بهترین و کاملترین راهنمای کار با ماشین لباسشویی ال جی

9

ماشین لباسشویی در زندگی مدرن کنونی جزو جدایی ناپذیر هر خانه به حساب می‌آید. این دستگاه در اندازه، نوع و کیفیت‌های مختلف توسط برندهای معروف و غیرمعروف در حال تولید و عرضه است. مصرف‌کننده آشنا به اهمیت پاکیزگی و سلامتی لباس و بدن خود، همواره به دنبال بهترین نوع ماشین لباسشویی است.

ماشین لباسشویی ال جی با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین یکی از بهترین کالاهای تولیدی این شرکت کره‌ای است که در میان مصرف‌کنندگان داخل کشور نیز محبوبیت بالایی دارد ازاین‌رو تصمیم گرفتیم که به نگارش راهنمای کار با ماشین لباسشویی ال جی به‌صورت فارسی بپردازیم تا در انتخاب بهترین گزینه و عملکرد این دستگاه به شما کمک کنیم، همراه استادکار باشید.

قابلیت‌های ماشین لباسشویی ال جی

در ابتدای راهنمای لباسشویی ال جی به بررسی کوتاه قابلیت‌های این دستگاه می‌پردازیم

  • ۶ حرکتی

بسته به برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید، ماشین لباسشویی ال جی قادر است تنظیمات و برنامه انتخابی شما و یا ترکیبی از آن‌ها را روی درام اعمال کند و شستشوی دلخواه شما را انجام دهد. همچنین با تنظیم نوع، مقدار سرعت و حالت چرخش درام عملکرد ماشین لباسشویی‌های ال جی بهتر شده است به‌طوری که رضایت شما را در هر شرایطی جلب کند.

  • ضد چروک

با این برنامه می‌توانید میزان چروک شدن لباس‌ها را به حداقل برسانید.

  • شستشوی توربو

ویژگی این برنامه انجام فرآیند شستشوی لباس‌ها در کمتر از یک ساعت و همراه با صرفه‌جویی در مصرف آب و برق است. میزان لباس‌ها در حالت استفاده از شستشوی توربو می‌بایست نصف مواقع عادی باشد. فناوری TurboWash ال‌جی باعث کاهش مصرف برق تا %۱۵ و کاهش مصرف آب تا %۴۰ می‌شود.

  • Tag On

با استفاده از گوشی‌های هوشمند مجهز به تکنولوژی NFC شما می‌توانید با روشن شدن علامت ماشین لباسشویی ال جی از امکاناتی نظیر تشخیص هوشمند، دریافت راهنما و سیکل شستشو، شستشو با لمس یک کلید و … استفاده کنید.

  • مصرف کم با استفاده از سامانه‌ی شستشوی هوشمند

سامانه‌ی شستشوی هوشمند ماشین لباسشویی ال جی باهدف به حداقل رساندن مصرف آب و برق ابتدا میزان لباس‌های داخل درام و سپس دمای آب را تشخیص داده و سپس میزان آب مناسب و زمان شستشو متناسب با آن تغییر می‌دهد.

  • سامانه‌ی محرکه مستقیم

در ماشین لباسشویی ال جی سامانه‌ی پیشرفته تعبیه شده که سبب می‌شود، محرکه DC بدون تسمه و پولی و به‌طور مستقیم به درام متصل شود.

  • قفل کودک

با استفاده از قفل کودک، از تغییر نکردن تنظیمات انتخابی شما به هنگام دست‌کاری کلیدهای ماشین لباسشویی ال جی توسط کودک می‌توانید اطمینان حاصل کنید.

  • سامانه‌ی کنترل سرعت کم صدا

با این قابلیت مقدار لباس‌های موجود در درام ماشین لباسشویی ال جی تخمین و محاسبه می‌شود تا لباس‌ها به‌طور مناسب توزیع شوند. هدف از این قابلیت حفظ تعادل به هنگام کارکرد دستگاه و در نتیجه به حداقل رساندن میزان صدای خشک‌کن ماشین لباسشویی به هنگام فعالیت است.

  • شروع به کار خودکار

با استفاده از این قابلیت دستگاه قادر است در صورتی که جریان برق در حین کار با دستگاه قطع شود، برنامه شستشو را از لحظه وصل شدن جریان برق ادامه دهد.

  • تشخیص هوشمند

این قابلیت سبب می‌شود که کلیه اشکالات فنی احتمالی به وجود آمده در دستگاه از طریق گوشی شما بدون نیاز به حضور تکنسین فنی به مرکز اطلاعات مشتریان ارسال شود، برای این کار گوشی خود را در ۱ سانتیمتری دستگاه قرار دهید تا بعد از ارسال اطلاعات و بررسی توسط تکنسین‌ها در اسرع وقت راه‌حل مناسب به شما اطلاع داده شود.

راهنمای کار با ماشین لباسشویی ال جی
آشنایی با قابلیت‌های دستگاه یکی از بخش‌های راهنمای ماشین لباسشویی ال جی است که به کاربر کمک می‌کند تا قابلیت‌ها و امکانات بروز دستگاه را بشناسد و از آن به‌منظور بالابردن کیفیت و همچنین سهولت فرآیند شستشو استفاده کند.

دستورالعمل های مهم ایمنی کار با ماشین لباسشویی ال جی

به‌منظور کاهش خطر آتش‌سوزی، شوک الکتریکی یا آسیب رسیدن به شما در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی ال جی، احتیاط‌های اولیه ایمنی را که شامل موارد زیر است رعایت کنید:

  • قبل از نصب ماشین لباسشویی ال جی، سطح بیرونی و خارجی آن را بررسی کنید و در صورت مشاهده آسیب دستگاه را نصب نکنید و با نمایندگی پخش تماس بگیرید.
  • از شستن و خشک‌کردن لباس‌هایی که آغشته به مواد قابل اشتعال یا قابل انفجار هستند (از قبیل موم، روغن، رنگ، کانویل و بنزین لکه­برها، علاقه‌ای تمیزکننده لباس، نفت سفید و غیره.) و یا با استفاده از این مواد تمیز شده، شسته شده، خیس شده، یا لکه‌دار شده‌اند و ممکن است آتش‌گرفته یا منفجر شوند، خودداری کنید. توجه کنید که مواد قابل اشتعالی که ممکن است پس از شستشو در مخزن باقی بماند، در زمان خشک‌کردن می‌توانند منجر به آتش‌سوزی شوند.
  • هرگز ماشین لباسشویی را در معرض هوای نصب و نگهداری نکنید زیرا این کار ممکن است باعث آسیب رساندن به قطعات داخلی دستگاه شود.
  • کلیدهای کنترل را دست‌کاری نکنید.
  • بهتر است بدون هماهنگی با مرکز خدمات پس از فروش هیچ‌کدام از قطعات ماشین لباسشویی ال جی را تعمیر یا تعویض نکنید یا سعی نکنید که آن را سرویس کنید، مگر اینکه به‌طور مشخص در دستورالعمل های نگهداری توسط کاربر این موضوع ذکر شده باشد و شما دانش و مهارت لازم را برای انجام این کار داشته باشید.
  • محکم بستن درب ماشین لباسشویی ال جی و یا تلاش برای باز کردن آن وقتی قفل است می‌تواند به ماشین لباسشویی آسیب برساند.
  • هنگامی ماشین لباسشویی ال جی با درجه حرارت بالا کار می‌کند، ممکن است درب جلویی بسیار داغ باشد. از دست زدن به آن خودداری کنید و به هنگام استفاده از این قابلیت مراقب کودک خود نیز باشید.
  • از نگهداری فضای زیر و اطراف ماشین لباسشویی ال جی از مواد قابل اشتعال مثل ضایعات پارچه، کاغذ، کهنه، مواد شیمیایی و … بپرهیزید.
  • برای به حداقل رساندن امکان وقوع شوک الکتریکی، بیش از هرگونه تلاش برای تعمیر یا تمیز کردن دستگاه، دوشاخه دستگاه را از برق بکشید و یا فیوز را قطع کنید.
  • کودکان یا افرادی که ناتوانی جسمی دارند، باید زیر نظر یک فرد دیگر با ماشین لباسشویی ال جی کار کنند. نگذارید کودکان روی دستگاه، با آن، یا درون آن بازی کنند.
  • زمانی که قصد جدا کردن دوشاخه از برق را دارید، سیم آن را نکشید، ممکن است سیم برق دستگاه آسیب ببیند.
  • حیوانات کوچک اعم از سگ و گربه و … را از ماشین لباسشویی دور نگهدارید.
  • هنگام کار کردن ماشین لباسشویی ال جی به داخل آن دست نزنید. صبر کنید تا درام و مخزن داخل ماشین لباسشویی کاملاً متوقف شود.
  • شستشو بیش‌ازحد یا با برنامه نامناسب، می‌تواند درخشندگی و رنگ پارچه و لباس‌ها را از بین ببرد. برای جلوگیری از این مسئله، از برچسب‌های درج شده روی لباس در مورد نحوه مراقبت و شستشوی آن‌ها کمک بگیرید.
  • اگر متوجه نفوذ آب به درون ماشین لباسشویی ال جی شدید، حتماً با مرکز خدمات تماس بگیرید. چون خطر شوک الکتریکی و آتش‌سوزی وجود دارد.
  • زمانی که درب ماشین لباسشویی باز است، آن را زیاد به پایین فشار ندهید. این کار می‌تواند منجر به واژگون شدن ماشین لباسشویی شود.
  • از شیلنگ‌های قدیمی برای اتصال دستگاه به لوله آب استفاده نکنید.

دستورالعمل اتصال به زمین ماشین لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی ال جی می‌بایست رو زمین قرار بگیرد زیرا اتصال به زمین در صورت بد کار کردن یا خراب شدن دستگاه، می‌تواند خطر شوک الکتریکی را با اتصال جریان برق به زمین کاهش دهد. سیم اتصال به زمین و دوشاخه ماشین لباسشویی ال جی باید به یک پریز مناسب که به شکل مناسبی نصب شده، وصل شود و طبق اصول و مقررات محلی به زمین وصل گردد؛ بنابراین اگر پریز مناسبی ندارید و یا نسبت به اتصال دقیق دستگاه به زمین شک دارید، موضوع را با یک برق‌کار یا سرویس‌کار ماهر مطرح کنید…

بیشتر بدانید راهنمای کامل آشنایی با کلمات روی ماشین لباسشویی

دستورالعمل های مهم ایمنی کار با ماشین لباسشویی ال جی
رعایت دستورالعمل های ایمنی کار با ماشین لباسشویی ال جی به‌منظور کاهش خطر آتش‌سوزی، شوک الکتریکی یا آسیب رسیدن به شما هستند با دقت از آن‌ها پیروی کنید و یا از یک سرویس‌کار و نصاب ماهر کمک بگیرید.

آشنایی با صفحه‌کلید و نمایشگر ماشین لباسشویی ال جی

  • روشن و خاموش کردن ماشین لباسشویی

برای روشن کردن ماشین لباسشویی ال جی، کافی است دکمه را با انگشت لمس کرده و سپس رها کنید و برای خاموش شدن آن، با انگشت دکمه را لمس کرده و پس از ۱ ثانیه رها کنید.

  • دکمه برنامه ماشین لباسشویی

برنامه‌ها بر اساس نوع لباس مرتب شده‌اند. در ادامه مطلب در مورد هر یک از این برنامه‌ها توضیحاتی ذکر شده است که به انتخاب مناسب شما برای شستشو کمک می‌کند. بعد از لمس برنامه انتخاب شده، چراغ مربوطه به آن روشن می‌شود.

  • دکمه شروع/مکث ماشین لباسشویی

برای شروع یا توقف برنامه شستشو یا مکث آن از دکمه start/Pause استفاده کنید. توجه کنید که در حالت مکث، پس از گذشت ۴ دقیقه دستگاه به‌طور خودکار خاموش می‌شود.

  • نمایشگر LED ماشین لباسشویی

روی صفحه نمایش LED، تنظیمات، زمان باقیمانده، گزینه‌ها و پیغام‌های ماشین لباسشویی را نشان داده می‌شود و در طول زمان شستشو نیز روشن خواهد بود.

  • گزینه‌های اضافی

این بخش به شما امکان می‌دهد برنامه‌های اضافه‌تری را که در ادامه مطلب شرح داده شده‌اند انتخاب کنید. پس از انتخاب چراغ مربوطه روشن خواهد شد.

آشنایی با صفحه‌کلید و نمایشگر ماشین لباسشویی ال جی
نمایشگر ماشین‌های لباسشویی جدید نقش مهمی در بیان وضعیت دستگاه دارند به هنگام کار با ماشین لباسشویی ال جی علاوه بر دکمه‌های روشن و خاموش، شما می‌توانید وضعیت برنامه‌ها و گزینه‌های اضافی را نیز مشاهده و آن‌ها را تنظیم نمایید.

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی

۱. لباس‌ها را دسته‌بندی کنید

مواردی که می‌بایست قبل از شستشوی لباس به آن توجه کنید:

  • شستشوی درام قبل از اولین شستشو لباس

ماشین را بدون لباس با کمی مواد شوینده و با برنامه کتان ۹۰ درجه سانتی‌گراد به کار بیندازید این عمل باعث می‌شود رسوب و آب داخل درام ناشی از آزمایش کارخانه تخلیه شود.

  • نکاتی که پیش از قرار دادن لباس‌ها در ماشین لباسشویی باید در نظر بگیرید

الف) لباس‌های کوچک و بزرگ را با هم مخلوط کنید. لباس‌های بزرگ نباید بیش از نیمی از ظرفیت ماشین را اشغال کنند. این کار موجب به هم خوردن تعادل ماشین لباسشویی می‌شود. یک یا دو مورد مشابه را به آن بیفزایید.
ب) از خالی بودن جیب لباس‌ها مطمئن شوید. مواردی نظیر گیره سر، کبریت، سکه، خودکار و کلیدها به ماشین لباسشویی و لباس‌ها صدمه می‌زنند.
پ) زیپ‌ها، بندها، دکمه‌ها را ببندید تا به سایر لباس‌ها گیر نکنند.
ج) محل‌هایی مثل یقه و سرآستین که معمولاً دارای لکه بیشتری است را با مواد شوینده کمی برس بکشید تا به برطرف شدن لکه کمک کند.
د) داخل درام را بررسی کنید تا چیزی از شستشوی قبلی در آن باقی نمانده باشد.
ه) هرگونه لباس یا موارد را از لاستیک درآورید تا لباس‌ها و لاستیک آسیب نبینند.

  • توجه به برچسب لباس‌ها

به برچسب روی لباس‌ها توجه کنید. این برچسب به شما اطلاعاتی در رابطه با جنس پارچه و نحوه شستشوی آن ارائه می‌دهد.

  • توجه به نحوه چیدن لباس‌ها

    برای کسب نتیجه بهتر لباس‌های شبیه به هم را در داخل ماشین لباسشویی طوری بچینید که با یک‌بار شستشو تمامی آن‌ها تمیز شوند. جهت تفکیک کردن لباس‌ها، لباس‌های کثیف را از رنگ‌های تیره تا روشن دسته‌بندی کنید و آن‌ها را جداگانه بشویید تا دچار رنگ گرفتگی لباس‌های سفید نشوید. علاوه بر این بهتر است لباس‌های چرک را با لباس‌های نسبتاً کثیف در یک دور نشویید.

دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی ۸کیلویی ال جی
سه کار مهم را باید برای دسته‌بندی لباس‌ها قبل از شستشو انجام دهید: ۱٫ لباس‌ها را بر اساس میزان کثیفی جدا کنید.۲٫ لباس‌های سفید را از لباس‌های رنگی جدا کنید.۳٫ لباس و پوشاک کرکی و پرزدار را جداگانه بشویید.

۲.یک برنامه شستشو بر حسب نوع لباس انتخاب کنید

بعد از دسته‌بندی لباس‌ها، درب ماشین لباسشویی را باز کرده و لباس‌ها را در ماشین قرار دهید، سپس دکمه Power را فشار دهید؛ و برنامه دلخواه خود را انتخاب کنید، ویژگی‌های هر برنامه در ادامه ذکر شده است.

برنامه‌های شستشوی توصیه شده بر حسب نوع لباس:

  • پنبه‌ای و پنبه‌ای کم‌مصرف (Cotton – Cotton Eco)

توضیح: انتخاب برنامه پنبه‌ای با ترکیب حرکات مختلف دیگ، نتیجه بهتری را پس از شستشو لباس و پوشاک پنبه‌ای برای شما فراهم می‌کند. برنامه پنبه‌ای کم‌مصرف با مصرف حداقل انرژی عملکرد شستشوی بهینه‌ای را ارائه می‌دهد.

نوع جنس: البسه با رنگ ثابت (پیراهن، لباس‌های خواب، پیژامه و غیره) و لباس‌های نخی چرک (لباس‌های زیر).

دمای مناسب: C°۴۰ (سرد تا C°۶۰) برای پنبه‌ای و C°۶۰ (سرد تا C°۶۰) برای پنبه‌ای کم‌مصرف.

حداکثر وزن لباس: دسته‌بندی شده

  • ضد چروک (crease care)

توضیح: این برنامه مناسب برای پیراهن‌های پر مصرف روزانه که نیازی به اتو پس از شستشو ندارند مناسب است

نوع جنس: پولی آمید، اکرلیک، پیلی استر

دمای مناسب: C°۴۰ (سرد تا C°۶۰)

حداکثر وزن لباس: ۴ کیلوگرم

  • ترکیبی (Mix)

توضیح: برای شستشوی البسه گوناگون به‌طور هم‌زمان
نوع جنس: انواع لباس به‌جز لباس‌های خاص (ابریشمی / ظریف، لباس ورزشی، لباس‌های تیره، پشمی، پر / پرده‌ها)

دمای مناسب: C°۴۰ (سرد تا C°۴۰)

حداکثر وزن لباس: ۴ کیلوگرم

  • بهداشتی (Hygiene)

توضیح: شست‌وشو در سیکل داغ
نوع جنس: کتان، لباس‌زیر، روبالشی روتختی، لباس بچه

دمای مناسب: C°۶۰

حداکثر وزن لباس: ۴ کیلوگرم

  • شستشوی بی‌صدا (Silent Wash)

توضیح: این برنامه با حداقل انرژی و ارتعاش و مصرف الکتریسیته برای استفاده در شب مناسب است
نوع جنس: لباس‌های پنبه‌ای ترکیبی، پولی استر ترکیبی، بلوز

دمای مناسب: C°۴۰ (سرد تا C°۴۰)

حداکثر وزن لباس: ۴٫۵ کیلوگرم

  • محافظ کودک (Baby care)

توضیح: این برنامه چرک و لکه‌ای غذا را پاک می‌کند و عملکرد شستشوی بهتری را فراهم می‌کند
نوع جنس: لباس بچه کم چرک

دمای مناسب: C°۶۵) C°۹۵)

حداکثر وزن لباس: ۴٫۵ کیلوگرم

  • لحاف (Duvet)

توضیح: این برنامه برای موارد بزرگی چون لحاف، بالش، روکش مبلمان مناسب است.
نوع جنس: مواد داخل رختخواب: پر، بالش، پتو، روکش مبلمان

دمای مناسب: °C40 (سرد تا C°۴۰)

حداکثر وزن لباس: تک سایز

  • لباس ورزشی (Sports Wear)

توضیح: این برنامه برای لباس‌های ورزشی و کفش کتانی مناسب است.
نوع جنس: کول مکش، گور تکس، فیلیس و سیمیاتکس

دمای مناسب: C°۴۰ (سرد تا C°۴۰)

حداکثر وزن لباس: ۲ کیلوگرم

  • البسه مشکی (Dark Wash)

توضیح: چنانچه احتمال سفید شدن لباس‌ها وجود دارد از این برنامه استفاده کنید. این برنامه مانع از تغییر رنگ البسه می‌شود (لطفاً از مواد شوینده ویژه استفاده کنید).
نوع جنس: البسه تیره رنگ پنبه‌ای یا ترکیبی

دمای مناسب: C°۲۰ (سرد تا C°۴۰)

حداکثر وزن لباس: ۲ کیلوگرم

  • سرعت ۱۴ (Speed 14)

توضیح: این برنامه برای شستشوی لباس‌های نسبتاً کثیف و به مقدار کم طراحی شده است.
نوع جنس: لباس‌های رنگی نسبتاً کثیف.
اخطار: از مواد شوینده کمتر از ۲۰ گرم (برای ۲ کیلوگرم لباس) استفاده شود در غیر این صورت مواد شوینده بر روی لباس‌ها باقی خواهند ماند

دمای مناسب:  C20°) C°۲۰ تا C°۴۰)

حداکثر وزن لباس: ۲ کیلوگرم

  • شستشوی آرام (Delicate Wash)

توضیح: این برنامه برای لباس‌های ظریفی که باید با دست شسته شوند است مانند لباس‌های پشمی، لباس‌های زیر زنانه و غیره (از مواد شوینده‌ای که برای لباس‌های پشمی قابل شستشو با لباسشویی است استفاده کنید)
نوع جنس: لباس‌های پشمی، لباس‌های ظریف و حساس که باید با دست شسته شوند.

دمای مناسب: C°۲۰ (سرد تا C°۲۰)

حداکثر وزن لباس: ۱٫۵ کیلوگرم

  • لکه بر (Anti Stain)

توضیح: انواع لکه­های حاصل از نوشابه، آب‌میوه، چرک و غیره را از بین می‌برد. (برای از بین بردن لکه های مختلف، دمای آب مرحله به مرحله افزایش می‌یابد)
نوع جنس: پارچه‌های پنبه‌ای، لباس‌های غیر ظریف

دمای مناسب: C40°) C°۳۰ تا C°۶۰)

حداکثر وزن لباس: ۳ کیلوگرم

برنامه‌های تکمیلی و گزینه‌های اضافی

  • خیس خوردن (Pre Wash): اگر لباس‌ها خیلی کثیف باشند، برنامه Pre Wash بسیار مؤثر است
  • شستشوی بهداشتی (Medic Rinse): برای کسب نتیجه بهتر یا آب‌کشی مواد پاک‌کننده، این برنامه، آب‌کشی پایانی را به ۴۰ درجه دما می‌رساند.
  • برنامه دلخواه (Favorite program): به شما امکان می‌دهد برنامه اختصاصی‌تان را برای استفاده بعدی ذخیره می‌کند. بعد از انتخاب نحوه شستشو، دفعات آبکشی، سرعت خشک‌کن، دمای آب، مدت ۳ ثانیه دکمه برنامه Favorite را فشار داده و نگه‌دارید تا برنامه دلخواه برای استفاده بعدی ذخیره شود.
  • تأخیر زمانی (Time Delay): شما می‌توانید تأخیر زمانی را تنظیم کنید طوری که ماشین لباسشویی پس از طی یک زمان خاصی به‌طور خودکار روشن شده و خاموش شود. توجه کنید که تأخیر زمانی عبارت است از زمان پایان برنامه، نه شروع آن. زمان شروع به کار ماشین بسته به دمای آب، میزان البسه و سایر عوامل ممکن است متفاوت باشد.
  • شستشوی توربو (Turbo Wash): این برنامه، لباس‌ها را ظرف کمتر از یک ساعت شسته و در مصرف آب و برق صرفه‌جویی می‌کند. البته در این برنامه میزان لباس‌ها باید نصف ظرفیت لباسشویی باشد.
  • شستشوی متمرکز (Intensive): اگر میزان لکه لباس‌ها معمولی یا زیاد باشد از گزینه Intensive استفاده کنید.
  • خشک‌کن چرخشی (Spin): با فشار مکرر دکمه Spin، سرعت چرخش خشک‌کن قابل انتخاب است.
  • دما (Temp): با فشار دکمه Temp دمای آب را می‌توانید انتخاب کنید این دما از صفر درجه به ترتیب ۲۰، ۳۰، ۴۰، ۶۰ و ۹۵ درجه سانتیگراد قابل انتخاب است
  • قفل کودک: از این عملکرد برای قفل‌کردن کلیدهای روی صفحه جهت جلوگیری از تغییر تنظیمات استفاده نمایید. قفل کودک فقط در هنگام شستشو قابل تنظیم است. برای این کار دکمه‌های قفل کودک را به‌طور هم‌زمان به مدت ۳ ثانیه فشار دهید بعدازاین کار صدای بیپ شنیده شده و علامت CL بر روی نمایشگر ال سی دی نمایان می‌شود. توجه کنید وقتی که قفل کودک تنظیم شود تمامی دکمه‌ها به‌جز دکمه Power قفل می‌شوند. نکته دیگر قابل ذکر این است که در صورت خاموش شدن دستگاه عملکرد قفل کودک متوقف نمی‌شود و شما باید پیش از استفاده از سایر عملکردها قفل کودک را غیرفعال کنید. برای باز کردن قفل صفحه‌کلید دکمه‌های قفل کودک را به‌طور هم‌زمان به مدت ۳ ثانیه فشار دهید بعد از آن صدای بیپ شنیده شده و زمان باقیمانده برای برنامه فعلی بر روی صفحه ال سی دی نمایان می‌شود.
  • شستشوی لگن (Tub Clean): شستشوی لگن عملکرد ویژه‌ای است که داخل محفظه لگن را شستشو می‌دهد. در این عملکرد میزان آب بیشتر و سرعت چرخش سریع‌تری اعمال می‌شود. هر چند وقت یک‌بار این شستشو را انجام دهید. برای این کار داخل محفظه را خالی کنید و داخل کشوی مواد شوینده کمی ماده ضد رسوب (کالکون) بریزید و دکمه Tub Clean را مدت ۳ ثانیه فشار دهید. عبارت ECL نمایان می‌شود. برای شروع دکمه‌ی Start/Pause را فشار دهید؛ و پس از پایان شستشو، در را باز گذاشته و اطراف در لاستیک و شیشه را خشک‌کنید.
بهترین برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی
برنامه‌های شستشوی لباس و همچنین گزینه‌های اضافی همگی برای برآورده کردن بهترین نتیجه شستشوی لباس مورد نظر شما هستند، با شناخت درست آن‌ها در راهنمای کار با ماشین لباسشویی ال جی می‌توانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

۳.شوینده مناسب را داخل محفظه اضافه کنید

مواد شوینده را دور از دسترس کودکان نگهدارید در غیر این صورت احتمال مسمومیت وجود دارد. میزان مواد شوینده زیاد مثل مایع سفیدکننده و یا نرم‌کننده ممکن است باعث سرریز شدن و لکه‌گیری لباس‌ها شود. از مواد شوینده حتماً به میزان کافی استفاده کنید.

نکات افزودن مواد نرم‌کننده لباس در ماشین لباسشویی

  • هرگز مواد نرم‌کننده را بیش‌ازحد مجاز داخل کشو نریزید. چرا که باعث ایجاد لکه بر روی لباس‌ها می‌شود.
  • کشو را به آرامی ببندید.
  • وجود بیش از اندازه مواد باعث می‌شود تا زودتر به لباس‌ها رسیده و آن‌ها را لک کند.
  • مواد نرم‌کننده را بیش از دو روز در کشوی مخصوص نگهداری نکنید. ممکن است این مواد به ماشین آسیب برسانند.
  • نرم‌کننده به‌طور خودکار در آخرین دور شستشو اضافه می‌شود.
  • در هنگامی‌که آب در جریان است کشور را باز نکنید.
  • حلال‌ها (بنزین و غیره) مجاز نیستند.
  • نرم‌کننده‌ها را مستقیماً بر روی لباس‌ها نریزید.

نکات افزودن میزان مواد شوینده لباس در ماشین لباسشویی

  • مواد شوینده باید بر اساس راهنمای کارخانه مورد استفاده قرار گیرند. اگر مواد شوینده بسیار زیادی استفاده شود، کف زیادی حاصل شده و باعث کاهش اثر شستشو یا وارد آمدن فشار به موتور دستگاه می‌شود.
  • فقط از پودر لباسشویی مخصوص ماشین‌های در از جلو استفاده کنید.
  • برای نتیجه بهتر شستشو، توصیه می‌شود از پودر رخت‌شویی استفاده کنید.
  • در غیر این صورت، اگر تمایل به استفاده از مایع لباسشویی دارید، لطفاً به دستورالعمل استفاده شرکت سازنده مایع شوینده توجه کنید.
  • درصورتی‌که فوراً قصد شستشوی البسه را دارید، می‌توانید مایع لباسشویی را در کشو مخصوص شوینده‌ها بریزید.
  • اگر تصمیم به استفاده از برنامه تأخیر زمان شستشو Time Delay و یا پیش شستشو Pre Wash را دارید، لطفاً از مایع لباسشویی استفاده نکنید، زیرا ممکن است مایع سفت شود
  • در صورت تولید کف زیاد لطفاً میزان مواد شوینده را کاهش دهید.
  • میزان مواد شوینده باید بر اساس دمای آب، سختی آب، میزان لباس‌ها و میزان کثیفی آن‌ها تنظیم شود.
  • برای نتیجه بهتر از ایجاد کف زیاد خودداری کنید.

نکات افزودن نرم‌کننده آب در ماشین لباسشویی

نرم‌کننده آب نظیر ضد لک (کلاکون) برای کم کردن مصرف مواد شوینده در مناطقی که آب آنجا بیش از اندازه سخت است به کار می‌رود. میزان استفاده از نرم‌کننده آب باید بر اساس مندرجات روی بسته‌بندی آن باشد. ابتدا مواد شوینده و سپس نرم‌کننده آب را بیفزایید. توجه کنید که میزان مواد شوینده به نرمی آب بستگی دارد.

برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی
نکته مهم در ارتباط با شوینده‌ها به هنگام کار با ماشین لباسشویی ال جی این است که توجه کنید که سفت شدن مواد شوینده داخل کشوی مخصوص منجر به مسدود شدن، آب‌رسانی و آبکشی ضعیف و تولید بوی نامطبوع درون ماشین لباسشویی خواهد شد.

ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی

در مواردی که ماشین لباسشویی ال جی از کار می‌ایستد و عملکردی از خود نشان نمی‎‌دهد، ممکن است روشن و خاموش کردن دستگاه نیز مشکل را حل نکند. برای رفع این ایراد، این شرکت فرآیند ریست کردن ماشین لباسشویی را پیشنهاد می کند. برای انجام این کار می‌بایست ماشین لباسشویی را از برق بکشید و دکمه‌ی Start/Pause را به مدت ۵ ثانیه فشار دهید وبعد از آن دستگاه را به برق بزنید و از آن استفاده کنید.

ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی
توجه کنید که در صورت ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی کلیه تنظیمات ذخیره شده در بخش Favorite program از بین می‌رود و دوباره باید ایجاد شوند.

نحوه تمیز کردن و نگهداری از ماشین لباسشویی ال جی

در هنگام بدون استفاده ماندن دستگاه برای مدت‌زمان طولانی مثل مسافرت‌ها، شیر آب را قطع کنید. ترجیحاً قفل در را غیرفعال کنید تا احتمال گیر افتادن کودکان در داخل محفظه از بین برود. اگر قصد نظافت ماشین لباسشویی ال جی را دارید پیش از تمیز کردن قسمت داخلی ماشین، به‌منظور پیشگیری از شوک الکتریکی دوشاخه را از پریز بیرون بکشید.

  • نحوه تمیز کردن فیلتر ورودی آب ماشین لباسشویی

وقتی که آب وارد کشوی مواد شوینده نشود پیغام خطای  ۱E نمایان خواهد شد. اگر آب خیلی سخت باشد و یا دارای املاح زیادی باشد ممکن است فیلتر ورودی آب مسدود شود؛ بنابراین هر چند وقت یک‌بار آن را تمیز کنید. برای این کار شلنگ آب ورودی را باز کنید و با استفاده از یک فرچه سفت، فیلتر را تمیز کنید

  • نحوه تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

فیلتر تخلیه ممکن است ذرات و اشیاء ریز به‌جامانده در لباسشویی را جمع می‌کند. به منظور اطمینان از درست کار کردن ماشین لباسشویی، به طور مرتب فیلتر را بررسی کنید. برای درآوردن اشیاء ابتدا با استفاده از شلنگ تخلیه، آب را تخلیه کنید سپس پمپ تخلیه را باز کنید. هنگام تخلیه مراقب باشید ممکن است آب داغ باشد بهتر است صبر کنید تا آب‌خنک شود سپس زائده تخلیه آب را بیرون بکشید. فیلتر را به سمت چپ چرخانده و باز کنید (ظرفی برای جمع‌آوری آب تخلیه شده داشته باشید) اشیاء را از فیلتر پمپ درآورید. پس از تمیز کردن، فیلتر پمپ را در جهت حرکت عقربه‌های ساعت بچرخانید و زائده تخلیه را به وضعیت اصلی بازگردانید.

نحوه تمیز کردن فیلتر ورودی آب و پمپ تخلیه ماشین لباسشویی
برای تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی ال جی سرپوش را باز کنید و شیلنگ را بیرون بکشید سپس زائده تخلیه آب را بیرون کشیده و فیلتر را به سمت چپ بچرخانید و باز کنید، بعد از خارج کردن اشیاء فیلتر پمپ را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا در جای خود قرار گیرد.
  • نحوه تمیز کردن لگن شستشو ماشین لباسشویی

اگر آب منطقه سکونتتان سخت است، ممکن است در محل‌هایی که دیده نمی‌شود رسوب کند و بدین ترتیب به‌راحتی از بین نرود، با گذر زمان این رسوب موجب گرفتگی دستگاه می‌شود و چنانچه به‌موقع بررسی نشود ممکن است کار به تعویض قطعه کشیده شود زیرا اگرچه لگن لباسشویی از استیل ساخته شده است اما براثر ذرات فلز (گیره کاغذ، سنجاق ته گرد) ته‌نشین شده در لگن، ممکن است دچار لکه و خراش شود؛ بنابراین لازم است که هر چند وقت یک‌بار لکن لباسشویی تمیز شود. برای تمیز کردن این قسمت اگر از مواد رسوب‌زدا یا انواع سفیدکننده‌ها استفاده می‌کنید از مناسب بودن آن‌ها برای ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید. با مواد شوینده می‌توانید هرگونه لکی را که بر روی لگن لباسشویی تشکیل شده است از بین ببرید. توجه کنید که هرگز نباید از براده‌های فلزی (سیم ظرف‌شویی و غیره) برای تمیز کردن لگن شستشو استفاده نکنید

  • نحوه تمیز کردن کشوی مواد شوینده ماشین لباسشویی

ممکن است پس از مدتی مواد شوینده و نرم‌کننده موجود در کشو رسوب کنند، بنابراین این کشو را باید هر چند وقت یک‌بار تحت‌فشار آب قرار دهید تا تمیز شود. در صورت لزوم می‌توانید با فشار دستگیره به‌طرف پایین و کشیدن به‌طرف بیرون، کشو را به‌طور کامل درآورید و داخل حفره را با یک مسواک تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن کشوی مواد شوینده ماشین لباسشویی
به‌ منظور تمیز کردن کشوی مواد شوینده ماشین لباسشویی ال جی، بعد از خارج کردن آن، کشو را زیر شیر آب بشویید و داخل حفره را با مسواک تمییز کنید و سپس محفظه را در جای خود قرار دهید.
  • نحوه تمیز کردن سطح بیرونی ماشین لباسشویی

سطح بیرونی ماشین لباسشویی را باید با آب گرم و مواد شوینده خانگی خنثی تمیز کنید و بلافاصله هرگونه کفی روی آن را با یک دستمال نرم پاک کنید. به‌هیچ‌وجه از مایعات الکلی یا تینری و یا موارد مشابه استفاده نکنید.

  • نحوه تمیز کردن سطح داخلی ماشین لباسشویی

دور درز درب ماشین لباسشویی، لاستیک و شیشه درب را کاملاً خشک‌کنید و یک دور کامل ماشین را با آب گرم برنامه‌ریزی کنید. برای تمیز کردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی با استفاده از دستکش لاستیکی و محلول سفیدکننده (ترکیبی از ۵ گرم پودر سفیدکننده در ۵ لیتر آب گرم که به‌خوبی حل شده باشد) لاستیک دور درب را پاک کنید و اجازه دهید تا کاملاً خشک شود. بهتر است این عمل را یک‌بار در ماه تکرار کنید. توجه کنید که استفاده از محلول سفیدکننده رقیق نشده می‌تواند به قطعات لباسشویی آسیب می‌رساند.

حوه تمیز کردن سطح بیرونی و داخلی ماشین لباسشویی
برای تمیز کردن سطوح ماشین لباسشویی هرگز از اشیاء تیز و برنده و نیز سیم ظرف‌شویی و غیره استفاده نکنید. علاوه بر این سعی کنید لکه های آب سخت را فقط با پاک‌کننده‌های ویژه ماشین لباسشویی برطرف کنید.

سخن پایانی

هدف از نگارش این مطلب آشنایی شما با روش کار با ماشین لباسشویی ال جی و بیان ویژگی‌های مختلفی است که این دستگاه در اختیار شما می‌گذارد، در مطالب آینده در ارتباط با نحوه نصب و راه اندازه و نیز بررسی ایرادات و عیب‌یابی ماشین‌های لباسشویی ال جی خواهیم پرداخت، به این امید که رضایت شما جلب گردد. اگر تجربه استفاده از ماشین لباسشویی ال جی را دارید در قسمت نظرات منتظر پاسخ شما هستیم.

نصب و تعمیر لباسشویی

نصب و تعمیر لباسشویی

  • تعمیر انواع لباسشویی ایرانی و خارجی
  • سرویس ماشین لباسشویی دوقلو، سطلی و در از جلو
  • راه اندازی و نصب انواع ماشین لباسشویی
  • تعمیر انواع برندهای لباسشویی بوش، سامسونگ، ال جی، پاکشوما، ایندزیت، آبسال، اسنوا و...
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: LG

9 نظرات
  1. سیلابی می گوید

    ممنون از مطالب زیبا و آمورنده، که بسیار مفید واقع شد نصاب لباسشویی اینگونه توضیح نداد خیلی مختصر ، طوری که بعد از پایان کار ایشان، در روزهای بعد سوال های زیادی برای ما مطرح شد مثلا چرا بعد از شستن لباس های تیره، داخل دیگ و لباسها ، خیلی داغ شده بودند و لباس ها هم چروک بودند

  2. امیرعلی جلالی می گوید

    سلام وعرض ادب وخسته نباشید . دفترچه راهنمای لباسشویی قدیمی ال جی مدلWD-8880CH رو میخوام . سپاسگذارمیشم برام ارسال کنید .

  3. مهناز می گوید

    سلام ممنون از توضيحات اما من يه مشكلي كه دارم با اين لباسشويي اينه كه نميتونم رو بعضي از برنامه ها تنظيم كنم مثل بي بي كير،ميكس،كوتون و غيره چون زمان ندارن لطفا منو راهنمايي كنيد

    1. مریم می گوید

      جواب گرفتید؟ سوال منم هس

  4. هاشم می گوید

    بار عرض سلام خدمت شما به خاطر مطالب جالب وآموزندتون میخواستم بدونم راهی هست که فقط از خشکن لباس شویی ال جی استفاده بشه

  5. najma می گوید

    سلام وقت بخیر ممنون بابت مطالب مفید که در بالا ذکر کردید ببخشید ماشین ما بعد که دکمه start رو میزنم روی مانیتور ارور clو شکل قفل روشن نیشه و هیچ دکمه ای کار نمیکنه این مشکل رو چگونه بر طرف کنم

  6. najma می گوید

    سلام وقت بخیر ممنون بابت مطالب مفید که در بالا ذکر کردید ببخشید ماشین ماlGمدل
    f4j6tnpow هستش بعد که دکمه start رو میزنم روی مانیتور ارور clو شکل قفل روشن نیشه و هیچ دکمه ای کار نمیکنه این مشکل رو چگونه بر طرف کنم

  7. مهدی می گوید

    مطالب مفیدی بود تشکر

  8. saeed می گوید

    سلام. گردونک بعد از چند بارچرخیدن ،برنامه رو انتخاب میکنه. لطفا راهنمایی کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − ده =