با 15 ترکیب چیدمان مبلمان منزل، نشیمن خود را جذاب کنید

0

چیدمان مبلمان منزل دشواری‌های خود را دارد، به‌خصوص زمانی‌که محدودیت فضا داشته باشید. البته اختصاص دادن فضای خاصی به تلویزیون یا چیدمان فضاهای باز نیز کار آسانی نخواهد بود. باید توجه داشته باشید که چیدمان هر اتاق نشیمنی با دیگری متفاوت است. از این‌رو نکات بسیاری را در دکوراسیون نشیمن خانه خود باید در نظر داشته باشید. اگر چیدمان نشیمن همیشه برای شما یک دغدغه بوده است، راه‌های زیادی برای حل آن وجود دارد. با نکاتی که در این متن در اختیار شما قرار می‌دهیم، چیدمان برای شما بسیار آسان خواهد شد.

چند نکته در مورد چیدمان مبلمان منزل

همه می‌دانیم که چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی به چه اندازه اهمیت دارد. از این‌رو پیش از آن‌که بخواهیم سراغ چیدمان مبل در پذیرایی برویم، بهتر است چند نکته اساسی را بدانید.

بایدها و نبایدهای چیدمان خانه مستطیلی و دکوراسیون پذیرایی و نشیمن مستطیل شکل
چیدمان مبلمان منزل بدون آگاهی جذابیت زیادی نخواهد داشت.

فضای خود را به چند فضای کوچک‌تر تقسیم کنید

اگر یک اتاق نشیمن بزرگ دارید، به این معنا نیست که استفاده از مبلمان بزرگ ضروری است. در عوض می‌توانید فضای خود را به مناطق کوچک‌تر تقسیم کنید. به این ترتیب دو نشیمن کوچک خواهید داشت که فضای خانه شما را صمیمی‌تر می‌کند.

از صندلی‌های کوچک استفاده کنید

مهم نیست در چیدمان مبلمان منزل سراغ چه نوع مبلی می‌روید، مهم این است که از صندلی‌های کوچک نیز در خانه استفاده کنید. صندلی‌های کوچک به شما این امکان را می‌دهند که هر زمان به تعداد مهمانان شما اضافه شد، از آن‌ها استفاده کنید. همچنین درصورتی‌که به آن‌ها نیاز نداشتید، به راحتی جمعشان کرده و در کناری بگذارید تا فضای زیادی از خانه را نیز اشغال نکند.

بیشتر بخوانید: 7 مدل از جدیدترین انواع مبلمان منزل 2019، به همراه تصویر

15 ترکیب جذاب برای نشیمن

برای همه ما پیش آمده است که در تغییر دکوراسیون یا چیدمان مبلمان با چالش‌های زیادی مواجه شدیم. گاهی حتی چندین‌بار مبلمان را جابه‌جا کرده‌، اما ترکیب مورد نظرمان را پیدا نکرده‌ایم. ولی قرار است در این متن با ایده‌های جذاب کار را برای شما آسان کنیم.

بیشتر بخوانید: مبلمان شما چه زمانی نیاز به تعویض دارند؟

1. یک جفت کاناپه

یکی از راه‌های چیدمان مبل در پذیرایی استفاده از یک جفت کاناپه است. این ترکیب بسیار ساده است و در عین این‌که فضای زیادی از خانه را اشغال نمی‌کند، افراد زیادی می‌توانند از فضای نشیمن استفاده کنند. استفاده از یک جفت کاناپه بزرگ روبه‌روی هم به‌خصوص در نشیمن‌های بزرگ بسیار مناسب است. یکی از نکات قابل توجه در این ترکیب، تقسیم فضا به دو قسمت است. به همین دلیل برای چیدمان خانه مستطیلی و نشیمن‌های باریک گزینه خوبی به شمار می‌آید.

ایده چیدمان مبل در پذیرایی و نشیمن با یک جفت کاناپه روبروی هم
استفاده از یک جفت کاناپه یکی از ترکیب‌های عالی در چیدمان مبلمان منزل است.

2. یک کاناپه + دو مبل تکی

می‌توانید چیدمان مبلمان منزل خود را با یک کاناپه بزرگ آغاز کنید. سپس در فضای باقی‌مانده یک جفت صندلی در مقابل این کاناپه قرار دهید. این یکی از رایج‌ترین ترکیب چیدمان است که تمام فضای نشیمن را به بهترین شکل در برمی‌گیرد. البته این ترکیب زمانی بهترین انتخاب خواهد بود که بهترین صندلی‌ها را متناسب با ابعاد فضای خانه خود انتخاب کنید. اگر فضای زیادی در اختیار دارید، بهتر است سراغ صندلی‌هایی با نشیمن‌گاه بزرگ بروید. این درحالی است که صندلی‌های کوچک و جمع‌وجور برای فضاهای کوچک انتخاب مناسب‌تری به شمار می‌آیند.

3. یک کاناپه + دو مبل تکی زاویه‌دار

اگر چند درب به نشیمن باز می‌شود، شاید نتوانید دو مبل تکی را مستقیما روبه‌روی کاناپه خود قرار دهید. در این صورت باید از ترکیب جذاب‌تری استفاده کنید، جفت مبل‌های تکی را با زاویه روبه‌روی کاناپه خود قرار دهید. زاویه مبل‌ها باید به گونه‌ای باشد که عبور از میان آن‌ها راحت انجام شود و هیچ محدودیتی در عبور از درب‌ها نیز ایجاد نکند.

ایده‌های اصولی برای چیدمان مبلمان منزل با دو مبل تکی و کاناپه سه نفره
اگر به دنبال چیدمان مبلمان منزل با ترکیبی جذاب و متفاوت هستید، به مبل‌های تکی خانه خود زاویه بدهید.

4. دو کاناپه + یک مبل تکی

اگر قرار است فضای زیادی از نشیمن را خالی بگذارید، دو کاناپه را به صورت عمود روبه‌روی هم قرار دهید. برای آن‌که چیدمان متفاوت و خاص باشد، می‌توانید یک مبل کلاسیک مدرن تکی را نیز در گوشه قرار دهید. با این چیدمان مبلمان منزل فضای زیادی را در نشیمن خانه خالی خواهید گذاشت. این فضا برای استراحت، معاشرت یا حتی بازی کودکان شما فضای مناسبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: راهنمای ست کردن پرده با مبلمان خانه

5. یک کاناپه + 4 مبل تکی

اگر فضای بزرگی در اختیار دارید، می‌توانید دو جفت مبل تکی را به صورت U شکل مقابل یکدیگر بچینید. سپس یک کاناپه را در بالای این مبلمان قرار دهید. این ترکیب چیدمان مبلمان فضایی کلاسیک و جذاب در خانه ایجاد می‌کند و البته فضاهای بزرگ را نیز به‌خوبی می‌پوشاند.

6. مبلمان بزرگ

چنان‌چه فضای نشیمن بزرگ است ولی نمی‌خواهید از تمام این فضا به‌طور کامل استفاده کنید، بهتر است فضای خود را با مبلمان بزرگ پر کنید. بهترین انتخاب برای این فضا مبلمانی با نشیمن‌گاه بزرگ هستند. البته در این نوع چیدمان مبلمان منزل باید به راه‌های عبور میان مبل‌ها نیز توجه داشته باشید.

اصول و قوانین چیدمان مبلمان منزل با مبل راحتی هفت نفره بزرگ
استفاده از مبل‌های بزرگ در چیدمان مبلمان منزل کمک می‌کند که تمام فضای خانه خود را پر کنید.

7. یک کاناپه + دو مبل تکی راحتی چرخ‌دار + یک مبل تکی کلاسیک

گاهی اوقات تعداد مبلمان زیاد است. در این صورت یکی از معضل‌هایی که با آن مواجه هستید، این است که نمی‌توانید تمام صندلی‌ها را روبه‌روی تلویزیون بچینید. پس پیشنهاد می‌کنیم از دو مبل تکی چرخ‌دار در ترکیب چیدمان مبلمان منزل خود استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید در صورت نیاز این مبل‌ها را چرخانده و تلویزیون تماشا کنید، یا آن‌ها را به جهت اولیه خود بازگردانده و با افراد دیگر به گفتگو بپردازید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

8. کاناپه + دو مبل تکی ناهماهنگ

تقارن در چیدمان یکی از اصول کاربردی به شمار می‌رود، اما بهتر است برخی اوقات تقارن را بشکنید و با ترکیب جدید، فضایی جذاب ایجاد کنید. در این صورت استفاده از مبل‌های تکی ناهماهنگ تا حدود زیادی مشکل را حل می‌کند. این ترکیب در اتاق‌های نشیمنی که درب‌های زیادی به آن باز می‌شود، نیز گزینه ایده‌آلی به شمار می‌آید. در این صورت می‌توانید با استفاده از مبل‌های تکی فضای زیادی داشته باشید.

مدل چیدمان اتاق نشیمن و پذیرایی با مبل کلاسیک مدرن چسترفیلد دو نفره و مبل‌های تکی ناهماهنگ
استفاده از مبل‌های تکی ناهماهنگ چیدمان مبلمان منزل را بسیار جذاب خواهد کرد.

9. کاناپه + سه مبل تکی + نیمکت

معمولا چیدن مبلمان شیک در فضای بزرگ کار آسانی نخواهد بود. با استفاده از یک نیمکت می‌توانید چیدمان منزل خود را به بهترین شکل تغییر دهید. نیمکت‌ به شما اجازه می‌دهد دو فضا را از یکدیگر متمایز کنید.

10. کاناپه + سه مبل تکی + دو پاف مکعبی

صندلی‌های occasional همان صندلی‌هایی هستند که به واسطه وزن سبکشان می‌توان آن‌ها را به راحتی جابه‌جا کرد. این صندلی‌ها معمولا فضای بسیار کمی از اتاق نشیمن را اشغال می‌کنند. البته هیچ اهمیتی ندارد فضای شما چقدر محدود باشد، باز هم می‌توانید از صندلی‌های دیگر برای نشستن در این فضا استفاده کنید. به عنوان مثال پاف‌های مکعبی گزینه بسیار خوبی برای فضای نشیمن هستند.

یکی از نکات مثبت در ترکیب پیشنهادی این است که چندین گزینه مختلف برای نشستن خواهید داشت. شاید زمانی‌که در خانه تنها هستید، به دنبال صندلی‌های راحت برای تماشای تلویزیون باشید. اما زمانی‌که مهمان به خانه شما می‌آید، صندلی‌هایی برای معاشرت خوب هستند که قائم و عمود باشند. وجود پاف‌ها به شما این امکان را می‌دهد که هر زمان به این صندلی‌ها نیاز داشتید، آن‌ها را در کنار مبلمان خود قرار دهید. به این ترتیب زمانی‌که مهمان ندارید، می‌توانید آن‌ها را در گوشه‌ای بگذارید و از فضای بزرگ نشیمن خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: پاف مبل چیست؟ انواع و کاربردهای آن در خانه را بشناسید

11. مبل چندبخشی یا sectional + دو مبل تکی ناهماهنگ

معمولا تنها دو نفر به راحتی می‌توانند روی اغلب کاناپه‌ها بنشینند، اما مبل‌های چندبخشی حداقل سه نفر را به راحتی روی خود جای می‌دهند. به همین دلیل اگر فضای کافی در اختیار دارید، بهتر است یک مبل sectional در فضای نشیمن جای دهید. برای پر کردن بقیه فضا بهتر است یک جفت صندلی ناهماهنگ روبه‌روی مبل چندبخشی خود قرار دهید. این ترکیب چیدمان مبلمان منزل شما را جذاب می‌کند.

ایده چیدمان مبلمان شیک با مبل‌های چندبخشی (sectional) و مبل‌های تکی ناهماهنگ
استفاده از مبل‌های چندبخشی به همراه مبل‌های تکی ناهماهنگ در چیدمان مبلمان منزل فضایی جذاب و زیبا در خانه شما ایجاد می‌کند.

12. کاناپه + دو مبل تکی زاویه‌دار + دو پاف مکعبی

معمولا معماران پیشنهاد می‌کنند دکوراسیون فضای نشیمن به گونه‌ای باشد که حداقل 6 نفر در آن فضا به معاشرت بپردازند. البته اگر فضای محدود باشد، شاید نتوانید مبلمان تکی خود را با زاویه روبه‌روی کاناپه قرار دهید. در فضاهای کوچک پاف‌های مربعی‌شکل گزینه بسیار ایده‌آلی هستند. این پاف‌ها تعداد نشیمن در فضای پذیرایی شما را بالا می‌برند، درحالی‌که اگر نیازی به آن‌ها نداشته باشید، به راحتی می‌توانید کنارشان بگذارید. به این ترتیب با کنار گذاشتن این پاف‌ها فضای نشیمن شما دلبازتر خواهد شد.

13. کاناپه + مبل دو نفره دسته‌دار + مبل تکی

 مبل‌های دسته‌دار دونفره یکی از بهترین انتخاب‌ها برای چیدمان مبلمان منزل است. این مبل‌ها تنوع بسیار بالایی دارند و می‌توانید باتوجه به سبک مورد علاقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. نکته جالب توجه در مورد این مبل‌ها این است که برخی از آن‌ها تبدیل به تخت‌خواب می‌شوند. به هرحال این مبل‌ها در هر فضایی به کار می‌آیند. می‌توان از این مبل‌های دونفره در فضای راهرو استفاده کرد یا به‌عنوان یکی از اجزای اصلی در چیدمان مبل در پذیرایی بهره برد.

یکی از ترکیب‌هایی که در دکوراسیون پذیرایی جذابیت زیادی دارد، قرارگیری مبل دونفره روبه‌روی یک کاناپه است. همچنین حضور یک مبل تکی در کنار این مبل‌ها فضا را جذاب‌تر و زیباتر خواهد شد.

ایده‌های جذاب چیدمان مبل لاوسیت یا کاناپه دو نفره در دکوراسیون نشیمن و پذیرایی کوچک
وجود مبل‌های دو نفره در چیدمان مبلمان منزل جذابیت دیگری به فضای خانه شما می‌بخشد.

14. مبل چند بخشی + دو مبل تکی + دو پاف مکعبی

بیشتر اتاق‌های نشیمن مستطیل‌شکل هستند، از این‌رو معمولا چیدمان خانه مستطیلی چندان سخت نیست. یکی از ترکیب‌های جذاب برای این نشیمن‌ها یک مبل چندبخشی به همراه دو مبل تکی است که روبه‌روی مبل شما قرار می‌گیرد. دو پاف مکعبی نیز گوشه‌های دیگر اتاق نشیمن را پر خواهند کرد. به این ترتیب تمام نشیمن شما با چیدمان درست پر می‌شود، درحالی‌که فضای خالی برای حرکت در نشیمن نیز وجود دارد.

15. کاناپه کلاسیک مدرن + دو مبل تکی

اگر فضای اتاق نشیمن کوچک است، مبل‌های بزرگ و زیاد را کنار بگذارید، به‌خصوص چیدمان مبل سلطنتی در فضای کوچک چندان جذاب نیست. به‌جای این مبل‌ها می‌توانید از یک کاناپه کلاسیک که فضای کمی اشغال می‌کند، به همراه دو مبل تکی استفاده کنید. تعداد کم مبل‌ها به شما این امکان را می‌دهد که آن‌ها را به راحتی در این فضای کوچک جابجا کنید. می‌توانید همین مبل‌ها را به شیوه‌های مختلف در کنار یکدیگر بچینید.

راهنمای انتخاب مبلمان و وسایل چوبی برای خانه کوچک به شما کمک می‌کند که بهترین انتخاب را برای فضای نشیمن خود داشته باشید.

سخن پایانی

هیچ تفاوتی ندارد که از مبل چرمی در خانه استفاده می‌کنید یا مبلمان سلطنتی شیک جدید، مهم این است که این مبل‌ها را به درست‌ترین شکل در کنار یکدیگر قرار دهید. گزینه‌های زیادی برای چیدمان مبلمان منزل وجود دارد که برخی از بهترین ترکیب‌ها را در این متن در اختیارتان گذاشتیم. هرکدام از این ترکیب‌ها با توجه به فضای نشیمن شما می‌توانند ایده بسیار جذابی باشند و جلوه خانه شما را تا حدود زیادی تغییر دهند. امیدواریم که این مطلب استادکار در چیدمان اتاق نشیمن کمک کرده باشد.

 

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: ballarddesigns

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 3 =