فنگ‌شویی ورودی خانه

3

انبوه کاتالوگ و قبض‌های بیرون زده از صندوق پست، کفش‌هایی که جفت نشده‌اند، قفلی که گیر می‌کند و … می‌توانند بر روان ما اثر بگذارند و انرژی منفی بدهند. همه ما دوست داریم که هنگامی که به خانه برمی‌گردیم یا از آن خارج می‌شویم، حس خوبی بگیریم. نکات ریزی در مورد فنگ‌شویی ورودی خانه وجود دارد که از آنها بی‌خبریم؛ نکاتی که می‌تواند روحیه ما را تغییر دهد.

آیا دوست دارید درب ورودی خانه‌تان را به روی انرژی‌های مثبت باز کنید؟‌ پس باید بدانید که این قسمت یکی از نقاط مهم منزل است؛ زیرا انرژی چی اصلی را جذب و به داخل خانه هدایت می‌کند. اصول فنگ‌شویی خوب از درب ورودی خانه شروع می‌شود. طراحی خوب ورودی خانه، راهکار مناسبی برای هدایت انرژی به منزل شماست. با استادکار همراه باشید تا در مورد تحول ورودی خانه با فنگ‌شویی بیشتر بدانید.

قبل از هرچیز، اگر درباره اصول کلی فنگ شویی اطلاعات کافی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم 2 مطلب نمادهای فنگ شویی و فنگ شویی دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید.

قوانین فنگ‌شویی ورودی خانه

ورودی اصلی در فنگ‌شویی مهم است، زیرا انرژی از طریق درب اصلی خانه وارد می‌شود. اگر انرژی ورودی اصلی شما مسدود شود، خانه انرژی کافی نخواهد داشت. یک درب ورودی قدرتمند قادر به جذب انرژی است. این موضوع به طراحی خوب ورودی خانه بستگی دارد تا بتواند این میزان انرژی را به داخل خانه هدایت کند. در زیر نکاتی را در خصوص دکوراسیون ورودی خانه مطابق با اصول فنگ‌شویی یادآور خواهیم شد.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

موانع ورود انرژی را حذف کنید

پیش از اینکه اقدام به تغییر دکوراسیون ورودی خانه خود کنید، از تمیزی راه‌پله، در‌ و دیوارها مطمئن شوید. نیاز است هرازگاهی جلوی درب ورودی خانه را جارو و تی بکشید. مطمئن شوید که هیچ مانعی برای ورود جریان انرژی به خانه از درب ورودی وجود نداشته باشد. سطل آشغال، گلدان شکسته یا گیاه خشک شده، لامپ معیوب و … همه می‌توانند مانع وارد شدن انرژی به خانه شما شوند.

همچنین جلوی محوطه خانه نباید مانعی برای ورود شما وجود داشته باشد، به طوری که ورودتان به منزل را سخت کند. اگر جلوی درب خانه به‌هم ریخته باشد، ذهن شما بلافاصله آن انرژی را می‌گیرد. اما اگر پس از یک روز شلوغ به خانه برگردید و با یک ورودی مرتب مواجه شوید، محیط داخل خانه نیز برای‌تان آرامش‌بخش خواهد بود.

تحول ورودی خانه با فنگ‌شویی
نیاز است هرزگاهی جلوی درب ورودی خانه‌تان را جارو و تی بکشید تا حس مثبت پاکی و تمیزی را به داخل خانه خود هدایت کنید.

به نورپردازی توجه کنید

نورپردازی در فنگ‌شویی درب ورودی خانه مهم است. نیاز است یک منبع روشنایی مانند یک آویز سقفی یا یک لامپ کم‌مصرف، در ارتفاع بالای در نصب کنید. برای اینکه نور طبیعی نیز وارد شود، پرده‌های راهرو را کنار بزنید. اما اگر راه‌پله آپارتمان یا خانه شما نورگیر ندارد، حتما از لامپ استفاده کنید تا فضای ورودی روشن باشد. همچنین برای خواندن در مورد اصول نورپردازی داخلی ساختمان از این لینک کمک بگیرید. استادکار نیز می‌توانید امور مربوط نورپردازی ساختمان شما را انجام دهد.

اجرای نورمخفی و نورپردازی ساختمان

نورمخفی و نورپردازی ساختمان

  • طراحی و اجرای خدمات نورپردازی ساختمان
  • اجرای نورپردازی نمای ساختمان
  • نورپردازی باغچه، استخر، حوض و آبنما
  • طراحی و اجرای نورمخفی سقف و دیوار، کناف، پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و...
دریافت این خدمت از استادکار

آینه روبروی درب ورودی اصلی نباشد

شما نباید به محض اینکه درب را باز می‌کنید، تصویر خود را در آینه ببینید. بنابراین نصب آینه روبروی درب ورودی یکی از اشتباهات در دکوراسیون ورودی خانه و مخالف با اصل فنگ‌شویی ورودی خانه است. دلیلش این است که آینه انرژی‌های مثبت وارد شده به خانه را به بیرون بازتاب می‌دهد. پس اگر می‌خواهید فضای کوچک راهروی ورودی خانه‌تان را با آینه بزرگ نشان دهید، آن را روی دیوارهای کناری راهرو نصب کنید.

از آثار هنری و تزئینی در راهروی ورودی استفاده کنید

از آثار هنری، تابلوهای رنگ روشن و گلدان‌های گل در راهرو و جلوی درب ورودی خانه خود استفاده کنید. این اشیا از انرژی استقبال می‌کنند. پس یک فضای خوشامدگویی مطلوب برای جذب انرژی ایجاد کنید. یک میز متوسط با آباژور یا گلدانی روی آن گزینه‌های خوب دکوراسیون ورودی خانه مطابق با اصول فنگ‌شویی برای جذب انرژی چی هستند. مطلب فنگ‌شویی با استفاده از گل و گیاه را برای اطلاعات بیشتر بخوانید.

از رخت‌آویز برای آویزان كردن لباس در این فضا خودداری كنید؛ مگر اینکه لباس‌ها داخل کمد باشند. برای کفش‌های خود جاکفشی درب‌دار بخرید تا بهم‌ریخته نباشند. بعضی روی جاکفشی رومیزی انداخته و گلدان می‌گذارند. برخی دیگر نیز جاشمعی یا وسیله تزئینی که حس خوبی در بدو ورود به خانه دهد، می‌گذارند. رنگ دیوارهای ورودی خانه را روشن نگه دارید و در صورتی که قوانین آپارتمان اجازه می‌دهد، دیوارکوب‌های جذاب روی آن نصب کنید.

اصول فنگ‌شویی ورودی خانه
تابلوهای رنگ روشن و دیوارکوب‌های جذاب انتخاب مناسبی برای تزئین دیوار راهروهای ورودی خانه شماست.

مشکلات در ورودی را برطرف کنید

اگر در ورودی خانه شما گیر می‌کند یا به سختی باز و بسته می‌شود، حتما باید آن را درست کنید. در فنگ‌شوییِ درب ورودی خانه، اعتقاد بر این است که انرژی درب موجب ایجاد فرصت‌های جدید در زندگی می‌شود. پس خود را از این فرصت‌ها محروم نکنید. بنابراین مطمئن شوید که درب خانه شما بدون شکستگی، ترک، خراش یا قفل خراب است. درِ خانه خود را از نظر راحتی باز و بسته شدن چک کنید. آیا نیاز به رنگ یا تعویض قفل یا تعویض درب دارید؟ از خدمات استادکار هم برای تعمیرات درب چوبی می‌توانید استفاده کنید.

نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

تعویض درب در فنگ شویی

در صورتی که نیاز به تعویض درب ورودی داشتید، لازم است هنگام خرید به این نکته توجه کنید که درب ورودی باید نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشد. اندازه آستانه درب خانه به گونه‌ای باشد که انرژی آزادانه وارد خانه شود. ورودی‌ای که خیلی بزرگ باشد، بیشتر از میزان نیاز، انرژی به خانه دعوت می‌‌کند.

اگر احساس می‌کنید درب خانه شما خیلی کوچک است و انرژی چی به اندازه کافی وارد خانه نمی‌شود، یک آینه دو طرف درب (نه روبروی در) قرار دهید. اما اگر قصد تعویض دارید، بدانید که اندازه درب باید به گونه‌ای باشد که بلندترین عضو خانواده نیز به راحتی از آنجا عبور کند. دقت کنید که بین درب و سقف باید مقداری فاصله باشد. اگر فاصله در با سقف کم باشد، بر انرژی چی که از در وارد می‌شود فشار وارد می‌کند و روی ورود ثروت به خانه تاثیر می‌گذارد.

حمام و دستشویی روبروی درب اصلی نباشد

بهتر است درب حمام یا دستشویی روبروی درب اصلی خانه نباشد. دلیل این امر ساده است: انرژی چی از طریق درب ورودی وارد خانه می‌شود و به راحتی از سرویس بهداشتی خانه شما خارج می‌شود. به این ترتیب انرژی خوب برای تغذیه محیط داخلی خانه باقی نمی‌ماند. همچنین بهتر است آشپزخانه هم روبروی درب ورودی خانه نباشد. در این حالت مدام احساس گرسنگی می‌کنید، در عوض بهتر است هال یا اتاق نشیمن روبروی درب ورودی باشد. خواندن تکنیک‌های فنگ‌شویی در بازسازی خانه توصیه می‌شود.

اصول فنگ‌شویی درب ورودی خانه
اگر درب سرویس یا حمام روبروی درب ورودی خانه باشد، انرژی وارد شده به خانه از طریق سرویس بهداشتی خارج می‌شود.

از پادری یا قالیچه استفاده کنید

اگر فضای ورودی شما به گونه‌ای است که خودتان یا مهمان باید کفش‌هایش را درآورده و داخل شوید، بهتر است آن ناحیه را با یک کفپوش زیبا مانند پادری یا قالیچه پر کنید. این کار می‌تواند حس مثبت و گرما به مهمان دهد. انداختن فرش یا قالیچه‌ای کوچک در فضاهای ورودی کوچک نیز احساس خوبی می‌دهد. سعی کنید قالیچه را در رنگ‌های شاد و زنده و دیوار روبروی آن را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید و همرنگ فرش، تابلویی زیبا بزنید.

جمع‌بندی

به دنبال راه‌حل‌های خلاقانه دکوراسیون ورودی خانه خود طبق اصول فنگ‌شویی باشید تا انرژی مثبت وارد خانه خود کنید. شما چه روش‌های دیگر برای جذب این انرژی در فنگ شویی ورودی خانه پیشنهاد می‌کنید و در حال حاضر کدام‌یک از اصول بالا را در ورودی خانه خود رعایت می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم این نکات را با خوانندگان استادکار در بخش کامنت‌ها میان بگذارید.

منابع: mydomaine | thespruce | fengshui-tips

3 نظرات
  1. مجتبی می گوید

    باسلام,باتشکر از وبلاگ خوب ومفید تون ,بسیار عالی بود.

    1. هدی رضایی می گوید

      سپاس از نظرتون و خوشحالیم این مطلب مورد توجه شما واقع شده.

  2. ف می گوید

    لطفا راهنمایی کنید.‌اگر سرویس بهداشتی دقیقا روبری درب ورودی باشه ، چطور میتونم این مسئله رو‌خنثی و حل کنم؟ راهکاری وجود داره؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =