چگونه سوختگی کف اتو را تمیز کنیم ؟

0

با ما باشید تا شما را با چگونگی تمیز سوختگی کف اتو را تمیز کنیم استفاده از اتو برای صاف کردن چروک‌ها و خط تا خوردن لباس یکی از کارهایی است که به‌طور مرتب انجام می‌دهیم تا لباس‌هایی مرتب و بدون چروک داشته باشیم. تمیز کردن اتو به افزایش عمر و کارایی آن کمک می‌کند چراکه در اثر استفاده زیاد از اتو کف آن کثیف و چسبناک می‌شود و املاح آب در مخزن آن رسوب می‌کند. همچنین می توانید مقاله راهکاری برای از بین بردن برق اتو روی لباس را مطالعه کنید .

در بعضی مواقع پارچه‌های پلاستیکی و حریر در اثر دمای بالا ذوب می‌شوند و لکه‌های زشت و چسبناکی را در کف اتو به وجود می‌آورند. با مراقبت از اتو و تمیز کردن آن می‌توانید انتظار داشته باشید که اتو حداکثر کارایی خود را نشان دهد و بدون هیچ مشکلی روی پارچه لباس‌ها سر بخورد. در این مقاله روش‌هایی برای تمیز کردن اتو را به شما نشان می‌دهیم. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

نشانه‌هایی که به شما می‌گوید لازم است اتو را تمیز کنید

آیا هنگام اتو کردن از سوراخ‌های کف اتو خرده‌های آهک و مواد معدنی روی لباس‌ها می‌ریزد؟

آیا به دلیل اتو کردن پارچه‌ها با دمای بیش‌ازحد بالا لکه‌های چسبناکی که از ذوب شدن پارچه به وجود آمده است، به کف اتو چسبیده؟

آیا هنگام اتو کردن به‌جای آن‌که اتو به‌آسانی روی سطح پارچه سر بخورد، به پارچه گیر می‌کند و آن را با خود می‌کشد؟

آیا پس اتو کردن متوجه می‌شوید که روی سطح لباس‌ها لکه‌هایی به وجود آمده است؟

اگر پاسخ شما به حداقل یکی از سؤالات بالا بله است، وقت آن رسیده که دست‌به‌کار شوید و اتوی خود را تمیز کنید. در حالت ایدئال بسته به این‌که چقدر از اتوی خود استفاده می‌کنید لازم است حدوداً هر ۳ ماه یک‌بار اتوی خود را تمیز کنید. اگر تمیز کردن اتو را به تعویق بی اندازید ممکن است لباس‌ها و پارچه‌های ظریفی که اتو می‌کنید در معرض خطر خراب شدن قرار بگیرند.

روش‌های تمیز کردن اتو

۱- استفاده از جوش‌شیرین

ترکیب جوش‌شیرین و آب گرم تمام جرم‌ها و کثیفی‌هایی که روی سطح اتوی شما خانه کرده است را پاک می‌کند. برای این کار جوش‌شیرین را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر تشکیل شود. سپس این خمیر را با کمک یک مسواک یا حوله روی سطح فلزی اتو بسابید. پس از پاک شدن لکه‌ها باقی‌مانده جوش‌شیرین را با کمک یک دستمال نمدار پاک‌کنید و قبل از استفاده از اتو اجازه دهید که خشک شود.

نشانه‌هایی که به شما می‌گوید لازم است اتو را تمیز کنید
برای تمیز کردن اتو دو قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. خمیر به‌دست‌آمده را روی سطح اتو پخش کنید و با یک پارچه تمیز لکه‌ها را پاک کنید.

۲- استفاده از روزنامه باطله

اتو را در داغ‌ترین درجه خود تنظیم کنید و یک جفت دستکش آشپزی ضخیم به دست کنید تا از دستان شما در مقابل حرارت و بخار داغ محافظت کند. حالا چندین ورقه روزنامه باطله را مچاله کنید و با آن کف اتو را بسابید. این کار باعث می‌شود باقی‌مانده پارچه‌های ذوب‌شده که به کف اتو چسبیده بود از آن پاک شود.

تمیز کردن سوراخ‌های کف اتو

ابتدا درجه اتو را روی دمای پایین قرار دهید و یکپارچه کهنه که آن را لازم ندارید را اتو کنید تا آهک و مواد معدنی جمع شده در داخل اتو به سمت سوراخ‌های کف آن بیاید. سپس اتو را از برق بکشید و اجازه دهید تا خنک شود. یک گوش پاک‌کن را در محلول آب و مایع ظرف‌شویی خیس کنید و با وارد کردن آن در حفره‌های کف اتو جرم و آهک درون آن را خارج کنید.

تمیز کردن سوراخ‌های کف اتو
پس‌ازآن که با گوش پاک‌کن سوراخ‌های کف اتو را پاک کردید برای آن‌که باقی‌مانده مواد معدنی از آن خارج شود. اتو را در حالت ایستاده روی یک حوله قرار دهید و آن را روی حالت بخار کردن تنظیم کنید. اجازه دهید اتو برای مدت ۵ دقیقه بخار کند و سپس آن را خاموش کرده و باقی‌مانده خرده‌های آهک و مواد معدنی را پاک کنید.

استفاده از پاک‌کننده لاک ناخن (اَسِتون)

استفاده از استون روشی عالی برای پاک کردن کثیفی‌های اتو است. اتو را به برق بزنید تا گرم شود. یک تکه پنبه را در استون خیس کنید و درحالی‌که دستکش‌های مخصوص آشپزی را پوشیده‌اید به‌سرعت پنبه آغشته به استون را به سطح داغ بزنید. استون به‌سرعت بخار می‌شود ولی جرم‌ها را به‌خوبی پاک می‌کند. به‌محض آن‌که کارتان تمام شد اتو را از برق بکشید و اجازه دهید خنک شود. سپس سطح آن را با پارچه نمدار تمیز کنید.

اگر به دنبال این هستید که لباس چسبیده به اتو را چگونه پاک کنید ؟ ما مقاله ای در این مورد داریم که به شما کمک زیادی خواهد کرد .

استفاده از سرکه سفید

یک حوله را در محلول رقیق‌شده سرکه سفید خیس کنید. سپس با کمک آن سطح آهنی اتو را تمیز کنید تا لکه‌ها و کثیفی‌های آن پاک شود. در بعضی مواقع ممکن است لکه‌های خشک‌شده و اثرات سوختگی به‌آسانی پاک نشوند، در این‌گونه مواقع اتو را در حالت خاموش برای ۳۰-۱۵ دقیقه روی حوله آغشته به سرکه قرار دهید و اجازه دهید تا جرم‌ها در آن حل شوند. سپس کف اتو را با یک حوله تمیز پاک‌کنید. اگر می‌خواهید تأثیر پاک‌کنندگی این روش بیش‌تر شود به محلول سرکه و آب کمی جوش‌شیرین اضافه کنید.

استفاده از سرکه سفید برای تمیز کردن کف اتو
هیچ‌گاه از شوینده‌های قوی مثل پودر ماشین لباسشویی یا وایتکس برای تمیز کردن اتو استفاده نکنید، زیرا باعث صدمه دیدن کف آن می‌شوند. به‌جایش می‌توانید از سرکه سفید یا ترکیب سرکه و جوش‌شیرین استفاده کنید.

استفاده از مایع ظرف‌شویی و اسفنج

یکی از بهترین روش‌های تمیز کردن اتو چکاندن چند قطره مایع ظرف‌شویی در یک کاسه آب و خیس کردن یک اسفنج ظرف‌شویی در این محلول است. می‌توانید اسفنج آغشته به آب و صابون را روی سطح اتو بکشید و پس‌ازآن که تمام آلودگی‌ها پاک شد، با یک حوله نمدار آن را تمیز کنید.

استفاده از نمک برای اتوی سوخته

نمک این ماده همه‌کاره می‌تواند به شما کمک کند از شر اثرات سوختگی از سطح کف اتوی خود خلاص شوید. یک پارچه نخی خشک و تمیز را روی میز اتوی خود پهن کنید. روی پارچه دانه‌های نمک را بپاشید، حال اتوی خود را روی درجه بالایی تنظیم کنید. پارچه آغشته به نمک را بارها اتو کنید تا اثر سوختگی پاک شود.

استفاده از نمک برای اتوی سوخته
برای پیشگیری از سوختن اتو یا پارچه در حال اتو شدن، ابتدا پارچه‌های حساس‌تر که به دمای پایینی احتیاج دارند را اتو کنید مثل پارچه‌های نایلونی و حریر. سپس شروع به اتو کردن لباس‌های نخی و ضخیم‌تر کنید.

سخن پایانی

هنگامی‌که با یک اتوی کثیف که لکه‌های خشک و سفتی به کف آن چسبیده روبه‌رو می‌شوید، ممکن است وسوسه شوید که با اجسام تیز مثل چاقو آن کثیفی‌ها را بتراشید. اما ما به شما توصیه می‌کنیم که هرگز این کار را نکنید. چراکه کشیدن اجسام سخت و تیز به کف اتو باعث خش برداشتن و خراب شدن کف و سوراخ‌های آن می‌شود. بهتر است از روش‌های معرفی‌شده در این مقاله برای تمیز کردن اتو استفاده کنید و اگر روش بهتری می‌شناسید آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

خدمات خشکشویی لباس و اتوشویی

خشکشویی لباس و اتوشویی

  • خشکشویی لباس مجلسی، عروس، نامزدی و لباس شب
  • خشکشویی مانتو، چادر، شال و روسری
  • خشکشویی و اتوکشی کت و شلوار، پالتو، کاپشن و لباس های زمستانی و...
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =