آیا دوربین های مداربسته صدا را ضبط می کنند؟ چطور؟

3

استفاده از دوربین های مداربسته در دنیای امروز برای تمام افرادی که صاحب کسب و کار هستند ضروری است. مهم ترین کاربرد این دوربین ها نیز حفظ امنیت و نظارت است. اما سوالی که هنگام مشاهده دوربین مداربسته برای بسیاری از ما پیش می آید این است که آیا این دوربین ها قابلیت ضبط صدا را دارند؟  مسلما برای ما که در معرض دید دوربین ها قرار داریم، قابلیت ضبط صدا خوشایند نیست. اما بهتر است افرادی که می خواهند از دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا استفاده کنند، مقاله ما را تا انتها بخوانند. در ادامه استادکار به شما می گوید که این دوربین ها چند نوع دارند، نحوه کار آن ها به چه صورت است و آیا تمامی دوربین ها صدا را ضبط می کنند؟

نصب دوربین مداربسته در منزل و محل‌کار

نصب دوربین مداربسته در منزل و محل‌کار

  • نصب دوربین مداربسته در منزل و ساختمان
  • نصب دوربین مداربسته در مغازه و محل کار
  • نصب دوربین مدار بسته مخفی
  • سرویس و تعمیر دوربین مداربسته
دریافت این خدمت از استادکار

انواع دوربین های مداربسته

در ابتدا بهتر است با انواع دوربین های مداربسته به صورت کلی آشنا شوید. دوربین های مداربسته انواع گوناگونی دارند و هرکدام متناسب با نیاز شما طراحی شده اند. از میان مدل های گوناگون، شناخته شده ترین آن ها را به شما معرفی می کنیم:

۱-مدل گنبدی:

این دوربین ها با نام دوربین دام(dome)  نیز شناخته می شوند. در اماکن عمومی از این دوربین ها استفاده می شود و خوب هم عمل می کنند. افراد نمی توانند متوجه شوند کدام قسمت ها در دید دوربین قرار دارد. همچنین به دلیل کوچک بودن و قابلیت هایی نظیر زوم و چرخش، مورد توجه صاحبان مشاغل قرار گرفته است.

۲- مدل C-mount :

این نوع دوربین به دلیل اینکه می تواند لنزهای گوناگون را ساپورت کند برای محیط های بسیار بزرگ مناسب است. با دوربین C-mount می توانید به راحتی دورترین نقاط را هم زیر نظر داشته باشید.

۳- مدل استوانه ای:

نام دیگر این دوربین ها، بولت است. این ها بیشتر دوربین های نظارتی هستند و قابلیت زوم و چرخش ندارند. به دلیل قابلیت دید در شب و مناسب بودن برای فاصله های زیاد، همچنین امکان نصب روکش محافظ ضد آب و باد، در محیط های باز مورد استفاده قرار می گیرند.

۴- مدل گردان:

دوربین های گردان را با نام PTZ هم می شناسند. این دوربین ها نیز قابلیت زوم و چرخش دارند. علاوه بر این ها شما می توانید با دادن برنامه به این دوربین ها، زمان بندی کرده تا سر ساعتی خاص، نقطه ای خاص به شما نشان داده شود.

۵-مدل دید در شب:

این نوع همانطور که از نامش پیداست مختص نظارت مکان های تاریک است. با نصب این دوربین ها شما در شب نیز می توانید به خوبی از محیطی که می خواهید حفاظت کنید.

ضبط صدا؛ شایعه یا واقعیت

بعد از آشنا شدن با دوربین های مداربسته بهتر است برویم سر اصل مطلب. اینکه آیا واقعا این دوربین ها صدا را ضبط می کنند با خیر؟ باید بگوییم که اکثر این دوربین ها از داشتن قابلیت ضبط صدا محرومند. البته نا امید نشوید زیرا می توانید دوربین های حرفه ای که DVR  آن ها ورودی صدا دارد را در بازار بیابید. به یاد داشته باشید که برای تهیه این دوربین ها نسبت به نوع معمولی آن ها، باید بیشتر هزینه کنید.

همچنین با نصب میکروفن بر روی انواع دوربین های مداربسته می توانید صدا را هم در کنار تصویر داشته باشید. نصب میکروفن بر روی هر کدام از دوربین ها روش های مخصوص دارد. برای نمونه در دوربین آنالوگ، میکروفن مستقیما به دستگاه ضبط DVR وصل می شود. شما این امکان را دارید که به تعداد ورودی های صدایی که بر روی DVR قرار دارد میکروفن نصب کنید.

آیا ضبط صدا کاری اخلاقی است؟

اینکه در منزلتان این دوربین ها را نصب کنید مشکلی نیست اما زمانی که صحبت نصب دوربین در مکان هایی نظیر اداره ها به میان می آید، اوضاع کمی متفاوت است. اگر قصد دارید این کار را انجام دهید حتما کارمندان خود را از این موضوع باخبر کنید. آن ها حق دارند بدانند تمامی صحبت هایشان شنیده می شود. مسلما هیچ کس دوست ندارد مکالمات خصوصی اش شنود شود و این کار اخلاقی نیست. همچنین نصب این دوربین ها می تواند فضای محیط کار شما را به فضایی مصنوعی و خشک تبدیل کند و این باب میل کارمندان نخواهد بود.

چه زمانی از دوربین های مداربسته با قابلیت ضبط صدا استفاده کنیم

این دوربین ها را زمانی استفاده کنید که تمام راه‌های حفظ امنیت در محل کار و یا منزل شما به بن‌بست رسیده است. اگر برای شما مشکلاتی پیش آمده است که تصویر دوربین ها نمی توانسته به شما کمک کند، به فکر ضبط صدا بیوفتید. زیرا دوربین های مداربسته ای که صدا را ضبط می کند، هزینه و مسئولیت زیادی بر دوش شما خواهد گذاشت.

نصب دوربین مداربسته در منزل و محل‌کار

نصب دوربین مداربسته در منزل و محل‌کار

  • نصب دوربین مداربسته در منزل و ساختمان
  • نصب دوربین مداربسته در مغازه و محل کار
  • نصب دوربین مدار بسته مخفی
  • سرویس و تعمیر دوربین مداربسته
دریافت این خدمت از استادکار

3 نظرات
  1. سام می گوید

    آیا دوربین که ثابت قرار دارد وحرکت نمیکند امکان این هست که در تصویر چرخش ایجاد کرد وفضای بیشتری را دید زد؟دوربین ثابت است ویه تصویر را ضبط میکند منظور دربازدید فیلم امکان چرخش تصویریامحیط دارد؟

  2. رحمن می گوید

    از اساسی‌ترین مشکل من دیدن محیط از تهران است متاسفانه آپ لود با سرعت اینترنت ۸مگ بسیار کند است و گاهی دوربین آی پی را ساپورت نمیکند واقعا اعصابم را خرد کرده است.من هر دو دوربین دیجیتال و آی پی را دارم که تصویر دوربین آی پی خوب است ولی دوربین دیجیتال در liveشفاف نیست و حرکت ها بسیار کند است اگر راه حلی دارید بفرمایید لطفا به ایمیل بفرستید

  3. سارا می گوید

    سلام آیا از نظر ظاهری میشود تشخیص داد یک دوربین مداربسته دارای میکروفن است یا خیر؟ لطفا یک مقاله درباره تشخیص دوربین های مداربسته دارای میکروفن در سایت قرار بدید. و اینکه برد ضبط صدا در دوربین های میکروفن دار چقدر هست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 9 =