نحوه استفاده از توالت فرنگی و توصیه‌های نظافتی آن

0

تمام قسمت های خانه های امروزی، مدرن شده است. تغییرات را می توانید در آشپزخانه‌های فول فرنیش، نوع طراحی داخلی و حتی سرویس‌های حمام و دستشویی آن‌ها ببنید. این نوع زندگی علاوه بر زیبایی و کارایی مزایای دیگری نیز دارد. برای مثال استفاده از توالت فرنگی به جای توالت ایرانی باعث می شود مشکلاتی نظیر زانو درد، برطرف شود.

از طرفی استفاده از توالت فرنگی برای بسیاری از افراد ناخوشایند است و احساس می کنند آلوده می شوند. اگر شما جز این دسته از افراد هستید، با استادکار همراه باشید. ما به شما می‌گوییم که چطور توالت فرنگی خود را نظافت و نگداری کنید و با خیال راحت از آن استفاده کنید.

آموزش استفاده از توالت فرنگی و توصیه‌های آن

۱- از سلامت سیفون اطمینان حاصل کنید

قبل از استفاده از توالت فرنگی حتما سیفون آن را چک کنید. سیفون این توالت ها یا در کنار و یا در بالای منبع آن‌ها قرار دارد. چک کردن صحت عملکرد سیفون یکی از مهم ترین ها است.

۲-از کاورهای مخصوص توالت فرنگی استفاده کنید

به تازگی ابزاری در اختیار استفاده کنندگان از توالت فرنگی قرار گرفته است که بسیار کارآمد است. این کاورها بر روی صندلی توالت شما نصب می شوند و با نگه داشتن یک دکمه تعویض می شوند. با این حساب دیگر نگران نخواهید بود که قبل از شما چه کسی از این توالت استفاده کرده است.

در صورتی که می خواهید از توالت فرنگی های بیرون منزل ستفاده کنید، قسمت نشیمن آن را با دستمال توالت مرطوب به خوبی تمیز کنید. اگر هم باز دلتان راضی نشد می توانید دستمال های توالت را در نشمین توالت بچینید و بر روی آن ها بنشینید. فقط مراقب باشید که این دستمال ها در توالت نیوفتند، زیرا در عمل تخلیه اختلال ایجاد می کنند.

بیشتر بدانید رفع گرفتگی توالت فرنگی

۳-قرص ضدعفونی کننده را فراموش نکنید

بسیاری از اوقات می بینید که آب توالت فرنگی رنگی (عموما آبی) است. علت آن استفاده از قرص های ضدعفونی کننده است. این قرص ها را در منبع توالت می اندازند. هر بار که سیفون کشیده می شود مقداری از این قرص ها با آب مخلوط شده و کاملا کاسه توالت را ضدعفونی خواهند کرد. اگر به فکر تمیزی توالت فرنگی خود هستید، این قرص ها را از قلم نیاندازید.

۴-شست‌و‌شو ، همیشه لازم است

فراموش نکنید که هیچ کاری بهتر از شست‌و‌شو نمی تواند توالت شما را پاکیزه نگه دارد. اگر استفاده از توالت فرنگی تمیز را ترجیح می دهید، برنامه ریزی کنید و هر روز در زمان معینی توالت خود را به خوبی تمیز کنید. اینکه تنها با آب آن را بشویید کافی نیست و بهتر است از شوینده های مطمپن و یا طبیعی استفاده کنید.

۵- از شوینده های مناسب توالت فرنگی غافل نشوید

به خاطر داشته باشید که بسیاری از شوینده ها برای نظافت توالت فرنگی مناسب نیستند و می توانند باعث لک شدن و کدر شدن آن شوند. همچنین باید از شوینده ای استفاده کنید که در تماس با پوست پاهای شما حساسیت ایجاد نکند. بنابراین در زمان استفاده از شوینده ها حتما برچسب آنها را مطالعه کنید و اطمینان حاصل کنید که  از شوینده درستی استفاده می کنید.

 ۶-کاور های مخصوص کودکان

اگر در خانه کودک دارید می توانید در بازار کاور های مخصوصی را تهیه کنید که برای آن ها تعبیه شده است. این کاور ها در رنگ های و طرح های مختلف وجود دارد و سایز آن به گونه ای است که بچه ها  می توانند با به کارگیری آن، به راحتی از توالت فرنگی استفاده کنند.

۷- آشغال ریختن، ممنوع

به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان نباید کوچک ترین چیزی را به داخل توالت فرنگی بیاندازید. این کار موجب بند آمدن راه آب و دردسر می شود. حتما در کنار توالت، یک سطل آشغال کوچک قرار دهید.

۸-مراقب بیماری های مختلف باشید

در صورتی مایل به استفاده از توالت فرنگی هستید، بهتر است یک سری نکات را رعایت کنید. این توالت ها به دلیل تماس مستقیم با بدن افراد عامل اصلی بیماری های پوستی، بیماری های زنان و عفونت های مجاری ادراری اند.

۹- حتما سیفون را بکشید

کشیدن سیفون از آن دسته کارهای واجبی است که نباید از آن غافل شوید.به خاطر داشته باشید که قبل از کشیدن سیفون در توالت فرنگی را ببندید تا از خروج ذرات آب و بخارات فاضلاب جلوگیری کنید. با این کار شما به بهداشت دستشویی کمک کرده و توالت را برای استفاده بعدی آماده می کنید.

۱۰- چه کسانی باید از توالت فرنگی استفاده کنند

برای عده ای از افراد سوال پیش می آید که کدام توالت بهتر است؟ ایرانی و یا فرنگی؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که اگر تکرر ادرار، مشکلات زانو، پا درد و کمر درد دارید بهتر است از توالت فرنگی استفاده کنید. اما اگر مشکلات گوارشی نظیر یبوست دارید ، استفاده از توالت ایرانی پیشنهاد می شود.

نصب و سرویس توالت فرنگی

نصب و سرویس توالت فرنگی

  • نصب انواع توالت فرنگی زمینی
  • نصب و تعمیر توالت فرنگی وال هنگ، تاشو و دیواری
  • رفع گرفتگی توالت فرنگی
  • تعمیر و تنظیم سیفون توالت فرنگی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =