ساده‌ترین روش نظافت سقف پاپ کورنی

0

اجرای پوشش پاپ کورن سقف روشی مقرون‌به‌صرفه است که مدتی است جای گچ‌کاری را در دکوراسیون خانه گرفته است. از آنجایی که این نوع سقف‌ها گرد و خاک، حشرات و تار عنکبوت را به خود می‌گیرند، می‌توانند بعد از مدتی شما را کلافه کنند. نظافت سقف کاذب پاپ کورنی وقت‌گیر و سخت اما شدنی است و روند مخصوص به خود را دارد. اگر سقف پاپ کورنی شما کثیف شده و نیاز به نظافت دارد، اصلا نگران نباشید و در ادامه با استادکار همراه باشید تا راهکارهای تمیز کردن سقف کاذب پاپ کورنی را با هم مرور کنیم.

سقف کاذب پاپ کورنی چیست؟

سال‌ها قبل که این سقف‌ها وارد بازار شد، مردم به دلیل اینکه می‌توانستند با این سقف‌ها علاوه بر زیبا کردن خانه، عیب و ایراد سقف خود را بپوشانند، از آن استقبال کردند. از طرفی صداگیری این سقف‌ها موجب شد که طرفداران مخصوص به خود را در بین مردم پیدا کند.

سقف کاذب پاپ کورنی در واقع مخلوط گچ و فوم پلی استایرن است که بافتی شبیه پنیر ایجاد می‌کند. اما متاسفانه شاید برخی افراد طرفدار این نوع سقف نباشند؛ زیرا این بافت در کنار ظاهر جذاب و ویژگی‌های آکوستیکی که به سقف می‌دهد، سبب می‌شود گرد و غبار و آلودگی بیشتری جذب سقف شود و این موضوع روند تمیز کردن سقف کاذب پاپ کورنی را کمی دشوار می‌کند. البته اگر روش تمیزکردن آنها را بدانید، نیازی نیست سقف‌های پاپ کورنی خود را عوض کنید.

سقف پاپ کورن چیست؟
سقف‌های پاپ کورنی از سال 1950 وارد بازار شده و نسبت به گچ‌کاری مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

چند وقت یک بار باید سقف‌های پاپ کورنی را تمیز کنیم؟

خوشبختانه تمیر کردن سالانه این سقف‌ها، به روشن شدن آنها و همین طور کاهش آلودگی خانه کمک می‌کند. شما باید گوشه‌های اتاق و نواحی نزدیک به دریچه‌های کولر را مرتب بررسی و تمیز کنید. برطرف کردن تغییر رنگ ناشی از نشب آب، پاک کردن آثار چربی پخت و پز، پاک کردن لکه دوده بخاری و شومینه یا دود سیگار و … از روی این نوع سقف‌ها تقریبا مشکل است و بهتر است سقف مجدد رنگ شود.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

چه چیزهایی برای نظافت سقف کاذب پاپ کورنی لازم است؟

  1. آب
  2. مایع ظرف‌شویی
  3. سفید کننده
  4. پارچه
  5. ماسک و عینک ایمنی
  6. نردبان
  7. جای برقی همراه با برس پرزگیر
  8. نوار چسب
  9. اسپری
  10. اسفنج

مراحل نظافت سقف کاذب پاپ کورنی

1- کارهای مقدماتی را انجام دهید

تا آنجا که ممکن است وسایل اتاق را خارج کنید و بقیه وسایل و کف اتاق را با پارچه و ملحفه بپوشانید. این کار نظافت را آسان‌تر کرده و از لکه‌دار شدن وسایل و فرش جلوگیری می‌کند. برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به گلو و بینی، از ماسک استفاده کنید و برای اینکه گرد و خاک وارد چشمتان نشود، حتما عینک ایمنی بزنید.

نحوه گردگیری و تمیز کردن سقف کاذب پاپ کورنی
اگر سقف را گردگیری نکنید، گرد و خاک به محض مرطوب شدن به آن می‌چسبد و نظافت سقف کاذب پاپ کورنی را برای شما سخت‌تر می‌کند.

2- سقف را گردگیری کنید

اولین مرحله برای تمیز کردن سقف کاذب پاپ کورنی، حذف گرد و خاک و تار عنکبوت از بافت سقف است. ابزاری انتخاب کنید که مناسب بوده و دسته بلند داشته باشد تا بتوانید از روی زمین یا روی نردبان به راحتی از آن استفاده کنید. جاروبرقی با لوله بلند، بهترین وسیله برای گرفتن گرد و غبار و جلوگیری از پخش شدن آن در فضای اتاق است. مراقبت باشید هنگام استفاده از جاروبرقی برای این کار، سقف شما آسیب نبیند. غلتک‌های پرزگیر یا نوار چسب هم گزینه خوبی برای برای این کار هستند و به شما کمک می‌کنند گرد و خاک سطحی را از روی سقف پاک کنید.

در مورد گردگیری و تمیز کردن سقف مطالب بیشتری بخوانید.

3- مناطق تیره را روشن کنید

برای تمیز کردن مناطق تیره، یک قاشق چای‌خوری مایع ظرف‌شویی را با ¼ پیمانه  آب گرم مخلوط کرده و داخل ظرف اسپری بریزید. سپس بالای نردبان بروید و از فاصله حداقل 30 سانتی‌متری روی مناطق تیره اسپری کنید. بعد با اسفنج مرطوب روی آن را بکشید تا تمیز شود. اگر اسفنج شما کثیف شد، آن را با آب بشویید و خوب آب آن را بگیرید تا فقط مرطوب باشد. می‌توانید به جای اسفنج از غلتک رنگ‌آمیزی نیز می‌توانید برای نظافت سقف کاذب پاپ کورنی استفاده کنید. غلتک نباید خیس باشد بلکه فقط کمی رطوبت داشته باشد کافی است.

نکات و ترفندهای تمیز کردن سقف خانه
مراقب باشید که مواد شوینده را بیش از اندازه به سقف اسپری نکنید. سقف نباید خیس شود؛ کمی رطوبت کافیست.

4- لکه‌ها را از بین ببرید

اگر لکه کوچکی ناشی از نشت آب روی سقف است یا قسمت‌های نزدیک شومینه یا دریچه کولر، تیره‌تر از بقیه قسمت‌ها است، از محلول یک واحد آب و یک واحد سفید کننده استفاده کنید؛ به این گونه که محلول را به این مناطق به آرامی اسپری کرده و اجازه دهید خشک شود.

5- از گردش هوا برای خشک کردن کمک بگیرید

پس از گردگیری و تمیز کردن لکه‌های سقف، از فن‌های گردش هوا استفاده کنید تا سقف به سرعت خشک شود. اگر جایی از سقف به خوبی تمیز نشده یا لکه‌ای هنوز باقی مانده، تا زمانی که سقف کاملا خشک نشده برای برطرف کردن مجدد لکه‌ها اقدام نکنید. اجازه دهید سقف خشک شود و مجدد مایع شوینده یا سفیدکننده را به روی آن اسپری کنید؛ چون رطوبت زیاد باعث از بین رفتن بافت سقف می‌شود.

بهترین روش تمیزکاری و نظافت پوشش پاپ کورن سقف
بهتر است برای خشک شدن سریع سقف پنجره‌ها را باز نگذارید؛ چون ممکن است دوباره گرد و غبار روی سقف بنشیند.

6- پاکسازی نهایی را انجام دهید

بعد از اینکه سقف تمیز شد، ملحفه‌ها را بردارید و با جاروبرقی گرد و خاک ریخته شده را جمع کنید. مراقب باشید موادی را که از سقف روی زمین ریخته شده است، به خوبی جمع کنید و دور بریزید؛ زیرا این مواد برای کودکان بسیار مضر است.

آزمایش آزبست پیش از نظافت سقف کاذب پاب کورنی

در قدیم در فرمول تهیه این ماده ساختمانی از آزبست که یک ماده سرطانزاست، استفاده می‌شد. اگر خانه شما قدیمی است، قبل از تمیز کردن یا برداشتن سقف باید آزمایش آزبست روی آنها صورت گیرد.

اجرا و نصب سقف کاذب

اجرا و نصب سقف کاذب

  • اجرای انواع سقف کاذب اداری، تجاری، فروشگاه و خانه
  • اجرای کناف کاری، رابیتس کاری و گچبری
  • ساخت سقف کاذب کناف
  • طراحی و اجرای باکس نور، نور مخفی و نورپردازی سقف کاذب
دریافت این خدمت از استادکار

سخن پایانی

بسیاری از افراد به دلیل اینکه نمی‌توانستند سقف‌های پاپ کورنی خود را تمیز کنند، از داشتن آن صرف نظر کردند. اما این سقف‌ها از مزیت‌هایی نیز برخوردارند که یکی از آنها صداگیری خوب است. پس بهتر است با استفاده از روش‌های مطرح شده سقف‌های پاپ کورنی خود را تمیز کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

منبع: thespruce

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 7 =