جذاب‌ترین ایده‌ها برای مدل کابینت آشپزخانه کوچک

0

انتخاب مدل کابینت آشپزخانه کوچک یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که اگر به آن توجه نکنید، می‌تواند آشپزخانه شما را به یک زندان تنگ و تاریک تبدیل کند. رویای داشتن یک آشپزخانه بزرگ با تعداد زیادی کابینت لوکس در ذهن همه ما وجود دارد، اما واقعیت این است که تعداد کمی از ما چنین آشپزخانه‌ای داریم. بهتر است سعی کنید با شرایط حاضر بهترین انتخاب را داشته باشید و طرح کابینت آشپزخانه کوچک‌تان را طوری انتخاب کنید که کارایی و زیبایی بیشتری داشته باشد. در این مقاله از استادکار قصد داریم راهکارهایی برای انتخاب هوشمندانه کابینت در آشپزخانه‌های کوچک ارائه دهیم تا آشپزخانه شما بزرگ‌تر و زیباتر به نظر برسد.

چطور برای آشپزخانه کوچک‌تان کابینت انتخاب کنید

چه قبول کنیم و چه این موضوع را نپذیریم، این یک حقیقت است که انتخاب کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک یکی از سخت‌ترین کارهایی است که بعد از خرید یک خانه جدید تجربه خواهید کرد. کابینت‌ نقطه کانونی آشپزخانه است که هم در زیبایی آشپزخانه و هم زیبا به نظر رسیدن کل فضای خانه شما تأثیر می‌گذارد. علاوه بر آن بحث کاربردی بودن و داشتن فضای کافی برای نگهداری وسایل هم اهمیت زیادی دارد.

قبل از اینکه مدل کابینت آشپزخانه کوچک‌تان را انتخاب کنید، بهتر است بدانید چه نوع کابینت‌هایی برای فضای شما مناسب‌تر هستند. در ادامه می‌توانید با راهکارهای جذابی برای انتخاب مدل کابینت برای آشپزخانه کم‌جا آشنا شوید.

از فضای عمودی آشپزخانه به طور کامل استفاده کنید

شاید آشپزخانه شما کوچک باشد اما در بسیاری از مواقع، داشتن سقف بلند در آشپزخانه یک امتیاز محسوب می‌شود. اگر آشپزخانه شما چنین شرایطی دارد، بهتر است درست از فضا استفاده کنید. برای این کار کابینت‌ها را بلندتر و درست تا نزدیک سقف سفارش دهید تا فضای بیشتری برای قرار دادن ظروف آشپزخانه داشته باشید.

نکات مهم برای انتخاب طرح کابینت آشپزخانه کوچک
برای انتخاب طرح کابینت آشپزخانه کوچک، بهتر است از حداکثر فضای عمودی آشپزخانه برای ساخت کابینت‌ها استفاده کنید تا فضای بیشتری داشته باشید.

فضای کشوها و کابینت‌ها را تقسیم‌بندی کنید

در آشپزخانه‌های کوچک، هیچ روشی برای بزرگ‌تر کردن کشوها و کابینت‌های شما وجود ندارد. تنها راهکار این است که با استفاده از تقسیم‌کننده‌ها بتوانید به بهترین شکل از همه کابینت‌هایتان استفاده کنید. استفاده از کشوهای تقسیم‌شونده در هر کابینت می‌تواند به شما کمک کند از حداکثر فضای خودتان استفاده کنید. برای این موضوع باید طرح کابینت آشپزخانه کوچک خود را با دقت انتخاب کنید و برای هر چیزی طراحی دقیق و فضابندی صحیح داشته باشید. شما می‌توانید در کابینت‌ها از کشوهای تقسیم‌کننده استفاده کنید و یا با قرار دادن قفسه داخل کابینت فضای آن را بهتر مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید: ۹ راهکار ویژه برای آشپزخانه‌های کوچک

استفاده بهینه از فضای داخل کابینت در آشپزخانه‌های کوچک
طرح کابینت آشپزخانه کوچک‌تان را طوری انتخاب کنید که از فضا به بهترین شکل استفاده شود.

از کابینت‌های رنگ روشن استفاده کنید

یک راهکار فوق‌العاده کاربردی برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای شما این است که برای مدل کابینت آشپزخانه کوچک‌تان از رنگ روشن استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های روشن موجب می‌شود فضا بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسد. استفاده از رنگ سفید، کرم و طیف رنگ‌های روشن می‌تواند بهترین انتخاب برای کابینت‌های آشپزخانه کوچک شما باشد. پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه، مطلب ایده‌های رنگ برای آشپزخانه‌های کوچک را هم بخوانید.

بهترین مدل کابینت برای آشپزخانه کم‌جا و کم‌نور
کابینت‌هایی با رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده به طور معمول بهترین مدل کابینت برای آشپزخانه کم‌جا محسوب می‌شوند.

در انتخاب درب کابینت دقت کنید

برای اینکه دسترسی به لوازم در آشپزخانه کوچک شما راحت‌تر باشد و بزرگ‌تر به نظر برسد، بهتر است از درب‌های مناسبی برای کابینت‌ها استفاده کنید. استفاده از کابینت‌هایی با دو درب باریک برای آشپزخانه‌های کوچک انتخاب بهتری است و دسترسی شما به وسایل‌تان را راحت‌تر می‌کند. اگر فضای کافی برای باز کردن درب کابینت‌ها ندارید، می‌توانید از کابینت‌هایی با درب کشویی استفاده کنید. بهترین راهکار برای انتخاب درب کابینت شما این است که آن را مطابق شرایط آشپزخانه‌تان طراحی کنید.

انتخاب مدل و طرح درب کابینت برای آشپزخانه کوچک
برای انتخاب مدل کابینت آشپزخانه کوچک خود به طراحی درب کابینت‌ها دقت کنید، این موضوع هم روی راحتی شما و هم زیبایی ظاهری آشپزخانه تأثیر زیادی دارد.

از طرح‌های ساده برای کابینت استفاده کنید

هر چقدر مدل کابینت برای آشپزخانه کم‌جا ساده‌تر باشد، مناسب‌تر و کارامدتر خواهد بود. بهتر است برای انتخاب مدل کابینت آشپزخانه کوچک‌تان زیاد وسواس به خرج ندهید و با در نظر گرفتن بودجه و طرح و رنگی که در نظر دارید، یک مدل ساده را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که نداشتن طرح و نقش روی کابینت‌ها می‌تواند جلوه بهتری به فضای آشپزخانه کوچک شما ببخشد و از شلوغ شدن آن جلوگیری کند.

همچنین بهتر است در زمان طراحی کابینت‌ها به فضایی که برای گاز و یخچال و سایر لوازم ضروریتان در نظر دارید، توجه کنید و از کابینت‌هایی با رنگ متناسب با لوازم آشپزخانه استفاده کنید.

مدل کابینت ساده برای آشپزخانه کوچک ایرانی
برای انتخاب طرح کابینت آشپزخانه کوچک ایرانی خودتان بهتر است به سراغ مدل‌های ساده‌تر بروید.

کابینت‌های چوبی همیشه انتخاب مناسبی هستند

بعد از انتخاب سبک کابینت‌هایتان، باید رنگ و جنس آن‌ها را انتخاب کنید. استفاده از مدل کابینت‌ چوبی می‌تواند ایده خوبی برای آشپزخانه شما باشد. برای این موضوع می‌توانید از کابینت‌های چوبی با رنگ روشن و یا روشن و تیره در کنار هم استفاده کنید. کابینت‌های چوبی تنوع رنگی زیادی دارند، بهتر است قبل از انتخاب رنگ کابینت، نگاهی به رنگ‌های متنوع آن‌ها بیندازید و بهترین رنگ را برای آشپزخانه کوچکتان انتخاب کنید.

مدل کابینت آشپزخانه چوبی
برای انتخاب راحت‌تر مدل کابینت آشپزخانه کوچکتان، می‌توانید نگاهی به رنگ‌های متنوع چوب‌ بیندازید و از یک کابینت چوبی با رنگی که دوست دارید، استفاده کنید.

همان‌قدر که به کارایی کابینت‌ها اهمیت می‌دهید، به زیبایی هم توجه کنید

شاید کوچک‌ بودن آشپزخانه شما تا حدود زیادی روی نحوه انتخاب کابینت‌هایتان تأثیر ‌بگذارد، اما فراموش نکنید همان‌قدر که به کارایی کابینت‎ها اهمیت می‌دهید، به طرح کابینت آشپزخانه کوچکتان هم توجه کنید. به طور حتم شما برای جاسازی لوازم‌ آشپزخانه‌تان به کشوها و فضاهای بیشتری نیاز دارید، اما بهتر است طراحی این فضاها را طوری انجام دهید که روی زیبایی کابینت‌ها تأثیر منفی نگذارد.

طرح کابینت آشپزخانه کوچک
سعی کنید طرح کابینت آشپزخانه کوچک‌تان را متناسب با فضا انتخاب کنید و به ظاهر کابینت‌ها هم به اندازه کارایی آن‌ها توجه کنید.

از حداکثر فضای آشپزخانه استفاده کنید

برای اینکه در آشپزخانه کوچک‌تان فضای بیشتری داشته باشید، به تعداد کابینت‌های بیشتری نیاز دارید. یک راهکار کاربردی که پیش‌تر به آن اشاره شد، این است که کابینت‌ها را تا سقف امتداد دهید. راهکار بعدی که می‌خواهیم به شما پیشنهاد دهیم، استفاده از یک کابینت جزیره در وسط آشپزخانه است. شما می‌توانید جزیره آشپزخانه‌تان را طوری طراحی کنید که تعدادی کابینت و کشو در خود داشته باشد. این کار موجب می‌شود مقدار فضای شما به طرز شگفت‌انگیزی افزایش پیدا کند.

اگر فکر می‌کنید به دلیل قرار دادن صندلی در جلوی جزیره، دسترسی به کابینت‌های داخل آن برایتان سخت می‌شود، می‌توانید لوازم و ظروفی را که کمتر استفاده می‌کنید، داخل این فضا قرار دهید و از آن به بهترین نحو استفاده کنید.

مدل کابینت و جزیره آشپزخانه برای منازل کوچک
در زمان طراحی مدل کابینت برای آشپزخانه کم‌جا، می‌توانید از یک جزیره با چند کشو و کابینت برای قرار دادن لوازم آشپزخانه استفاده کنید.

رنگ کابینت‌ها را مشابه رنگ دیوار انتخاب کنید

تفاوت رنگ زیاد بین رنگ کابینت‌ها و دیوار آشپزخانه می‌تواند فضای شما را کوچک‌تر نشان دهد. به منظور بزرگ‌تر و زیباتر به نظر رسیدن آشپزخانه، بهتر است برای دیوار و کابینت‌ها از رنگ‌های مشابه و کمی تیره و روشن‌ استفاده کنید.

انتخاب رنگ و مدل کابینت آشپزخانه کوچک
برای انتخاب رنگ و مدل کابینت آشپزخانه کوچک‌تان، سعی کنید از کابینت‌هایی ساده با رنگی مشابه رنگ دیوارها استفاده کنید.

از کابینت‌هایی با درب شیشه‌ای استفاده کنید

یک راهکار کاربردی برای بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه کوچک شما این است که از درب‌های شیشه‌ای کابینت استفاده کنید. استفاده از درب شیشه‌ای برای کابینت‌ها موجب می‌شود فضای شما عمیق‌تر و بازتر به نظر برسد. تنها نکته‌ای که در مورد درب‌های شیشه‌ای وجود دارد، این است که لوازم داخل کابینت باید همیشه مرتب و تمیز باشند. اگر با این موضوع مشکل دارید، می‌توانید برای درب کابینت‌هایی که کمتر استفاده می‌شوند از شیشه‌ استفاده کنید.

طرح کابینت آشپزخانه کوچک ایرانی
برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌توانید مدل کابینت آشپزخانه کوچک خود را متفاوت طراحی کنید و از درب‌های شیشه‌ای برای بعضی از کابینت‌ها استفاده کنید.

این ایده‌ها را برای سفارش مدل کابینت آشپزخانه کوچک ببینید

شاید با در نظر گرفتن نکاتی که تا به اینجای مقاله به آن‌ها اشاره شد، هنوز هم انتخاب مدل کابینت آشپزخانه کوچک برایتان سخت باشد؛ اما نگران نباشید، در ادامه می‌توانید با چند مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک خودتان آشنا شوید و از آن‌ها ایده بگیرید.

استفاده بهینه از فضا و چیدمان درست لوازم در آشپزخانه‌های کوچک
استفاده درست از فضا و چیدمان صحیح لوازم در آشپزخانه می‌تواند به شما کمک کند دسترسی بهتری به لوازم مورد نیازتان داشته باشید و فضایی مرتب و زیبا داشته باشید.
ایده‌هایی برای چیدمان لوازم و دکوراسیون آشپزخانه کوچک
برای اینکه فضای شما کوچک به نظر نرسد، می‌توانید از قفسه و شلف روی دیوار استفاده کنید و برخی از لوازم ضروریتان را به صورت مرتب روی این قفسه‌ها بچینید.
بهترین مدل و طرح جزیره برای آشپزخانه کم‌جا
برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضای آشپزخانه‌تان می‌توانید جزیره آشپزخانه را کمی خارج از آشپزخانه قرار دهید.
طراحی و نصب کابینت سفید برای آشپزخانه کوچک و کم‌جا
در زمان انتخاب مدل کابینت آشپزخانه کوچک‌تان رنگ سفید را فراموش نکنید. استفاده از رنگ سفید برای کابینت‌ها و دیوار آشپزخانه می‌تواند فضای شما را بزرگ‌تر نشان دهد.
نکات مهم نورپردازی و نصب نور مخفی کابینت آشپزخانه
هر چقدر نور بیشتری در آشپزخانه داشته باشید، فضای شما روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. بعد از انتخاب طرح کابینت آشپزخانه کوچک‌تان می‌توانید زیر همه کابینت‌ها و قفسه‌ها از نور مخفی استفاده کنید.
مدل کابینت براق برای آشپزخانه کوچک
استفاده از کابینت‌های براق به انعکاس نور و بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضای آشپزخانه شما کمک می‌کند.
نکات ضروری دکوراسیون آشپزخانه کوچک و نقلی
استفاده از کابینت‌های ساده و روشن و نور زیاد در آشپزخانه می‌تواند موجب بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضای شما شود.
جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه بدون دستگیره | کاربرد دستگیره مخفی کابینت در آشپزخانه کوچک
در زمان انتخاب طرح کابینت آشپزخانه کوچک بهتر است از کابینت‌هایی با عمق کمتر و بدون دستگیره استفاده کنید.
طراحی و نصب کابینت هایگلاس سفید برای آشپزخانه‌های کوچک آپارتمانی
استفاده از کابینت هایگلاس سفید برای آشپزخانه‌های کوچکی که پنجره ندارند، بهترین انتخاب است.
بهترین ایده برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک و نقلی با طراحی کاربردی
اگر در سمتی از دیوار آشپزخانه کوچکتان جایی برای نصب کابینت ندارید، می‌توانید روی دیوار قفسه‌هایی نصب کنید و از آن‌ها برای قرار دادن لوازم آشپزخانه استفاده کنید. برای اینکه فضای آشپزخانه شما کوچک‌تر از آن چیزی که هست به نظر نرسد، بهتر است هیچ وسیله اضافی روی کابینت‌ها و قفسه‌ها قرار ندهید.
رنگ و مدل کابینت آشپزخانه تیره
استفاده از رنگ‌های تیره برای کابینت آشپزخانه‌ کوچک هیچ مانعی ندارد، تنها لازم است به جزئیات و هماهنگی لوازم با هم توجه کنید.

سخن آخر

انتخاب کابینت یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که روی ظاهر آشپزخانه و راحتی شما تأثیر می‌گذارد. همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، استفاده از رنگ‌های روشن می‌تواند به روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضای آشپزخانه کمک کند. اما این موضوع به این معنا نیست که شما نمی‌توانید از رنگ‌های تیره برای کابینت‌ها استفاده کنید. طراحی درست و اصولی کابینت‌ها و انتخاب سبک و رنگ آن‌ها تأثیر زیادی در ظاهر آشپزخانه شما خواهد داشت.

اگر برای ساخت کابینت آشپزخانه نیاز به افراد متخصص دارید، می‌توانید از استادکار کمک بگیرید. استادکار با معرفی بهترین کابینت‌سازان سطح تهران به شما کمک می‌کند هر چه زودتر صاحب آشپزخانه‌ای زیبا و رویایی شوید، حتی اگر آشپزخانه بسیار کوچکی داشته باشید.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − چهار =