راهکارهای مناسب برای شستشوی حوله ؛ چند وقت یکبار باید حوله های خانه را شست

0

لازمه داشتن پوست سالم این است که هرچه با آن برخورد می‌کند سالم و تمیز باشد. از قلم‌های آرایشی گرفته تا حوله حمام یا حوله دست و صورت، همگی باید به خوبی شستشو شده و تمیز باشند. در این مطلب به نحوه شستشوی حوله و تمیز و نرم نگه داشتن آن اشاره خواهیم کرد.

هرچند وقت یکبار باید حوله‌های خانه را بشوییم؟

شاید این یکی از سوالاتی باشد که برای برخی از افراد پیش بیاید. هرچند پاسخ این سوال به نوع استفاده فرد نیز بستگی دارد و اینکه آیا فرد دیگری نیز به این حوله دسترسی دارد یا خیر. با این حال با فرض اینکه یک حوله مختص خودتان دارید، یا در نظر گرفتن حوله حمام، باید در پاسخ به این سوال به شما پیشنهاد کنیم حداقل هفته‌ای یکبار، یا پس از هر پنج بار استفاده کرد از حوله، نسبت به شستشوی حوله اقدام کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید، هر بار که شما دست و صورت یا بدنتان را با حوله خشک می‌کنید مقداری از سلول‌های مرده پوست را به حوله منتقل می‌کنید. این سلول‌ها در فیبرهای حوله قرار می‌گیرند و اگر به موقع شسته نشوند ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض رطوبت و خیس شدن مجدد تبدیل به جرم و آلودگی شوند. بنابراین، ممکن است هربار که از حوله استفاده می‌کنید به جای پاک کردن آلودگی‌ها به بدنتان آلودگی بیشتری منتقل کنید.

راهکارها و نکات مهم شستشوی حوله

  • حوله را پیش از استفاده بشویید

پیشنهاد شستشوی حوله پیش از استفاده بدین معنا نیست که حوله حتما کثیف و آلوده است. اغلب حوله‌های حمام دارای سیلیکون یا موادی هستند که مانع جذب مناسب آب می‌شوند. این مواد که به شکل روکش به روی بیشتر حوله‌ها زده می‌شود به این دلیل است که ظاهر حوله حمام در فروشگاه جذاب‌تر، نرم‌تر و پرکرک‌تر دیده شود. اگر پیش از استفاده حوله را بشویید این مواد از بین رفته و هنگام استفاده از حوله مطمئن خواهید بود که حوله بیشترین قدرت جذب آب را خواهد داشت.

  • برای شستشوی حوله از پودر لباسشویی و سرکه استفاده کنید

حوله‌های رنگی را چند بار اول به طور جداگانه بشویید که به حوله‌های سفید شما رنگ ندهند. برای شستشو در ماشین لباسشویی درجه دما را روی درجه قرار دهید و نصف میزان معمول پودر لباسشویی و یک پیمانه سرکه سفید برای شستشوی حوله استفاده کنید. سرکه کمک می‌کند رنگ حوله ثابت باقی مانده و پودر لباسشویی باقی مانده لابه لای حوله از بین برود.

نکته: استفاده بیش از حد از پودر لباسشویی موجب می‌شود حوله خشک و سخت شود و نرمی خود را از دست بدهد.

راهکارهای مناسب برای شستشوی حوله
حوله‌های رنگی را از حوله‌های سفید جدا بشویید و هنگام شستن آن‌ها از کمی سرکه سفید کمک بگیرید تا رنگشان ثابت باقی بماند.
  • حوله‌ها را جدا از لباس‌ها بشویید

شستشوی حوله همراه با لباس‌ها خیلی ایده آل نیست. بهتر است حوله‌ها را به طور جداگانه بشویید که بهتر بتوانید میزان پودر لباسشویی و درجه دمای آب را هنگام شستشوی حوله تنظیم کنید. حوله‌ها معمولا در خشک کن لباسشویی خیلی سریع‌تر از لباس‌ها خشک می‌شوند و قرار گرفتن آن‌ها در کنار لباس‌هایی که هنوز خشک نشده‌اند نیز موجب مرطوب شدن مجدد آن‌ها می‌شود.

راهکارهای مناسب برای شستشوی حوله
وقتی حوله‌ها را جدا از لباس‌ها بشویید به راحتی می‌توانید میزان مواد شوینده و درجه شستشوی را برای هر یک تنظیم کنید.
  • برای شستشوی حوله از نرم کننده کم استفاده کنید

اگرچه نرم کننده‌ها در حقیقت برای نرم کردن لباس‌های شسته شده طراحی شده‌اند اما استفاده مکرر از نرم کننده هنگام شستشوی حوله ممکن است به روی نرم بودن آن تاثیر بگذارد. بهتر است استفاده از نرم کننده را به هر سه یا چهار بار شستشوی حوله موکول کنید چرا که نرم کننده لباس ممکن است به مرور زمان الیاف حوله را از بین برده و قدرت جذب آن را کاهش دهد.

  • حوله‌ها را پس از شستن تکان دهید

پس از شستشوی حوله‌ها و هنگام آویزان کردنشان آن‌ها را تکان دهید. این کار موجب می‌شود کرک‌های حوله از هم باز شده و حوله نرم باقی بماند. همچنین وجود کرک‌های حوله به جذب آب نیز کمک می‌کند.

نکته: حوله‌ها را اتو نکشید چرا که موجب از بین رفتن کرک‌ها و قدرت جذب آن‌ها می‌شود.

  • حوله‌ها را با دقت خشک کنید

حتما از خشک کن لباسشویی برای خشک کردن حوله‌ها استفاده کنید. این کار موجب می‌شود میکروب‌ها و آلودگی‌های باقیمانده در حوله از بین برود. اگر لباسشویی شما خشک کن نداشت می‌توانید حوله را در معرض نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود. اما باید خیلی سریع پس از خشک شدن آن‌ها را جمع کرده و سر جایشان قرار دهید. همچنین باید حوله‌ها کاملا خشک شده باشند چرا که حتی ذره‌ای رطوبت در حوله فضا را برای رشد میکروب‌ها آماده می‌کند.

راهکارهای مناسب برای شستشوی حوله
بگذارید حوله‌ها به خوبی خشک شوند سپس نسبت به تا کردن آن‌ها اقدام کنید.

نکته: یک حوله حمام باکیفیت می‌تواند تا ۱۰ سال دوام بیاورد. همیشه هنگام خرید حوله به لیبل شستشوی حوله و مراقبت از آن دقت داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل از حوله استفاده کنید.

سخن پایانی

شاید شستشوی حوله کار ساده‌ای به نظر برسد، در هر حال هر وسیله‌ای را با انداختن در ماشین لباسشویی و ریختن مقداری مواد شوینده می‌شوییم. اما دانستن اینکه بهتر است از چه میزان مواد شوینده و چه درجه دمایی برای شستشوی حوله استفاده کنیم می‌تواند به بیشتر شدن عمر حوله و کاربرد آن کمک کند. بنابراین، این بار که خواستید لباس‌ها و حوله‌های آلوده را بشویید به نکات گفته شده توجه کنید تا بتوانید به شکلی سالم‌تر از آن‌ها استفاده کنید.

منابع: omo ،realsimple ، bhg

خدمات خشکشویی لباس و اتوشویی

خشکشویی لباس و اتوشویی

  • خشکشویی لباس مجلسی، عروس، نامزدی و لباس شب
  • خشکشویی مانتو، چادر، شال و روسری
  • خشکشویی و اتوکشی کت و شلوار، پالتو، کاپشن و لباس های زمستانی و...
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + هفده =