهم است. شاید برخی وسایل را بتوانید به صورت آنلاین خریداری کنید اما فرش از آن دسته وسایلی است که شاید بهتر باشد حضوری نسبت به خرید آن اقدام کنید. شاید این کار کمی برایتان دشوار باشد چرا که باید چندین و چند فروشگاه را بگردید تا فرش مورد نظرتان را تهیه کنید. اما در عوض می‌دانید سایز، رنگ و مدل آن دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید و با دکوراسیون داخلی خانه شما هماهنگی دارد.

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
در انتخاب فرش دقت کنید.
  1. از تابلوهای هنری و قاب عکس برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل کمک بگیرید.

با انتخاب نقطه کانونی اتاق می‌توانید زیباترین تابلوهای نقاشی را روی دیوار قرار دهید. برای ایجاد تنوع در این مدل دکوراسیون، از قاب‌های کوچک و بزرگ استفاده کنید و با سلیقه و خلاقیت خودتان چند تصویر زیبا در هر قاب قرار داده و روی دیوار اتاق بیاویزید.

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
تابلوی نقاشی بزرگ در کنار چند تابلوی کوچک جلوه بسیار زیبایی خواهد داشت.
  1. از وسایل جدید استقبال کنید.

پیشنهاد می‌شود هر سال دو وسیله جدید برای خانه خود تهیه کنید. نیاز نیست این دو وسیله حتما دو وسیله بزرگ و جاگیر یا گرانقیمت باشند. شاید کافی باشد فقط روتختی اتاق را عوض کنید. یا یک قاب عکس بخرید. یک لوستر جدید در اتاق پذیرایی نیز می‌تواند یک تغییر خوب و چشمگیر باشد.

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
برای ایجاد تغییر در دکوراسیون خانه، یک لوستر زیبا و شیک تهیه کنید.
  1. وسایل خانه را با توجه به سایز خانه تهیه کنید.

این نکته بسیار اهمیت دارد، در طراحی دکوراسیون داخلی منزل باید همه وسایل دارای سایزی متعادل باشند. بعنوان مثال یک خانه بزرگ و وسیع باید یک مبلمان بزرگ داشته باشد اگر نه خانه خالی و کسل کننده به نظر می‌رسد. در عوض نمی‌توانید یک مبلمان بسیار بزرگ را در یک اتاق پذیرایی کوچک قرار دهید. چرا که در این صورت اتاقتان کوچک‌تر از حد خود به نظر خواهد رسید. بنابراین هنگام خرید وسایل برای دکوراسیون خانه خود، اندازه‌ها را در نظر داشته باشید. وسیله‌ای را تهیه کنید که کاملا با سایز و اندازه خانه و سایر وسایل آن هماهنگی داشته باشد.

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
سایز وسایل باید با یکدیگر و اندازه خانه هماهنگی داشته باشد
  1. وسایل چوبی را در کنار رنگ سفید استفاده کنید.

در حالیکه اغلب افراد وسایل چوبی را به خاطر طرح چوبی که دارند انتخاب می‌کنند، برای ایجاد تنوع در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود می‌توانید این قانون را کنار بگذارید. کمی خلاقیت به خرج بدهید و این بار وسایل چوبی را در رنگ سفید انتخاب کنید. اما روش دیگر این است که وسایل چوبی را در کنار وسایلی که رنگ سفید هستند استفاده کنید تا این وسایل جلوه بیشتری داشته باشند و منظره زیباتری در خانه ایجاد کنند.

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
ترکیب مبلمان سفید در کنار کفپوش چوبی
  1. یک فرش را به میز ناهارخوری اختصاص دهید.

اگر میز ناهارخوری را در وسط اتاق غذاخوری قرار داده‌اید باید فرشی که انتخاب می‌کنید به اندازه‌ای بزرگ باشد که این میز ناهارخوری کاملا وسط آن قرار بگیرد. در نظر داشته باشید که این فرش نباید خیلی بیش از اندازه از سایز میز ناهارخوری بزرگتر باشد فقط کافیست میز ناهارخوری روی آن قرار بگیرد.

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
یک فرش زیر میز ناهار خوری بیندازید.
  1. از فضای داخل شومینه استفاده کنید.

شاید جالب باشد بدانید در فصل‌هایی از سال که از شومینه استفاده نمی‌کنید می‌توانید از فضای داخل آن برای طراحی دکوراسیون داخل منزل خود کمک بگیرید. این بستگی به خودتان و سبک خانه شما دارد که چطور بتوانید از این فضا برای زیباتر کردن دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. کاملا به این ایده فکر کنید و خلاقیت خود را در این مساله به کار بگیرید.

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
از فضای داخل شومینه برای دکور کردن اتاق استفاده کنید.
  1. از قانون سه تایی پیروی کنید.

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل یک قانون وجود دارد که به آن قانون سه تایی گفته می‌شود. یکی وسایلی نظیر شمع، گلدان، گل و هر وسیله‌ای که می‌خواهید به شکل گروهی بچینید باید سه تایی چیده شود.

20 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل
استفاده از سه شمع در سایزهای مختلف در قانون سه تایی پیشنهاد می شود.
  • سخن پایانی

طراحی دکوراسیون داخلی منزل راه و روش‌های متعددی دارد. این کار به سلیقه و سبک زندگی شما نیز بستگی دارد. این ۲۰ نکته که درباره طراحی دکوراسیون داخلی منزل در این مطلب ارائه شد می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند بتوانید دکوراسیونی متفاوت و خلاقانه‌تر نسبت به همیشه در خانه خود داشته باشید. اما شما فقط به این نکات توجه نکنید، خانه شما روح و زندگی شما را نشان می‌دهد. سعی کنید کاملا وابسته به روحیاتی که دارید خانه خود را دکور کنید و شخصیتی از خودتان در خانه به جای بگذارید. از سلیقه و خلاقیت شخصی خودتان و خانواده‌تان در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود پیروی کنید. در کنار آن نگاهی به این نکات نیز داشته باشید تا شما را در این راه راهنمایی کرده و به شما ایده بدهد.

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =